Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MERHABA. ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRETİM STRATEJİLERİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MERHABA. ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRETİM STRATEJİLERİ."— Sunum transkripti:

1 MERHABA

2 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRETİM STRATEJİLERİ

3 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM ARAŞTIRMA İNCELEME YOLUYLA ÖĞRETİM SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM STRATEJİSİ (AUSUBEL) GENEL ÖZELLİĞİ; ÖĞRETMEN TARAFINDAN DÜZENLENEREK ÖĞRENCİLER TARAFINDAN ALINMAYA HAZIR HALE GETİRİLMİŞ KAVRAM, İLKE ve GENELLEMELERİN SUNULMASIDIR. DİĞER ÖZELLİKLER: *ÖĞRETMEN MERKEZLİDİR. BİLGİ HAZIR OLARAK VERİLİR. ÖĞRENCİ PASİF ALICIDIR. *KURALLARDAN, GENELLEMELERDEN ÖRNEKLERE GİDİLİR. SÖZEL AÇIKLAMANIN YANINDA ÇOK SAYIDA ÖRNEK, MODEL, RESİM, FİLM, ŞEMA, HARİTA, GRAFİK GİBİ MATERYALLER KULLANILIR. SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİMİN PLANLANMASI: *ÖĞRENCİLERİN TAM OLARAK NEYİ ANLAMALARI GEREKTİĞİ TANIMLANIR. AMAÇ BELİRLENİR. *İÇERİĞİN NİTELİĞİ DÜZENLENİR. TANIMLAR İÇİN FARKLI, KAVRAMLAR, SOYUTLAMALAR, İLİŞKİLER ve GENELLEMELER İÇİN FARKLI MESAJLAR, ÖRNEKLER SAPTANIR. *SUNUŞU ETKİLİ HALE GETİRECEK SENARYOLAR GELİŞTİRİLİR, KULLANILACAK ARAÇ-GEREÇ-MATERYAL HAZIRLANIR.

4 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM ARAŞTIRMA İNCELEME YOLUYLA ÖĞRETİM SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM STRATEJİSİ (AUSUBEL) SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİMİN UYGULANMASI: 1. ÖN ORGANİZE EDİCİLERİ SUNMA, YAPI OLUŞTURMA ÖNCEKİ BİLGİLERLE İLİŞKİ, HEDEFTEN HABERDAR ETME, DERSİN GENEL ŞEMASI İLE BAĞLANTI KURMA, ÖNEM DÜZEYİNİ SORGULAMA 2. ÖĞRENİLECEK YENİ KONUNUN ve MATERYALİN SUNULMASI GENELDEN ÖZELE DOĞRU İÇERİĞİ SUNMA ÖRNEKLEME, DİKKATİN SÜREKLİLİĞİNİ SAĞLAMA YARDIMCI MATERYALİ KULLANMA 3. BİLİŞSEL ÖRGÜTLENMENİN GÜÇLENDİRİLMESİ BİRİNCİ ADIM ÇALIŞMALARINI TEKRARLAMA, TAMAMLAMA BİLGİNİN ANLAMLI HALE GELMESİNİ SAĞLAMA TRANSFER ve GÜNLÜK YAŞAMLA BAĞLANTI ÇALIŞMALARI DÖNÜT-DÜZELTME, ÖĞRENCİ ÖRNEKLERİYLE ZENGİNLEŞTİRME SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM NE ZAMAN ZORUNLUDUR? *ÖN BİLGİ YETERSİZLİĞİ, KAVRAM ve GENELLEMELERİN AÇIKLAMASI *HEDEFLERİN HATIRLAMA (BİLGİ) DÜZEYİNDE OLMASI *KALABALIK SINIFLAR *ZAMAN YETERSİZLİĞİ *ÖZET-SONUÇ BELİRTME, ŞEMALANDIRMA ÇALIŞMALARI

5 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM ARAŞTIRMA İNCELEME YOLUYLA ÖĞRETİM SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM STRATEJİSİ (AUSUBEL) SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİMİN KOLAYLIKLARI: 1. HATIRLAMA (BİLGİ) DÜZEYİNDEKİ ÖĞRENMELERDE, SOYUT KAVRAMLARIN AÇIKLANMASINDA ETKİLİDİR. 2. SÖZLÜ ANLATIM BECERİLERİNİ GELİŞTİRİR. 3. KALABALIK SINIFLARDA ve SINIRLI ZAMANLARDA UYGULAMA KOLAYLIĞI SAĞLAR. 4. ÖĞRENMEYİ ANLAMLANDIRMAYI SAĞLAYAN UYGULAMA AŞAMALARI, HATIRLAMAYI KOLAYLAŞTIRIR. SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİMİN SINIRLILIKLARI: 1. ÖĞRENCİ MERKEZLİ DEĞİLDİR. 2. ÜST DÜZEY ÖĞRENMELER OLUŞMAZ. 3. YARATICILIĞI ve BAĞIMSIZ DÜŞÜNMEYİ SINIRLAR. 4. SIKICI, DİKKAT DAĞITICI OLABİLİR. EZBER-YÜZEYSEL ÖĞRENMELERE YOL AÇABİLİR.

6 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM ARAŞTIRMA İNCELEME YOLUYLA ÖĞRETİM SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM STRATEJİSİ (AUSUBEL) SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİMDE: *DERS SADECE ANLATIM YÖNTEMİYLE İŞLENMEMELİ, SUNUM MATERYALLERİ İLE DESTEKLENMELİDİR. *İÇERİK, ANLAMLI ve DÜZENLİ BİR ŞEKİLDE ORGANİZE EDİLMELİDİR. *ÖĞRENCİLERİN DİKKATİNİ SÜREKLİ HALE GETİRECEK SORU-CEVAP GİBİ YÖNTEMLERLE DESTEKLENMELİDİR. *İÇERİKTE AŞAMALILIK ÖZELLİĞİ AÇIK ve ANLAŞILIR BİÇİMDE DÜZENLENMELİDİR. *ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ ETKİLEŞİMİ EN ÜST DÜZEYE ÇIKARILMALIDIR. *ANLAMLI ÖĞRENMENİN GERÇEKLEŞMESİ İÇİN ÖN ORGANİZE EDİCİLER (ŞEMA, KONU AĞI HARİTALARI) KULLANILMALIDIR. *BİLGİNİN SOMUT ve ANLAŞILIR OLMASI İÇİN ARAÇ-GEREÇ KULLANIMI ARTTIRILMALIDIR. *ÖĞRETMEN ÖĞRENCİLERİ ÖRNEK VERMELERİ, DÜŞÜNCELERİNİ AÇIKLAMALARI İÇİN YÖNLENDİRMELİDİR. *ÖĞRENCİNİN BİLGİYİ YAPILANDIRMASI ve TRANSFER ETMESİ İÇİN SORU-ALIŞTIRMA-PROBLEM DURUMLARI VERİLMELİDİR.

7 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM ARAŞTIRMA İNCELEME YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM STRATEJİSİ (BRUNER) GENEL ÖZELLİĞİ; ÖĞRETMEN REHBERLİĞİNDE ÖRNEKLERİN İNCELENMESİ, KARŞILAŞTIRILMASI, BENZERLİK ve FARKLILIKLARIN AYIRT EDİLEREK İLİŞKİ ve İLKELERİN BULUNMASI, BENZER YENİ ÖRNEKLERİN GELİŞTİRİLMESİDİR. DİĞER ÖZELLİKLER: *ÖĞRENCİ MERKEZLİDİR. BİLGİYİ ÖĞRENCİ KEŞFEDER. ÖĞRENMEYİ ÖĞRENİR. * ÖRNEKLERDEN KURALLARA, GENELLEMELERE GİDİLİR. ÖĞRENCİ BİLGİ ÜRETİR, YENİ ÖRNEKLER OLUŞTURUR. *ÖĞRENCİNİN HANGİ SONUCA VARACAĞI ÖNCEDEN SÖYLENMEZ. * ÖĞRENME, İLGİNİN ZAYIFLAMADIĞI HEYECANLI BİR YOLCULUĞA DÖNÜŞÜR. *BİLİM ADAMI GİBİ ÇALIŞILIR. DENEY-TARTIŞMA-ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ YAPILIR. SEZGİ ve ÇIKARIMLARLA SONUCA VARILIR. BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİMİN PLANLANMASI: *AMAÇ BELİRLENİR. ÖĞRENCİLERİN AMACI GERÇEKLEŞTİRMEK İÇİN HANGİ DEĞİŞKENLERİ İNCELEYECEĞİ SAPTANIR. *UYGUN ÖRNEKLER SEÇİLİR. ÖRNEKLER ZORLUK ve AŞAMALILIK İLİŞKİLERİNE GÖRE SIRALANIR. *BULUŞU OLUŞTURACAK ORTAMLAR HAZIRLANIR.

8 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM ARAŞTIRMA İNCELEME YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM STRATEJİSİ (BRUNER) BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİMİN UYGULANMASI: 1. ÖĞRETMEN ÖRNEĞİ SUNAR. 2. ÖĞRENCİ ÖRNEĞİ TANIMLAR. 3. ÖĞRETMEN EK ÖRNEKLER SUNAR. 4. ÖĞRENCİ EK ÖRNEKLERİ TANIMLAR, ÖNCEKİ ÖRNEKLERLE KARŞILAŞTIRIR. 5. ÖĞRETMEN EK ÖRNEKLER ve ÖRNEK OLAMAYACAK DURUMLAR SUNAR. 6. ÖĞRENCİ ÖRNEKLERİ KARŞILAŞTIRIR. 7. ÖĞRETMEN ÖRNEĞİN ÖZELLİKLERİNİ YA DA ÖRNEKLER ARASINDAKİ İLİŞKİYİ TANIMLAMALARINI SAĞLAR. 8. ÖĞRENCİ TANIMI YA DA İLİŞKİYİ AÇIKLAR. 9. ÖĞRETMEN ÖĞRENCİLERDEN EK ÖRNEKLER İSTER. TANIM, İLKE ve GENELLEMELERE ULAŞAN ÖĞRENCİLER EK ÖRNEKLER VEREBİLİR. BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM NE ZAMAN ZORUNLUDUR? *ANLAMA (KAVRAMA) ve DAHA ÜST DÜZEY ÖĞRENME HEDEFLERİNDE *ÖĞRENMENİN KALICILIK ve TRANSFER OLARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ İSTENDİĞİNDE

9 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM ARAŞTIRMA İNCELEME YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİMİN KOLAYLIKLARI: 1. ÖĞRENME SÜRECİ ZEVKLİ ve EĞLENCELİDİR. 2. BAĞIMSIZ ÖĞRENME ve PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİ GELİŞTİRİR. 3. ÖĞRENCİNİN İLGİ ve DİKKATİ SÜREKLİDİR. 4. ÖĞRENİLENLER ÖĞRENCİ TARAFINDAN ELDE EDİLDİĞİ İÇİN DERİNLEMESİNE ve KALICIDIR. 5. BİREYSEL ÖĞRENME FIRSATI SAĞLAR. ÖĞRENCİ BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME ESNASINDA KAZANDIĞI BECERİLERİ YAŞAM BOYU KULLANIR. BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİMİN SINIRLILIKLARI: 1. UZUN ZAMAN GEREKTİRİR. 2. KALABALIK GRUPLARDA UYGULANMASI ZORDUR. 3. ARAÇ-GEREÇ-LABORATUVAR GİBİ MALİYET ARTTIRICI BİR YAPISI VARDIR. 4. HATIRLAMA (BİLGİ) DÜZEYİNDEKİ ÖĞRENMELERDE ETKİSİ ZAYIFTIR. BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM STRATEJİSİ (BRUNER)

10 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM ARAŞTIRMA İNCELEME YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİMDE: *BİREYİN MERAK ve KEŞİF DUYGULARININ SÜREKLİLİĞİNDEN YARARLANILIR. *BULUŞ İÇİN GEREKLİ ARAÇ-GEREÇLERİN EĞİTİM ORTAMINDA HAZIR BULUNMASI GEREKİR. *MERAK GÜDÜSÜNÜN AKTİF HALE GELMESİ İÇİN ÇATIŞMA (KAOS) ve KASITLI OLUŞTURULMUŞ BELİRSİZLİKLERDEN YARARLANILIR. *ÖĞRETMEN ÖRNEK OLAN ve OLMAYAN DURUMLARI ÖNCEDEN HAZIRLAMALIDIR. *ÖĞRENCİ DENEYİMLER KAZANIR, BİLGİYE KENDİSİ ULAŞIR. *ÖĞRENCİ ÖRNEK YAŞANTILARA AÇIKLAMA GETİRMENİN YANINDA, SORUNLARA ÇÖZÜM ÖNERİR, GENELLEMELER YAPAR. *BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİMDE TÜMEVARIM DÜŞÜNME ŞEKLİ KULLANILIR. BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM STRATEJİSİ (BRUNER)

11 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM ARAŞTIRMA İNCELEME YOLUYLA ÖĞRETİM ARAŞTIRMA-İNCELEME YOLUYLA ÖĞRETİM STRATEJİSİ (DEWEY) GENEL ÖZELLİĞİ; HEDEFLERE UYGUN, GERÇEK HAYATLA İLİŞKİLİ PROBLEMLER ÜZERİNDE PROBLEM ÇÖZME ADIMLARININ UYGULANMASI ve SONUCA VARILMASI ŞEKLİNDE UYGULANIR. DİĞER ÖZELLİKLER: *PROBLEM ÇÖZME BASAMAKLARI UYGULANIR. ÖĞRENCİ AKTİF KATILIMCIDIR. * ÖĞRETMEN REHBERDİR. * TÜMDENGELİM ve TÜMEVARIM, GEREKTİKÇE veya BİRLİKTE KULLANILIR. * BU STRATEJİYE EN UYGUN YÖNTEM PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİDİR. ARAŞTIRMA-İNCELEME YOLUYLA ÖĞRETİMİN PLANLANMASI: *AMAÇ BELİRLENİR. AMACI GERÇEKLEŞTİRMEYE UYGUN PROBLEMLER TANIMLANIR. *VERİ TOPLAMA SÜRECİNE UYGUN DÜZENLEMELER YAPILIR. ARAÇ-GEREÇ-MATERYAL HAZIRLANIR.

12 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM ARAŞTIRMA İNCELEME YOLUYLA ÖĞRETİM ARAŞTIRMA-İNCELEME YOLUYLA ÖĞRETİMİN UYGULANMASI: 1. ÖĞRENCİLER ARAŞTIRMAYA BAŞLAMADAN ÖNCE BU STRATEJİNİN ADIMLARI ÖĞRETİLİR: ÖĞRENCİLER ÖĞRETMEN REHBERLİĞİNDE; 1.PROBLEMİ TANIMLAR 2.HİPOTEZLERİ FORMÜLE EDER 3.VERİ TOPLAR 4.VERİLERİ ANALİZ EDER, SONUCA VARIR. 2. ÖĞRETMEN DOĞRU GİDENE DESTEKLEYİCİ, ARAÇ-GEREÇ KAYNAK KULLANIMINDA YOL GÖSTERİCİDİR. 3. ARAŞTIRMA İÇİN GERÇEK YAŞAM PROBLEMLERİ SEÇİLİR. 4. PROBLEMLER SOMUT ve İLGİ ÇEKİCİ OLMALIDIR. 5. ARAŞTIRMA SÜRESİ ÖNCEDEN BELİRLENİR. 6. ARAŞTIRMA SINIF DIŞINDA DA YAPILABİLİR. 7. ÖĞRENCİLER GEREKTİKÇE İŞBİRLİĞİ YAPABİLİR. ARAŞTIRMA-İNCELEME YOLUYLA ÖĞRETİM NE ZAMAN ZORUNLUDUR? *ANLAMA (KAVRAMA) ve DAHA ÜST DÜZEY ÖĞRENME HEDEFLERİNDE, *ARAŞTIRMA-İNCELEME-PROBLEM ÇÖZME DAVRANIŞLARININ KAZANDIRILMASI HEDEFLENDİĞİNDE, ARAŞTIRMA-İNCELEME YOLUYLA ÖĞRETİM STRATEJİSİ (DEWEY)

13 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM ARAŞTIRMA İNCELEME YOLUYLA ÖĞRETİM ARAŞTIRMA-İNCELEME YOLUYLA ÖĞRETİMİN KOLAYLIKLARI: 1. PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİ GELİŞTİRİR. 2. SADECE ARAŞTIRMA ve PROBLEM ÇÖZME İLE İLGİLİ İÇERİK DEĞİL, GELECEKTEKİ PROBLEMLERİN ÇÖZÜLMESİYLE İLGİLİ BECERİLER KAZANILIR. 3. ÖĞRENCİNİN BAĞIMSIZ ve BİLİMSEL DÜŞÜNME BECERİLERİ GELİŞİR. ARAŞTIRMA-İNCELEME YOLUYLA ÖĞRETİMİN SINIRLILIKLARI: 1. UZUN ZAMAN ALIR. 2. ÖN BİLGİLER KRİTİK ÖNEM TAŞIR. 3. ALT DÜZEY ÖĞRENMELERDE KULLANILAMAZ. 4. SINIF DIŞI ÇALIŞMALAR GEREKTİRİR. ARAŞTIRMA-İNCELEME YOLUYLA ÖĞRETİM STRATEJİSİ (DEWEY)

14 DOSTÇA KALIN


"MERHABA. ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRETİM STRATEJİLERİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları