Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Gündem  Meyve Suyu Endüstrisi Derneği (MEYED) I. Pazar performansı değerlendirmesi II. Değer yaratmanın alternatif yolları III. Fırsatlar IV. Potansiyelin.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Gündem  Meyve Suyu Endüstrisi Derneği (MEYED) I. Pazar performansı değerlendirmesi II. Değer yaratmanın alternatif yolları III. Fırsatlar IV. Potansiyelin."— Sunum transkripti:

1

2 Gündem  Meyve Suyu Endüstrisi Derneği (MEYED) I. Pazar performansı değerlendirmesi II. Değer yaratmanın alternatif yolları III. Fırsatlar IV. Potansiyelin önündeki engeller ve çözüm önerileri

3 Meyve Suyu Endüstrisi Derneği - MEYED 1993 kuruluş Türkiye meyve suyu sektörünün tek temsilcisi Merkez, Istanbul Sektör ve topluma etkileri ile ilgili konular 2004 yılından bu yana SGF ile iş birliği Uluslararası platformda aktif rol;  AIJN (Avrupa Meyve Suyu Endüstrisi Birliği)  IFU (Uluslararası Meyve Suyu Üreticileri Federasyonu)  Mayıs 2010’dan bu yana Yönetim Kurulu Üyeliği

4

5

6 Alkolsüz İçecekler * – Boğaz Payı 2011 * Süt ve süt ürünleri, sıcak içecekler ve damacana sular hariç Kaynak Canadean

7 Meyve Suyu vb. Ürün Kategorileri

8 Sektörün Son 10 Yıllık Gelişimi (2001 – 2011) 5,8 206,1 143, ,6 244, Kaynak Canadean

9 Manşetler yılında toplam büyüme % 9, gelinen hacim 922 m.l. Tüketimin % 68’ini nektarlar oluşturuyor %100 Meyve Suyunun payı hala düşük (% 6) Meyveli İçecekler payını arttırıyor Birim fiyatlar uzun zamandır sabit, 2011’de düşük seviyede artış

10 Son 10 yılda %100 Meyve Suyu (MS) pazarında ne oldu ? 0.7 litre / kişi YBBO % X büyüme % 20 daralma Kaynak Canadean

11 % 131 büyüme 2,3 X büyüme % 30 büyüme Yavaşlama dönemi 8.3 litre / kişi Son 10 yılda Meyve Nektarı (MN) pazarında ne oldu ? Kaynak Canadean

12 Son 10 yılda Meyveli & Aromalı İçecek (Mİ & Aİ) pazarında ne oldu? % 90 büyüme % 10 küçülme 3.3 litre / kişi Kaynak Canadean

13 Değişimin arkasındaki nedenler ?  Sağlıklı beslenme trendinin itici gücü  Tüketici bilincindeki artış  Modernizasyon  Sanayinin inovasyon & ürün çeşitliliğindeki payı  Doymamış pazarın yapısı

14 Son 10 yılda kategorilerin dağılımı nasıl değişti ? Kaynak Canadean

15

16 Tat Dağılımı – %100 MS – 2007 & Kaynak Canadean

17 Markalı ve PL Dağılımı – %100 MS  2006 – 2011 döneminde,  PL’deki büyüme 3.5 kat  PL payını % 2’den % 10’a çıkarmış Kaynak Canadean

18 Ambalaj Dağılımı – %100 MS  2005’ten itibaren karton devrimi  Küresel kriz camdaki büyümeyi öldürdü  PET’de hareketlenme Kaynak Canadean

19

20 Tat Dağılımı – MN – 2007 & Kaynak Canadean

21 Markalı ve Private Label Dağılımı – MN  2006 – 2011 döneminde  PL’de % 163 büyüme  PL’in payı % 7’den, % 13’e Kaynak Canadean

22  Fonksiyonel nektarların payı % 5  YBBO (2001 – 2011) = % 16 Fonksiyonalite – MN Kaynak Canadean

23 Ambalaj Dağılımı – MN  Karton domine ediyor  Son yollara teneke sahneye çıkıyor  Camın payı azalıyor Kaynak Canadean

24

25 Tat Dağılımı – Mİ & Aİ – 2007 & Kaynak Canadean

26 Bir Başarı Hikayesi : Limonata  YBBO (2007 – 2011); % 35  Sadece 4 yılda payını % 0.9’dan, % 35’e yükseltti ! Kaynak Canadean

27 Ambalaj Dağılımı – Mİ & Aİ  2008’den itibaren PET devrimi (limonata etkisi)  PET; YBBO (2007,2011) = %29 Kaynak Canadean

28

29 Kuzey Amerika Latin Amerika MENA ((Orta Doğu, Kuzey Africa) Batı Avrupa Doğu Avrupa Asya Avustralasya Africa 6923 Bölgelere Göre Kişi Başına Tüketimler (Meyve Suyu + Nektarı) Kanada; 53 lt Amerika 45 lt Almanya 39 lt Dünya Türkiye AB

30 2012’deki gelişmeler beklendiği gibi mi ? % 12 % 9 % 1,5 Pek de de ğ il … Kaynak Canadean Mİ & Aİ M. Nektarı M. Suyu

31 2012’deki Daralmanın Olası Nedenleri  Sadece meyve suyu sanayi için geçerli değil  Makro ekonomik durum & tüketici güven indeksindeki azalma  Son 42 yılın en soğuk günleri  Birim fiyatlardaki artış  Basın saldırılarının olumsuz etkileri  Yılın ikinci yarısında büyüme  2013’de büyüme rakamlarına dönüş  Kısa vadede meyveli İçecekler, büyümenin öncüsü  Uzun vadede Premium ürünlere yönelim Tahminler ve Gelecek Senaryoları SEBEP DEĞİŞKENLER SONUÇ

32

33 Türkiye’deki paylar, MS %1 & MN %8 Dünya’daki Görünüm

34 2010’a göre 2011 performansı (MS + MN) Kaynak: AIJN Raporu Meyve Nektarı Meyve Suyu

35 2012’nin ilk çeyreğindeki durum (MS + MN) Kaynak: AIJN Raporu Meyve Nektarı Meyve Suyu

36 Türkiye & AB Karşılaştırması Türkiye759 Kaynak: AIJN Raporu

37 Türkiye & AB Kategori Dağılımı Karşılaştırması Kaynak: AIJN Raporu & Canadean

38  MS ve MN tüketim dağılımı bakımından tamamen farklı  Kişi başı tüketim rakamları arasında büyük fark  NFC & Smoothies gibi ürünler ? Türkiye & AB Pazarı Karşılaştırması Gelecek Nasıl Görünüyor ?  AB’nin 10.3 milyar litrede kalması  Doymuş pazarlarda (Almanya, İngiltere) küçülme  Türkiye’de ise %30’luk büyüme beklentisi 2017 Yılı için Kaynak: AIJN Raporu & MEYED

39

40

41 Nectarlar % 25 – 99 meyve oranı Mİ & Aİ % 0 – 24 meyve oranı Ice Tea – Soğuk Çay Gazlılar Sporcu & Enerji İçecekleri Ve diğer kategoriler … 100 % MS Kategorisinin Ötesinde Bu içeceklerin tüketimi milyarlarca litre ve içlerinde kullanılan meyve suları da milyonlarca litre

42 PL / Private Label başka kategorileri kullanmak Posalı Portakal (Carrefour) % 12 mo + % 2 cell Fransa Limon & misket limonlu su (Marks & Spencer) % 16 mo, İngiltere Trader Joe’s Ice Tea (Aldi) % 3 mo Almanya MS & Süt havuç & limon (Gazlı) % 32 mo Avusturya

43 Innocent İngiltere’de başlayıp AB’ye yayılan smoothy çılgınlığından meyveli içeceğe (konsept ABD) 12% mo smoothy

44 Limon ve Mango İlgisi Son yıllarda birçok pazarda daha çok ilgi gören tatlar

45 Limon Devrimi C100 Lemon % 12 mo Çin Limon & Nada %13.5 mo İspanya Türk limonatası % 10 mo 7Up Nimbooz % 5 mo Hindistan

46 Mango Hikayesi % 25 mo Çin McDonalds Hindistan Portakal & Mango Squash (Tesco) % 10 mo İngiltere Slice Hindistan Cool Sun % 10 mo Kenya Hindistan’da hep popüler olan mangoya şimdi bir çok yerde rastlanıyor

47 diğer örnekler… Juice Patrol > % 50 mo İngiltere Whole Earth % 20 mo (Gazlı) ABD Capri-Sonne / Caprisun % 12 mo Almanya ve ötesi

48 Alpro Soya & Fruit % 24 mo Almanya ve ötesi Coolly Kool % 15 mo Tayland Bravo red orange % 12 mo İtalya Aqua Shot % 4.5 mo Yeni Zelanda diğer örnekler…

49 Gazlılar Orangina %12 mo + % 2 cell Fransa ve ötesi Ramseier schorle % 60 mo İsviçre Christinen schorle % 55 mo Almanya Adelholzner schorle % 50 mo Almanya Sadece Almanya’da, 766 m. litre 9.4 liter/kişi SCHORLE Alman fenomeni (şimdi Avusturya ve İsviçre’de) Ünlü Fransız markası

50 Buzlu ve Tüketime Hazır Çaylar çeşitli meyve oranları O2 Rooibos üzüm & kabunlu çay % 36 mo, İspanya Arizona Nar & Çin yeşil elması % 5 mo ABD, İngiltere +++ Esta the limon % 0.2 mo İtalya Tao % 26 mo Belçika

51 Enerji İçecekleri Angel % 12 mo Almanya Rockstar Juiced % 70 mo ABD Lost Five-O % 50 mo ABD  16 l/kişi, İngiltere & İrlanda  19 m. HL Dünya’da  15 m. HL in AB’de  124 bin ton ESK Cider (elma şırası)

52 Neyi & Nasıl Öğrenmeli ?

53 Değer Yaratmak – Tüketici Bilinci ? Meyve suyunu sadece alışkanlıktan alıyorum Sadece kahvaltı masası için Süt ve ekmek gibi, haftalık temel besinlerimden Buzdolabımdaki sağlıklı ürünlerden biri Meyve suyu meyve suyudur. Kategoriler de nedir ? Hangisinin fiyatı ucuzsa onu alırım

54 Meyve suyunun sağlık değerine ilişkin tüketicilerde farkındalık oluşturmak Meyve suyu endüstrisi için uluslararası bir iletişim platformu oluşturmak Dünya Sağlık Örgütü tarafından desteklenen “5 a day” (günde 5 öğün) kampanyasını desteklemek ve bu kapsamda sağlıklı beslenme programlarında meyve suyunun rolünün anlaşılmasını sağlamak Meyve ve meyve suyu üretimine ilişkin sorunları gündeme taşımak Meyve suyu sanayinin yüksek potansiyelini ortaya koymak Bu gayeler için hem ulusal hem de uluslararası resmi kurum ve kuruluşların desteğini almak

55 Dünya Meyve Suyu Günü Hakkında Türkiye öncülüğünde İlk ve tek DMSG Elçisi Türkiye’den Amaçları ;  Meyve ve meyve suyunun sağlıklı beslenmedeki öneminin anlaşılması  Tüketiminin teşviki  Kategoriler arasındaki farkların bilinmesi  Meyve ve meyve suyu üretimine ilişkin sorunlar  Meyve suyu sektörünün büyük potansiyeli  Meyve suyu endüstrisi için uluslararası iletişim platformu Tüketici Kamuoyu

56 Dünya Meyve Suyu Günü Hakkında Dayanaklar  Dünya Sağlık Örgütü tarafından desteklenen «5 a day» kampanyası  AB ve ABD’deki okul meyve & meyve suyu programları

57 İçimizin derinliklerindeki güçleri keşfetme fırsatları genelde yaşamın en zorlu olduğu zamanlarda gelir. Joseph Campbell

58

59 Zorluk / Fırsat : taze tüketim ve evde sıkılmış meyve suyu tüketimi  Gelişen ülkelerdeki fiyat hassasiyeti  İhtiyaçların evde yetiştirilen veya evde sıkılan meyvelerden karşılanması  Tüketici harcamalarındaki azalış Strateji Değiştirme  Reformülasyon  Ambalaj küçültme  Bedel karşılığı değer yaratma

60 Farklı segmentlerde meyve suyunu kullanarak, hem ürün maliyetini düşürmek, hem de meyve suyunun birçok faydasını tüketicilere sunmak mümkün Yeni Sektörlere Kayma

61 Sağlıklı Yaşam Trendi Tüketici eğilimlerinde, kaliteli ve sağlıklı ürünler için artan talep devam edecektir; bu tam da meyve suları ve nektarların hizmet ettiği bir alandır

62

63 Potansiyeli Yüksek Pazar  Pazarın büyüklüğü  Henüz olgunluğa ulaşmamış olması  Düşük kişi başı tüketim değerleri –büyüme fırsatı  Uygun uzun vadeli ekonomik yapı  GSYİH’deki büyüme  Başlıca tarımsal ürün üreticisi – hammaddeye kolay ulaşım  Gerek hammaddede, gerekse tüketimde büyüme

64

65 Hammadde fiyatlarını kontrol etmekteki zorluk ? Zorluk : değişken döviz kurları Source: XE.com

66 Zorluk : arz & talep denklemi

67

68

69

70 arz talep denklemi =Türkiye için fırsat ? Ekolojik ve iklimsel avantajlar Meyve çeşitliliği, ana vatanı, ekilebilir alan İhracat gücünü arttıran stratejik konum Gelişmiş teknoloji kullanımı, yeni tesisler, yüksek teknik bilgi Dış pazarlarda yükselen «ithal girdi» talebi AB’de tarım sübvansiyonlarındaki azalma, ekilebilir alan eksikliği Orta Doğu ve Afrika gibi gelişen pazarlar GAP Sağlıklı beslenme trendi Genç nüfus, artan satın alma gücü, dinamik iç pazar Çalışan kadın sayısındaki artış Turizm sektöründeki büyüme Düşük tüketim seviyesi

71 2011 üretimimiz; meyve 17,2 milyon ton Dünya üretiminde 6. sırada 1 milyon ton meyve suyu sanayinde işleniyor Türkiye Meyve Üretimi  Kayısı - 1.  Vişne – 1.  Nar – 3.  Elma – 4.  Şeftali & Üzüm – 6.  Limon – 5. Türkiye’nin Dünya Üretimindeki Sırlamaları

72 MS Sektöründe İşlenen Meyveler Sektör neredeyse yarı kapasitede çalışıyor ! Kaynak: MEYED

73 Türkiye’nin stratejik konumu – ticari fırsat Konsantre, püre ve bitmiş ürün için çeşitli ihraç pazarları (Avrupa, Orta Doğu, Afrika…) Rekabetçi işçilik fiyatları Organik üretime yönelik ilgi AVRUPA GDP – $ 18.3 Trilyon Nüfus – 660 milyon AVRUPA GDP – $ 18.3 Trilyon Nüfus – 660 milyon RUSYA FEDERASYONU GDP – $ 1,2 Trilyon Nüfus milyon RUSYA FEDERASYONU GDP – $ 1,2 Trilyon Nüfus milyon ORTA DOĞU VE KUZEY AFRİKA G DP – $ 2,4 Trilyon Nüfus – 602 milyon ORTA DOĞU VE KUZEY AFRİKA G DP – $ 2,4 Trilyon Nüfus – 602 milyon ORTA ASYA & KAFKASLAR GDP – $ 230 milyar Nüfus– 80 milyon ORTA ASYA & KAFKASLAR GDP – $ 230 milyar Nüfus– 80 milyon

74 AB İhracat : € 669 milyon AB İthalat: € 1,966 milyon İhracat kaynakları : Brezilya (%46), ABD (%7), Çin (%6), Türkiye (%6) Dış Ticaret Dengesi : - € 1,3 milyon Kaynak: Food Drink Europe Kaynak: AIJN Raporu

75 Türkiye İhracat : € 176 milyon Türkiye İthalat : € 23 milyon Dış Ticaret Dengesi : : + € 153 milyon Kaynak: Ekonomi Bakanlğı  61 milyar litrelik Küresel Pazar  Dünya ihracatı 13 milyar dolar payımız % 1.6

76 Gelişime engel Uluslararası pazardaki rekabet gücünü düşürücü VAR OLAN YÜKSEK POTANSİYEL DEĞERLENDİRİLEMİYOR

77 Hammadde Kısıtı  Meyve bahçeciliğinin dağınık ve küçük parsellerden oluşması; Yeterli miktarda ve kalitede meyve tedarik edilememesi Uygun işletme ölçeği & uygun ürün deseni oluşamaması Verimsiz üretim, mutlu etmeyen fiyatlar, modern tarım uygulamalarının kullanılamaması

78 Hammadde Kısıtı  Sanayiye uygun çeşit ve cinslerin bulunmaması  Yeni plantasyonların olmaması Artan talebe yanıt verilememesi, verim düşüklüğü, atıl kapasite İŞLENEN MEYVE MS İHRACATI MEYVE ÜRETİMİ

79 Aynı havzada, en uygun meyvenin, meyve işleme sanayi & paketleme sanayi tesislerinin etrafında kümelenmesi Sanayiyle sözleşme yapanlara daha fazla destek ya da mevcut desteğin bu alanda uygulanması Tarım Havzaları Projesi uygulamasında, sanayiye uygun çeşitlerin teşvik kapsamına alınması Sütte uygulanan prim sistemine paralel olarak, meyvesini sanayiye satan çiftçiye özel prim verilmesi Çözüm Önerisi Uygun teşviklerle;  kümelenme ve ürün deseninin oluşması &  büyük ölçekte meyve bahçeciliğinin desteklenmesi

80 5 yıl ödemesiz yatırım kredisi sağlanması Kamu arazilerinin büyük bahçe kuracaklara satılması veya 49 yıllığına kiralanabilmesi Sanayiye uygun çeşitlerin TAGEM – sanayi işbirliğinde araştırılarak, üretiminin teşvik edilmesi Çözüm Önerisi Uygun teşviklerle;  kümelenme ve ürün deseninin oluşması &  büyük ölçekte meyve bahçeciliğinin desteklenmesi

81 Hammaddeye ilişkin sorunlara ek olarak Yüksek girdi maliyetleri Düşük sanayi teşviki ÇÖZÜM ÖNERİSİ İhraç edilen her 1 ton meyve suyu konsantresine, ilgili meyvenin her 1 tonuna ödenen ihracat teşvikinin, üretimde işlenen oranın verilmesi  Siyah Havuç potansiyeli İhracatta önemli bir sıçrama yapmamıza imkan sağlayacak "Sebze Suları" ve/veya "Sebze Suyu Konsantreleri" ihracatında da "Meyve Suları/Konsantreleri" için uygulanan Destekleme ve Fiyat İstikrar Fonu (DFİF) miktar barajının aynısının uygulanması İhracatta Düşük Rekabet Gücü

82 İhracat : 221 milyon dolar İstihdam : 600 bin kişi Cirosal büyüklük : 2 milyar TL Son 5 yıllık cirosal büyüklük 8 milyar TL Son 5 yıldaki cirosal büyüme % 48 Sektörün Büyüklüğü

83

84


"Gündem  Meyve Suyu Endüstrisi Derneği (MEYED) I. Pazar performansı değerlendirmesi II. Değer yaratmanın alternatif yolları III. Fırsatlar IV. Potansiyelin." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları