Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MERHABA PLAN ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ GELECEĞİ BUGÜN YAŞAMAKTIR. PLAN? AKLIN, TESADÜFLERE KARŞI ZAFERİDİR. ZAMAN ve ÇEVRENİN AKILCI YÖNETİMİDİR. YA.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MERHABA PLAN ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ GELECEĞİ BUGÜN YAŞAMAKTIR. PLAN? AKLIN, TESADÜFLERE KARŞI ZAFERİDİR. ZAMAN ve ÇEVRENİN AKILCI YÖNETİMİDİR. YA."— Sunum transkripti:

1

2 MERHABA

3 PLAN ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ

4 GELECEĞİ BUGÜN YAŞAMAKTIR. PLAN? AKLIN, TESADÜFLERE KARŞI ZAFERİDİR. ZAMAN ve ÇEVRENİN AKILCI YÖNETİMİDİR. YA BİR PLANIN VARDIR, YA DA BAŞKALARININ PLANININ BİR PARÇASISIN. NE YAPILACAK? NE ZAMAN/NE KADAR ZAMANDA YAPILACAK? NİÇİN YAPILACAK? NASIL YAPILACAK? YAPABİLDİK Mİ? SORULARININ CEVAPLARINI BELİRLEYEN YAZILI TASLAKTIR.

5 PLANIN AMACI? *DAVRANIŞ DEĞİŞTİRME SÜRECİNİN RASTLANTILARA BIRAKILMASINI ENGELLEMEK *ÖĞRETİMDE ZAMAN ve ÇEVRE KONTROLÜNÜ SAĞLAR. *ÖĞRETİM PROGRAMININ UYGULAMADAKİ NİTELİĞİNİ (KALİTESİNİ) ARTTIRIR. *ÖĞRETİM PROGRAMINI KONTROLLÜ BİR ŞEKİLDE HAYATA GEÇİRİR. *UYGULAMALARIN YILLIK ve GÜNLÜK AKIŞINDA ÖĞRETMENE YARDIMCI OLUR. PLANIN İŞLEVLERİ? PLAN YAPMAK, MESLEKİ AÇIDAN VAZ GEÇİLEMEZ OLDUĞU KADAR; YASAL AÇIDAN DA ZORUNLUDUR.

6 PLANÇEŞİTLERİ? YILLIK PLAN? *DERSİN ÖĞRETİM PROGRAMINA DAYALI OLARAK ÖĞRETİM YILI BAŞINDA YAPILIR. *ÖĞRETİM YILI BOYUNDA ULAŞILACAK HEDEFLERİ, HEDEFLERE ULAŞIRKEN YAPILACAK ÖĞRETİM ÇALIŞMALARINI, ÇALIŞMALARDAKİ SÜRE DAĞILIMINI, ve ÇALIŞMALARIN EĞİTİM ÖĞRETİM İLKELERİNE UYGUN SIRASINI GÖSTERİR. *ÖĞRETİM YILININ BİR GÖRÜNTÜSÜDÜR. GENİŞ KAPSAMLI, AZ AYRINTILIDIR. ÜNİTE PLANI? (GÜNLÜK) DERS PLANI? *DERSİN ÖĞRETİM PROGRAMINA ve YILLIK PLANA DAYALI OLARAK SIRASI GELDİKÇE YAPILIR. *BİR ÜNİTE SÜRESİNCE ULAŞILACAK HEDEFLERİ, ÜNİTENİN BÖLÜMLERİ, ÜNİTEDEKİ ÖĞRETİM ÇALIŞMALARI, ÇALIŞMALARIN BAŞLAMA-BİTİŞ ZAMANI, DERS SAATİ SAYISI, GEZİ-GÖZLEM-DENEY GİBİ ÖĞRENME YAŞANTILARINI ve DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİNİ GÖSTERİR. *YILLIK PLANA GÖRE DAHA DAR KAPSAMLI, DAHA FAZLA AYRINTILIDIR. *BİR DERS İÇİN, DERSİN ÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN HEDEF ve DAVRANIŞLARI GERÇEKLEŞTİRMEK İÇİN SIRASI GELDİKÇE YAPILIR. *DERS ESNASINDA GERÇEKLEŞTİRECEK HEDEFLERİ, İŞLENECEK KONU ÖRÜNTÜSÜNÜ, KONUYA İLİŞKİN TÜM UYGULAMALARI, DENEY-TARTIŞMA PROJE-ÖDEV-İPUCU-ÖĞRENCİ KATILIMINI SAĞLAYACAK GÜDÜLEME- PEKİŞTİRME-DÖNÜT/DÜZELTME GİBİ EĞİTİM-ÖĞRETİM DURUMLARINI KAPSAYAN TÜM ETKİNLİKLERİ GÖSTERİR. *SINIF ÖĞRETMENLERİNİN BİR GÜNDE UYGULADIKLARI BİRDEN FAZLA DERS İÇİN YAPILANINA GÜNLÜK PLAN ADI VERİLİR. *YAPILMASI ve UYGULANMASINDAN DERS ÖĞRETMENİ SORUMLUDUR. *ZÜMRE/ŞUBE ÖĞRETMENLER KURULU KARARLARINA UYGUNDUR. *YILLIK PLAN ve ÜNİTE PLANINA GÖRE DAHA DAR KAPSAMLI AMA EN AYRINTILI PLANDIR.

7 ÜNİTELENDİRİLMİŞ YILLIK PLAN? SÜREÜNİTE: AY HAFTA DERS SAATİ HEDEF ve DAVRANIŞLAR KONULAR YÖNTEM ve TEKNİKLER ARAÇ ve GEREÇLER DEĞERLENDİRME EYLÜL 1.HAFTA 2.HAFTA 3.HAFTA 4.HAFTA ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU veya ŞUBE ÖĞRETMENLER KURULU TARAFINDAN HAZIRLANIR. ÖĞRETİM YILININ İLK İKİ HAFTASINDA MÜDÜRE ONAYLATILIR.

8 *HEDEF ve DAVRANIŞLAR BELİRLENİR. *İŞ TAKVİMİ HAZIRLANIR. *İÇERİK ve SÜRELERİ BELİRLENİR. ( BELİRTKE TABLOSU ) *ÜNİTELER ve KONULAR ÖZEL GÜN ve HAFTALARA DİKKAT EDİLEREK DAĞITILIR. *HEDEFLERE ve ÖĞRENCİ ÖZELLİKLERİNE GÖRE YÖNTEM, TEKNİK, ETKİNLİK, ARAÇ-GEREÇ ve DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI BELİRLENİR. *BELİRLENENLER PLAN ŞEMASI ÜZERİNE YAZILIR. *ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ veya ŞUBE ÖĞRETMENLERİ TARAFINDAN İMZALANIR. *YÖNETİME ONAYLATILIR ve UYGULANIR. ÜNİTELENDİRİLMİŞ YILLIK PLAN HAZIRLAMA AŞAMALARI

9 GÜNLÜK DERS PLANI? BÖLÜM I DERSİN ADI SINIF ÜNİTENİN ADI/NO KONU SÜRE BÖLÜM II KAZANIMLAR/HEDEF ve DAVRANIŞLAR KAVRAMLAR/SEMBOLLER/DAVRANIŞ ÖRÜNTÜSÜ GÜVENLİK ÖNLEMLERİ YÖNTEM ve TEKNİKLER ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ, ARAÇ-GEREÇLER ÖĞRETME-ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ DİKKAT ÇEKME GÜDÜLEME GÖZDEN GEÇİRME DERSE GEÇİŞ BİREYSEL ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ GRUPLA ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ ÖZET

10 GÜNLÜK DERS PLANI? BÖLÜM III ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME BİREYSEL ÖĞRENMELERİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME GRUP ÖĞRENMELERİNİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ/İLERİ DÜZEY ÖLÇME DEĞERLENDİRME KULLANILAN ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ, ARAÇ GEREÇLER BÖLÜM IV PLANIN UYGULANMASINA İLİŞKİN AÇIKLAMALAR

11 DOSTÇA KALIN


"MERHABA PLAN ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ GELECEĞİ BUGÜN YAŞAMAKTIR. PLAN? AKLIN, TESADÜFLERE KARŞI ZAFERİDİR. ZAMAN ve ÇEVRENİN AKILCI YÖNETİMİDİR. YA." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları