Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SINIF YÖNETİMİ VE ÖĞRENCİLERLE KURULACAK İYİ İLİŞKİNİN ANAHTARLARI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SINIF YÖNETİMİ VE ÖĞRENCİLERLE KURULACAK İYİ İLİŞKİNİN ANAHTARLARI."— Sunum transkripti:

1 SINIF YÖNETİMİ VE ÖĞRENCİLERLE KURULACAK İYİ İLİŞKİNİN ANAHTARLARI

2 ÖĞRETMENE VEREBİLECEĞİMİZ BİR SİHİRLİ DEĞNEK VAR MI? ÖĞRETMENE VEREBİLECEĞİMİZ BİR SİHİRLİ DEĞNEK VAR MI?

3 EVET SİHİRLİ DEĞNEK: HER ÖĞRETMENİN SEVGİ DOLU YÜREĞİDİR. EVET SİHİRLİ DEĞNEK: HER ÖĞRETMENİN SEVGİ DOLU YÜREĞİDİR. BU YÜREKLE BİRLİKTE SABIRLI OLMAK VE İŞİNİ SEVEREK YAPMAK

4 ÖĞRETMENLER ÖNEMLİDİR !

5 ÖĞRETMENLERİN İLETİŞİM BECERİLERİ BİLGİLİ BİLGİLİ NEŞELİ NEŞELİ MUTLU MUTLU İLGİLİ İLGİLİ GÜVENİLİR GÜVENİLİR İNSANCIL İNSANCIL OLGUN OLGUN DERSİNİ İYİ SUNAN DERSİNİ İYİ SUNAN SEVGİ BESLEYEN SEVGİ BESLEYEN SAYGIYA SAHİP SAYGIYA SAHİP SAYGI GÖSTEREN SAYGI GÖSTEREN BİREYSEL FARKLILIKLARI DİKKATE ALAN BİREYSEL FARKLILIKLARI DİKKATE ALAN HOŞGÖRÜLÜ HOŞGÖRÜLÜ ANLAYIŞLI ANLAYIŞLI YANSIZ YANSIZ

6 MÜ K EMMEL BİR EĞİTİMCİ KANLI CANLI KARARLI KESİN KENDİNDEN EMİN KONTROLLÜ KAYGISIZ KORKUSUZ KARİZMATİK KATILIMCI KONUŞKAN

7 Sınıf Yönetimi, Öğretmenin; Sınıftaki zamanı etkili kullanmak, İlgi ve merak uyandıran bir atmosfer yaratmak, Ve öğrencilerde olumlu davranışlar geliştirmek için sınıfta yaptığı düzenlemelerdir.

8 Sınıf Yönetimi, Eğitimin en ciddi ve en önemli alanıdır ! Etkili ve başarılı bir öğretim ortamının şartı, iyi bir sınıf yönetimidir.

9 Her sınıf için geçerli bir sınıf yönetimi modeli yoktur. Çünkü; & okul düzeyi, & ders, & öğrencilerin sosyal ve psikolojik özellikleri, & öğretmenin bilgisi ve kişiliği gibi faktörler sınıf yönetimini değiştirir.

10 SİZİN NASIL BİR ÖĞRETMEN OLDUĞUNUZ KARŞINIZDAKİ ÖĞRENCİLERİN NASIL ÖĞRENCİ OLDUKLARINDAN AYRI DÜŞÜNÜLEMEZ. SİZİN NASIL BİR ÖĞRETMEN OLDUĞUNUZ KARŞINIZDAKİ ÖĞRENCİLERİN NASIL ÖĞRENCİ OLDUKLARINDAN AYRI DÜŞÜNÜLEMEZ.

11 İNSANLAR OYNADIKLARI ROLLERDEN ZEVK ALMALIDIRLAR. İNSANLAR OYNADIKLARI ROLLERDEN ZEVK ALMALIDIRLAR. NASIL BİR ÖĞRENCİ ROLÜ VERİYORUZ ONLARA? NASIL BİR ÖĞRENCİ ROLÜ VERİYORUZ ONLARA? ZEVKLİ Mİ, SIKICI MI? ZEVKLİ Mİ, SIKICI MI? YARATICI MI, MONOTON MU? YARATICI MI, MONOTON MU?

12 GERÇEKLER: ÖĞRENCİLERİ KALABALIK SINIFLARDA PASİF, OTURAN, DİNLEYEN BİR KONUMA İTİYORUZ. ÖĞRENCİLERİ KALABALIK SINIFLARDA PASİF, OTURAN, DİNLEYEN BİR KONUMA İTİYORUZ. NEDEN? NEDEN? ÖĞRETMENLER TEKDÜZE BİR ŞEKİLDE MÜFREDATI YİNELEYEN BİR ÖĞRETME MAKİNASI MI? ÖĞRETMENLER TEKDÜZE BİR ŞEKİLDE MÜFREDATI YİNELEYEN BİR ÖĞRETME MAKİNASI MI?

13 ÖĞRENCİ: ÖĞRENMEYİ SEVDİĞİ İÇİN DEĞİL, YÜKSEK NOT ALMAK İÇİN (YA DA BİR SINAVI GEÇMEK İÇİN) ZİHNİNE BİLGİ YÜKLEYEN BİR ÖĞRENME MAKİNASI. ÖĞRENCİ: ÖĞRENMEYİ SEVDİĞİ İÇİN DEĞİL, YÜKSEK NOT ALMAK İÇİN (YA DA BİR SINAVI GEÇMEK İÇİN) ZİHNİNE BİLGİ YÜKLEYEN BİR ÖĞRENME MAKİNASI.

14 BU KISIR DÖNGÜYÜ NASIL AŞABİLİRİZ?

15 2. HEYECANLI, MERAKLI, CANLI, EĞLENCELİ BİR DERS ORTAMI. 2. HEYECANLI, MERAKLI, CANLI, EĞLENCELİ BİR DERS ORTAMI. * DÜŞÜNEN, TARTIŞAN, KAFASI KARIŞAN, ZORLANAN, YARATAN ÖĞRENCİLER… * DÜŞÜNEN, TARTIŞAN, KAFASI KARIŞAN, ZORLANAN, YARATAN ÖĞRENCİLER… * KENDİSİ DE ÖĞRENEN, ZEVK ALAN, GÜLEN, DÜŞÜNEN, YA DA SADECE İZLEYEN BİR ÖĞRETMEN… * KENDİSİ DE ÖĞRENEN, ZEVK ALAN, GÜLEN, DÜŞÜNEN, YA DA SADECE İZLEYEN BİR ÖĞRETMEN…

16 3. ÖĞRENMEYİ DESTEKLEYEN ZENGİN BİR SINIF ORTAMI. 3. ÖĞRENMEYİ DESTEKLEYEN ZENGİN BİR SINIF ORTAMI. * TEKNOLOJİ, GRAFİKLER, RESİMLER, AKTİVİTELER…. * ÖĞRENCİYE ÖĞRENMEYİ ÖĞRETEN VE ÖĞRENMENİN SORUMLULUĞUNU ONA BENİMSETEN BİR EĞİTİM STRATEJİSİ.

17 GİTGİDE KARMAŞIKLAŞAN BİR DÜNYADA, BAZEN ESKİ SORULAR İÇİN YENİ YANITLARA GEREKSİNİRİZ. GİTGİDE KARMAŞIKLAŞAN BİR DÜNYADA, BAZEN ESKİ SORULAR İÇİN YENİ YANITLARA GEREKSİNİRİZ.

18 Sınıf Yönetimi ve Disiplin: Sınıf Yönetimi; öğrenci davranışlarını kontrol ve disipline etme etkinliği değildir. Sınıf Yönetimi; öğrenci davranışlarını kontrol ve disipline etme etkinliği değildir. Öğretmen otoritesinin sınıfta hakim kılınması için bir dizi kuralları uygulama faaliyeti de değildir. Öğretmen otoritesinin sınıfta hakim kılınması için bir dizi kuralları uygulama faaliyeti de değildir.

19 Çağdaş ve modern yaklaşım ve anlayışa göre; Çağdaş ve modern yaklaşım ve anlayışa göre; sınıfta öğrenmeyi sağlayıcı bir sınıf ortamının meydana getirilmesi sürecidir.

20 Sınıf yönetiminin etkili ve başarılı olması durumunda bunun öğrenci başarısına da yansıdığı araştırmalarla sabittir. Sınıf yönetiminin etkili ve başarılı olması durumunda bunun öğrenci başarısına da yansıdığı araştırmalarla sabittir.

21 Sınıf Yönetiminin Modelleri: Çağdaş yaklaşımlara göre; sınıf yönetiminin öğrenci merkezli olması gerekmektedir. Çağdaş yaklaşımlara göre; sınıf yönetiminin öğrenci merkezli olması gerekmektedir.

22 * Sınıf ortamı; öğrenci özelliklerine göre kolaylıklar sağlamalıdır. * Sınıf ortamı; işlevsel bir sanat ve güzellik alanı, öğrenme için güdü merkezi olmalı, öğrenci özelliklerine göre kolaylıklar sağlamalıdır. * Uyarıcı ve çeşitlenmiş ortamda öğrenme daha iyi gerçekleşmektedir ! ! ! ! * Uyarıcı ve çeşitlenmiş ortamda öğrenme daha iyi gerçekleşmektedir ! ! ! !

23 * Sınıfta İlk Günler: BALAYI * Sınıfta İlk Günler: BALAYI Sınıfın ilişki düzeninin kurulmasına ilk günden başlanmalıdır. Sınıf düzenini oluşturmada ilk birkaç gün, dönümcül (kritik) zamandır. Sınıfın ilişki düzeninin kurulmasına ilk günden başlanmalıdır. Sınıf düzenini oluşturmada ilk birkaç gün, dönümcül (kritik) zamandır. * Sınıf düzeni, öğretmen ve öğrencinin birbirini tanımaya başladığı (balayı) ve “deneme döneminde” kurulmalıdır. * Sınıf düzeni, öğretmen ve öğrencinin birbirini tanımaya başladığı (balayı) ve “deneme döneminde” kurulmalıdır.

24 * Bu dönemde öğrenciler, neleri yapıp neleri yapamayacakları konusunda öğretmeni denerler, daha kontrollü davranırlar, gerçek davranışlarını göstermezler.

25 * Öğretmenin, kendisini işine vermesi de, öğrencinin onu bu özelliği ile model alması sonucunu doğuracaktır. Öğretmenin derse bağlılığı ve ilgisi, öğrencinin de bu yönlü davranışını destekler. * Öğretmenin, kendisini işine vermesi de, öğrencinin onu bu özelliği ile model alması sonucunu doğuracaktır. Öğretmenin derse bağlılığı ve ilgisi, öğrencinin de bu yönlü davranışını destekler.

26 * Öğretmen; sabırlı, soğukkanlı, öfkesini yenebilen, öğrenciye saygılı, olumsuz duygularını bastırabilen, duygu ve heyecanları normal durumda tutan sınıfı gerilime sokmayan tutum ve davranışlara büyük duyarlık göstermelidir.

27 * Sınıfta bireysel ayrılıklar ilkesi öğretmenin uyacağı en önemli eğitim ilkelerindendir. * Sınıfta bireysel ayrılıklar ilkesi öğretmenin uyacağı en önemli eğitim ilkelerindendir.

28 ÖĞRETMEN – ÖĞRENCİ İLİŞKİSİ

29 * Öğretmen gücünü, öğrencilerle açık, içten, dürüst, (yanılabileceğini kabul eden), iyi ilişkiler kurarak, sınıfın havasını sosyal açıdan iyi yapılandırarak kullanmalıdır.

30 * Demokratik bir lider olarak öğretmen; öğrencilerin görüşlerini alır, yapılacak işler konusunda onlarla uzlaşır, çalışma düzenlerini seçme hakkı tanır. * Demokratik bir lider olarak öğretmen; öğrencilerin görüşlerini alır, yapılacak işler konusunda onlarla uzlaşır, çalışma düzenlerini seçme hakkı tanır.

31 Öğretmen yargılayıcı değil, betimleyici dil kullanmalıdır. Öğretmen yargılayıcı değil, betimleyici dil kullanmalıdır. İletişim sadece sözle değil, çok daha etkileyici olabilen, kısa sürede sonuç getiren, göz teması, el-kol yüz hareketleri, yürüyüş biçimi, öğrenciye yaklaşma, dokunma şekilleriyle kurulmalıdır. İletişim sadece sözle değil, çok daha etkileyici olabilen, kısa sürede sonuç getiren, göz teması, el-kol yüz hareketleri, yürüyüş biçimi, öğrenciye yaklaşma, dokunma şekilleriyle kurulmalıdır.

32 * Sınıfta Korku, Kaygı: Sınıftaki korku ve kaygı kaynaklarından biri öğretmendir. * Sınıfta Korku, Kaygı: Sınıftaki korku ve kaygı kaynaklarından biri öğretmendir. * Aşırı Otoriter öğretmen öğrenciyi korkutur. Öğretmenin onları, arkadaşları önünde zor duruma sokacağını düşünmeleri öğrencilerde kaygı yaratır. * Aşırı Otoriter öğretmen öğrenciyi korkutur. Öğretmenin onları, arkadaşları önünde zor duruma sokacağını düşünmeleri öğrencilerde kaygı yaratır. * Öğretmen; her söz ve eyleminin, farklı öğrencileri nasıl etkileyeceğini önceden düşünüp uygun ve olumlu davranmalıdır. * Öğretmen; her söz ve eyleminin, farklı öğrencileri nasıl etkileyeceğini önceden düşünüp uygun ve olumlu davranmalıdır.

33 * İstenmeyen Davranışlara Karşı Alınacak Önlemler: istenenlerin başlatılması, çoğaltılması, güçlendirilmesi ile olur. istenmeyen davranışları azaltmanın bir yolu,

34 * Bunun için isteneni çağrıştırıcı davranmak, istenen davranışa inandırmak, istenen davranışı güçlendirmek, kolaylaştırmak olumlu yön ve yöntemlerden bazılarıdır.

35 OLUMSUZ ÖĞRETMEN TUTUMLARI

36 * Ses yükseltmek * Esnemek * Burada benim sözüm geçer. * Son sözü söylemede ısrar. * Olumsuz vücut dilinin kullanılması: sert duruş, sıkı bağlı kollar, sert el hareketleri. * Utandırma, bozma, gururla oynama, küçük düşürme…

37 * Küçümseme, alay etme, iğneleme… * Hava atma, kendini övme. * Kaba kuvvet. * Çifte standartlı olma- ‘söylediğimi yapın yaptığımı değil.’

38 * İspatsız doğrulukta ısrar. * ‘Şunu yap sana şu var’ * ‘zaten hepiniz böylesiniz’, ’sizden beklemiyor değildim’, ’öğrenci milleti’ * Öğrenciyi yansılama. * Emretme.

39 * Aşırı ödüllendirme. * Meşgulüm sonra gel. * Ben sizin arkadaşınızım. (Ama biz arkadaş değil öğretmen istiyorduk!) * Çık dışarı terbiyesiz! * İşe yaramaz! Ne yaptığın beni ilgilendirmez!

40 * Ben öyle istiyorum, o kadar! * Ödev vermek için ödev vermek. * Madem susmayacaksınız o zaman bu cümleyi elli defa yazın! * Verilen sözün tutulmaması. * Her şeye evet demek. (ve sonra altından kalkamamak.) * Tebeşir vs. atmak.

41 OLUMLU ÖĞRETMEN TUTUMLARI

42 * Gülümseme * Güzel giyinme * Öğrenciden yana tavır. * Öğrencinin şahsi ekonomik durumunu bilmek, * ‘İnsanlar hata yapabilir’ kabullenmesiyle disiplin problemlerine yaklaşmak.

43 * Üzüntülü olduğunda ne olduğunu sormak * Sevincini paylaşmak. * Kusurlarını örtmek. * Ümit vermek, güven vermek. * Sen de benim gibisin, bana benzer özelliklerin var. * “Günaydın, lütfen, tabii ki, neden olmasın, özür dilerim” demek.

44 * Öğretmen hem sıkı disiplinli hem de cana yakın ve arkadaşça olabilir. * Öğretmen hem sıkı disiplinli hem de cana yakın ve arkadaşça olabilir. * Öğrenciler, sınıfta istediğimizi yapabileceğimiz bir öğretmen olsun yerine sınıfı disiplinde tutacak, dersin kaynamasını engelleyecek ve ONLARA öğrenmeyi öğretecek bir ÖĞRETMEN isterler. * Öğrenciler, sınıfta istediğimizi yapabileceğimiz bir öğretmen olsun yerine sınıfı disiplinde tutacak, dersin kaynamasını engelleyecek ve ONLARA öğrenmeyi öğretecek bir ÖĞRETMEN isterler.

45 * Sınıf Kurallarını öğrencilerle beraber belirleyin ve uygun bir yere asın. * Okulun kendine ait kuralları yanında size göre sınıfın yönetil- mesinde faydalı olabileceğini düşündüklerinizi maddeleştirip asabilirsiniz. * Okulun kendine ait kuralları yanında size göre sınıfın yönetil- mesinde faydalı olabileceğini düşündüklerinizi maddeleştirip asabilirsiniz.

46 * Derse başlamadan önce tahtanın bir köşesine konuyla ilgili ilginç sorular yazmak * Derse başlamadan önce tahtanın bir köşesine konuyla ilgili ilginç sorular yazmak ve konu ilerledikçe, ve konu ilerledikçe, yeri geldikçe yeri geldikçe soruları cevaplamak, derse olan ilgiyi artırabilir.

47 * Öğrencileriniz şu an ne yapıyorlar? Problemleri, ailevi durumları ne durumda? * Öğrencileriniz şu an ne yapıyorlar? Problemleri, ailevi durumları ne durumda? * Öğrencilerin özel hayatı ile ilgilenmenizin öğrenmelerine faydası olacaktır. * Öğrencilerin özel hayatı ile ilgilenmenizin öğrenmelerine faydası olacaktır.

48 1.Söz verme ve tehdit:”yaparsan seni ödüllendireceğim.” veya “yaparsan seni cezalandıracağım.” 2.Aşırı istekler veya yalancı ılımlılık:Yüksek beklenti ifade edip sonra pazarlıkla düşürür. 3.Dikkat çekici öyküler:Öğrencilerine başka şekilde davrandıklarında hoş olmayan sonuçlarla karşılaşabileceklerini ima eder. Öğretmenlerin genellikle kullandıkları uzlaşma stratejileri şunlardır:

49 5.Blöf.Öğretmenin uygulamayacağı cezaları söylemesi 4.Üst yetkililere şikayet:”benim şahsen bir itirazım yok ama müdüre ya da anne- babana söylememi ister misin?” uygulayacakmış gibi davranması. 6.Kişisel şikayet:”Beni hayal kırıklığına uğrattın”

50 7.Geleneklere şikayet:”Bu okulda hiç böyle bir şey olmamıştı” 8.Yüceltme:”Bu yüce bir davranıştır ama henüz sizin bunu anlamanız zor” 9.Genelleştirilmesine şikayet:”Herkes böyle yaparsa o zaman ne yaparız” 10.Böl ve yönet:Öğrenciler arasında uzlaşmazlık olan bir konuda ”Eğer hepiniz uzlaşırsanız bunu düşüneceğim”.

51 11.Erteleme:”Bunun hakkında düşüneceğim” 12.Hakları imtiyazlara dönüştürme:Gerçekleşecek durumları sanki kendisi buna taraftarmış gibi gösterme 13.Sıkı tedbir Bu uzlaşma davranışlarından bazıları öğrenciler tarafından da kullanılır.

52 1.Kaydırma:Öğrenci konuyu istediği tarafa kaydırır.Sık soru sorma,öğretmen isteği reddettiğinde küsme,öğretmenle işbirliğini azaltma 2.Adalete şikayet:”Ona izin verdiniz bana niye vermiyorsunuz” 3.Böl ve yönet:”Diğer öğretmenler öyle yapıyor siz niye yapmıyorsunuz” Öğrenci tutumları:

53 Ceza keyfilik arz etmemelidir. Ceza öğrenci tarafından anlaşılmalıdır. Cezai işleme gizli olarak alınmalıdır. Cezanın hak edildiği düşüncesi oluşmalıdır. Cezai önlem derhal alınmalıdır.Suçtan çok sonra verilen ceza etkinliğini yitirir. Cezai önlem caydırıcı olmalıdır. Ceza suça uygun olmalıdır. Ceza suçluya uygun olmalıdır. CEZA DOĞRUDAN BİR KONTROL ARACI OLARAK KULLANILDIĞINDA ŞU İLKELERE DİKKAT EDİLMELİDİR:

54 Ceza suçluya uygun olmalıdır. Sıklığı,yeri,zamanın iyi ayarlanması,fiziksel şiddet içermemesi ve kurallara uygun kullanılması halinde cezanın olumsuz işlevlerinin azalarak,sınırlıda olsa bazı yararlarının olacağı söylenebilir.

55 Öğrenciye verilen ve yerine getirilmesi gereken,okul kuralları ile ilgili emirler Kısa Açık Kesin Objektif Çocuğun psikolojisine uygun Önceden verilmiş olanlarla tutarlı Yaptırım gücü önceden belli Yerine getirilebilir Kararsızlık ve ikilemden uzak olmalıdır.

56 1.Öğretmen çocuğun davranışlarına uygun tepkiler vermiyorsa:Bir gün iyi dediği bir davranışa ertesi gün iyi demiyorsa öğrenci geliştireceği doğru davranışı saptayamaz.Kafası karışır.Öğretmen ne istediğini açık ve net olarak anlatmalıdır.İyi davranış ile kötü davranış arasındaki farkı ve sonuçlarını öğrenci önceden bilmelidir. 2.Öğretmen doğru davranışı ödüllendirmiyorsa:Öğretmen sınıf içi uygunsuz davranışları düzeltmek için gerekli eleştiri ve yaptırımı nasıl uyguluyorsa ;uygun davranışları da gözden kaçırmadan ödüllendirmeli ve taktirlerini belirtmelidir.Çünkü pekiştirme yalnız uygunsuz duruma yapılırsa istenmeyen davranış kalıcı olur.

57 SINIFTA UYGUN OLMAYAN DAVRANIŞIN OLUŞMASINI ETKİLEYEN ETMENLER

58 3.Öğretmenin istekleri yada beklentileri öğrencinin yeteneklerine uygun değilse:Öğrenciye yönelik öğretmen beklentileri çok yüksekse,öğrenci yoğun bir baskı altında kaldığını hissedecek ve bunun doğal sonucu olarak başarısızlık yaşayacaktır.Çok düşük beklenti düzeyi de öğrencide dersten sıkılma,ödev yapmama ve huzursuzluk davranışları gözlenmesine neden olabilecektir. 4.Öğretmen öğrencilerin bireyselliklerine yeteri kadar hoşgörülü davranmıyorsa: Öğrencilerin birbirlerine benzer tepkilerde bulunmalarını isteyen ve onların farklılıklarına gerekli saygıyı göstermeyen yada ödüllendirmeyen öğretmenlerine karşı öğrenciler istenmeyen davranışlar sergilerler.

59 5.Öğretmen öğrencilerden istenen davranışlara model olamıyorsa:Öğrenciler öğretmenlerinin ve yüksek statüdeki arkadaşlarının davranışlarını büyük ölçüde taklit ederler.Öğretmen bu nedenle olumlu model olmalıdır. 6.Öğretmen sınıf içinde uygun olmayan davranışları genelde ceza ile kontrol ediyorsa: Öğretmenlerin bir kısmı sınıf içi olaylara ve kişilere çok çabuk duygusal tepkiler vermeye eğilimlidirler.

60 Eğer öğrenci öğretmenine aşırı bağımlıysa Eğer öğrenci dikkatini toplamada ve yoğunlaştırmada güçlük çekiyorsa Eğer öğrenci başarılı olamadığı durumlarda kolayca umutsuzluğa kapılıyorsa Çalışmalarında savruk ve dağınıksa Diğer arkadaşlarını çalışırken rahatsız ediyorsa ve bölüyorsa Eğer öğrenci okula,arkadaşlarına ve öğretmenlerine karşı olumsuzsa Öğrenci kişisel öz bakım ve temizlik alışkanlıklarını tam olarak geliştirmemişse Öğrenci içine kapanık ve az konuşan biri ise Arkadaşları,okul ve öğretmenlerine karşı saldırgan bir tutum içinde ise Kendisini okul öğrenmelerine karşı güdüle yemiyorsa istenmedik davranışlar ortaya çıkacaktır. ÖĞRENCİDEN KAYNAKLANAN NEDENLER

61 Olumsuz davranan öğrenciye bakılması Olumsuz davranışın belirtilmesi Soru İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞALRININ KONTROL EDİLMESİ

62 Yönlendirici cümleler: Öğrenci için iyi bir model olma: Ödüllendirme ve görmezden gelme:

63 4.Öğretmenlerin seçici kullanımı:Öğrenci öğretmen ve yeni öğretmenler yeni isteklere daha yatkındır. 5.Üst yetkiliye şikayet:”Annem olmadığını söyledi ama” 6.Grup işbirliği:Sınıfın öğretmene karşı birleşmesi(tehlikeli boyutlara ulaşabilen bir durumdur.)

64 Hiç düşündünüz mü? Aynı sınıfa derse giren öğretmenlerden bazıları niçin diğer arkadaşlarından daha iyi sınıf yönetirler? Bir sınıftaki öğrenciler, öğretmen değiştiğinde niçin öncekinden oldukça farklı davranış gösterirler? Niçin bazı öğretmenler zevkle ve huzurla ders yaparken diğerleri bitmiş, bezmiş bir halde dersten çıkarlar?

65

66 Gerçek şu ki: Yapacak hiçbir şey bulamayan öğrenci, büyük ihtimalle rahatsız edici bir davranış yapacaktır.

67 SONUÇ Etkili bir sınıf yönetimi için Etkili iletişim, etkili öğretim ortamı ve en önemlisi tüm bu becerileri etkili kullanan tüm bu becerileri etkili kullanan öğretmene ihtiyaç vardır.

68


"SINIF YÖNETİMİ VE ÖĞRENCİLERLE KURULACAK İYİ İLİŞKİNİN ANAHTARLARI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları