Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

OKUL ONCESI PROGRAMLANMASINDA AMERIKA BIRLESIK DEVLETLERI'NDEKI UYGULAMALAR Burcin Ogrenir, PhD City University of New York.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "OKUL ONCESI PROGRAMLANMASINDA AMERIKA BIRLESIK DEVLETLERI'NDEKI UYGULAMALAR Burcin Ogrenir, PhD City University of New York."— Sunum transkripti:

1 OKUL ONCESI PROGRAMLANMASINDA AMERIKA BIRLESIK DEVLETLERI'NDEKI UYGULAMALAR Burcin Ogrenir, PhD City University of New York

2 Icerik - NAEYC Ilkeleri - ABD'de okul oncesi standartlarinda genel durum ve Ornek Standartlar Etkin olan Programlarin Ozellikleri - Ogrenme Merkezi Temelli (Center Based) - Cocuk- eriskin orani - Kendiliginden cikan davranis destekli (Emergent Curriculum) - Davranis/Sinif Yonetimi - Ogrenci/Ogretmen merkezli - Sosyal-duygusal ogrenme - Cokkulturlu Egitim - Kaynastirma Programlari - Ogretmenin Yetistirilmesi: okul ici/disi, devlet destegi, konferanslar, zorunluluk

3 NAEYC Ilkeleri 1) Etkili erken cocukluk standartlari gelisimsel olarak uygun amac ve icerige odaklanir. 2) Etkili erken ogrenme standartlari; bilgilendirilmis ve kapsamli bir surecte gelistirilir ve yenilenir. 3) Erken ogrenme standartlari; cocuklarin gelisimini etik ve gelisimsel olarak uygun bir sekilde destekleyen kullanim ve degerlendirme uygulamalariyla etkinlesir. 4) Erken ogrenme standartlari aileler, egitimciler ve kurumlar desteklendikce etkin olur.

4 Okul Oncesi Programlarinda Genel Egilimler - Ailelerin, cocuklarin ve egitim elemanlarinin sartlari ve ihtiyaclari cok degisti. - Okul oncesi egitim kurumlarinda cok cocuk var - Bircok okul bolgesinde tam zamanli Kindergarten (anaokulu) zorunlu. 25 tane eyalette bunun icin finans saglaniyor. - Yuksek kaliteli ve iyi planlanmis program ve degerlendirmenin onemi yapilan arastirmalarla artti. Fakat hala en iyi, en kaliteli diyebilecegimiz bir program yok. - Devlet ve Eyalet olarak artik okul oncesi standartlari, programi ve degerlendirmesine daha fazla onem veriliyor: bilimsel tabanli programlar; degerlendirme tabanli programlar. -

5 Erken Ogrenme Standartlarinin Amaclari - Programin ve icerigin (mufredatin) kalitesini arttirmak - Mesleki gelisime yon vermek - Aileyi egitmek - Degerlendirmeye yonelik kararlara rehber olmak - Program degerlendirmesine katkida bulunmak

6 Okul Oncesi Programlarinin Durumu - Tum 50 eyalette 3-6 yas araligi icin Erken Ogrenme Standartlari (EOS) var. - Eyaletlerin yarisina yakininda 0-3 yas arasi icin Erken Ogrenme Rehberleri (EOR) var.

7 Okul Oncesi Programlarinin Durumu Odaklanilan Ogrenme alanlari - Fiziksel ve motor gelisim - Sosyal duygusal gelisim - Ogrenmeye yaklasim/tarz - Dil ve Iletisim Gelisimi - Bilissel gelisim ve genel bilgi Arastirma analizleri sonuclarina gore eyaletlerin standartlari arasinda ciddi bir farklilik var.

8 Eyaletlerin Standart Programlari Arasindaki Temel Farkliliklar Yas Seviye Gruplari - Dogum-36 ay: 8 eyalet ve ay: 3 eyalet - 3 farkli yas seviyesi: 5 eyalet - 4 farkli yas seviyesi: 2 eyalet - 4'den fazla farkli yas seviyesi: 3 eyalet

9 Eyaletler arasindaki farkliliklar Erken Ogrenme Rehberleri (0-3 yas) sayisi - en az olan eyalet: 34 - en fazla olan eyalet: 688 Erken Ogrenme Standartlari (3-6)sayisi: - en az olan eyalet: 42 - en fazla olan eyalet: 454

10 Eyaletler Arasindaki farklar Standartlari Kullanma Zorunlulugu: - Pre-K (3-4 yas) grubunda 23 eyalette zorunlu, 16 eyalette istege bagli olarak kullaniliyor Eyaletler Head Start, Jump Start gibi diger programlarin da bu standartlari kullanmasini tesvik ediyorlar

11 California

12 New York

13 Pennsylvania

14 Etkin olan Programlarin Ozellikleri - Ogrenme Merkezi Temelli (Center Based) - Cocuk- eriskin orani - Kendinden Olusan Davranis tabanli (Emergent Curriculum) - Davranis ve Sinif Yonetimi - Ogrenci ve Ogretmen merkezli - Sosyal-duygusal ogrenme - Kaynastirma Programlari - Ogretmenin Yetistirilmesi

15 Sinif Ici Ogrenme Merkezleri - Blok merkezi - Sanat merkezi - Dinleme merkezi - Kitap merkezi - Duyu masasi - Dramatik oyun alani - Teknoloji merkezi - Yapboz merkezi - Lego merkezi

16 Sinif Ici Ogrenme Merkezleri

17

18

19 Cocuk Eriskin Orani

20 Cocuk Eriskin Orani: NAEYC Kriterleri Bebek Odasi En fazla 8 bebek 1 ogretmen: 1-4 bebek 2 ogretmen: 5-8 bebek

21 Cocuk Eriskin Orani: NAEYC Kriterleri ay odasi En fazla 12 cocuk 1 ogretmen 1-4 cocuk 2 ogretmen 5-8 cocuk 3 ogretmen 9-12 cocuk ay arasi En fazla 12 cocuk 1 ogretmen 6 cocuk 2 ogretmen 7-12 cocuk

22 Cocuk Eriskin Orani: NAEYC Kriterleri 3-5 yas En fazla 18 cocuk 1 ogretmen 1-9 cocuk 2 ogretmen cocuk Kindergarten (Anaokulu) En fazla 12 cocuk

23 Kendinden Ortaya Cikan Davranis Odakli Program (Emergent Curriculum) Cocugun hali hazirda bebeklikten itibaren gosterdigi davranislarin desteklenmesine yonelik programlar. - Ornek: Okuma yazma erken becerileri

24 Davranis ve Sinif Yonetimi

25

26 Kaynak kitap: OKULUN ILK 100 GUNU: NASIL ETKIN BIR OGRETMEN OLABILIRSINIZ The First Days of School: How to Be an Effective Teacher Harry K. Wongl " Harry K. Wong (Author)

27 Sosyal-duygusal ogrenme - Son 15 yilda okulici siddet ve akran zorbaligi artti. - Okullarda standart testlerde basarili olmak icin akademik beceri kazandilirilmasi on plandayken, sosyal-duygusal beceriler goz ardi edildi. - Duygusal zeka, karakter egitimi gibi programlarin uygulandigi okullarda cocuklar daha motive, siddet dusuk ve egitim daha etkin.

28 Sosyal Duygusal Egitim Ornek programi: KIDXPRESSION

29

30 Kultur ve Dil Cesitliligi - Siniflarin fiziksel ortami farkli kultur ve dilleri temsil edecek sekilde duzenlenir. - Ogretmenler kayit esnasinda cocugun ailesinden detayli bir kisilik, kultur, dil ve davranis bilgisi alir. - Ogretmenler siniftaki farkli kultur ve dile sahip cocuklari ozkultur ve dillerini korumalarini saglayarak, “kaynastirmak” icin cesitli teknikler kullanir.

31

32

33 Kaynastirma - Kaynastirma siniflarinda mutlaka yardimci ogretmen ve ozel egitim ogretmenleri tam veya yari zamanli olarak bulunur. - Siniftaki cocuklarin ozel gereksinim alanlarina gore bu ogretmenler programda ve fiziksel ortamda uyarlamalar yaparlar.

34

35 Ogretmenlerin Hizmet Ici Surekli Egitimi Kimler ogretmen olabiliyor? - Okul icinde egitim - Okul disinda egitim - Zorunlu periyodik egitimler - Devlet destegi - Konferanslar

36 Video: Sorulariniz?


"OKUL ONCESI PROGRAMLANMASINDA AMERIKA BIRLESIK DEVLETLERI'NDEKI UYGULAMALAR Burcin Ogrenir, PhD City University of New York." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları