Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc UNİTE 5 Dinleme ve Cevap verme 1.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc UNİTE 5 Dinleme ve Cevap verme 1."— Sunum transkripti:

1 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc UNİTE 5 Dinleme ve Cevap verme 1

2 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc İletişim Zamanının Dağılımı 2

3 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Hayat Boyu İletişim Kuralları 3

4 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Nasıl Dinleriz İşitme –Bir fizyolojik prosesdir. Dinleme –Çok karışık-kompleks prosesdir 4

5 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Dinlemenin kademeleri Seçim yapmak ilgilenmek anlamak hatırlamak Cevap vermek 5 Dur ! Ne işitiyorsun? Fokus ol Anlam ver Bilgi hatırlatması Anladığını teyit et

6 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Dinleme Stilleri İnsan odaklı Duygu ve hislerimize Fokus olmak Sözel vs sözel olmayan iletişim yapmak Hareket odaklı fonksiyon, kısa -öz,organizasyon, ve doğruluk üzerine yoğunlaşmak İkinci bir fikir almak İçerik odaklı Detaylı ve kompleks bilgi ye yoğunlaşmak Zaman odaklı Kısa mesajlara yoğunlaşmak 6

7 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Dinlemeyi Engelleyiciler İçimizdeki düşman –Kendi içimizdeki sesi dinlemek- dışarıya kulak vermek neler oluyor diye Kendi kendimize odaklanmak –Problemin farkında olmak –yoğunlaşmak –Passive karşı aktiv olmak 7

8 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Dinlemeyi Engelleyiciler: içimizdeki engeleyicileri Duygu sesimiz –Duygularımız iletişimin verimli olmasına engelleyici olabilir. Tenkit etmek –Olumsuz hükümler ve tutumumuz 8

9 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Bilgi engelleyiciler Proses hızı –İnsanlar dakikada 125 kelime konuşur –600 ile 800 kelimeyi proses ederiz. Aşırı bilgi yükü –İletişim aksar 9

10 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Bilgi işlem engelleyicileri Mesaj alıcısının durumu –Yanlış anlama ve yanlış yorumlamanın korkusu –Mesajların psikolojik olarak düzenlenmesi Dikkat dağılımı –Ayni anda çok konu ile ilgilenmek –Bir mesaja erkeklerin kilit vurması –Kadınların mesajlar arasında değişimi yeteneği 10

11 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc İçerik engelleyiciler Zaman ve hacim –Gündüz vakti –Durumsal Dışarıdan gelen sesler –Dinlemeyi engelleyici herhangi bir –ses, görüntü, koku, vs. 11

12 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Dinleme becerisini geliştirmek Düşüncelerini bir kenara bırak Mental olarak orada ol Bilinçli bir çaba harca Acele etme ve açık fikirli ol Sosyal merkezli olmamayı dene –Diğerlerinin düşüncelerini al 12

13 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Dinleme becerisini geliştirmek Gözlerinizle dinleyin Mesaj sonrası –Mesaj hakkında mesaj İletişim sonrası –İletişim hakkında iletişim 13

14 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Dinleme becerisini geliştirmek : Amacı belirlemek Dinlerken zevk almak Dinlerken öğrenmek Dinlerken değerlendirmek Dinlerken empati yapmak 14

15 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Dinleme becerisini geliştirmek Mesajın detayını özetlemek Detayı ana metin ile birleştirmek Zor olan malzemeyi dinlemek Kendi engelleyicilerini tanımla ve onları yok et Müdahele etme 15

16 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Dinleme becerisini geliştirmek : canlı dinlemek Diğerlerine önem ver Söylenilene yoğunlaş Enerjinizi genişletiniz Acil duruş denemesi yap Göz ile temas ediniz Stop…bak…dinle 16

17 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Cevap verme becerisi Tam tarif ve tanımı yap Vaktinde ol Kısa ve öz ol Faydalı ol 17

18 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Empati ile cevap vermek Karşı partnerinizin duygularını anla Uygun sorular sormak Mesaj içeriğini tekrar et. –Karşınızdakinin mesajını kendi sözlerinizle tekrar et 18

19 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Dinleme becerisini geliştirmek : Duyguları yeniden cümle yapmak Karşınızdakinin duygusal durumunu anlamak –“nasıl hissediyorsun gibi sorular yönelt…” Kendi kelimelerinizi kullanın Kısa –öz,spesifik,ve doğru olunuz. Sosyal destek ver 19


"Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc UNİTE 5 Dinleme ve Cevap verme 1." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları