Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

International Business: Strategy, Management, and the New Realities 1 SİNERJİTÜRK SAVUNMA 08 İşbirliklerine Yönetim Bilimiyle Bakış S. Tamer Çavuşgil Fuller.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "International Business: Strategy, Management, and the New Realities 1 SİNERJİTÜRK SAVUNMA 08 İşbirliklerine Yönetim Bilimiyle Bakış S. Tamer Çavuşgil Fuller."— Sunum transkripti:

1 International Business: Strategy, Management, and the New Realities 1 SİNERJİTÜRK SAVUNMA 08 İşbirliklerine Yönetim Bilimiyle Bakış S. Tamer Çavuşgil Fuller E. Callaway Professorial Chair Director, Institute of International Business Georgia State University Aralık 2008

2 Özgeçmiş Mardin çıkışlı; 9 ayrı Anadolu şehir ve kasabalarında yetiştim ODTÜ İşletme ve Ekonomi (1970) MBA ve Doktora, Uluslararası Ticaret (Wisconsin Universitesi; 1976) ODTÜ Öğretim Üyesi ( ) Wisconsin, Bradley, Michigan State universitelerinde öğretim üyeliği ( )

3 Özgeçmiş - 2 Uluslararası Ticaret Mükemmeliyet Merkezi kurucusu (Federal Hükümet sponsorlu) 200+ yayın; özellikle ihracat konusunda Çok kullanılan International Business ders kitabı 25+ doktora öğrencisi 15+ milyon dolarlık fon Georgia State Universitesi Kürsü Prof., Uluslararası Ticaret Bölüm Başkanı (2008 -)

4 Network İşbirlikleri PSI OEM PSI OEM S S S S S S S S Demode olan Rejim –“Command & Control” yönetimi –Firma bazında oluşan tedarik zincirleri –İşlevler bazında çalışma –Hiyerarşi Yerine Gelen Kendini yöneten Networklar Üretim, tasarım, AR-GE, logistik... işlevlerinde entegrasyon Digital Thread İşbirliği ve ‘bilinçli’ güven Bireysel ve toplu performans kıstasları Yeni bilgi ve beceri gereksinimleri

5 Network: İşbirliğinde Yeni Bir Model (JSF/MTU) -1 Sürekli değişim sürecinde olan teknoloji (tasarım, yeni nesil üretim, vb.) Çok fazla sayıda oyuncu (1,000+ ) Offset yerine ‘en iyi değer’ prensibi (“You compete, you win; you perform, you stay”) ‘Digital thread’ – tasarım, üretim, dağıtım.. bazında ortak bilgi akımı (günde 26 Gigabytes)

6 Network: İşbirliğinde Yeni bir Model -2 Proje boyutları (üretim hedefleri, ivedilik, 3 değişik tip, kapasite kullanımı,..) Tek, entegre tedarik zinciri (ve dağıtım & bakım sistemi) Firmanın direk kontrölünde olmayan faktörler: 9 ülke bazında:  ITAR, mevzuat, gümrük, navlun, Serbest Ticaret Bölgeleri, milli öncelikler…) Karşılıklı güven prensibiyle çalışma

7 Firmanın Algıladığı Riskler Partner örgüt ve çalışanlarıyla bütünleşme  Ürün akımı vs. Bilgi akımı Partner ile ilgili kuşkular  Farklı rol, amaçlar, güç, hedef, tutum, ve kültürler IT / bilgi sistemi entegrasyonu Maliyet artışları Kredi zorlukları Dağıtım aksaklıkları Üretim kapasitesi …

8 Boeing 787 Tecrübesi  Yeni teknolojiden kaynaklanan tasarım zorlukları  Network içindeki kalite ve sertifikasyon sorunları  Üretim aksaklıkları (parça tedariki, ‘fastener’ tedariki, kalite.. )  Tedarikçiden kaynaklanan sorunlar (teknik eksiklikler, yetenekler, alt tedarikçilerinin kusurları)  57 gün süren grev => iki (2) seneyi aşan gecikme

9 Nasıl bir Yaklaşım Gerekiyor? Proaktif, sürekli bilgi paylaşımı; Pürüzsüz iletişim; Şeffafiyet … Partner ilişkilerinin tek elden koordinasyonu Network üyeleriyle ahenkli çalışma; network çıkarlarını gözetmek Güven verici, partneri rahatlatıcı girişimler Yeni bilgi, beceriler ve yöntemlerin kazanılması ve paylaşılması Sürekli durum değerlendirmesi; Edinilen tecrübenin ışığında gerekli adaptasyonlar

10 Partneri Çok İyi Tanıma Bir Şart Riske karşı toleransı az Belirsizliği, sürprizi sevmeyen Objektif bilgi, analitik yöntemlerle çalışmayı yeğleyen Muhtemel gecikmeleri, aksamaları mümkün olduğu kadar önceden tahmin etmek isteyen Şeffaf, güvenilir çalışma kültürünü yeğleyen Hedeflenen performansı en önde tutan

11 “Relational Equity” “Sosyal Sermaye” … Yeni Bir İşbirliği Yeteneği İş birliği yaptığınız partnerlarla ahenkli ve basarılı iş kurma, yürütme, yenileme yeteneği. Neden? Partner bulma, değerlendirmede sağlanan yararlar Partnerlarla pazarlık ve işbirliğinde kazanılan etkinlik Tek taraflı, fırsatçı girişimleri frenleme Uzun vadeli, dengeli işbirliği garantisi Sözü geçen firmanın kendi networkine ulaşma

12 Öneriler Çalışma ortaklarımızı çok iyi tanıyıp değerlendirelim Partnerin gayelerine ulaşması için bilinçli olarak gayret edelim Müşterinin dilini konuşan, kültürüne uyumlu, yetenekli yönetici kadro yetiştirip, sunalım Uluslararası işbirliklerine kendimizden daha emin, cesaretli bir şekilde yaklaşalım Tercih edilen, güven veren marka olmaya çalışalım

13 Sektör Bazında Girişimler Uluslararası çapta, lider durumundaki firmalar ile, uzun vadeli çalışmak üzere, entegre olmaya çalışalım Teknik üstünlük ve uzmanlıklarımızı, ısrarlı bir şekilde, aktif tanıtma programları düzenleyelim Sektördeki firmaların global marka olma girişimlerini destekleyelim SİNERJİTÜRK ile başlayan yurt dışı yandaş mobilizasyonunu sürdürelim

14 Teşekkürler... S. Tamer Çavuşgil Fuller E. Callaway Professorial Chair Director, Institute of International Business Georgia State University


"International Business: Strategy, Management, and the New Realities 1 SİNERJİTÜRK SAVUNMA 08 İşbirliklerine Yönetim Bilimiyle Bakış S. Tamer Çavuşgil Fuller." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları