Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ !  ÖĞRETMENE VEREBİLECEĞİMİZ BİR SİHİRLİ DEĞNEK VAR MI?

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ !  ÖĞRETMENE VEREBİLECEĞİMİZ BİR SİHİRLİ DEĞNEK VAR MI?"— Sunum transkripti:

1

2 EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ !

3  ÖĞRETMENE VEREBİLECEĞİMİZ BİR SİHİRLİ DEĞNEK VAR MI?

4  SİHİRLİ DEĞNEK: HER ÖĞRETMENİN SEVGİ DOLU YÜREĞİDİR. HER ÖĞRETMENİN SEVGİ DOLU YÜREĞİDİR.

5

6  ÖĞRETMENİN ERDEMLERİ: SABIRLI OLMAK VE İŞİNİ SEVEREK YAPMAK

7  VE KONUMUZA TAM HAKİMİYET (Bunu branşımızda BİLGİ OTORİTESİ olarak algılamalıyız.)

8 ÖĞRENMEYİ KIŞKIRTAN İPUÇLARI!

9  BİR DERS ÖNCE GELECEK DERSİ TANITMAK VE MERAKLARINI UYANDIRMAK.

10

11  YA DA BAZEN, BUGÜNKÜ KONUNUN SIKICI OLDUĞUNU İTİRAF ETMEK

12  SINAVDA SORACAĞIMIZI SÖYLEYEREK DİKKATLERİNİ ÇEKMEK

13  ZEGARNIG OLGUSU: YARIM BIRAKILAN KONU ÇOK DAHA FAZLA İLGİ UYANDIRIR.

14

15  KONUYLA İLGİLİ KENDİ DENEYİM- LERİNDEN DOĞAN İPUÇLARI

16  ONLARA ZENGİN BİR ŞÖLEN SOFRASI SUNMAK

17 ÖĞRETMENLERİN İLETİŞİM BECERİLERİ  BİLGİLİ  NEŞELİ  MUTLU  İLGİLİ  GÜVENİLİR  İNSANCIL  OLGUN  DERSİNİ İYİ SUNAN  SEVGİ BESLEYEN  SAYGIYA SAHİP  SAYGI GÖSTEREN  BİREYSEL FARKLILIKLARI DİKKATE ALAN  HOŞGÖRÜLÜ  ANLAYIŞLI  YANSIZ

18  ÖĞRETMENLER KENDİLERİNİ DEĞERLENDİRMEDE OBJEKTİFLER Mİ?  KENDİNE GÖRE İYİ BİR ÖĞRETMEN OLMAK NE ANLAM TAŞIR?

19  ÖĞRENCİLERİN İSTEMEDİĞİ SINIF ORTAMI YARATILMAKTADIR.  ARAŞTIMALARA GÖRE EN ÖNEMLİ ÖZELLİK : DEMOKRATİK OLMAK. DEMOKRATİK OLMAK.

20 OKULNEDENÖNEMLİ?OKULNEDENÖNEMLİ?OKULNEDENÖNEMLİ?OKULNEDENÖNEMLİ?

21 WHY SCHOOL IS IMPORTANT

22 SINIF YÖNETİMİ  SINIF:  ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMEN BİRLİKTELİĞİ: DİNAMİK BİR ETKİLEŞİM  Ö Ğ RETMEN OLMAK  Ö Ğ RENC İ OLMAK

23  SİZİN NASIL BİR ÖĞRETMEN OLDUĞUNUZ KARŞINIZDAKİ ÖĞRENCİLERİN NASIL ÖĞRENCİ OLDUKLARINDAN AYRI DÜŞÜNÜLEMEZ.

24  İNSANLAR OYNADIKLARI ROLLERDEN ZEVK ALMALIDIRLAR.  NASIL BİR ÖĞRENCİ ROLÜ VERİYORUZ ONLARA?  ZEVKLİ Mİ, SIKICI MI?  YARATICI MI, MONOTON MU?

25 GERÇEKLER:  ÖĞRENCİLERİ KALABALIK SINIFLARDA PASİF, OTURAN, DİNLEYEN BİR KONUMA İTİYORUZ.  NEDEN?  ÖĞRETMENLER TEKDÜZE BİR ŞEKİLDE MÜFREDATI YİNELEYEN BİR ÖĞRETME MAKİNASI MI?

26  ÖĞRENCİ: ÖĞRENMEYİ SEVDİĞİ İÇİN DEĞİL, YÜKSEK NOT ALMAK İÇİN (YA DA BİR SINAVI GEÇMEK İÇİN) ZİHNİNE BİLGİ YÜKLEYEN BİR ÖĞRENME MAKİNASI.

27

28  BU KISIR DÖNGÜYÜ NASIL AŞABİLİRİZ?

29 İDEAL  ONA ULAŞAMASAK DA YÜKSEK BİR İDEALİMİZ OLMALI!

30  1. ÖĞRENCİ-ÖĞRETMEN İKİLEMİNİ ORTADAN KALDIRAN BİR DERS ORTAMI. * ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ, ÖĞRENCİ ÖĞRETMEN OLMALI. * ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ, ÖĞRENCİ ÖĞRETMEN OLMALI.

31

32  2. HEYECANLI, MERAKLI, CANLI, EĞLENCELİ BİR DERS ORTAMI. * DÜŞÜNEN, TARTIŞAN, KAFASI KARIŞAN, ZORLANAN, YARATAN ÖĞRENCİLER… * DÜŞÜNEN, TARTIŞAN, KAFASI KARIŞAN, ZORLANAN, YARATAN ÖĞRENCİLER… * KENDİSİ DE ÖĞRENEN, ZEVK ALAN, GÜLEN, DÜŞÜNEN, YA DA SADECE İZLEYEN BİR ÖĞRETMEN… * KENDİSİ DE ÖĞRENEN, ZEVK ALAN, GÜLEN, DÜŞÜNEN, YA DA SADECE İZLEYEN BİR ÖĞRETMEN…

33  3. ÖĞRENMEYİ DESTEKLEYEN ZENGİN BİR SINIF ORTAMI. * TEKNOLOJİ, GRAFİKLER, RESİMLER, AKTİVİTELER…. * ÖĞRENCİYE ÖĞRENMEYİ ÖĞRETEN VE ÖĞRENMENİN SORUMLULUĞUNU ONA BENİMSETEN BİR EĞİTİM STRATEJİSİ.

34

35 E Ğİ T İ MDE SINIF YÖNET İ M İ  TAM HEDEFE ULAŞACAKKEN !!…….

36

37  DİKKATİMİZİ TAM OLARAK YOLUMUZA (EĞİTİME) VERİYOR MUYUZ?

38

39  BİR RESİM BİN SÖZDEN İYİDİR. Çin atasözü

40

41  GİTGİDE KARMAŞIKLAŞAN BİR DÜNYADA, BAZEN ESKİ SORULAR İÇİN YENİ YANITLARA GEREKSİNİRİZ.

42 Sınıf Yönetimi ve Disiplin:  Sınıf Yönetimi; öğrenci davranışlarını kontrol ve disipline etme etkinliği değildir.  Öğretmen otoritesinin sınıfta hakim kılınması için bir dizi kuralları uygulama faaliyeti de değildir.

43  Çağdaş ve modern yaklaşım ve anlayışa göre; sınıfta öğrenmeyi sağlayıcı bir sınıf ortamının meydana getirilmesi sürecidir.

44  Sınıf yönetiminin etkili ve başarılı olması durumunda bunun öğrenci başarısına da yansıdığı araştırmalarla sabittir.

45  Etkili Sınıf Yönetiminin kurulduğu sınıfta tüm etkinlikler amaçlıdır, düzenlidir ve demokratik disiplinin sağlandığı bir ortamda gerçekleştirilir.

46 ÖÖÖÖğretmen otoriter, demokrat ya da vurdumduymaz bir lider olabilir.

47 Sınıf Yönetiminin Modelleri:  Çağdaş yaklaşımlara göre; sınıf yönetiminin öğrenci merkezli olması gerekmektedir.

48 SSSSınıf Yönetimi Modelleri Otoriter, Tepkisel, Önlemsel, Gelişimsel ve Bütünsel olarak gruplandırılmaktadır.

49 Tepkisel Model:  İstenmeyen bir davranışa tepki olan sınıf yönetim modelidir. Amacı, istenmeyen durum veya davranışın değiştirilmesidir. Bu model, düzen sağlayıcı ödül-ceza etkinliklerini içerir.

50  Otoriter Model: Öğretmenin mutlak otoritesine dayalı bir modeldir.

51  Önlemsel Model: Planlama düşün- cesine bağlı, geleceği kestirme, istenmeyen davranış ve sonucu, olmadan önleme yönelimidir.  Amacı; sınıf sorunlarının ortaya çıkmasına olanak vermeyici bir düzenleniş ve işleyiş oluşturarak, tepkisel modele gereksinimi azaltmaktadır.

52  Gelişimsel Model: Sınıf yönetiminde öğrencilerin; fiziksel, duygusal, deneyimsel gelişim düzeylerinin gerektirdiği uygulamaların gerçekleştirilmesini esas alan bir modeldir.

53  Bütünsel Model: Sınıf Yönetimi algılarını bütünleştiren bu modelde, sınıf yönetimine öncelik verme, gruba olduğu kadar bireye de yönelme, istenen davranışa ulaşabilmek için, istenmeyenin nedenlerini ortadan kaldırma bu sistemin özelliğidir.

54 SINIF YÖNETİMİ İÇİN GEREKLİ OLAN HAZIRLIKLAR: * Fiziksel Ortamın Düzenlenmesi ve Etkileri: * Fiziksel Ortamın Düzenlenmesi ve Etkileri: * Sınıf ustaca düzenlenmiş bir çevre olmalıdır. * Sınıf ustaca düzenlenmiş bir çevre olmalıdır. * Çünkü, davranış değiştirmenin çok etkili bir yolu, çevreyi değiştirmektir. * Çünkü, davranış değiştirmenin çok etkili bir yolu, çevreyi değiştirmektir. * Eğitimde yeni teknolojiler, öğrenme çevresine yenilikler getirir. * Eğitimde yeni teknolojiler, öğrenme çevresine yenilikler getirir.

55

56 * Sınıfta birkaç öğrenme etkinliği için mekanlar oluşturulmalı, her grubun farklı bir araçla çalışıyor olmasına imkan verilmeli, öğrencilerin birbirlerinden faydalanmaları sağlanmalı, sınıf eşyaları ve bölümleri buna göre düzenlenmelidir. * Sınıfta birkaç öğrenme etkinliği için mekanlar oluşturulmalı, her grubun farklı bir araçla çalışıyor olmasına imkan verilmeli, öğrencilerin birbirlerinden faydalanmaları sağlanmalı, sınıf eşyaları ve bölümleri buna göre düzenlenmelidir.

57 * Sınıf ortamı; öğrenci özelliklerine göre kolaylıklar sağlamalıdır. * Sınıf ortamı; işlevsel bir sanat ve güzellik alanı, öğrenme için güdü merkezi olmalı, öğrenci özelliklerine göre kolaylıklar sağlamalıdır. * Uyarıcı ve çeşitlenmiş ortamda öğrenme daha iyi gerçekleşmektedir ! ! ! ! * Uyarıcı ve çeşitlenmiş ortamda öğrenme daha iyi gerçekleşmektedir ! ! ! !

58

59 * Sınıfta İlk Günler: BALAYI * Sınıfta İlk Günler: BALAYI Sınıfın ilişki düzeninin kurulmasına ilk günden başlanmalıdır. Sınıf düzenini oluşturmada ilk birkaç gün, dönümcül (kritik) zamandır. Sınıfın ilişki düzeninin kurulmasına ilk günden başlanmalıdır. Sınıf düzenini oluşturmada ilk birkaç gün, dönümcül (kritik) zamandır. * Sınıf düzeni, öğretmen ve öğrencinin birbirini tanımaya başladığı (balayı) ve “deneme döneminde” kurulmalıdır. * Sınıf düzeni, öğretmen ve öğrencinin birbirini tanımaya başladığı (balayı) ve “deneme döneminde” kurulmalıdır.

60

61 * Bu dönemde öğrenciler, neleri yapıp neleri yapamayacakları konusunda öğretmeni denerler, daha kontrollü davranırlar, gerçek davranışlarını göstermezler.

62 * Öğretmenin Model-Örnek Olması: Eğitsel amaçlara ulaşmanın amaçlarından biri de görgüdür. Öğrenci; bilginin somut yansıması olan görüntüler yoluyla, davranışın örneklerini izleyerek davranış kazanma ve davranış değiştirmeyi kolaylaştırabilir. Eğitsel amaçlara ulaşmanın amaçlarından biri de görgüdür. Öğrenci; bilginin somut yansıması olan görüntüler yoluyla, davranışın örneklerini izleyerek davranış kazanma ve davranış değiştirmeyi kolaylaştırabilir.

63

64

65 * Öğrencinin göstermesi gereken davranışlar konusunda ona en yakın örnek görüntü, öğretmenden gelmelidir. * Öğretmenin kişisel yönelimi, öğrenci yöneliminin önemli bir değişkeni olarak belirlenmiştir.

66 * Öğretmenin, kendisini işine vermesi de, öğrencinin onu bu özelliği ile model alması sonucunu doğuracaktır. Öğretmenin derse bağlılığı ve ilgisi, öğrencinin de bu yönlü davranışını destekler. * Öğretmenin, kendisini işine vermesi de, öğrencinin onu bu özelliği ile model alması sonucunu doğuracaktır. Öğretmenin derse bağlılığı ve ilgisi, öğrencinin de bu yönlü davranışını destekler.

67 * Öğretmen; sabırlı, soğukkanlı, öfkesini yenebilen, öğrenciye saygılı, olumsuz duygularını bastırabilen, duygu ve heyecanları normal durumda tutan sınıfı gerilime sokmayan tutum ve davranışlara büyük duyarlık göstermelidir.

68 * Sınıfta bireysel ayrılıklar ilkesi öğretmenin uyacağı en önemli eğitim ilkelerindendir. * Sınıfta bireysel ayrılıklar ilkesi öğretmenin uyacağı en önemli eğitim ilkelerindendir.

69 ÖĞRETMEN – ÖĞRENCİ İLİŞKİSİ

70 * Öğretmen gücünü, öğrencilerle açık, içten, dürüst, (yanılabileceğini kabul eden), iyi ilişkiler kurarak, sınıfın havasını sosyal açıdan iyi yapılandırarak kullanmalıdır.

71 * Demokratik bir lider olarak öğretmen; öğrencilerin görüşlerini alır, yapılacak işler konusunda onlarla uzlaşır, çalışma düzenlerini seçme hakkı tanır. * Demokratik bir lider olarak öğretmen; öğrencilerin görüşlerini alır, yapılacak işler konusunda onlarla uzlaşır, çalışma düzenlerini seçme hakkı tanır.

72 DEMOKRATİK ÖĞRETMEN

73 Sınıfta İletişim Kurma!

74  Öğretmen yargılayıcı değil, betimleyici dil kullanmalıdır.  İletişim sadece sözle değil, çok daha etkileyici olabilen, kısa sürede sonuç getiren, göz teması, el-kol yüz hareketleri, yürüyüş biçimi, öğrenciye yaklaşma, dokunma şekilleriyle kurulmalıdır.

75

76 * Sınıfta Korku, Kaygı: Sınıftaki korku ve kaygı kaynaklarından biri öğretmendir. * Sınıfta Korku, Kaygı: Sınıftaki korku ve kaygı kaynaklarından biri öğretmendir. * Aşırı Otoriter öğretmen öğrenciyi korkutur. Öğretmenin onları, arkadaşları önünde zor duruma sokacağını düşünmeleri öğrencilerde kaygı yaratır. * Aşırı Otoriter öğretmen öğrenciyi korkutur. Öğretmenin onları, arkadaşları önünde zor duruma sokacağını düşünmeleri öğrencilerde kaygı yaratır. * Öğretmen; her söz ve eyleminin, farklı öğrencileri nasıl etkileyeceğini önceden düşünüp uygun ve olumlu davranmalıdır. * Öğretmen; her söz ve eyleminin, farklı öğrencileri nasıl etkileyeceğini önceden düşünüp uygun ve olumlu davranmalıdır.

77 * İstenmeyen Davranışlara Karşı Alınacak Önlemler: istenenlerin başlatılması, çoğaltılması, güçlendirilmesi ile olur. istenmeyen davranışları azaltmanın bir yolu,

78 * Bunun için isteneni çağrıştırıcı davranmak, istenen davranışa inandırmak, istenen davranışı güçlendirmek, kolaylaştırmak olumlu yön ve yöntemlerden bazılarıdır.

79

80 OLUMSUZ ÖĞRETMEN TUTUMLARI

81

82 * Ses yükseltmek * Esnemek * Burada benim sözüm geçer. * Son sözü söylemede ısrar. * Olumsuz vücut dilinin kullanılması: sert duruş, sıkı bağlı kollar, sert el hareketleri. * Utandırma, bozma, gururla oynama, küçük düşürme…

83 * Küçümseme, alay etme, iğneleme… * Hava atma, kendini övme. * Kaba kuvvet. * Çifte standartlı olma- ‘söylediğimi yapın yaptığımı değil.’

84 * İspatsız doğrulukta ısrar. * ‘Şunu yap sana şu var’ * ‘zaten hepiniz böylesiniz’, ’sizden beklemiyor değildim’, ’öğrenci milleti’ * Öğrenciyi yansılama. * Emretme.

85 * Aşırı ödüllendirme. * Meşgulüm sonra gel. * Ben sizin arkadaşınızım. (Ama biz arkadaş değil öğretmen istiyorduk!) * Çık dışarı terbiyesiz! * İşe yaramaz! Ne yaptığın beni ilgilendirmez!

86

87 * Ben öyle istiyorum, o kadar! * Ödev vermek için ödev vermek. * Madem susmayacaksınız o zaman bu cümleyi elli defa yazın! * Verilen sözün tutulmaması. * Her şeye evet demek. (ve sonra altından kalkamamak.) * Tebeşir vs. atmak.

88 OLUMLU ÖĞRETMEN TUTUMLARI

89

90 * Gülümseme * Güzel giyinme * Öğrenciden yana tavır. * Öğrencinin şahsi ekonomik durumunu bilmek, * ‘İnsanlar hata yapabilir’ kabullenmesiyle disiplin problemlerine yaklaşmak.

91 * Üzüntülü olduğunda ne olduğunu sormak * Sevincini paylaşmak. * Kusurlarını örtmek. * Ümit vermek, güven vermek. * Sen de benim gibisin, bana benzer özelliklerin var. * “Günaydın, lütfen, tabii ki, neden olmasın, özür dilerim” demek.

92 Sınıfı İyi Yönetmenin Bazı İpuçları * Öğrencilerin isimlerini en kısa zamanda öğrenerek her fırsatta öğrencilere isimleriyle hitap etmeli. * Öğrenciler çok etkilenip kendilerine değer verildiğini anlayacak ve kalbe köprüler ilk günlerden kurulacak.

93 * Öğretmen hem sıkı disiplinli hem de cana yakın ve arkadaşça olabilir. * Öğretmen hem sıkı disiplinli hem de cana yakın ve arkadaşça olabilir. * Öğrenciler, sınıfta istediğimizi yapabileceğimiz bir öğretmen olsun yerine sınıfı disiplinde tutacak, dersin kaynamasını engelleyecek ve ONLARA öğrenmeyi öğretecek bir ÖĞRETMEN isterler. * Öğrenciler, sınıfta istediğimizi yapabileceğimiz bir öğretmen olsun yerine sınıfı disiplinde tutacak, dersin kaynamasını engelleyecek ve ONLARA öğrenmeyi öğretecek bir ÖĞRETMEN isterler.

94 * Sınıf Kurallarını öğrencilerle beraber belirleyin ve uygun bir yere asın. * Okulun kendine ait kuralları yanında size göre sınıfın yönetil- mesinde faydalı olabileceğini düşündüklerinizi maddeleştirip asabilirsiniz. * Okulun kendine ait kuralları yanında size göre sınıfın yönetil- mesinde faydalı olabileceğini düşündüklerinizi maddeleştirip asabilirsiniz.

95 * Derse başlamadan önce tahtanın bir köşesine konuyla ilgili ilginç sorular yazmak * Derse başlamadan önce tahtanın bir köşesine konuyla ilgili ilginç sorular yazmak ve konu ilerledikçe, ve konu ilerledikçe, yeri geldikçe yeri geldikçe soruları cevaplamak, derse olan ilgiyi artırabilir.

96 * Öğrencileriniz şu an ne yapıyorlar? Problemleri, ailevi durumları ne durumda? * Öğrencileriniz şu an ne yapıyorlar? Problemleri, ailevi durumları ne durumda? * Öğrencilerin özel hayatı ile ilgilenmenizin öğrenmelerine faydası olacaktır. * Öğrencilerin özel hayatı ile ilgilenmenizin öğrenmelerine faydası olacaktır.


"EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ !  ÖĞRETMENE VEREBİLECEĞİMİZ BİR SİHİRLİ DEĞNEK VAR MI?" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları