Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Öykü Tabanlı Öğretim The Storyline Method Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Öykü Tabanlı Öğretim The Storyline Method Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık."— Sunum transkripti:

1 Öykü Tabanlı Öğretim The Storyline Method Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

2 Model, öykü temelli öğrenme ya da öyküleştirme adlarıyla da anılabilmektedir.

3 Adından da anlaşılabileceği gibi modelin en can alıcı özelliği öğretim sürecinde öykülere yer vermesidir. Bu modelde öyküler kalıcılığı artırmak ve dersi daha ilgi çekici kılmak amacıyla kullanılmaktadır.

4 Öykü tabanlı öğretimde ders bir öykü ile başlatılmakta, ardından öyküye çeşitli karakterler dâhil edilmekte ve öğrenciler çeşitli problem durumlarıyla karşı karşıya bırakılmaktadır.

5 Öykü tabanlı öğretim süreci esnektir, yaratıcılık gerektirmektedir.

6 Öykü tabanlı öğretim ya da öyküleştirme modelinin uygulanışı çeşitli biçimlerde olabilmektedir. Öğretmenler bazı durumlarda öyküyü öğrencilerin oluşturmasını isterken bazen de öyküyü öğrencilere okuyup bununla ilgili etkinlikler yaptırmaktadır.

7 Örneğin 23 Nisan Çocuk Bayramı dolayısıyla Türkiye’ye gelen Özbek ve Alman çocukların bir Türk çocuğun evinde misafir olmalarıyla başlayan bir öykünün okunarak bu ülkelerle ilgili çeşitli etkinliklerin (araştırma, model yapma, resim çizme vs.) gerçekleştirilmesi bu model kapsamında yapılabilecek etkinliklerden bazılarıdır.

8 Uygulama Branşınızla ilgili bir konunun işlenişinde öykü tabanlı öğretim uygulamasının nasıl yapılabileceğini “öykü” kullanarak açıklayınız.


"Öykü Tabanlı Öğretim The Storyline Method Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları