Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KALKIŞ TASNİF DIŞI1/25 AZAP FİLO KOMUTANLIĞI EĞİTİM ŞUBE KISIM AMİRLİĞİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KALKIŞ TASNİF DIŞI1/25 AZAP FİLO KOMUTANLIĞI EĞİTİM ŞUBE KISIM AMİRLİĞİ."— Sunum transkripti:

1 KALKIŞ TASNİF DIŞI1/25 AZAP FİLO KOMUTANLIĞI EĞİTİM ŞUBE KISIM AMİRLİĞİ

2 KALKIŞ TASNİF DIŞI2/25 F-16 ile kalkış basit görülebilir. Ancak yapılacak bir hatanın çoğunlukla geri dönüşü olmayacaktır. Bunun yanında kol olarak kalkış için de pratik gereklidir. Ayrıca, kısa mesafeden kalkışı zorunlu kılan durumlar için de eğitim gerekmektedir.

3 KALKIŞ TASNİF DIŞI3/25 Öncelikle kalkışta dikkat edilmesi gereken bazı konulara değinelim.

4 KALKIŞ TASNİF DIŞI4/25 HUD üzerindeki hız göstergesi, 60 knot altını göstermediğinden, duruyor dahi olsanız hızınız 60 knot olarak görünecektir. Bu demektir ki, HUD'un 60 knot gösterdiği durumlarda gerçek hızımızın ne olduğunu bilemezsiniz.

5 KALKIŞ TASNİF DIŞI5/25 Bir ikincisi, kalkış esnasında uçak yerde iken burnu 14 dereceden fazla kaldırdığınız anda, egzozunuz yere vuracak ve uçak hasar alacaktır. Bu yüzden gun crossun 14 dereceye ulaşmamasına dikkat edilmelidir. Normal kalkışlarda 10 derecelik bir açı yeterlidir. FLCS, flapları bizim için otomatik olarak ayarlayacaktır.

6 KALKIŞ TASNİF DIŞI6/25 Üçüncüsü kalkıştan sonra teker toplamak için, düzgün bir şekilde yükseldiğinize emin olana kadar bekleyin (özellikle yüklü veya AB kullanılmayan kalkışlarda). Ancak bu arada hızınızın 300 knot'u geçmemesine de dikkat edin! Yoksa iniş takımlarınız zarar görür!

7 KALKIŞ TASNİF DIŞI7/25 F-16'nın havalanması için 150 knot hızda 10 derecelik bir açı yeterlidir. !!Yük durumuna göre teker kesme hızı değişecektir.

8 KALKIŞ TASNİF DIŞI8/25 Şimdi kalkış türlerini tanıyalım. Test zamanı olarak belirtilen veriler, F-16D Blok 52 eğitim versiyonu ile, iki adet yakıt tankı, 1 adet A-A (2XAim-120C/2XAim-9M) yüklü iken alınmıştır. Uçağın ilk hareketinden 150 knot hıza ulaşana kadar geçen süre hesaplanmıştır.

9 KALKIŞ TASNİF DIŞI9/25 Motor devri Full AB'ye getirilerek kalkış yapılır. (Test zamanı: sn) Full AB ile Kalkış

10 KALKIŞ TASNİF DIŞI10/25 Motor devri %100'e (Military Power) getirilerek yapılan kalkıştır. Uçak daha yavaş hızlanacağından kalkış mesafesi daha uzun olur. Gerekirse drag kalkış yapılmalıdır. Yakıtın yetersiz olabileceğini düşündüğümüz görevlerde yakıt tasarrufu için kullanılabilir. (Test zamanı: sn) Military Power

11 KALKIŞ TASNİF DIŞI11/25 Pistin hasarlı / yeterince uzun olmadığı durumlarda kısa kalkış yapmamız gerekebilir. F-16'yı mümkün olan en çabuk şekilde kalkış hızına ulaştırmak için az da olsa birşeyler yapabiliriz (Drag Kalkış). (Test zamanı: sn) Kısa Kalkış

12 KALKIŞ TASNİF DIŞI12/25 Kimi zaman bir uçuş iki, üç yada dört uçaktan oluşabilir. Kalkıştan sonra hedefe yönelmede diğer uçakları beklemekle vakit kaybetmemek ve gereksiz yakıt harcamamak için uçaklar pistten beraberce havalanabilir. Yanlız bu dikkat ve eş zamanlı hareket etmeyi gerektiren bir kalkıştır. Kol ile Kalkışlar

13 KALKIŞ TASNİF DIŞI13/25 Şimdi uçuşun tipine göre kalkışları inceleyelim:

14 KALKIŞ TASNİF DIŞI14/25 Kol lideri olan uçak pist başında pistin sol tarafında yerini alır. İki numaralı uçak da hemen sağ tarafında, biraz gerisinde yerini alır. İkili Kolda Kalkış

15 KALKIŞ TASNİF DIŞI15/25

16 KALKIŞ TASNİF DIŞI16/25 Eş zamanlılığı sağlamak için lider kalkışın tipini bildirir. Örneğin kısa kalkış yapılacak ise her komut için 3'ten geriye doğru sayar. Sıfırda ilgili komut uygulanır. İkili kol için kısa kalkışta şu saymalar yapılmalıdır:

17 KALKIŞ TASNİF DIŞI17/25 1: Frenler basılı. 2: İki. (Anladığını ve uyguladığını ifade ediyor) 1: Full AB için sayıyorum, go Full AB go ile beraber aynı anda verilir.

18 KALKIŞ TASNİF DIŞI18/25 1: Fren bırakmak için go Frenler go'da aynı anda bırakılır. Frenlerin bırakılması ile beraber uçaklar pistte hızlanmaya başlar. Lider burnunun kaldıracağı hızı bildirir.

19 KALKIŞ TASNİF DIŞI19/25 1: 180'de 10 derece çekiyoruz. 2: İki. 180 knotta burun 10 derece kaldırılır. Böylece tekerlek kesme yaklaşık aynı zamanda olacaktır. Daha sonra lider sayar:

20 KALKIŞ TASNİF DIŞI20/25 1: Teker toplamak için go Teker aynı anda toplanır. Daha sonra lider, devri ayarlatır. Referanslar verilerek kolda hedefe yönelinir.

21 KALKIŞ TASNİF DIŞI21/25 Kol lideri olan uçak, pist başında, pistin sol tarafında yerini alır. İki numaralı uçak da, hemen sağ tarafında ve biraz gerisinde yer alır. Üç numaralı uçak, geride ve ortada yerini alır. Diğer komut ve işleyiş ikili kol ile aynıdır. Üçlü Kolda Kalkış

22 KALKIŞ TASNİF DIŞI22/25

23 KALKIŞ TASNİF DIŞI23/25 Liderin ikili kol, ikili kalkıştaki gibi yerini alır, ancak arkadan kalkacak kola da yer bırakır. 3 ve 4 numaralı uçaklar da (ikinci kol), arkada yerlerini alır ve beklemeye başlar. Dörtlü Kolda Kalkış

24 KALKIŞ TASNİF DIŞI24/25

25 KALKIŞ TASNİF DIŞI25/25 1. kol (1 ve 2 numara), belirtildiği gibi kolda kalkış yaparlar. 3 ve 4 numalaralı uçaklar da, liderin belirleyeceği süre kadar bekledikten sonra kalkış yaparlar. İkinci kolun harekete geçmesi için en az saniye beklenmelidir.

26 KALKIŞ EMNİYETLİ UÇUŞLAR Check Six


"KALKIŞ TASNİF DIŞI1/25 AZAP FİLO KOMUTANLIĞI EĞİTİM ŞUBE KISIM AMİRLİĞİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları