Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TARLADAN SOFRAYA DEĞER ZİNCİRİ Kasım 2009. İnsanoğlu var olduğu sürece, beslenmek için tüketecek, tüketim olduğu sürece, “tarım” olacaktır...

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TARLADAN SOFRAYA DEĞER ZİNCİRİ Kasım 2009. İnsanoğlu var olduğu sürece, beslenmek için tüketecek, tüketim olduğu sürece, “tarım” olacaktır..."— Sunum transkripti:

1 TARLADAN SOFRAYA DEĞER ZİNCİRİ Kasım 2009

2 İnsanoğlu var olduğu sürece, beslenmek için tüketecek, tüketim olduğu sürece, “tarım” olacaktır...

3 Gittikçe artan Dünya nüfusu nedeniyle gıda ihtiyacı her geçen gün artıyor... Ancak; Tarımsal üretim aynı hızla artamıyor.

4 Dünya nereye gidiyor? Dünya nüfusunun, 2050 yılında 6,7 milyardan 9,1 milyara çıkması bekleniyor Kaynak: FAO: “2050’ de dünyayı nasıl besleyeceğiz” RAPORU

5 Dünya nereye gidiyor? Dünya nüfusunun açlık sınırında yaşayan bölümünün gelirindeki küçük artışlar dahi, söz konusu grubun “üretmeden tüketen” yeni bir tüketici kimliğine bürünmesini sağlayacak Kaynak: FAO: “2050’ de dünyayı nasıl besleyeceğiz” RAPORU

6 Dünya nereye gidiyor? Dünya nüfusunun beslenebilmesi için, küresel gıda üretiminin önümüzdeki kırk yıl içinde % 70 oranında artması gerekmekte Kaynak: FAO: “2050’ de dünyayı nasıl besleyeceğiz” RAPORU

7 Dünya nereye gidiyor? İklim değişikliği, kuraklıklar ve seller gıda üretimini olumsuz etkileyecektir. Kaynak: FAO: “2050’ de dünyayı nasıl besleyeceğiz” RAPORU

8 Dünya nereye gidiyor? Toprak, su ve bio çeşitlilik gibi doğal kaynakların azalması gibi sorunların ortaya çıkmasıyla gıda krizi gündeme gelecek Kaynak: FAO: “2050’ de dünyayı nasıl besleyeceğiz” RAPORU

9 Dünya nereye gidiyor? Daha fazla arazi tarıma açılmadığı takdirde, yüzyılın yarısına gelindiğinde yaklaşık 400 milyon insanın kıtlıkla karşı karşıya kalması bekleniyor. Kaynak: FAO: “2050’ de dünyayı nasıl besleyeceğiz” RAPORU

10 Bunun sonucunda: “Gıda açığı” ile karşı karşıya kalıyoruz...

11 Çözüm; Tarımsal arazilerin verimli kullanılması

12 Tarım arazilerini verimli kullanmanın yolları  Tarım arazilerinin ekonomik büyüklükler haline getirilmek suretiyle işlenmesi  Doğru teknolojinin toprakla buluşması  Know-how  Arazi için en uygun ürün desenini oluşturulması  Kaliteli, doğru ve yeterli girdi kullanımı (tohum, gübre vb.)  Sulu tarım  Münavebeli ekim

13 Gıda endüstrisinin geçirdiği evreler;  Dünya nüfusunun üretime dahil olup, tarım ürünlerini işlemeden tükettikleri evre  Kentleşmenin sonucunda nüfusun büyük bölümünün tarımsal üretime katılmadan tükettikleri; giderek artan sayıda tüketicinin işlenmiş gıdaya yöneldiği evre

14 Bunun sonucunda; Gıda endüstrisi “pazara” ve “teknolojiye” dönük hızlı bir gelişim kaydediyor Ve fakat; Hammaddesini sağladığı tarımsal gelişim süreçlerine yeterince konsantre olmuyor.

15 Gelinen nokta; Son yıl içinde farklı alanlarda görünen gelişmişlik seviyesine oranla, tarımın verimli şekilde yapılması noktasında tatmin edici bir ilerleme süreci yaşanamamıştır.

16 Doruk Şirketler Grubu olarak, tarlaya atılan tohumdan buğdaya ve una, unlu mamuller ve perakendeciliğine kadar, sürecin her aşamasında gelişime liderlik ediyoruz.

17 Tarladan Sofraya Değer Zincirimiz...

18 Doruk Şirketler Grubu olarak, kuruluşumuzdan bugüne varlık sebebimiz, “tarladan sofraya, tahıldan lokmaya, tüketiciye en kaliteli ve sağlıklı ürünü sunmak” oldu...

19 Doğru Tohum-Doğru Buğday-Doğru Un-Doğru Ekmek  Değirmencilik alanında son teknolojileri kullanıyor, yeni yatırımlara imza atıyoruz...  Doğru hammadde kullanarak, tüketicilerimiz için en doğru ve sağlıklı ürünler üretiyoruz...

20  Değirmencilik alanında son teknolojileri kullanıyor, yeni yatırımlara imza atıyoruz yılında üçüncü fabrikamızı 13 milyon USD yatırım yaparak üçüncü fabrikamızı 13 milyon USD yatırım yaparak un sanayinin hizmetine sunduk.

21  Doğru hammadde kullanarak, tüketicilerimiz için en doğru ve sağlıklı ürünler üretiyoruz yılında kurulan, 1990 yılında kurulan UNO, ekmek sektörüne evrensel standartlarda üretim anlayışı getirerek, ekmek üretimine ekmek üretimine yepyeni bir boyut kazandırmıştır

22  Doğru hammadde kullanarak, tüketicilerimiz için en doğru ve sağlıklı ürünler üretiyoruz... Komşufırın, Doruk Şirketler Grubu olarak 30 yıldan bu yana un ve unlu mamuller sektörüne verdiğimiz emeğin, gösterdiğimiz özenin tüketiciyle buluştuğu son noktadır...

23 Amaç: Köylü ve çiftçiyi halkanın içinde tutarak, “tarımsal yapıyı geliştirme modeli” oluşturarak, gıda endüstrisinin nitelikli tarımsal ürün ihtiyacını sürekli ve düzenli şekilde sağlamak. Tarımsal Gelişim Girişimi ( Doruk Tarım)

24 Tarımsal Gelişim Girişimi ( Doruk Tarım) Sektöre Kazandıracağı: Bilgi ve sermayeyi toprak ile buluşturarak gıda sektörünün kaliteli hammadde ihtiyacının sürekli olarak tedarik edebilmesine imkân sağlamak.

25 Tohumculuk “ Buğdaya göre un değil, una göre buğday”

26 Tohumculuk Neden Önemli? Nitelikli tohum,  Verimde (ortalama %15-20), dolayısıyla üretimde artış  Üretim riskinde azalma  Çiftçi gelirlerinde artış  Sanayici için ucuz ve kaliteli hammadde … anlamına gelir.

27 Anadolu’da uygun bölgelerde temizleme, selekte etme,ilaçlama ve paketleme tesisleri kurmak. Anadolu’da uygun bölgelerde temizleme, selekte etme,ilaçlama ve paketleme tesisleri kurmak. Yeni çeşit araştırma ve islahları yaparak, hem çiftçimizi hem de un sanayimizi memnun edecek yeni çeşitler üretmek. Uzun vadede küresel ısınmaya karşı, kuraklığa, değişen iklim şartlarına uygun tohum çeşitleri geliştirmek. Uzun vadede küresel ısınmaya karşı, kuraklığa, değişen iklim şartlarına uygun tohum çeşitleri geliştirmek. “Doğru tohum” için Doruk’ un rolü ve yaptıkları:

28 Ukrayna Odessa Tohum Enstitüsü’nün Türkiye’deki tek temsilcisi olarak faaliyet gösteren Marmara Un Sanayi, enstitü ile yapılan ortak çalışmalar sonucunda 3 çeşit ekmeklik buğday tohumunu Türk çiftcisi ile Türk un sanayiciliğinin hizmetine sunuyor. Krasnodar-Lukyenenko Tohum Enstitüsü’nün ülkemizdeki tek yetkili temsilcisiyiz... “Doğru tohum” için Doruk’ un rolü ve yaptıkları:

29 TARLADAN SOFRAYA DEĞER ZİNCİRİ Teşekkürler...


"TARLADAN SOFRAYA DEĞER ZİNCİRİ Kasım 2009. İnsanoğlu var olduğu sürece, beslenmek için tüketecek, tüketim olduğu sürece, “tarım” olacaktır..." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları