Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KAÇINMA MANEVRALARI TASNİF DIŞI1/7  Sizi hedef alan bir IR ya da radar güdümlü füze olabilir. Angajman başlamadan önce EWS panelden Tehdit uçağın durumuna.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KAÇINMA MANEVRALARI TASNİF DIŞI1/7  Sizi hedef alan bir IR ya da radar güdümlü füze olabilir. Angajman başlamadan önce EWS panelden Tehdit uçağın durumuna."— Sunum transkripti:

1 KAÇINMA MANEVRALARI TASNİF DIŞI1/7  Sizi hedef alan bir IR ya da radar güdümlü füze olabilir. Angajman başlamadan önce EWS panelden Tehdit uçağın durumuna göre gerekli program seçilmiş olmalıdır. Mesela karşıdan gelen uçak hem BVR yani radar güdümlü hem de IR füze taşıma kapasitesindeyse ilk olarak siz CHAFF programını(Program1) seçmiş olmalısınız.

2 KAÇINMA MANEVRALARI TASNİF DIŞI2/7  Yakın angajman başladıktan sonra Flare atacak program (Program 2) seçilmiş olmalıdır. Eğer tehdit sadece IR füze taşıma kapasitesindeyse direk Flare program seçilmelidir.  İlk girişlerde mutlaka yüksek sürat ve mümkünse hedeften biraz daha yüksek irtifa tercih edilmeli. Size BVR füze yani radar güdümlü füze atıldıysa en güzeli yeterli mesafe var ise füzeyi arkanıza alarak bölgeden uzaklaşmaya çalışmaktır. Bunu yaparken de sürekli sağa sola 40–50 derece kadar baş değiştirerek uzaklaşmaya çalışın. Çünkü füzeler asla sizi takip etmez, sürekli çarpıma noktasına uçarlar. Bu durumda siz ne kadar çok baş değiştirirseniz füzenin yolunu ve hızını uzatmış olursunuz.

3 KAÇINMA MANEVRALARI TASNİF DIŞI3/7  Eğer böyle bir imkân yok ise gelen füzeyi hemen 3–9 hattına alın. Yani füzeyi BEAM e alın. Bu durumda füze çarpışma noktasını bulamayacak sizi sonsuzda sıfır knotta görecektir ve haliyle kilidi kırılacaktır. Füze siz BEAM e alsanız da geliyorsa ki bunu RWR dan yada gözle görürsünüz. Hemen füze 3–9 hattınızda kalacak şekilde loop a başlayın.

4 KAÇINMA MANEVRALARI TASNİF DIŞI4/7  Eğer irtifanız yüksek ise hızınız çok çabuk düşeceinden loop değil Rötürman yapın yani uçağınızı terse çevirip asılın. Böylece hem irtifa vermiş hem de çok hız kaybetmemiş olursunuz. Bu sırada Chaff atmayı unutmayın. Burda yani loop atarken ya da rötürman da dikkat edilecek husus şunlardır: Füzenin sipeke ını RWR dan takip edin. Spike sürekli sizin 3–9 hattınızda kalsın. Hızınızı kontrol altında tutun.

5 KAÇINMA MANEVRALARI TASNİF DIŞI5/7  Çok hızlı olursanız geniş bir daire çizersiniz ve yapılan loop bir işe yaramaz. Çok yavaş kalırsanız da anormal bir hızın altında kalır, son çare manevrası için enerjiniz kalmaz. Son çare manevrası Füze loop attığınız halde sizi takip ediyor ve çarpacağı anlaşılırsa çarpışmaya yakın lift vektör füzenin üzerine konulur ve sert bir çekiş yapılır. Atılan füze IR füze ise ki yakından atılmıştır. Derhal Flare leri boncuk gibi dizin ve füzenin üzerine doğru sert çekiş yapın. Füzenin sizden uzakta patlamasını sağlayın.

6 KAÇINMA MANEVRALARI TASNİF DIŞI6/7  Soldaki şekilde füze beem e alınmamış. Ortadaki şekilde füze beem. 9 hattında. Sadaki şekilde füze beem, 3 hattında. İşte Loop atılırken füzenin spike ı hep 3–9 hattında tutulmalıdır.


"KAÇINMA MANEVRALARI TASNİF DIŞI1/7  Sizi hedef alan bir IR ya da radar güdümlü füze olabilir. Angajman başlamadan önce EWS panelden Tehdit uçağın durumuna." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları