Sunuyu indir
1
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
BİR TANIMLAMA İŞLEMİDİR BİREYLERİN BELİRLİ BİR ÖZELLİĞE SAHİP OLUP OLMADIKLARININ SAYI VE SEMBOLLERLE İFADESİDİR
2
DEĞERLENDİRME YARGILAMA İŞLEMİDİR ÖLÇME SONUCUNUN BİR ÖLÇÜTLE KARŞILAŞTIRILMASIDIR
3
ÖLÇME ARACININ NİTELİKLERİ
GÜVENİRLİK GEÇERLİK KULLANIŞLILIK
4
NEDEN ÖLÇME DEĞERLENDİRME YAPIYORUZ?
ÖĞRETMENİN ÖĞRENCİYİ TANIMASI İÇİN ÖĞRENCİYE GÜÇLÜ VE ZAYIF ALANLARLA İLGİLİ BİLGİ VERMEK ÖĞRENCİYE DAVRANIŞI NASIL DEĞİŞTİRECEĞİ İLE İLGİLİ BİLGİ VERMEK DAHA NİTELİKLİ EĞİTİM VE ÖĞRETİM GELECEK İÇİN PLAN (OKS VB) REHBERLİK ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
5
AMAÇLARA GÖRE DEĞERLENDİRME
TANIMA YERLEŞTİRME BİÇİMLENDİRME YERLEŞTİRME DEĞER BİÇME
6
HANGİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME KULLANACAĞIZ?
YENİ PROGRAMDA ÖLÇME DEĞERLENDİRMENİN TEMEL YAKLAŞIMLARI SONUCUN YANIDA SÜRECE ODAKLANMA BİLGİNİN HATIRLANMASINDAN ÇOK UYGULANMASI VE YAPILANDIRILMASI PERFORMANSA DAYALI GÖREV VERME SÜREKLİ ÖLÇE DEĞERLENDİRME SADECE NOT DEĞİL GERİ BİLDİRİM DE YAPMA TEK YÖNTEMLE DEĞİL ÇOK YÖNTEMLE ÖLÇME REKABET YERİNE İŞ BİRLİĞİ
7
GÜNÜMÜZDE KULLANILAN ÖLÇME DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
1-AÇIK UÇLU SORULAR Klasik ve kompozisyon türü sorulardır Yaratıcı düşünme gücünü ölçer Sürekli ve anlayarak çalışmaya yöneltir Az soru sorulabilir değerlendirmesi uzun zaman alır Değerlendirme puanlayıcıya göredir Cevap yazılı olarak ifade etmek zordur
8
Açık uçlu sorularda DİKKAT edilmesi gerekenler
SINIRLI SORULAR SORULMALI SORU AÇIK ANLAŞILIR OLMALI SORULAR BAĞIMSIZ OLMALI KİTAPTAN AYNEN ALINMAMALI KISA VE ÇOK SAYIDA SORU SORULMALI
9
2-DOĞRU YANLIŞ TÜRÜ SORULAR
DOĞRU CEVAPLAMA ORANI %50 dir GÜVENİLİRLİĞİ DÜŞÜKTÜR KOLAY HAZIRLANIR KOLAY OKUNUR DEĞERLENDİRME OBJEKTİFTİR
10
3-EŞLEŞTİRME TÜRÜ SORULAR
ÖNCÜLER VE CEVAPLAR BİRBİRİNE BENZEMELİ ÖNCÜLERLE CEVAPLAR EŞİT SAYIDA OLMALI EŞLEŞTİRMEDE BAŞTA YÖNERGE OLMALI
11
4-KISA CEVAPLI SORULAR SORU İFADESİ NET OLMALIDIR
SORU KAZANIMI YOKLAMALI VE CEVABI KESİN OLMALI BAŞKA SORULARA İP UCU OLMAMALI BOŞLUKLAR AYNI OLMALI SORU İÇİNDE İPUCU OLMAMALI
12
5-ÇOKTAN SEÇMELİ SORULAR
SINAV KAPSAMI İYİ SEÇİLMELİ KIYIDA KÖŞEDEKİ BİLGİLER SORULMAMALI HER SORU TEK KAZANIMA YÖNELİK OLMALI HİÇBİRİ VE HEPSİ KULLANILMAMALI
13
PERFORMANS DEĞERLENDİRME
ÖDEV SÜRESİ İYİ AYARLANMALI BİR ÇOK BECERİ KAPSAMALI BAZILARI BİREYSEL BAZILARI GRUP OLARAK VERİLMELİ ÖDEV SÜRECE VE ÜRÜNE ODAKLANMALI
14
1-PERFORMANS VE PROJE ÖDEVİ
Performans ödevi kısa süreli olmalı Bilgi ve becerileri günlük yaşamda kullanılması ile ilgili olabilir Proje geniş içerikli ve uzun süreli performans ödevidir
15
2-PORTFOLYO(ÜRÜN DOSYASI)
Ürün dosyası öğrencilerin çalışmalarının toplandığı bir dosyadır Öğrencinin en iyi çalışmaları bulunmalı Günlük çalışmalardan örnekler Sınav evrakları Resimler fotoğraflar Proje ödevleri Performans ödevi kavram haritası vs vs
16
Dereceli puanlama anahtarı (RUBRİK)
Üç bölümden oluşur 1-Değerlendirme ölçütleri 2-Ölçüt tanımları 3-Puanlama stratejisi
19
KONTROL LİSTELERİ KONTROL LİSTESİNDE VAR YADA YOK EVET YADA HAYIR DİYE PUANLANABİLEN BİR DİZİ DAVRANIŞ VARDIR
21
DEĞERLENDİRME ÖLÇEKLERİ
22
GÖZLEM FORMLARI 1-ÖZ DEĞERLENDİRME 2-AKRAN DEĞERLENDİRME
3-GRUP ÖZ DEĞERLENDİRME
23
1-ÖZ DEĞERLENDİRME
24
2-AKRAN DEĞERLENDİRME
25
3-GRUP ÖZ DEĞERLENDİRMESİ
26
GENEL DEĞERLENDİRME
30
SIK KARŞILAŞILAN SORULAR
1-Ölçme araçları çok fazla değil mi? CEVAP Her ölçme aracının kullanım yeri farklıdır sınıf mevcuduna seviyesine vs uygun araçları seçebilirsiniz
31
2-Sınıflarda performansı nasıl değerlendiririz
CEVAP :Performans ve proje ödevleriyle Bu çalışmaları da rubric kontrol listesi akran formu vs vs
32
3-Sınıf mevcudu çok kalabalık uygulayamıyorum
CEVAP :Ders işleme tarzımızı yeni yaklaşımlara göre hazırlayarak ders işlerken bunların bir kısmı yapılabilir
33
4-Öğrenci ürün dosyasında neler bulunmalı?
Cevap:Her türlü ÇALIŞMA ÖRNEĞİN Projeler performans ödevleri çalışma yaprakları öğrencinin iyi yaptığı sınav kağıdı vs vs
34
5- Öğrenci ürün dosyasını nasıl değerlendirmeliyim?
Cevap Her hafta belirli sayıda öğrencinin dosyası değerlendirilmeli Ürün doyası değerlendirme anahtarı var
35
ÖĞRENCİ ÜRÜN DOSYASININ GENEL DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Bütünlük Dosyamda bulunması gerekenlerin tümü var. Çalışmamı yaparken, diğer derslerimden de yararlandım. Seçtiğim ürünleri yıl boyunca edindiğim becerileri yansıtıyor. Dosyamın kapağını, kendimi en iyi biçimde yansıtacak şekilde hazırlandım. Tertip ve Düzen: Tüm çalışmalarım için uygun başlıklar kullandım. Çalışmalarımı içindekiler bölümünde belirttiğim sıraya göre dosyaladım. Tüm çalışma kağıtlarım temiz ve düzenli. Yansıtma: Seçtiğim çalışmalar güçlü yanlarımı ve gelişimimi yansıtıyor.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.