Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Referanslar:  Peter Senge "The Fifth Discipline" "Beşinci Disiplin" adlı kitabı  Prof.Dr. Ziya Bursalıoğlu "Okul Yönetiminde yeni yapı ve Davranış"

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Referanslar:  Peter Senge "The Fifth Discipline" "Beşinci Disiplin" adlı kitabı  Prof.Dr. Ziya Bursalıoğlu "Okul Yönetiminde yeni yapı ve Davranış""— Sunum transkripti:

1

2 Referanslar:  Peter Senge "The Fifth Discipline" "Beşinci Disiplin" adlı kitabı  Prof.Dr. Ziya Bursalıoğlu "Okul Yönetiminde yeni yapı ve Davranış" adlı kitabı  Dr. Behice Ertenü'nün notları  Prof. Doktor Ali İlker Gümüşeli "Eğitimde Liderlik" semineri notları  Prof.DR. A. Kadir Varoğlu, Başkent Ün. "Öğrenen Organizasyon" semineri notları

3 Lider  Yol gösteren  Öğreten  Aydınlatan  Kişilerin istek ve ihtiyaçlarını zamanında sezen ve bunları örgütleyen  Etkileme gücüne sahip, karizmatik  Yaratıcı Alanında donanımlı

4 Liderliğin belirleyici özelliği yenilik ve değişime yönelme iken, yöneticiliğin başlıca özelliği koruma ve kollamadır (Lipham, 1964, s.123).

5 Yaratıcılık, yönlendiricilik, etkileyicilik vb. çok boyutlu liderlik süreçlerini içeren dinamik bir yönetim anlayışı kazanmış liderler

6 Okul Müdürünün Liderlik alanları  Vizyoner liderlik  Öğretim liderliği  Toplumsal liderlik  Örgütsel liderlik  Etik liderlik  Politik liderlik

7 Vizyoner liderlik   Okulun vizyon ve misyonunun çeşitli semboller, törenler, konferanslar ve benzeri etkinlikler yoluyla sürekli gündemde tutmak   Okul toplumunun okul geliştirme etkinliklerine katılımını sağlamak  (OGYE)

8 Öğretim liderliği   Eğitimle ilgili yeni teknolojileri izlemek ve okulda kullanılmasını sağlamak   Yaşam boyu öğrenmeyi özendirmek ve bu konuda personele model olmak   Öğrenci ve çalışanların başarılarını tanımak ve ödüllendirmek

9 Toplumsal liderlik   Okul amaçları ve programlarına destek sağlamak için okul toplumu liderlerini tanımak ve etkilemek için gerekli çalışmaları yapmak   Öğrencilerin eğitim olanaklarını artırmak için çevredeki tüm özel kuruluşlar, kamu kuruluşları ve varsa yüksek öğrenim kuruluşları ile etkileşime girmek

10 Örgütsel liderlik   Karar sürecinde işbirliğini olanaklı kılan süreçleri kullanmak   Yeni eğilim ve gelişmeleri izlemek, incelemek ve okula uyarlamak   Okulu sürekli geliştirmeye dönük girişimlerde bulunmak

11 Etik liderlik   Bireyler arası ilişkilerde duyarlı, saygılı, adil, eşit ve tutarlı olmak   Okul toplumunu oluşturan farklı grupların görüş ve düşüncelerine değer vermek, onlara hassasiyetle yaklaşmak

12 Politik liderlik   Okul toplumunu oluşturan öğeler arasında okul çevresinin eğilimleri, önem verilen konular ve olası değişimlerle ilgili iletişim ağı oluşturmak   Öğrenci haklarını korumak ve öğrencilere sağlanan fırsatları artırmak için yasal kuruluşlarla işbirliği yapmak

13 Nereye gidiyoruz? GELECEKTEKi DEĞİŞİMLERE AYAK UYDURABİLECEK ORGANİZASYONLAR, RAKİPLERİNDEN DAHA HIZLI VE DAHA ETKİLİ ÖĞRENEN ORGANİZASYONLAR OLACAKTIR.

14 ÖĞRENEN ORGANİZASYONUN ORTAYA ÇIKABİLMESİ İÇİN; ,  BİREYSEL ÖĞRENMENİN SAĞLANMASI, DEĞİŞİME KOŞULSUZ HAZIR OLUNMASI GEREKMEKTEDİR.

15 ÖĞRENEN ORGANİZASYON BİREYLERİN ÖĞRENMESİNE ORTAM YARATARAK BİREYLERİN ÖĞRENMESİNDEN YARARLANARAK,

16  BİLGİSİNİ  ANLAYIŞINI  ÇEVRESİNİ ZAMAN İÇİNDE GELİŞTİRİLEBİLEN BİR ORGANİZASYONDUR.

17 ÖĞRENEN BİR ORGANİZASYON; İNSANLARIN GERÇEKTEN İSTEDİKLERİ SONUÇLARI YARATMAK İÇİN KAPASİTELERİNİ SÜREKLİ OLARAK ARTIRDIKLARI, YENİ DÜŞÜNCE YAPILARININ BESLENDİĞİ, ORTAK HAYALLERİN SERBESTÇE TARTIŞILDIĞI, BERABERCE ÖĞRENMENİN SÜREKLİ UYGULANDIĞI BİR ORTAMDIR.

18 ÖĞRENEMEYEN ORGANİZASYONLARDAKİ BAZI İLETİŞİM BİÇİMLERİ -Daha önce denedik olmadı. -Çok zaman alır. -Çok masraflı olur. -Yeni sistemler gerektirir. -Hiçbir zaman onaylanmaz.... -O konuda bir rapor yaz. -Bu taslak bir öneri. -Bizim tarzımız değil. -Patron bunu beğenmez. -Bozulmadıkça tamir etme. -Doğru olabilir ama… -Şu anda zamanımız yok çok meşgulüz. -Belki sonra....

19 ÖĞRENEN ORGANİZASYONLARDAKİ BAZI İLETİŞİM BİÇİMLERİ -Başka düşünceler var mı? -Bize uygun seçenekleri gözden geçirelim. -Daha başka hangi bilgileri alabiliriz. -Başka kimin görüşünü alabiliriz. -Eğer olmazsa? -Nasıl geliştirebiliriz? -Başka kim katkıda bulunabilir? -Neden hep böyle yapıyoruz? -Düşünceni biraz daha açıklayabilir misin? -Daha başka nasıl yapalım? -…konusunda yardımına ihtiyacım var. -Teşekkür ederim. -Güzel fikir.

20 BİRLİKTE YAŞAMA KÜLTÜRÜ ORGANİZASYONEL ÖĞRENME’NİN BİR ALT BASAMAĞI OLAN BİRLİKTE ÖĞRENMENİN GERÇEKLEŞEBİLMESİ ve ÖĞRENEN ORGANİZASYONA GEÇEBİLMEK İÇİN ÖNCELİKLE BİRLİKTE YAŞAMA KÜLTÜRÜ‘NÜN GELİŞMİŞ OLMASI ŞARTTIR.

21 BİRLİKTE YAŞAMA KÜLTÜRÜ‘NÜ PAYLAŞMAK, İNSANLARIN, BİZDEN FARKLI DÜŞÜNABİLECEKLERİNİ ve DÜŞÜNCELERİNİN MUTLAKA YANLIŞ OLMAK ZORUNDA OLMADIĞINI KABUL ETMEKTİR. BİRLİKTE YAŞAMA KÜLTÜRÜ‘NÜ PAYLAŞMAK, AYNI GEMİNİN İÇİNDE GİDERKEN BİRBİRİMİZLE KAVGA ETMENİN ve BİRBİRİMİZİN KUYUSUNU KAZMANIN GEMİYİ BATIRACAĞINI BİLMEKTİR.

22 BİRLİKTE YAŞAMA KÜLTÜRÜNÜ PAYLAŞMAK, ELEŞTİRİLERE AÇIK OLMAK, BU ELEŞTİRİLERİ GELİŞME ve DEĞİŞİM İÇİN FIRSAT OLARAK GÖRMEK ve KULLANMAKTIR. BİRLİKTE YAŞAMA KÜLTÜRÜ, BİRBİRİNE GÜVENMEKTİR.

23 Green School in Bali


"Referanslar:  Peter Senge "The Fifth Discipline" "Beşinci Disiplin" adlı kitabı  Prof.Dr. Ziya Bursalıoğlu "Okul Yönetiminde yeni yapı ve Davranış"" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları