Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TOBB Kadın Giri ş imciler Kurulu Kongresi 25 A ğ ustos 2008, Ankara.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TOBB Kadın Giri ş imciler Kurulu Kongresi 25 A ğ ustos 2008, Ankara."— Sunum transkripti:

1 TOBB Kadın Giri ş imciler Kurulu Kongresi 25 A ğ ustos 2008, Ankara

2 TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi

3 YÖK’ün Vakıf Üniversiteleri Raporu-2007 Başarı Endeksi PuanKuruluş Yılı 1. TOBB ETÜ Sabancı Üniversitesi Koç Üniversitesi Bilkent Üniversitesi TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi

4 Gelen öğrenciler; ilk 100’den

5 TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi ÖZELLİKLER Türkçe eğitim Türkçe eğitim Üst düzey İngilizce Üst düzey İngilizce İkinci yabancı dil öğretimi İkinci yabancı dil öğretimi 3 dönemli eğitim (Üniversite-Sanayi işbirliği) 3 dönemli eğitim (Üniversite-Sanayi işbirliği)

6 TEPAV Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı

7 2004 yılında kuruldu Amacı: Özel Sektörü Geliştirme ve Kamu-Özel Sektör Diyalogu için kapasite oluşturma. Bünyesinde Üç Enstitü Faaliyet Gösteriyor -Ekonomi Politikaları Araştırma Enstitüsü -İstikrar Enstitüsü -Uluslararası Politika Araştırmaları Enstitüsü TEPAV - Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı

8 KÜRESELLEŞMENİN GETİRDİKLERİ… Dünya ticaret hacmi; 1990’da 3 trilyon $ 2000’de 6 trilyon $ 2007’de 14 trilyon $ dönemi; Dünya ekonomik büyümesi yıllık ortalama: % 4 Küresel ticaretteki yıllık ortalama büyüme: % 10 En büyük 100 ekonomik kurumun; 51’i şirket, 49’u devlet Dünya Ekonomik görünümüdeki değişim; Atlantik Yüzyılı’nın yerini Pasifik Yüzyılı alıyor (90’larda Türk asrı fırsatını kaçırdık!!!) Gelişmiş ülkelerin dünya GSMH’sı içindeki payı %50’nin altına indi Gelişmiş ülkelerin GSMH’si 2007’de 1,4 trilyon $ arttı Yükselen piyasa ekonomilerinin GSMH’si ise 2007’de 1,6 trilyon $ arttı

9 DÜNYA EKONOMİ LİGİ Süper Lig ABD, Japonya, Almanya, İngiltere, Fransa, İtalya, İspanya, Kanada 1.Lig (üst grup-diğer gelişmiş ülkeler) AB ülkeleri (Belçika, Hollanda, İsveç, Norveç, Danimarka …) 1.Lig (Yükselen ekonomiler-Süper Lig adayları) Çin, Brezilya, Rusya, Kore, Hindistan, Türkiye, Meksika, Arjantin, Malezya 2.Lig Güney Asya, Güney Amerika, Kuzey Afrika, Orta Doğu ülkeleri… 3,Lig Orta ve Güney Afrika ülkeleri…

10 Mazi Kalbimde Yaradır … Türkiye’deki kişi başı milli gelirin Batı Avrupa ve ABD’deki milli gelire oranı (yüzde olarak) 1.Küreselleşme Dönemi Sanayi Devrimi 2.Küreselleşme dönemi

11 Bir ihtimal daha var … (kaybetmek kader değil) Küreselleşen ekonomik yapıya uyum sağlayan ülkeler daha hızlı büyüyor DÖNEMLER İTİBARİYLE ÜLKE GRUPLARININ EKONOMİLERİNİN BÜYÜME ORANLARI

12 Hızlı büyümeyi devam ettirebilirsek, AB’yi bir kuşakta yakalarız 2019’da yarısıyız 2033’de eşitiz Türkiye’deki Kişi Başına GSMH’nin AB’ye oranı % 7 büyüme hızını muhafaza edebilirsek % 4,5 büyüme 2050’de yarısıyız

13 Seçeneklerimiz... İyi yönetim ve Yapısal Reformların hızla tamamlanması Vasat yönetim ve Yapısal Reformlarda yavaşlama 2019’da Kişi başına milli gelir (satın alma gücü paritesiyle) 21 bin dolar (% 7 büyüme) 13 bin dolar (% 4,5 büyüme) FARK; KİŞİ BAŞINA 8 BİN $ TÜRKİYE İÇİN, 700 MİLYAR $ GSMH KAYBI

14 30 yıl önce, bir yılda yapılan ihracatı, bugün bir haftada yapıyoruz. Özel Sektörde zihniyet devriminin başlangıcı Dış rekabetle tanışma ve ihracata dayalı büyüme politikası Borç bulmak için değil, ticaret yapmak için odaklanan Dış Politika SONUÇ 1980’lerin başında ilk reform hamlesi…

15 Türkiye Ekonomisinin Dünya Ekonomileri içindeki sırası

16 Türkiye; Yükselen Güç Asya ile Avrupa arasındaki geniş bölgede, küresel ekonomiye entegre olabilmiş, en güçlü sanayi altyapısına ve en gelişmiş özel sektöre sahip ülke

17 Çin’le Avrupa’yı birleştirecek ipek yolu projesinde Türkiye, rota ülkesi 25 yılda AB’nin dışa bağımlılığı % 50’den % 70’e çıkacak Bölge’nin en girişimci, en dinamik, dünyaya en fazla açılmış özel sektörü Yaş ortalaması 28 (Avrupa’nın en genç ve dinamik nüfusu) K.Afrika’dan Ortaasya’ya kadar uzanan bölgeden yapılan sanayi ürünleri ihracatı’nın % 65’ini tek başına Türkiye yapıyor Petrol - Doğalgaz, ama müteşebbislerimiz var Türkiye, bölge ekonomilerindeki özel sektörün gelişimine dolaylı olarak katkıda bulunacak, Türk şirketleri için (tek başına veya yabancı ortaklı) yeni yatırım ve ticaret fırsatları doğacakFIRSATLAR…

18 12 şehir; 1 milyar doların üzerinde ihracat yapmaktadır Türkiye; 24 ayrı ülkeye bir milyar doların üzerinde mal satmaktadır. (1997 de bu sayı 7 idi) Türkiye; 20 farklı mal kaleminin her birinde en az bir milyar doların üzerinde ihracat yapmaktadır. (1997 de bu sayı 6 idi) Türkiye; Orta Doğu, Kuzey Afrika, Balkanlar ve Avrasya ülkelerinin toplam sınai ihracatının yüzde 65’ini tek başına gerçekleştirmektedir Türkiye; İtalya’dan Hindistan’a kadar uzanan coğrafyadaki en gelişmiş ve en yüksek sanayi üretimine sahip ülkedir İHRACATIMIZIN ÜRÜN VE PAZAR DESENİ GENİŞ

19 TÜRK ŞİRKETLERİ YABANCI ÜLKELERDE DE YATIRIM YAPMAYA BAŞLADI Özel sektörümüz, sadece mal satarak değil, yatırım yaparak da, başta coğrafyamız olmak üzere tüm dünyada boy göstermektedir. Türk işadamının Doğu Avrupa, Balkanlar, Kafkaslar, Orta Asya, Orta Doğu ve Kuzey Afrika başta olmak üzere toplamda 22 Milyar Doları bulan dış yatırımı mevcutur. Sadece Balkanlarda 15 bin Türk firması ve 20 bin Türk işadamı faaliyet göstermektedir.

20 TÜRK ŞİRKETLERİ DE YURTDIŞINA AÇILIYOR SATIN ALINAN FIRMA SATIN ALAN FİRMA ÜLKESEKTÖR GODIAÜLKERİSVİÇREGIDA TRADER MEDIA EASTDOĞAN GRUBURUSYAMEDIA GRUNDINGBEKOALMANYADAY.TÜK. RAZİGÜBRETAŞİRANKİMYA KRASNY VOSTOK BİRAANADOLU GRUBURUSYAGIDA KIRISHSKY STEKOLNYANADOLU CAMRUSYAAMBALAJ BLOOMBERGARÇELİKALMANYABEYAZ EŞYA ELEKTRA BREGENZARÇELİKAVUSTURYABEYAZ EŞYA LEISUREARÇELİKİNGİLTEREBEYAZ EŞYA FLAVELARÇELİKİNGİLTEREBEYAZ EŞYA ARTICARÇELİKROMANYABEYAZ EŞYA LOMISIEFESGÜRCİSTANBİRA BEL-AIRZORLUFRANSAGİPÜR FINLUXVESTELFİNLANDİYABEYAZ EŞYA GRAETZVESTELALMANYABEYAZ EŞYA VESTFROSTVESTELDANİMARKABEYAZ EŞYA

21 TÜRK FİRMALARI ULUSLARARASI ARENADA Avrupa’nın en büyük 500 şirketi arasında 12 Türk şirketi bulunmaktadır. İslam Dünyası’nın en büyük 100 şirketinden 24’ü Türkiye’dedir.

22 BÖLGESEL AKTÖRDEN KÜRESEL BİR AKTÖR OLMAYA GİDEN YOL… Dünya’da tanınan 10 marka üretmek Yıllık 500 milyar dolar ihracat yapmak Araştırma ve geliştirmeye dayanan yenilikçi-rekabetçi bir ekonomiye sahip olmak İcat çıkartmak, bilim üretmek ve teknoloji ürünlerinin ihracat içindeki payını % 25’e çıkarmak Dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasına girmek Dünyanın 500 büyük şirketi içinde en az 10 küresel şirket ile yer almak En az üç sektörde dünya lideri olmak

23 BİZİM YAPMAMIZ GEREKEN… Şirket ölçeklerinin rekabet gücü için önemi artıyor (Kobiler için “küçük güzeldir” devri sona ermeli) Çünkü büyük ölçekli şirketler daha verimli (küresel rekabette şirket büyüklüğü daha önemli) Büyük şirketler (yani ölçek ekonomisinden faydalanan şirketler) daha verimli çalışabiliyor Verimli çalışan şirket daha fazla kar elde ediyor

24 Ekonomi modernleştikçe, bundan olumlu ve olumsuz etkilenenler olacak Önemli olan, bu surecin kaçınılmaz olduğunu bilip, tedbir almak Olumlu Olumsuz Etkilenenler Etkilenecekler Satış NoktalarıOrganizeOrganize DağıtımOlmayanlar zincirleri (örn. Bakkallar) DağıtımDistribütörlerToptancılar TaşımacılıkLojistikTek başına çalışan Firmalarıkamyonlar ÜretimMarkalaşanlarKayıtdışı kalanlar

25 Türk Telekom;165 yıllık bir kuruluş. 60 bin çalışanı var (özelleştirme öncesi) Cirosu 7 milyar dolar Piyasa değeri 12 milyar dolar Hedef kitlesi 72 milyonluk Türkiye Google;1998'de kuruldu, yani 9 yıllık 500 kişi çalışıyor Cirosu 9 milyar dolar Piyasa değeri 150 milyar dolar Hedef kitlesi Dünyadaki 6 milyar insan CİRO %30 FAZLA, PİYASA DEĞERİ 12 KAT BÜYÜK Küresel Düşünmenin Önemi (Akıl teri, Alın teriyle birleşince …)

26 ... Farklılaşmak & Markalaşmak

27 Özel Sektör’de Yapısal Değişime Örnek; Perakende Pazarı Perakende sektöründe büyüklüğün öneminin artması kaçınılmaz, Türk şirketleri de birleşmeyi, birlikte iş yapma kültürünü yerleştirmeyi başarmalı

28 Türkiye’deki iş ortamının dünyadaki sıralaması (Dünya Bankası “Doing Business-2008” raporu) Değişim İş Ortamının Geneli 6557 ↑ 8 İşe başlama 4043 ↓ 3 Şirket Kapama ↑ 2 İstihdam Mülk kaydı 3031 ↓ 1 Krediye ulaşım 6268 ↓ 6 Dış Ticaretin kolaylığı 7356 ↑ 17 Vergi Mevzuatı 8554 ↑ 31 Hukuk3634 ↑ 2

29 Yeni Gündem - Neler yapılabilir (kısa vadede) Ekonominin kurumsal altyapısını kuvvetlendirme Ekonominin kurumsal altyapısını kuvvetlendirme Mali disiplinin sürdürülmesi (Kurallı Maliye Politikasına geçiş) Mali disiplinin sürdürülmesi (Kurallı Maliye Politikasına geçiş) Yerel Yönetimlerin mali yapısının şeffaflaştırılması Yerel Yönetimlerin mali yapısının şeffaflaştırılması Yeni “Türk Ticaret Kanunu”nun yasalaşması Yeni “Türk Ticaret Kanunu”nun yasalaşması Kamu İhale Kurumu ve Rekabet Kurumu’nun güçlendirilmesi Kamu İhale Kurumu ve Rekabet Kurumu’nun güçlendirilmesi Reel Sektörün güçlendirilmesi Reel Sektörün güçlendirilmesi Piyasa Gözetim ve Denetim sisteminin uygulanması Piyasa Gözetim ve Denetim sisteminin uygulanması Kayıtdışılıkla mücadele Kayıtdışılıkla mücadele İstihdam politikaları İstihdam politikaları İşgücü maliyetleri ve Çalışma mevzuatının yenilenmesi İşgücü maliyetleri ve Çalışma mevzuatının yenilenmesi

30 Yeni Gündem - Neler yapılabilir (uzun vadede) Ekonominin kurumsal altyapısını kuvvetlendirme Ekonominin kurumsal altyapısını kuvvetlendirme Anayasa, Siyasi Partiler & Seçim Kanunları Anayasa, Siyasi Partiler & Seçim Kanunları Yargı reformu, Kamu yönetimi Yargı reformu, Kamu yönetimi Vergi sistemi Vergi sistemi Altyapı ve enerji piyasası reformları Altyapı ve enerji piyasası reformları Reel Sektörün güçlendirilmesi Reel Sektörün güçlendirilmesi KOBİ’lerin finansmana erişim imkanlarının artırılması KOBİ’lerin finansmana erişim imkanlarının artırılması Sanayi Politikası Sanayi Politikası İstihdam politikaları İstihdam politikaları Nitelikli işgücü (eğitim reformu) Nitelikli işgücü (eğitim reformu)

31 Türkiye ekonomisinin katettiği mesafe Kayıtlı Şirket Sayısı 40,000630,000 GSMH (milyar $) Kişi başı gelir ($)1,5009,000 İhracat (milyar $)3 107 (2008’de 125 milyar $) Kişi başı ihracat ($)651,500 İhracatta sanayinin payı% 10% 94 (%65’i AB ve ABD’ye) İhracatçı Sayısı 1,00047,000 Turizm Geliri (milyar $)0,318,5 Türkiye Ekonomisinin Dünyadaki yeri25.sırada17.sırada (gsmh büyüklüğüne göre)

32 Sektörlerdeki Başarı Hikayelerimiz Dünya’nın 2. büyükDÜZ CAMüreticisi 5. büyükMÜCEVHERATüreticisi 6. büyükÇİMENTOüreticisi 8. büyükGEMİüreticisi 10. büyükTURİZMdestinasyonu Avrupa’nınen büyükTEKSTİLüreticisi en büyükTVüreticisi en büyükGÜBRE üreticisi en büyükÇORAPüreticisi en büyükVİTRİFİYEüreticisi en büyükDÖKÜMüreticisi 2. büyükMEGA-YATüreticisi 3. büyükKAPLAMAüreticisi 3. büyükDEMİR-ÇELİKüreticisi 3. büyükJANTüreticisi 5. büyükBUZDOLABIüreticisi 7. büyükOTOMOTİVüreticisi Müteahhitlik firmalarımız, son 30 yılda, Kuzey Afrika’dan Rusya’ya, Balkanlardan Ortadoğu’ya, toplam 100 milyar dolarlık proje üstlendi

33

34 Türkiye’nin İhracatının Dünya ihracatı içindeki payı ( ) Ekonomiyi rekabete açan ilk reform süreci Özal dönemi Koalis- yonlar 2.Reform Süreci İthal ikamesine dayalı ve rekabete/dışa kapalı İktisadi model


"TOBB Kadın Giri ş imciler Kurulu Kongresi 25 A ğ ustos 2008, Ankara." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları