Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Marka Danışmanları ve Yöneticileri Derneği – Tanıtım Sunumu Şubat 2015.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Marka Danışmanları ve Yöneticileri Derneği – Tanıtım Sunumu Şubat 2015."— Sunum transkripti:

1 Marka Danışmanları ve Yöneticileri Derneği – Tanıtım Sunumu Şubat 2015

2 Marka Konseyi neden kuruldu? Dünyanın ilk 10 ekonomisi arasında yer alabilmek için daha yüksek katma değer üretmek gerek. Bu yolda “markalaşma” önemli bir kaldıraç. Ne yazık ki “markalaşma” ülkemizin gündemine geç yerleşti. Eksikliğimizi hep birlikte fırsata dönüştürmemiz gerek. Bunun için uzman bilgisi önkoşul ve ülkemizde bu uzmanlar var. Bu amaçla, ülkenin marka danışmanları ve yöneticileri Marka Konseyi çatısı altında bir araya geldiler.

3 Hepsi bir arada olmalı ve nihayetinde marka olmayı hedeflemeli. Sonuçta ürünlerin benzeri üretilebilir ama markalar kalıcıdır. 2023’te katma değeri artırabilmek için

4 76.7 milyon dinamik nüfus, 820 milyar dolar milli gelir, Yaklaşık 400 milyar dolar dış ticaret hacmi (2013 verileriyle) Diğer yandan Türkiye’nin ülke olarak marka değeri Brand Finance 2014 verilerine göre 751 milyar dolar Marka değeri açısından dünyada 19’uncu, Avrupa’da 9’uncu sırada. Ülke olarak mevcut varlıklarımız övgüye değer.

5 Brand Finance Turkey 100, June 2014 $ Sadece Toyota ya da Disney’in marka değeri bu toplamdan fazla En değerli 100 markamız bir TOYATA etmiyor.

6 Brand Finance Turkey 100, June 2014

7 Dünyanın ilk 500 markası arasında Türk markası yok

8 *Brand Finance analizi ve Ekonomi Bakanlığı verileri Ucuz ithal girdiye yönelen sanayide “montajcılık” eğilimi güçlü. İhracatımız neredeyse ithal edilen yarı mamul ürünlerin, küçük katkı ve operasyonlarla başka bir ülkeye aktarılmalarından ibaret hale geldi. Toplam ihracatımız ara malı ithalatını dahi karşılamadığı gibi, ihracat giderek ithalata bağımlı hale gelmekte. Makası kapatmanın yolu markalı ürün ihracatından geçiyor. İthalat= Yatırım Malları - Taşıt Araçları +Ara Mallar (Milyar USD) Türkiye için Markanın Ekonomik Önemi

9 ’te Yabancılara Satılan Şirketlerimizden Bazıları* Satılan Türk ŞirketiSatın Alan Yabancı ŞirketHisse Devri OranıTutar (mio USD) Bilyoner.comIntralot SA, Yunanistan2513 Tat Gıda ve Tat TohumculukKagome, Japonta5113 Index BilgisayarABC Data, Polonya10027 Kemal KükrerAjinomoto, Japonya5030 Aras KargoAustria Post Girişim Sermayesi, Avusturya2566 Finansbank EmeklilikCigna, ABD5185 mio Euro Paşabahçe Cam SanayiEuropean Bank of Reconstruction and Development, İngiltere15158 Mutlu Akü, Mutlu PlastikMetair Investments, Güney Afrika Acıbadem Sağlık ve Hayat SigortaKhazanah Nasional Berhad., Malezya90252 TekstilbankIndustrial and Commercial Bank of China, Çin76313 PronetCinven, İngiltere100Tahmini 350 mio Euro Viko ElektrikPanasonic, Japonya90460 KotonNemo Apparel BV, Hollanda (Turkven)50Tahmini 500 Mustafa Nevzat İlaç SanayiiAmgen, ABD95,6700 * N. Vardar, Türkiye'nin Markaları 2014 Doğan Burda dergileri eki, Kasım 2014 ve Deloitte Annual Turkish M&A Review, 2012, 2013 ve 2014 Markamız katma değer yaratabiliyor mu?

10 Kimi zaman köklü markalarımız, markalaşma evrelerini tamamlayamadan, hak ettiklerinden düşük fiyattan alıcı bulabilmekte.

11 Satılan Türk ŞirketiSatın Alan Yabancı ŞirketHisse Devri OranıTutar (mio USD) Hakan PlastikGeorg Fischer AG, İsviçre90belirtilmemiş İDAŞCapital Partners, ABDbelirtilmemiş30 mio USD Namet GıdaInvest Corp Bank B.S.C., Bahreynbelirtilmemiş Orka GrupInvestcorp, ABDazınlık hissebelirtilmemiş Park BravoLandsmark Group, Birleşik Arap Emirlikleri90belirtilmemiş SalatBunge Gıda, ABD100belirtilmemiş Silk&CashmereEastgate Capital Group, Birleşik Arap Emirlikleri45belirtilmemiş SırmaDanone, Fransa50,1belirtilmemiş Şişli OptikMagrabi Optical Co. Ltd, Suudi Arabistan100belirtilmemiş Tatilsepeti.comBancroft Private Equity LLP, İngilterebelirtilmemiş YörsanThe Abraaj Group, Birleşik Arap Emirlikleri80belirtilmemiş Şeker Yem ve PiliçAuckland Investment Group, Birleşik Arap Emirlikleri70belirtilmemiş Özsüt (STP Gıda Sanayi)Infinity Invest Holding, Mustafa Asur, TR ve Lübnan70belirtilmemiş Hepsiburada.comThe Abraaj Group, Birleşik Arap Emirlikleri25belirtilmemiş Turyağ GıdaCargill, ABD100belirtilmemiş MarkafoniNaspers, Güney Afrika28belirtilmemiş * N. Vardar, Türkiye'nin Markaları 2014 Doğan Burda dergileri eki, Kasım 2014 ve Deloitte Annual Turkish M&A Review, 2012, 2013 ve 2014 Ya satış değerleri belirtilmeyenler?

12 Arzumuz markaların bizde kalması, ya da en azından değerlendikten sonra el değiştirmeleridir. Bunun için de bilgi ışığında markalaşmak önkoşuldur.

13 “Köfte markası bile daha pahalıya satılıyor.” Bu sözler İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB) Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Gülle’ye ait. Gülle, bu sözleri Sasa Polyster’in milyon lira nominal değerli hissenin tamamını Indorama Netherlands’a 62 milyon USD’ye satmak üzere anlaşması üzerine Ocak 2015’te söylemiştir. Tüm bu veriler bize markalaşma konusunda gidecek daha çok yolumuz olduğunu göstermekte. Bunun için de marka uzmanlarının bir örgüt çatısı altında kuvvetlerini birleştirme gereği giderek artmıştır.

14 Markalaşamadığımız sürece iki türlü kayıp var:

15 Giderek açılan ithalat-ihracat makası ve markasız ürün ihracatı yapabilmek için artan ithalat kalemi 1

16 Kendi markalarımızın değerlerini yeterince arttıramadığımız için, markalarımızın düşük fiyattan satılması 2

17 Marka Konseyi’nin Manifestosu Marka Konseyi’nin amacı iş dünyasına ve kamu kuruluşlarına markalaşmada; vizyon kazandırmak, yol göstermek ve cesaret vermektir.

18 Marka Konseyi’nin Manifestosu Sonuçta, Türkiye’de doğru marka bilincini geliştirerek, markalarımızın daha yüksek katma değer yaratması, marka değerlerinin artması, pazarlama eko sisteminin büyümesi ve markalaşmanın ülke ekonomisine katkılarının somut verilerle kanıtlanması hedeflenmektedir.

19 Marka Konseyi’nin Büyük Hayali Türkiye’de marka bilgisinin doğru bir şekilde yaygın olarak kullanılmasını sağlamak, Türkiye’nin marka birikimini global düzeyde rekabet edecek seviyeye taşımaktır.

20 Türkiye’de bu birikim var mı? Türkiye’de göreceli olarak geç gelişmiş olsa da, marka yönetimi seksenlerin sonundan itibaren icra edilmeye başlandı. Son 25 yılda bu konuda uzman profesyoneller, akademisyenler ve danışmanlar yetişti.

21 Kurucu Üyeler (soyadı sırasına göre) Turgay AdıyamanTemel AksoyBora AlçıAsude AlkaylıSafinaz Altun Yunus Baranİsmail BayazıtAli Atıf BirGüven BorçaAli Gökçe ErtanBülent Fidan

22 Kurucu Üyeler (soyadı sırasına göre) Muhterem İlgüner Yelda İpekliCihan KırımlıŞule KutlaySerhan Ok Dilek ÖzmanSerdar ÖztürkHakan SenbirMurat ŞaylanBarış TopkayaNükhet Vardar

23 Güven BORÇA Başkan Muhterem İLGÜNER Başkan Yardımcısı Hakan SENBİR Genel Sekreter Cihan KIRIMLI Sayman Serfi ALTUN Üye Yönetim Kurulu

24 Hikayemiz Türkiye’de sanayileşme yirminci yüzyılın ortalarında hızlandı. Seksenlerde ekonomimiz dışa açıldı ve rekabet gücü arttı. Şirketlerde ilk Marka Yönetimi birimleri seksenlerin sonunda görülmeye başlansa da, marka yönetimi disiplininin endüstriye yerleşmesi doksanlarda gerçekleşti. Üniversitelerde ilgili bölümlerin kurulması, araştırma ve hizmet sektörünün gelişimi, medyanın çeşitlenmesi, dijital devrim, perakende kanallarının gelişmesi ile birlikte marka yönetimi eko sistemi doksanlarda oluştu.

25 Hikayemiz Bu dönemde kariyerlerine başlayan marka yöneticileri ve marka danışmanları bugün yirmi yılı aşan bir deneyime sahip. Akademik dünyada da benzer bir birikim oluştu. Eserler üretildi, kitaplar yazıldı ve Türk marka profesyonelleri dünya markalarının yönetiminde aktif rol üstlenmeye başladı. Ancak büyük şirketlerde yaşanan bu dönüşüm henüz Anadolu’ya ve kamuya istenen ölçüde yansımadı. Ülkedeki bu insan kaynağına rağmen, bir çok şirketimiz hala eski usullerle yönetiliyor ve katma değer yaratamıyor. Aynı durum kamu ve STK’lar için de geçerli.

26 Hikayemiz İşte bu yüzden, ülkenin marka danışmanları ve yöneticileri Marka Konseyi çatısı alında bir araya geldi ve sesini yükseltme kararı aldı.

27 Marka Konseyi herkesle işbirliği içinde olacak.

28 Marka Konseyi’nin ilk adımları Hemen Web sitesinin aktif hale gelmesi Lansman kampanyası – Mart 2015 Sektör bilgilendirmeleri (STK’lar, sektör dergileri, ilgili kamu kurumları vb.)

29 Marka Konseyi’nin ilk adımları Kısa Vadede Dernek üyeleri arasında mesleki bilgi paylaşım günleri düzenlemek Kamu kurum ve kuruluşlarına ziyaretler düzenlemek, programlar organize etmek, Marka Danışmanlığı mesleğinin normlarını belirlemek için TC Mesleki Yeterlilik Kurumu ile bağlantıya geçerek, yasalar karşısında ‘marka danışmanlığı’ mesleğinin tanınmasını sağlamak. Sektöre markalaşma üzerine çok yazarlı derleme bir eser kazandırmak

30 Marka Konseyi: Türkiye’nin Marka Potansiyelini Ateşler.

31 Bizi izleyin... Linkedin Grubu: Konseyi Daha fazla bilgi için: Ozan Hacıbektaşoğlu /


"Marka Danışmanları ve Yöneticileri Derneği – Tanıtım Sunumu Şubat 2015." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları