Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TGC – İzmir Toplantısı Hakan KARA. Dünyada İnternet kullanıcılarının sayısı hızla artıyor. İnternete bağlandığımız araçlar çeşitleniyor. Tüm bu gelişmeler,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TGC – İzmir Toplantısı Hakan KARA. Dünyada İnternet kullanıcılarının sayısı hızla artıyor. İnternete bağlandığımız araçlar çeşitleniyor. Tüm bu gelişmeler,"— Sunum transkripti:

1 TGC – İzmir Toplantısı Hakan KARA

2 Dünyada İnternet kullanıcılarının sayısı hızla artıyor. İnternete bağlandığımız araçlar çeşitleniyor. Tüm bu gelişmeler, medyayı doğrudan etkiliyor. Giriş Giriş -2008

3 1983 : Masamın üstü... Sözlükler Daktilo Ajanda Telefon Rehberi Delgeç Hesap Makinesi Bant Klasör Tel zımba

4 1987 : Masamın üstü sanallaştı… - Dijital takvim (Kendi bilgisayarımda, ya da internet üzerinde ) ‏ - Yazı programı, hesap makinesi - Telefon rehberi. - Ajanda - Sözlük (TDK) ‏ - Çeviri (Google) ‏ - Ansiklopedi (Wikipedia) ‏ - Bilgiler -Yasalar, istatistikler Kullandığımız araçlar dijitalleşiyor

5 Hayatımıza İnternet girdi Hayatımıza İnternet girdi  Önceleri kendi bilgisayarlarımızdaki programlarla çalışıyorduk.  Şimdi İnternet üzerindeki yazılımları kullanıyoruz.  Masamızın üstüyle İnternet bütünleşti.

6  1995 yılında dünyadaki internet kullanıcı sayısı 26 milyon civarındaydı.  2006 yılında 1 milyar sınırı aşıldı  Bugün 1.5 milyar kullanıcı var. (2008) ‏ Dünya nüfusu 6.7 milyar. Nüfusun yüzde 23,5’i internete bağlı. 8 yıllık büyüme yüzde 336. Kaynak: internetwordstat. İnternet nereden nereye geldi? İnternet nereden nereye geldi?

7 Dünyada İnternet Kullanıcıları Dünyada İnternet Kullanıcıları

8 Dünyada İnternet 2008 Kaynak: Mustafa Akgül – İnternet Haftası konuşması Nisan 2009

9 Türkiye’de İnternet kullanıcıları 2008 Türkiye’de İnternet kullanıcıları 2008

10 Türkiye’de İnternet kullanıcıları 2008 Türkiye’de hanelerin yüzde 24.47’si internete erişim imkanına sahip. Evden erişim olanaklarına sahip olanların yüzde 86.6’sı geniş bant (ADSL – Kablo ) bağlantısına sahip. (TÜİK Hanehalkı anketi 2008 – Nisan) ‏ Türkiye’de toplam İnternet abonesi (Türk Telekom verileri) ‏

11 TTnet İnternet yurtdışı çıkış hızı YILHIZ kbps kbps mbps mbps Gbps Gbps Gbps Gbps Gbps Gbps Gbps TTNT backbone yurtdışı bağlantıları… 2003 yılından 2008 yılı ağustos ayına kadar artış yaklaşık 85 kat.

12 Türkiye’de İnternet 2008 Türkiye’de İnternet 2008  Yüzde 64’ü hiç İnternet kullanmamış.  Yüzde 20’nin İnternet hakkında hiç bilgisi yok.  Evlerin yüzde 75’inde İnternet yok.  Kadınların yüzde 76’sı İnternet kullanmıyor. Kaynak: Mustafa Akgül - İnternet Haftası Etkinlikleri

13 Türkiye’de İnternet 2008 Türkiye’de İnternet 2008  Geniş bant İnternet 5,8 milyona ulaştı. Ancak OECD içinde 30 ülke içinde kullanıcı oranı ve fiyat açısından sondan 2. durumdayız.  Bilişimdeki insan gücü ve öğretim üyesi açığı yüksek.  Türkiye bilgi toplumu göstergelerinde son iki yılda geriledi.  Birleşmis Milletler e-devlet indeksinde 60.'dan 76.'ya düştü.  Dünya Ekonomik Forumu Bilgi Toplumuna Hazırlık indeksinde de 55'den 61'e düştü.

14

15 Türkiye ‘de yıllara göre gazete tirajları Ulusal düzeyde dağıtımı gerçekleştirilen 38 gazetenin 2008 yılı sonu toplam tirajı 4 milyon 882 bindi.

16 Gazete tirajları ve internet kullanıcıları

17 Dünyada Gazete Tirajları Dünyada Gazete Tirajları  Dünyadaki gazete tirajları, 2007’de yüzde 2,57 oranında arttı.  Tirajlar 5 yılda ( ) ise yüzde 12,8 oranında arttı.  Dünyadaki gazete tirajları, 2007’de yüzde 2,57 oranında arttı.  Tirajlar 5 yılda ( ) ise yüzde 12,8 oranında arttı. Kaynak: WAN (Dünya Gazeteler Birliği) 2008 verileri. Dünyada her gün 532 milyon gazete satılıyor. Ücretsiz sokak gazeteleriyle tiraj 573 milyon. Wan’a göre dünyada gazete var. Gazeteler dünyada her gün ortalama 1.7 milyar insana ulaşıyor. Reklam gelirlerindeki artış yüzde 0,86 oldu.

18

19 Türkiye: Yıllara Göre Reklam Gelirleri 1 Yılı toplam Reklam Geliri yüzde 20 artmıştı 3 milyar 308 milyon YTL 2008 Yılı yüzde 2,7 azaldı 3 milyar 241 milyon YTL

20 Türkiye: Reklamların dağılımı Kaynak: Reklamcılar Derneği –

21 Türkiye’de Reklam Türkiye’de Reklam Değişim TV ,1 Basın ,2 Gazete990952,08-3,8 Dergi123113,66-7,5 Açıkhava235242,373,1 Radyo111111,510,45 Sinema3639,439,5 Internet*5394,979 Toplam ,95 - 2,1

22 Dünyada Reklam Dünyada Reklam Kaynak: Reklamcılar Derneği Dünyada gazeteler ve dergiler reklam pastasının yüzde 42,3’üne sahip. Türkiye’deki oran yüzde 37 (2006) yüzde (2007) 2006 dünya reklam pastasının büyüklüğü 425 milyar dolar.

23 Dünya: Reklamların dağılımı Dünya: Reklamların dağılımı Kaynak: Reklamcılar Derneği

24 Dünyada Gazetelerin Reklam Gelirleri  Gazetelerin reklam gelirleri 2006’da 3,8 oranında arttı.  Son 5 yılda ( ) ise reklam gelirleri yüzde 15,8 oranında artış gösterdi.  2007 yılındaki artış 0,86 oldu. Artış oranı düştü.  Gazetelerin reklam gelirleri 2006’da 3,8 oranında arttı.  Son 5 yılda ( ) ise reklam gelirleri yüzde 15,8 oranında artış gösterdi.  2007 yılındaki artış 0,86 oldu. Artış oranı düştü. Kaynak: WAN – Raporları.

25 İnternet ve reklam Dünyada 2006 yılında İnternet’in toplam reklam pastasından aldığı pay yüzde 5,7 düzeyindeydi yılında bu pay 7,4’e yükseldi için beklenti yüzde 13,3 Kaynak: Sabah Gazetesi

26 Avrupa: İnternet ve reklam  Avrupa’da Internet reklamcılık sektörü 2007 yılını 11.2 milyar euro ile kapattı.  2006’da 7.2 milyar euro olan bu rakam böylece % 40 artmış oldu.  Aynı dönemde (2006 – 2007) ABD online reklamcılık hacmı % 26 artış oranı ile 14.5 milyar euro seviyesine geldi. Kaynak: Medyanet

27 Avrupa: İnternetin reklamlardaki payı Avrupa ülkelerinde İnternet reklamlarının payı 2007 Hollanda% 18.5 Norveç% 15.6 İngiltere% 15.3 Danimarka% 14.3 İsveç% 13.3 Almanya% 12.1 Polonya% 10.1 Belçika% 9.1 Fransa% 8.8 Finlandiya%7.5 İtalya%6.7 Avusturya%5.2 İspanya%4.5 Yunanistan%1.5 Kaynak: Medyanet

28 Almanya: Reklamların dağılımı Kaynak: OVK (Online Vemarkterkreis ) Almanya 2008 – -http://www.ovk.de/downloads.html Almanya’da İnternet Reklamlarından sağlanan gelir 2008’de 3,6 milyar Euro oldu. Toplam Reklam Pastası 24 milyar Euro…

29 Almanya’da reklam Almanya’da reklam Kaynak: OVK Almanya 2008 –

30 Reklamların dağılımı TV’de Türkiye’nin payı daha yüksek. Dergilerde çok düşük. İnternette oranımız az.

31 Türkiye: İnternet ve Reklam Türkiye: İnternet ve Reklam  Türkiye’de Internetin 2007’de toplam reklam yatırımlarından aldığı pay yüzde % 1,6. (2007) ‏  2002’de 12 milyon USD olan Internet reklam yatırımlarının, 2007’de 40 milyon dolar olarak gerçekleşti.  IAB’a göre Türkiye’de Internet reklam pastası 2013’e kadar milyon USD seviyesine gelecek.  Kaynak: IAB (Interactive Advertising Bureau) Türkiye

32 İnternet reklamlarında büyüme İnternet reklamlarında büyüme  İnternet reklamcılığının gelişimi 2007’de Türkiye reklam sektörünün büyüme ortalamasının 2.5 kat üstünde, %50 büyüme oranıyla kapattığına inanıyoruz.  Hızlı büyüme trendi son 4 senedir kesintisiz devam ediyor.  PriceWaterhouseCoopers Global Media Outlook Raporu’na göre bu oran şimdiden İngiltere’de toplam pazarın %20'lerine, Amerika’da ise %11’ine ulaştı. Internet bağlantı hızı ve penetrasyonu 2008'de artmaya devam ederken, benzer çift haneli yatırım oranlarına Türkiye‘de de ulaşılması olası görünüyor.  Kaynak: Doğan Online Yönetim Kurulu Başkanı ve IAB Türkiye Kurucular Kurulu üyesi Hanzade Doğan Boyner (2007)

33 Türkiye’de İnternet gazeteleri  Türkiye’de Ulusal düzeyde dağıtılan ve “yaygın medya” diye adlandırılan gazetelerin tümünün birer web sayfası var.  Gazetelerin yanı sıra Televizyonların, radyoların da web sayfaları var.  150'yi aşkın yerel gazetenin artık İnternet sayfası var.  Gazeteler web sayfalarında kağıda basılı neredeyse tüm içeriği webe koyuyorlar. Bunun yanı sıra, daha çok okur çekebilmek için İnternete özgü kimi hizmetler de sunuyorlar.  Geleneksel medyanın yanı sıra, bağımsız, “Haber portalları”, var.

34 Cumhuriyet Google Analytics verileri Cumhuriyet Google Analytics verileri  Günlük 40 – 45 bin okur.  Aylık 7 milyon 800 bin sayfa gösterimi.  151 ülkede okur var.  4569 kentten portala bağlanıyorlar.  Berlin 23. kent durmunda. Okur açısından. (Elazığ değil) ‏  Ortalama sayfada kalma süresi 8 dakika 22 saniye.  Okurun yüzde 30’unun bağlı kalma süresi 30 saniye civarı. Sadece başlıklara bakıyor.  Günde ortalama 4 kez bağlanıyorlar.

35 Cumhuriyet: Google Analytics sayfası Cumhuriyet: Google Analytics sayfası

36 Portalda Editör Ekranı Portalda Editör Ekranı

37 Portalda haberlerin sıralanması

38 Manşet in önemi… Manşet in önemi…

39 Manşet ne kadar sürede değişecek? Manşet ne kadar sürede değişecek?

40

41

42 Sayfa Mizampajındaki kriterler: Ekran çözünürlüğü Sayfa Mizampajındaki kriterler: Ekran çözünürlüğü

43 Reklam alanları ölçüleri… Reklam alanları ölçüleri…  Kare ilan : 300X 250.  TEPE BANNER KULLANIMI 1024 x 768 çözünürlükteki sayfalarda : 980 x 100 tepe banner alanı  100x 300 dikey alanlar. Ekranın sağında. Sayfa içlerinde manşet altı veya fotoğraf altı için kullanılan 468 x 60 veya 728 x 90 banner alanları

44 Neler üzerinde çalışılıyor. Neler üzerinde çalışılıyor.  İnternet gazetelerinde nasıl daha etkili multimedia uygulamaları yapılabilir?  Nasıl daha iyi bir editör oluşturabiliriz? Haberleri birbirleriyle nasıl daha etkili bir şekilde ilişkilendirebiliriz. Otomatik olabilir mi. Wikipedia bize ne anlatıyor?  Bir haber ansiklopedisi oluşturabilir miyiz? İnternet’te haberin farkını nasıl ortaya koyabiliriz.  Google çeviri aracıyla tüm gazeteyi farklı dillere çevirtebilir miyiz?  Etkileşimi nasıl arttırabiliriz. (Yorum, blog, beğeni, etiketleme)  Nasıl daha etkili arama yaptırabiliriz.

45

46 Haber kaynağınız bugün ne? Haris Interactive’in gazete- okur ilişkisi konusunda 9 bin kişi üzerinde kişiye uyguladığı anketle insanlara ‘Bugün haber ve bilgi kaynağınız nedir?’ diye soruldu. 5 yıl sonra haber ve bilgi kaynağının ne olacağı sorusuna verilen cevaplarda da gazete beşincilik mevkiini koruyordu. Ancak TV, birinciliği internete kaptırıyordu. Televizyon Gazeteler Kablolu Yayınlar Radyo Online Haberler 1

47 Haber kaynağınız 5 yıl sonra? Haris Interactive’in anketinde “5 yıl sonra haber ve bilgi kaynağınız sizce ne olacak?” sorusuna verilen yanıtta gazete beşinciliğini korudu. TV, birinciliği internete kaptıracak. Televizyon Gazeteler Kablolu Yayınlar Radyo Online Haberler 1

48 İnsanlar nasıl haber almak isterler?

49 Okumak? Nereden? Kağıda basılı gazete Bilgisayar Cep Bilgisayarı Cep Telefonu Farklı Dijital Cihazlar

50 Nasıl bir gazete?

51 Olabilir mi?

52 Belki de bu?

53 Yoksa? Yoksa? Minority Report... Bilim kurgu yazarı Philip K.Dick'in öyküsünden sinemaya uyarlanan film. Steven Spielberg'in. 2002'de vizyona girmişti. Tom Cruise başroldeydi.

54 Bilgisayarların gelişimi Bilgisayarların gelişimi

55 Kalem -Bilgisayar? Yandaki kalemler oldukça kullanışlı. Bu fotoğraf internette dolaşıyor. Gelecekte bilgisayarların neye dönüşebileceğine ilişkin bir fikir veriyor.

56 Kalem-Bilgisayar? Kalem-Bilgisayar?

57 Enformasyonu ne zaman istiyorsunuz?

58 Dün ne diyorduk? Dün ne diyorduk? “Dünya küresel bir köye dönüşüyor” “İleti, iletişim aracının kendisidir” Marshall McLuhan (1967) ‏

59 Bugün ne diyoruz? “Medya bağlayıcı özelliğini yitiriyor” “Medya giderek dijital verilerin aktığı bir nehre dönüşecek.” Nicholas Negroponte

60 Yarın? Yarın? Dileyen Dilediği yerden Dilediği zaman Dilediği enformasyona Ulaşacak

61 Öngörülenler ve öngörülemeyenler

62 Temel teknolojiler öngörülebili r

63 İnsanların tercihleri Öngörülemeyenler Yaratıcılık

64 Neler beklenebilir?  Dijital cihazlar çeşitlenecek.  işlemcileri hızlanacak.  İnternet gelişmeye devam edecek. Dijitalleşme süreci hızlanarak sürecek! Televizyon, Radyo İnternetle bütünleşecek

65 Teşekkürler …

66 Türkiye’de Reklam Pastası TV50,7152,3253,252,06 Basın39,5937,0133,6532,88 Açıkhava4,895,817,17,48 Radyo3,563,663,363,44 Sinema1,251,21,091,22 İnternet0,311,62,93

67 İnternet’teki büyüme (dünya) ‏ İnternet’teki büyüme (dünya) ‏  Dünya nüfusu 6.7 milyar. İnternet kullanıcı sayısı 1.5 milyar.  Dünya nüfusunun yüzde 23.5’i internete bağlı.  8 yıllık büyüme yüzde 336.

68 Türkiye’de Gazete Tirajları Türkiye’de Gazete Tirajları YILTirajYılTiraj

69 Almanya Araştırması 2008 Almanya Araştırması 2008  İnsanların internete bağlı kalma süresi 58 dakika. (54 – 2007) ‏  Televizyon 225 dakika  Radyo 186 dakika.  Ancak yaş grubunda durum farklı:  İnternet 120 dk.  Televizyon 100 dakika  Radyo 97 dakika.


"TGC – İzmir Toplantısı Hakan KARA. Dünyada İnternet kullanıcılarının sayısı hızla artıyor. İnternete bağlandığımız araçlar çeşitleniyor. Tüm bu gelişmeler," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları