Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Dünyada Okul Öncesi Eğitim. Düşünme zamanı TÜRKİYE  Okul öncesi eğitimin önemi nedir?  Okul öncesi eğitiminin statüsü nasıldır? DÜNYA  Okul öncesi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Dünyada Okul Öncesi Eğitim. Düşünme zamanı TÜRKİYE  Okul öncesi eğitimin önemi nedir?  Okul öncesi eğitiminin statüsü nasıldır? DÜNYA  Okul öncesi."— Sunum transkripti:

1 Dünyada Okul Öncesi Eğitim

2 Düşünme zamanı TÜRKİYE  Okul öncesi eğitimin önemi nedir?  Okul öncesi eğitiminin statüsü nasıldır? DÜNYA  Okul öncesi eğitimin önemi nedir?  Okul öncesi eğitiminin statüsü nasıldır?

3 AVRUPA  Almanya  İngiltere  İtalya AMERİKA  Kanada  Amerika Birleşik Devletleri ASYA  Hindistan  Japonya

4 Almanya Zorunlu okula başlama yaşı 6 yaş 6 yaş Öğretmen eğitimi Meslek okulu yada üniversite Öğretmenin hizmet verdiği yaş aralığı yaş okullaşma oranı Batı da %73 doğuda %96 Program Frobel ve Montessorie

5 Almanya OÖE’nin amaçları: Çocuğu toplumun sorumlu bir üyesi olarak yetiştirmek. Okul Türleri:  Kreşler: 6 haftadan 3 yaşına kadar çocukların devam ettiği okullardır.  Anaokulları: 3-6 yaş arasındaki çocukların devam ettikleri kurumlardır.  Anasınıfları: 6 yaşındaki çocukların ilkokula başlamadan hazırlık aldıkları okullardır.  Özel anaokulları: Engelli çocukların devam ettikleri okullardır.

6 İngiltere Zorunlu okula başlama yaşı 5 yaş Öğretmen eğitimi Lisans eğitimi Öğretmenin hizmet verdiği yaş aralığı yaş okullaşma oranı % 90 % 90 Program Çeşitli programlar kullanılır

7 İngiltere  OÖE’nin Amacı: Her kurumun özelliğine göre değişiklik gösterir.  Okul türleri: Resmi, gönüllü ve özel sektöre ait farklı okul türleri mevcuttur. Çocuk yuvaları Çocuk yuvaları Anaokulu Anaokulu İlkokula bağlı anasınıfları İlkokula bağlı anasınıfları Kabul sınıfları Kabul sınıfları Gündüz bakımevleri Gündüz bakımevleri Çocuk bakıcıları Çocuk bakıcıları Okul öncesi oyun grupları Okul öncesi oyun grupları Birleşik anaokulları Birleşik anaokulları Ebeveyn ve çocuk grupları Ebeveyn ve çocuk grupları

8 İtalya Zorunlu okula başlama yaşı 6 yaş Öğretmen eğitimi 8+3 yıl Öğretmenin hizmet verdiği yaş aralığı 0-6 yaş çocukları 3-6 yaş okullaşma oranı %92 Program Resmi bir program yoktur. Reggio Emillia ve Montessorie modelleri sıklıkla kullanılır.

9 İtalya  OÖE’nin Amacı: Çocukların kişilik gelişimini desteklemek, ilkokula hazırlamak ve sosyal dengesizliği en aza indirgemek.  Okul türleri: Kiliseye bağlı özel anaokulları Özel anaokulları Belediyelere bağlı resmi anaokulları Devlet resmi anaokulları

10 Kanada Zorunlu okula başlama yaşı Zorunlu eğitim yoktur. Zorunlu eğitim yoktur. Öğretmen eğitimi Meslek okulu yada üniversite Öğretmenin hizmet verdiği yaş aralığı yaş okullaşma oranı 5 yaş % 98 5 yaş % 98 ProgramÇeşitlidir.

11 Kanada  OÖE’nin Amacı: Programa göre farklılık gösterir.  Okul türleri: Günlük bakım ve kreşler Ailede günlük bakım Tam gün anaokulu Lisanslı aile günlük bakımı

12 Amerika Zorunlu okula başlama yaşı yok Öğretmen eğitimi Meslek okulu, üniversite veya sertifika programları Öğretmenin hizmet verdiği yaş aralığı yaş okullaşma oranı % 80 Program Takip edilen tek bir program yoktur.

13 Amerika Okul Türleri  Kreşler. 0-2,5 yaşına kadar olan çocuklara hizmet verirler  Anaokulları ve anasınıfları : 2,5-6 yaşına kadar olan çocuklara hizmet verirler.

14 Brezilya Zorunlu okula başlama yaşı yok Öğretmen eğitimi Meslek okulu, üniversite veya sertifika programları Öğretmenin hizmet verdiği yaş aralığı yaş okullaşma oranı Program Takip edilen tek bir program yoktur.

15 Brezilya  OÖE. Amaçları: Çocuğun psiko- motor,sosyal, bilişsel alanlarını desteklemeyi amaçlamaktadır.  Okul türleri: 0-2 yaş günlük bakım merkezleri 2-3 yaş anaokulları 4-6 yaş okul öncesi kurumları

16 Hindistan Zorunlu okula başlama yaşı 6 yaş Öğretmen eğitimi Standart bilgi yok. Öğretmenin hizmet verdiği yaş aralığı 0-6 yaş 3-6 yaş okullaşma oranı %70 Program Çeşitli. Montessorie ve Frobel modelleri yoğun kullanılmaktadır.

17 Hindistan  OÖE’nin Amacı: Tüm çocukların temel gereksinimlerini karşılamak.  Okul türleri: Devlet sektöründe gündüz bakım Gönüllü sektörde gündüz bakım Kreş ve Anaokulları Gezici Kreşler

18 Japonya Zorunlu okula başlama yaşı 6 yaş Öğretmen eğitimi Lisans düzeyi Öğretmenin hizmet verdiği yaş aralığı 0-6 yaş 3-6 yaş okullaşma oranı 4 yaş’a kadar % yaş %100 Program Ulusal program uygulanır.

19 Japonya  OÖE’nin Amacı: Karakter eğitimi, Japon kültürünü benimsemek  Okul türleri: Okul Öncesi Programları Çocuk bakım programları (ev, öğrenme merkezi ve sınıf) (ev, öğrenme merkezi ve sınıf)

20 DÜŞÜNME ZAMANI  Amaçlarına göre farklı ülkelerde görülen okul öncesi eğitimini karşılaştırınız.  Programlarına göre farklı ülkelerde görülen okul öncesi eğitimini karşılaştırınız.  Avrupa, Asya ve Amerika ülkeleri ile ülkemizdeki okul öncesi eğitimi karşılaştırınız.  Sizce ülkemizde okul öncesi eğitimini geliştirmek için neler yapılabilir?  Zorunlu okul öncesi eğitim verilmeli midir?


"Dünyada Okul Öncesi Eğitim. Düşünme zamanı TÜRKİYE  Okul öncesi eğitimin önemi nedir?  Okul öncesi eğitiminin statüsü nasıldır? DÜNYA  Okul öncesi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları