Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1. PETROL EKONOMİSİ ve KELEBEK ETKİSİ Türkiye fosil yakıtlar olarak bilinen ham petrol, doğalgaz ve petrol türevlerini dışarıdan satın alarak yılda 60.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1. PETROL EKONOMİSİ ve KELEBEK ETKİSİ Türkiye fosil yakıtlar olarak bilinen ham petrol, doğalgaz ve petrol türevlerini dışarıdan satın alarak yılda 60."— Sunum transkripti:

1 1

2 PETROL EKONOMİSİ ve KELEBEK ETKİSİ Türkiye fosil yakıtlar olarak bilinen ham petrol, doğalgaz ve petrol türevlerini dışarıdan satın alarak yılda milyar dolar ödüyor. Bu yüksek fiyat dış dünyaya enerji bağımlılığımızı gözler önüne sermektedir yılının 2.yarısında petrol fiyatlarındaki düşüş sürmekte. Brent petrolün varil fiyatı Temmuz 2009'dan bu yana ilk kez 60 doların altına indi. (Son altı ayda 115 dolardan – 60 doların altına inildi.) Petrol ihraç eden ülkelerin oluşturduğu OPEC’in petrol üretimini kısmaması kararını almasının ardından düşüşler gittikçe büyüyor. Dünya enerji piyasaları ise bu ay içinde Çin’in petrol üretim rakamlarını açıklamasını bekliyor. Çin’den gelen üretim verilerine göre petrol fiyatları artıp azalabilir. Tabi burada Rusya, Venezüella gibi petrol ihracatı yapan ülkelerde ekonomik kayıpların olacağını söyleyebiliriz. ABD ise alternatif bir üretim şekli olan kaya tuzuna yönelerek petrolde yaşanan düşüşten çok etkilenmişe benzemiyor. 2

3 3 Yapılan Projenin Ana Hedefleri : Fosil yakıtlara alternatif bir arayış çerçevesinde belediye atık plastikleri ve tıbbi atık plastiklerinin alternatif bir yakıt olarak uygunluğunun belirlenmesi araştırılmıştır. Dünyada tıbbi atıklar farklı yöntemlerle imha edilir; 1) Yüksek sıcaklıklarda yakarak, 2) Gömülerek, 3) Sterilizasyon, 4) İnovatif bir yaklaşımla tıbbi atıkların hem bertarafını hemde geri dönüşümünü sağlayan bu çalışmadaki proses; dünyada ilk kez gerçekleştirilmiştir.

4 4

5 5 Çalışmada Kullanılan Atık Plastikler

6 Proje İçin Tasarlanan Sistem (Teknik Çizim) 6

7 Reaktör 7

8 Reaksiyon Koşulları 8 * Reaksiyonun Kimyasal Adı: Termal Kraking * Reaksiyon Süresi: 1-1,5 saat arası * Reaksiyon Sıcaklığı: 450 °C °C arası * Reaksiyon Sonunda; * 1 KG. TIBBİ ATIK’TAN = 0,65 lt. yakıt * 1 KG. BELEDİYE ATIĞINDAN = 0,65 lt. yakıt elde edildi.

9 Oluşan Yakıt Atık Plastik Yakıt - Dizel Karışımları MEDWP = Tıbbi Atık Plastik Yakıtı 1) 500 ml. MEDWP10 (10% Tıbbi Atık Plastik Yakıtı + 90% Dizel Yakıt) 2) 500 ml. MEDWP20 (20% Tıbbi Atık Plastik Yakıtı + 80% Dizel Yakıt) 3) 500 ml. MEDWP50 (50% Tıbbi Atık Plastik Yakıtı + 50% Dizel Yakıt) MUNWP = Belediye Atık Plastik Yakıtı 4) 500 ml. MUNWP10 (10% Belediye Atık Plastik Yakıtı + 90% Dizel Yakıt) 5) 500 ml. MUNWP20 (20% Belediye Atık Plastik Yakıtı + 80% Dizel Yakıt) 6) 500 ml. MUNWP50 (50% Belediye Atık Plastik Yakıtı + 50% Diesel Yakıt) 9

10 1. Tıbbi Atık Plastik Yakıtı-Dizel Karışımlarının Yakıt Özellikleri Özellikler Dizel MEDWP 10 MEDWP 20 MEDWP 50 MEDWP 100 EN Standartları (1) Min.Max. Yoğunluk (kg/lt) Setan Sayısı Akma Noktası ( o C) Vizkosite (cSt) Kalorifik Değer (kcal/kg) (2) (3) Parlama Noktası ( o C) Üstü 55 - (1) EN 590 Standards, (2) Lower Heating Value of U.S. Conventional Diesel, Biomass Energy Data Book, U.S. Department of Energy, 2011, (3) Higher Heating Value of U.S. Conventional Diesel, Biomass Energy Data Book, U.S. Department of Energy, Çalışma sonucu elde edilen yakıtın fiziksel ve kimyasal analizleri ASTM test sistemine göre özel cihazlar ile yapılmıştır.

11 2. Belediye Atık Plastik Yakıtı-Dizel Karışımlarının Yakıt Özellikleri Özellikler Dizel MUNWP 10 MUNWP 20 MUNWP 50 MUNWP 100 EN Standartları (1) Min.Max. Yoğunluk (kg/lt) Setan Sayısı Akma Noktası ( o C) Vizkosite (cSt) Kalorifik Değer (kcal/kg) (2) (3) Parlama Noktası ( o C) 70.5 üstü 55- (1) EN 590 Standards, (2) Lower Heating Value of U.S. Conventional Diesel, Biomass Energy Data Book, U.S. Department of Energy, 2011, (3) Higher Heating Value of U.S. Conventional Diesel, Biomass Energy Data Book, U.S. Department of Energy,

12 3. Motor Performansları 3.1. Tıbbi Atık Yakıtı Motor Gücü (Dizel, MEDWP10, MEDWP20 and MEDWP50 yakıtları için) 12 MED 10 MED 20 MED 50 DIES EL 2200 rpm 2000 rpm 2200 rpm 2400 rpm Max.güç değerleri

13 3.2. Belediye Atık Yakıtı Motor Gücü (Dizel, MUNWP10, MUNWP20 and MUNWP50 yakıtları için) 13 MUN 10 MUN 20 MUN 50 DİZEL 2200 rpm 2400 rpm Max.power values

14 3.3. Tıbbi Atık Yakıtı Tork Değerleri (Dizel, MEDWP10, MEDWP20 and MEDWP50) 14 Max.tork değerleri MED 10 MED 20 MED 50 DIES EL 1600 rpm 1400 rpm

15 3.4. Belediye Atık Yakıtı Tork Değerleri (Dizel, MUNWP10, MUNWP20 ve MUNWP50) 15 Max.tork değerleri MUN 10 MUN 20 MUN 50 DİZEL 1900 rpm 1500 rpm

16 4. Çevreye Emisyon Değerleri 4.1.Tıbbi Atık Yakıtı CO Emisyon Değerleri (Dizel,MEDWP10, MEDWP20 ve MEDWP50) 16 MEDWP 10MEDWP 20MEDWP 50 CO10.79% azalma 20.08% azalma 32.66% azalma

17 4.2. Belediye Atık Yakıtı CO Emisyon Değerleri (Dizel, MUNWP10, MUNWP20 ve MUNWP50) 17 MUNWP 10MUNWP 20MUNWP 50 CO5.5% azalma 11.43% azalma 23.65% azalma

18 4.3. Tıbbi Atık Yakıtı CO2 Emisyon Değerleri (Dizel, MEDWP10, MEDWP20 ve MEDWP50 18 MEDWP 10MEDWP 20MEDWP 50 CO % azalma 7.45% azalma 14.75% azalma

19 4.4. Belediye Atık Plastik Yakıtı CO2 emisyon değerleri (Dizel, MUNWP10, MUNWP20 ve MUNWP50) 19 MUNWP 10MUNWP 20MUNWP 50 CO % azalma 6.47% azalma 13.3% azalma

20 4.5. Tıbbi Atık Yakıtı NOx Emisyon Değerleri (Dizel, MEDWP10, MEDWP20 ve MEDWP50) 20 MEDWP 10MEDWP 20MEDWP 50 NO X 6.6% artma 11% artma 20.7% artma

21 4.6. Belediye Atık Yakıtı NOx Emisyon Değerleri (Dizel, MUNWP10, MUNWP20 ve MUNWP50) 21 MUNWP 10MUNWP 20MUNWP 50 NO X 4.3% artma 9.7% artma 20.3% artma

22 22 Uluslararası Atık Çalışma Grubu IWWG tarafından Kasım 2014’te İtalya’nın Venedik şehrinde düzenlenen Atıktan Enerji Eldesi Konferansı’nda yaptığımız projeyi başarı ile sunarak çalışmamızı bildiri olarak yayınladık. * Aralık 2014’te İstanbul’da gerçekleşen Akıllı Şehirlerde Sürdürülebilirlik ve Ulaşım Konferansı’nda çalışmamızı bildiri olarak yayınladık. * Ayrıca Nisan 2015 tarihlerinde Fransa’nın Valenciennes şehrinde Uluslararası Enerji ve Çevre Konferansına projemizi sunmak adına davet aldık. ÇALIŞMANIN DÜNYADA SUNULDUĞU VE BİLİMSEL OLARAK KABUL EDİLDİĞİ YERLER

23 Sonuç ve Öneriler Yapılan deneysel çalışmalar göstermiştir ki tıbbi atık ve belediye atıklarından elde edilen yakıt belli oranlarda dizel yakıt ile karıştırılarak kullanılabilir bir yakıt özelliği göstermiştir. Projenin ilerleyen yıllarda devam edecek olan AR-GE sürecinde; katkı malzemeleri, proses optimizasyon çalışmaları ve tesisleşmeye gidilecektir. Adana ilimizde günde 9 tona yakın tıbbi atık çıkmakta olup; bu atıklar tıbbi atık sterilizasyon tesisimizde bertaraf edilmektedir. Ayrıca günde 100 tona yakın belediye atık plastiği oluşmaktadır. İlerleyen yıllarda belediye tarafından tesisleşmeye gidilmesi geri dönüşümü olmayan tıbbi atıklarda yakıt eldesi sağlayacaktır. 23

24 24 Geçen zamana nispetle, daha çok çalışacağız. Daha az zamanda, daha büyük işler başaracağız. (Mustafa Kemal Atatürk, 10. Yıl Nutku’ndan 29 Ekim 1933)

25 BENİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM… İletişim Bilgileri: GSM:


"1. PETROL EKONOMİSİ ve KELEBEK ETKİSİ Türkiye fosil yakıtlar olarak bilinen ham petrol, doğalgaz ve petrol türevlerini dışarıdan satın alarak yılda 60." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları