Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 İşletme ve Girişimci Fikirden..... Gerçeğe. 2 Yaratıcılık, Yenilik ve Girişim  Hayal etme bilgiden daha önemlidir; Bilgi sınırlar içindedir, hayaller.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 İşletme ve Girişimci Fikirden..... Gerçeğe. 2 Yaratıcılık, Yenilik ve Girişim  Hayal etme bilgiden daha önemlidir; Bilgi sınırlar içindedir, hayaller."— Sunum transkripti:

1 1 İşletme ve Girişimci Fikirden..... Gerçeğe

2 2 Yaratıcılık, Yenilik ve Girişim  Hayal etme bilgiden daha önemlidir; Bilgi sınırlar içindedir, hayaller dünyayı dolaşır (A.Einstein)  Yaratıcılık ilişkisiz görüneni ilişkilendirme gücüdür (W.Plomer)

3 3 Yaratıcılık, Yenilik ve Girişim  Yaratıcılık; yeni fikirler-düşünceler geliştirmek, problem ve fırsatlara yeni bakış açıları getirmektir…  Yenilik; problem(sorun) ve fırsatlara insanların yaşamını daha iyi ve kaliteli kılacak şekilde yaratıcı çözümler getirebilmek ve uygulayabilmektir.

4 4 Yaratıcılık, Yenilik ve Girişim  Yaratıcılık – yaşamı sürdürmek için gereklidir…,  Yenilikçiler daima geleneksel varsayımlara bakış açılarına aykırı düşünceler taşır…  Geleneksel varsayımlar ve Paradigmalar yaratıcılığın en büyük düşmanıdır  Bir paradigma, dünyanın ne olduğu, ne olması ve nasıl işlemesi gerektiği konusunda akıllarda önceden oluşmuş/oluşturulmuş bir düşünce tarzıdır. ..\pps\paradigma.pps..\pps\paradigma.pps

5 5 Yaratıcılık, Yenilik ve Girişim Yaratıcılık öğretilebilir mi?  Uzun yıllar boyunca insanların yaratıcı (serbest düşünceli, hayalperest, girişimci) ya da tersi (katı, dar görüşlü, mantıkçı) oldukları kabul edilmiştir.  Oysa ki araştırmalar bireyin yaratıcılığı öğrenebileceğini göstermiştir….

6 Yaratıcılık, Yenilik ve Girişim  Wycoff, her insanın daha fazla fikir üretebilmeye yardımcı olacak davranış ve teknikler konusunda eğitilebileceğini söylemiştir..  Bunun için yaratıcı düşüncenin geliştirilmesi gerekir… 6

7 7 MetaforRüya/hayalEspriBelirsizlikOyunYaklaşıkFantezi Paradoks (çelişki/yanıltma) Dağınıklık, yayılma İçgüdü-6. duyu GenellemeÇocuk(luk)MantıkNedenNetlik Tutarlılık, uyumluluk Çalışma (iş) TamGerçek(lik)DoğrudanOdaklanma Analiz (İrdeleme) Spesifik (özel) Büyük olma (Adult)

8 8 Yaratıcılık, Yenilik ve Girişim Tablonun sol tarafı esnek (soft), sağ tarafı katı düşünceyi (hard thinking) yansıtmaktadır... Yaratıcı düşünce sol taraf ile ilgilidir Tablonun sol tarafı esnek (soft), sağ tarafı katı düşünceyi (hard thinking) yansıtmaktadır... Yaratıcı düşünce sol taraf ile ilgilidir Yaratıcı düşünce…  İnsanların beyninin sol yarısı gelenekçi (tutucu), diğer yarısı(sağ) ise yenilikçidir..  Diğer bir deyişle beynin bir yarısı daima çocuk kalır..  İnsanların önemli bir kısmı bu yarıyı ihmal ederler..  Oysa ki beynin sağ tarafı daha fazla kullanılarak yenilikçilik geliştirilebilir..

9 9 Beynin sağ yarısını kullanmak için… Daima; daha iyi bir yol var mıdır? Sorusunu sormak … Daima; daha iyi bir yol var mıdır? Sorusunu sormak … Rutin, geleneksel ve yerleşik kuralları bir kez daha gözden geçirip sorgulamak… Rutin, geleneksel ve yerleşik kuralları bir kez daha gözden geçirip sorgulamak… Tepkisel olup, daima pencereden dışarı bakmak ve derin düşünmek… Tepkisel olup, daima pencereden dışarı bakmak ve derin düşünmek… Çok boyutlu düşünmeyi öğrenmek.. Çok boyutlu düşünmeyi öğrenmek.. Akla dayanan oyunlar oynamak.. Akla dayanan oyunlar oynamak..

10 Birden fazla doğru yanıt olabileceğini düşünmek… Birden fazla doğru yanıt olabileceğini düşünmek… Hata ve yanlışları başarıya giden yoldaki duraklar olarak kabul etmek.. Hata ve yanlışları başarıya giden yoldaki duraklar olarak kabul etmek.. Sorunları yeni fikirlerin ateşleyicisi olarak kabul edmek.. Sorunları yeni fikirlerin ateşleyicisi olarak kabul edmek.. Yenilikçi çözümler üretmek için ilgisiz olarak görülen fikirler üzerinde daha fazla durmak.. Yenilikçi çözümler üretmek için ilgisiz olarak görülen fikirler üzerinde daha fazla durmak.. Helikopter bakışı becerisi kazanmak; günlük sorunların üzerine çıkıp tüm olaylara yüksekten bakmaya çalışmak Helikopter bakışı becerisi kazanmak; günlük sorunların üzerine çıkıp tüm olaylara yüksekten bakmaya çalışmak 10

11 11 Yaratıcılık konusundaki engeller  Daima tek doğru yanıtı aramak…  Mantık üzerine aşırı odaklanmak..  Kurallara aşırı bağlı kalmak..  Kolaycılık üzerine yoğunlaşmak..  Oyun’u yalnızca bir eğlence olarak kabul etmek…

12  Aşırı bir şekilde uzmanlaşmak..  Belirsizlikten kaçmak..  Aptal konumuna düşme korkusu  Hata ve başarısızlıktan korkmak…  Kendisinde yaratıcı özellik olmadığına inanmak.. 12 Yaratıcılık konusundaki engeller

13 13 Yaratıcılık nasıl geliştirilir…? Örgütsel yaratıcılığı geliştirme;  Farklılığı benimsemek, korumak ve teşvik etmek..  Yaratıcılığı herkesten beklemek…  Hata olmasını beklemek ve hoşgörmek…  Merakı cesaretlendirmek…  Sorunları fırsatlar olarak kabul etmek..

14  Yaratıcılık eğitimi sağlamak…  Yaratıcılığı desteklemek..  Fikirlerin ortaya çıkarılması için süreçler geliştirmek…  Yenilikçiliği ödüllendirmek…  Yenilikçi davranış modeli oluşturmak. 14 Örgütsel yaratıcılığı geliştirme

15 15 Bireysel Yaratıcılığı geliştirme  Kendi öz yaratıcılığınıza izin verin…  Aklınıza her gün yeni bir girdi sağlayın…  Düşünce ve fikirlerinizi daima bir yere yazın…  Hataların yaratıcı gücüne inanın..  Başkalarını dinleyin...

16 Bireysel yaratıcılığı geliştirme  Bir çocukla konuşun…  Büronuzda bir oyuncak kutusu bulundurun…  Yaratıcılığı tetikleyen kitaplar okuyun ve yaratıcılık dersi alın...  Ara sıra dinlenin.. 16

17 17 Yaratıcılık süreci…  Hazırlık  Araştırma  Transformasyon…  Fikirleri beklemeye bırakma – kuluçka..  Aydınlatma – ışığı yakma…  Doğrulama - Onaylama…  Uygulama…

18 18 Hazırlık  Yaşam boyu öğrenci kalın..  Her alandan okuyun... Yalnızca uzmanlık alanınızdan değil..  İlgilendiğiniz yazıları saklayın ve dosyalayın...  Başkaları ile tartışın  Farklı ülkeleri ve kültürleri görün  Dinleme becerilerinizi geliştirin

19 19 Araştırma  Problemin ve durumun net olarak anlaşılması,  ve karar verilmesi aşamasıdır..  problemin unsurları iyice algılanmalıdır...  bu nedenle girişimci bulunduğu çevreyi ve ortamı iyi gözlemelidir..

20 20 Transformasyon(dönüşüm)  Benzerlikçi düşünce (convergent thinking): olaylar ve veriler arasındaki benzerlikleri ve bağlantıları görme ve yakalama becerisi  Farklılığa dönük düşünce (divergent thinking): olaylar ve veriler arasındaki farklılıkları görme ve yakalama becerisi

21 21 Toplanan veriler nasıl fikre dönüştürülür  Büyük resmi yakalamak için sık sık küçük parçaları değerlendirin...  Durumun parçalarını yeniden düzenleyin (puzzle gibi)  Konuya ilişkin değişik yaklaşımlar geliştirin... (deneme – yanılma)

22 22 Kuluçka  Konudan bir süre için uzaklaşın...  Gündüz rüyası görmek için zaman ayırın...  Gevşeyin ve oyun oynayın...  Sorun ya da fırsat için hayal kurun...  Sorun ya da fırsat üzerinde farklı bir ortamda çalışın

23 23 Işığı Yakma  Bu süreç birkaç dakikadan birkaç yıla kadar değişebilir...  Daha önceki süreçlerin tamamı “evreka” faktörü üzerinde etkilidir...  200 kişi üzerinde yapılan bir araştırmada genellikle yaratıcı fikrin sorundan uzaklaşıldığı zaman akla geldiğini göstermiştir (% 80)

24 24 Doğrulama / Onay  Bu gerçekten iyi bir çözüm müdür?  Çalışır mı? Uygulanması mümkün müdür?  Buna gerçekten gereksinim var mıdır?  Eğer varsa en uygun olanı bu mudur?  Bu ürün ya da hizmeti biz sunabilir miyiz?  Yeterliliklerimiz ve kapasitemiz buna uygun mudur?  Maliyeti nedir?  Uygun bir fiyata satılabilir mi?

25 25 Uygulama  Bu aşama fikrin gerçeğe dönüşme aşamasıdır  Girişimci fikri eyleme dönüştüren kişidir..  Bir girişimcinin felsefesi “hazır ol, amaçla ve ateş et” tir... “Hazır ol ve amaçla, amaçla, amaçla” değildir...

26 26 Yaratıcı süreci geliştirme teknikleri  Küçük gruplar oluşturun kişi  Her bireye yer verilebilir, rütbe önemli değildir  Problemi iyi tanımlayın..  dakika ile sınırlayın  Bir kişiyi kayıt için görevlendirin (katılımcı olmasın)

27 Brainstorming (yoğun tartışma)  Uygun bir oturma düzeni sağlayın (U şeklinde)  Mantığı devre dışı bırakın  Her düşünceyi cesaretlendirin  Sayısal hedefler belirleyin  Eleştirileri devre dışı bırakın  Katılımcıların fikir oto-stop’u yapmasını teşvik edin 27

28 28 Yaratıcı süreci geliştirme teknikleri Mind Mapping (düşüncenin haritalanması)  Katılımcılara konu ile ilgili bir yazılı metin ya da bir resim gösterin...  Daha sonra bu yazı ve resimle ilgili bütün görüşleri alın...  Fikirlerin sayısı azaldığında durdurun ve yaratıcılığı teşvik edin...  Daha sonra da en uygun fikirleri tartışmaya açarak en iyisini belirlemeye çalışın...

29 Mindmapping  Ana konu bir daire içine alınarak sayfanın ortasına taşınır ve bu ana konuya bağlantılı olan yan konular yine daireler içinde ana konuyla birleştirilir.  Bu şekilde her yeni çizilen daire yeni bir kök olur ve bu şema kök-dal ilişkisi sayesinde büyür.  Bu teknik bir çok alanda kullanılabilir. Örneğin ekonomi tarihini incelerken dönemleri kendi içinde inceleyebilmek gibi. 29

30 30 Yaratıcı süreci geliştirme teknikleri Rapid prototyping (Prototip oluşturma)  Bir fikir ya da model oluşturma – yaratma sürecidir..  3 R diye tanımlanan 3 temel ilkesi vardır...  Raugh (kabataslak), Rapid (hızlı) ve Right (doğru)  Modeller mükemmel olmak zorunda değildir..  Daha sonra mükemmel duruma getirilmeye çalışılır

31 Slayt sonu 31


"1 İşletme ve Girişimci Fikirden..... Gerçeğe. 2 Yaratıcılık, Yenilik ve Girişim  Hayal etme bilgiden daha önemlidir; Bilgi sınırlar içindedir, hayaller." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları