Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SAYISAL UÇURUM Dünya’da ve Türkiye’de Durum Rukiye Özcivelek TÜBİTAK BİLTEN Bilgi Teknolojileri ve Elektronik Araştırma Enstitüsü.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SAYISAL UÇURUM Dünya’da ve Türkiye’de Durum Rukiye Özcivelek TÜBİTAK BİLTEN Bilgi Teknolojileri ve Elektronik Araştırma Enstitüsü."— Sunum transkripti:

1 SAYISAL UÇURUM Dünya’da ve Türkiye’de Durum Rukiye Özcivelek TÜBİTAK BİLTEN Bilgi Teknolojileri ve Elektronik Araştırma Enstitüsü

2 İnet-tr'20002 Digital Divide Bilgi ve iletişim teknolojilerine (BİT) erişimde yaşanan eşitsizlik, Sayısal bölünme, sayısal ayrım, sayısal kopma, sayısal uçurum Ülkeler, bireyler ve haneler ve şirketler arası sayısal uçurum

3 İnet-tr'20003 Sayısal Uçurum ve Uluslararası Çalışmalar BM Kalkınma Programı (UNDP) 1999 yılı “İnsani Gelişmişlik Raporu’unda” internet’in erişim ve dışlanma problemi yaratması B.M. Eylül 2000, NewYork zirvesi G8’ler 2000 yılı, Okinawa zirvesi OECD’nin Haziran 2000 Bakanlar düzeyi toplantısı, ICCP çalışma grupları

4 İnet-tr'20004 OECD Çalışmaları  Farklı sosyo-kültürel ve sosyo-ekonomik yapılarda sayısal uçurumun boyutu nedir, büyük ve küçük şirketleri nasıl etkileyecektir, ekonomik dengelere etkisi nasıl olacaktır?  Sayısal uçurum nasıl bir hızda ve ne yönde değişmektedir, ne kadar önemlidir?  Yeni teknolojilerin hızlı yayılımı bu bölünmüşlüğü nasıl ve ne kadar etkilemektedir?  Hükümetlerden ve firmalardan gelen tepkiler ve alınan önlemler nelerdir?

5 İnet-tr'20005 Birey ve Haneler Arasındaki Sayısal Uçurumun Ölçülmesi Bilgi teknolojilerine sahip olanlar ve olmayanlar Farklı profil değişkenleri; yaş, cinsiyet, gelir grubu, eğitim durumu, bölge Telefon, bilgisayar ve internet

6 İnet-tr'20006 Türkiye’de Sayısal Uçurum İlk çalışma, 1997’de TUENA kapsamında 2000 Temmuz-Ağustos, TÜBİTAK BİLTEN, BTYKA il, 165 ilçe, DİE’den 6000 örneklem Telefon, cep telefonu, bilgisayar, internet, televizyon, sayısal/şifreli televizyon Sahiplik/ kullanım ve nitelikleri, 127 sorgu

7 İnet-tr' BİT Sahipliği

8 İnet-tr'20008 İnternet Kullanım ve Sahiplik

9 İnet-tr'20009 Telefon Sahibi Olmayanlar ve Gelir Grupları

10 İnet-tr' Cep Telefonu Sahipliği ve Gelir

11 İnet-tr' Bilgisayar Sahipliği ve Gelir

12 İnet-tr' Bilgisayar Sahipliği ve Bölgeler

13 İnet-tr' Evde Bilgisayar Olmamasının Nedenleri

14 İnet-tr' Sayısal Uçuruma Karşı Yapılan Çalışmalar/Evrensel Hizmet BT ekonomik gelişmede, eğitim, sağlıkta, kamu yönetiminde öncü rol oynadıkça yoksulların, okur- yazar olmayanların, kırsal kesimde yaşayanların ve İngilizce bilmeyenlerin dışlanmışlığı giderek büyümektedir. Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler arasında bilgi teknolojileri ve onunla ilgili uçurum giderek büyümektedir Bilgi yoksulluğu

15 İnet-tr' Evrensel Hizmet 1984 “Maitland Raporu”; her 100 kişiye 1 telefon hattı; 21. yy. tanımının güncellenmesi Tüm uluslar ve bölgeler için aynı niteliksel ve niceliksel özellikleri olan evrensel hizmet tanımı yapılabilirmi? Evrensel hizmet kapsamı telefondan öteye giderek yeni teknolojileri kapsayacakmı?

16 İnet-tr' Türkiye için Öneriler Toplumun güçsüz kesimlerinin yeni altyapıdan dışlanmaları, güçsüzlüklerini ve gelir düşüklüklerini katlayabilir Hükümetler, toplumun büyük kesimine erişimi hedeflerine koymaktadırlar Toplumda hızla ve adil olarak yaygınlaşmaları

17 İnet-tr' Türkiye için Öneriler  Bilgisayar sahipliğinin dağılımı dengesizdir  Toplumumuzda üst gelir grupları dışındaki geniş kesimler, kırsal alanlarda yaşayanlar, kent yoksulları ve kente yeni göçenler için yaygın/adil erişim hakkı için gerekli düzenleyici mekanizmalar oluşturulmalıdır

18 İnet-tr' Türkiye için Öneriler  Evrensel erişimin haberleşme ile ilgili tüm yasal düzenlemelere konması  Kamuya açık haberleşme merkezleri  Uygulamaların kullanımının kolay olması  Halkın varolan teknolojileri kullanım kapasitesini artırmaya yönelik programlar

19 İnet-tr' TEŞEKKÜRLER!


"SAYISAL UÇURUM Dünya’da ve Türkiye’de Durum Rukiye Özcivelek TÜBİTAK BİLTEN Bilgi Teknolojileri ve Elektronik Araştırma Enstitüsü." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları