Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

OKUL KÜTÜPHANELERİNİN ÖNEMİ BİLGİ NEDİR? BİLGİ NEDİR? OKUL KÜTÜPHANESİNİN AMACI OKUL KÜTÜPHANESİNİN AMACI OKUL KÜTÜPHANESİNİN ÖNEMİ OKUL KÜTÜPHANESİNİN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "OKUL KÜTÜPHANELERİNİN ÖNEMİ BİLGİ NEDİR? BİLGİ NEDİR? OKUL KÜTÜPHANESİNİN AMACI OKUL KÜTÜPHANESİNİN AMACI OKUL KÜTÜPHANESİNİN ÖNEMİ OKUL KÜTÜPHANESİNİN."— Sunum transkripti:

1 OKUL KÜTÜPHANELERİNİN ÖNEMİ BİLGİ NEDİR? BİLGİ NEDİR? OKUL KÜTÜPHANESİNİN AMACI OKUL KÜTÜPHANESİNİN AMACI OKUL KÜTÜPHANESİNİN ÖNEMİ OKUL KÜTÜPHANESİNİN ÖNEMİ EĞİTİME KATKISI NEDİR? EĞİTİME KATKISI NEDİR? OKUL KÜTÜPHANELERİNDE VERİLEN HİZMETLER OKUL KÜTÜPHANELERİNDE VERİLEN HİZMETLER NASIL YARARLANILIR? NASIL YARARLANILIR?

2 BİLGİ NEDİR Değişik toplum, değişik kültür ve disiplinlerdeki araştırmacılar şimdiye kadar çok çeşitli tanımlar geliştirmişlerdir. Bu alanda birbirinden farklı 400 civarında bilgi tanımının var olması konuyla ilgili fikir verebilmesi açısından önemlidir. Bilgiyi tek bir kavram olarak değil karmaşık ilişkilerden oluşan kavramsal bir dizin olarak ele almakta yarar vardır. Değişik toplum, değişik kültür ve disiplinlerdeki araştırmacılar şimdiye kadar çok çeşitli tanımlar geliştirmişlerdir. Bu alanda birbirinden farklı 400 civarında bilgi tanımının var olması konuyla ilgili fikir verebilmesi açısından önemlidir. Bilgiyi tek bir kavram olarak değil karmaşık ilişkilerden oluşan kavramsal bir dizin olarak ele almakta yarar vardır.

3 BİLGİ NEDİR Bacon’a göre “bilgi güçtür”. Burada hangi bilginin güç olduğunun sorulması gerekir. Bu bakımdan bilgi insan gücüne benzetilebilir. Nasıl ki doğru yöne yönlendirilmemiş ve kullanılmayan insan gücü güç olarak nitelendirilmez ise, bir bilgi kaynağı üzerinde bulunan ve kullanılmayan pasif(edilgen) bilgide güç değildir. Burada belki de vurgulanması gereken bilginin potansiyel bir güç olduğudur Bacon’a göre “bilgi güçtür”. Burada hangi bilginin güç olduğunun sorulması gerekir. Bu bakımdan bilgi insan gücüne benzetilebilir. Nasıl ki doğru yöne yönlendirilmemiş ve kullanılmayan insan gücü güç olarak nitelendirilmez ise, bir bilgi kaynağı üzerinde bulunan ve kullanılmayan pasif(edilgen) bilgide güç değildir. Burada belki de vurgulanması gereken bilginin potansiyel bir güç olduğudur

4 OKUL KÜTÜPHANESİNİN AMACI Eğitim ve öğretim programlarına etkin bir şekilde katkıda bulunmak, Eğitim ve öğretim programlarına etkin bir şekilde katkıda bulunmak, Öğretmenlerin mesleki çalışmalarına yardımcı olmak, Öğretmenlerin mesleki çalışmalarına yardımcı olmak, Öğrencilerin gerek ders için gerekse boş zamanlarını en iyi şekilde değerlendirmelerine olanak verip onların yapıcı, eleştirici ve estetik değerlere ilgi duymalarını sağlamak, Öğrencilerin gerek ders için gerekse boş zamanlarını en iyi şekilde değerlendirmelerine olanak verip onların yapıcı, eleştirici ve estetik değerlere ilgi duymalarını sağlamak, Bütün kullanıcıların düşünme yeteneğinin geliştirilmesi ve bilgi gereksinmelerinin karşılanması için, her türlü bilgi kaynağını sağlamak, düzenlemek ve hizmete sunmaktır. Bütün kullanıcıların düşünme yeteneğinin geliştirilmesi ve bilgi gereksinmelerinin karşılanması için, her türlü bilgi kaynağını sağlamak, düzenlemek ve hizmete sunmaktır.

5 OKUL KÜTÜPHANESİNİN ÖNEMİ Toplumlar kültürlü oldukları ve eğitime gereken önemi verdikleri ölçüde kendilerini başkalarına kabul ettirebilirler.. Eğitilmiş insan gücü ise eğitim kurumlarının ayrılmaz bir parçası olan kütüphaneler yani bilgi merkezleri ile okulların işbirliğiyle mümkün olacaktır. Araştıran, kendini yetiştiren, kendine sunulan bilgiyle yetinmeyip daha fazla bilgiyi nereden nasıl bulacağını sorgulayan insanların yetiştirilmesinde ve okuma alışkanlığının kazandırılmasında okul kütüphanelerinin önemi çok büyüktür. Toplumlar kültürlü oldukları ve eğitime gereken önemi verdikleri ölçüde kendilerini başkalarına kabul ettirebilirler.. Eğitilmiş insan gücü ise eğitim kurumlarının ayrılmaz bir parçası olan kütüphaneler yani bilgi merkezleri ile okulların işbirliğiyle mümkün olacaktır. Araştıran, kendini yetiştiren, kendine sunulan bilgiyle yetinmeyip daha fazla bilgiyi nereden nasıl bulacağını sorgulayan insanların yetiştirilmesinde ve okuma alışkanlığının kazandırılmasında okul kütüphanelerinin önemi çok büyüktür.

6 EĞİTİME KATKISI NEDİR? Ezberci eğitimden uzaklaşarak kendi kendine araştırma ve bilgi edinme alışkanlığını kazandırmak. Ezberci eğitimden uzaklaşarak kendi kendine araştırma ve bilgi edinme alışkanlığını kazandırmak. İçerdiği bilgi kaynakları ile ders programını destekleyip geliştirmek İçerdiği bilgi kaynakları ile ders programını destekleyip geliştirmek Öğrencilerin ders dışı zamanlarını değerlendirmek ve onlara bilgi kaynağını kullanma ve araştırmayı öğretmek. Öğrencilerin ders dışı zamanlarını değerlendirmek ve onlara bilgi kaynağını kullanma ve araştırmayı öğretmek.

7 OKUL KÜTÜPHANELERİNDE VERİLEN HİZMETLER? KÜTÜPHANE HİZMETLERİ KÜTÜPHANE HİZMETLERİ A.TEKNİK HİZMETLER: Kütüphaneye her türlü materyalin sağlanmasından kullanıcıya sunulacak duruma getirilmesine kadar yapılan işlemleri kapsar. A.TEKNİK HİZMETLER: Kütüphaneye her türlü materyalin sağlanmasından kullanıcıya sunulacak duruma getirilmesine kadar yapılan işlemleri kapsar. 1. Seçim ve Sağlama: 1. Seçim ve Sağlama: 2. Kataloglama ve Sınıflama 2. Kataloglama ve Sınıflama

8 OKUL KÜTÜPHANELERİNDE VERİLEN HİZMETLER B.OKUYUCU HİZMETLERİ: Kullanıma hazır hale gelen kütüphane materyalinin veya bilginin kullanıcıya sunulması aşamasında verilen hizmetleri kapsar. B.OKUYUCU HİZMETLERİ: Kullanıma hazır hale gelen kütüphane materyalinin veya bilginin kullanıcıya sunulması aşamasında verilen hizmetleri kapsar. 1. Ödünç Verme Hizmeti: 1. Ödünç Verme Hizmeti: 2. Danışma (Referans) Hizmeti 2. Danışma (Referans) Hizmeti CD-ROM ve Internet Kullanımı CD-ROM ve Internet Kullanımı Etkinlikler: Kütüphanelerimiz özellikle Kütüphane Haftası kutlamaları sırasında çeşitli etkinlikler düzenlemektedir Etkinlikler: Kütüphanelerimiz özellikle Kütüphane Haftası kutlamaları sırasında çeşitli etkinlikler düzenlemektedir

9

10

11

12

13

14

15


"OKUL KÜTÜPHANELERİNİN ÖNEMİ BİLGİ NEDİR? BİLGİ NEDİR? OKUL KÜTÜPHANESİNİN AMACI OKUL KÜTÜPHANESİNİN AMACI OKUL KÜTÜPHANESİNİN ÖNEMİ OKUL KÜTÜPHANESİNİN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları