Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Youth Research Türkiye’nin Gençlik Odaklı İlk Pazar(lama) Araştırma Ajansı Türk Gençliği’nin ‘Fikir Liderleri’

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Youth Research Türkiye’nin Gençlik Odaklı İlk Pazar(lama) Araştırma Ajansı Türk Gençliği’nin ‘Fikir Liderleri’"— Sunum transkripti:

1 Youth Research Türkiye’nin Gençlik Odaklı İlk Pazar(lama) Araştırma Ajansı Türk Gençliği’nin ‘Fikir Liderleri’

2 AMAÇ NTV ve NTVmsnbc & Youth Research’ün Türk Gençliği’ni hedef alan ortak çalışması ile Türk Gençliği’nin ‘Fikir Liderleri’ olarak konumlandırılma çalışmasının yapılması.

3 Mart.2011 Trend Raporu SOSYAL SORUMLULUK Nisan.2011 Trend Raporu SOKAK AKTİVİTELERİ ALKOL YASAĞI YGS ŞİFRELEME Mayıs.2011 Trend Raporu GENÇLERİN SEÇİMİ Haziran.2011 Trend Raporu GENÇLER TATİLDE MEDYA KANALLARI SEÇİMDEN ÖNCE SEÇİMDEN SONRA Temmuz.2011 Trend Raporu ÜNİVERSİTE VE MESLEKLER Ağustos.2011 Trend Raporu İNTERNET SANSÜRÜ Eylül.2011 Trend Raporu BACK 2 SCHOOL ? yol haritası 12 DEV ADAM YAZ TRENDLERİ KANAL PROJESİ & İSTANBUL İŞ & İŞSİZLİK ? ? ? ? ? ? ? ?

4 Gençlik Araştırmalarından Örnekler

5 Aylık Trend Raporları

6 Youth Research’ün Eylül 2010 süresince yapmış olduğu araştırmaya göre; Gençlerin, Eylül 2010 boyunca en çok takip ettiği etkinlik FIBA oldu. En sevdikleri ve ilk akla gelen reklamlar, GSM sektörüne ait reklamlar oldu. Facebook suz yaşayamayan bir nesle dönüştükleri ve Facebook’ta ortalama 403 arkadaşa sahip oldukları bilgisini aldık. Gönlünde taht kuran dizi EZEL olurken, en sevdikleri spor programı %100 Futbol oldu. Gençler arasında yükselen trend: Daha şık giyinmek, estetiğe önem vermek (elbise, ceket, kumaş pantolon, kahverengi ayakkabı, spor)

7 Youth Research’ün Mart 2011 süresince yapmış olduğu araştırmaya göre; Gençlerin, Eylül 2010 boyunca en çok takip ettikleri gündem maddelerini, Libya İsyanları ve İbrahim Tatlıses’in vurulması oluştururdu. En sevdikleri sanatçı, SILA ve SERTAP ERENER oldu. Facebooksuz yaşayamayan bir nesle dönüşümleri hızla devam ediyor. Gönlünde taht kuran dizi şu ara Behzat Ç. Gelecek hedeflerini anlamaya yönelik sorumuza gençlerin %51,3’ü mal mülk edineceğini, % 23,9’u ise kendi işini kurmak istediğini belirtti, yani hepsi daha refah bir hayatı güvence altına alma eğiliminde. Sosyal Sorumluluk Projeleri için önemli dedikleri konular, eğitim başta olmak üzere, doğal yaşamı koruma ve kaynakların verimli kullanılması olarak sıralanıyor. Turkcell’in ‘KARDELENLER’ projesi sosyal sorumluluk projeleri içerisinde en başarılı proje olarak görülürken TEGV ise en çok bilinirliğe sahip vakıf olarak yer alıyor.

8 Youth Research’ün Nisan 2011 süresince yapmış olduğu araştırmaya göre; Gençlerin, Gençlerin ‘gündem’ini %45 oranında Seçimler, %37 oranında da ÖSYM  YGS Şifrelemeleri oluşturmakta. Teknoloji ile geçen zamanı nasıl kullandıklarını sorduğumuzda %88’inin aynı anda birden çok şeye ilgi gösterdiklerini belirtti. %17’si Rock %15’i Pop müzik dinlemeyi tercih ediyorlar. Klasik müzik %11 ve Geleneksel & Jazz müzik %10 ile ilgi duyulan müzik türleri arasında. Bir etkinlik başına herşey dahil ayırdıkları bütçe toplamda TL arasında değişiyor. Dolayısıyla sponsorluklarda bu konu önem kazanıyor. %63’ü Sokak Aktivitelerinde ‘içki’ satışının olması gerektiğini düşünüyor. ‘Etkinlik Paketi’ yapılması karşında etkinliklere katılım oranının %90’a kadar artması bekleniyor. Katıldıkları etkinliklerdeki sponsoru veya sponsorları %42’si hatırlarken, %16’sı hatırlamıyor.

9 Açılışlar, Konserler, Festivaller, Dans Gösterileri, Üniversite Şenlikleri, Plaj Partileri ve Spor Etkinlikleri gibi etkinliklere SOKAK AKTİVİTESİ dersek dedik ve gençlere sorduk.. Etkinlik Başına Etkinlik Bileti için Ayırdıkları Bütçe: Etkinlik Başına Ayırdıkları Yeme İçme ve Ulaşım Bütçesi:

10 Sokak Aktivitlerinde; gençlerin %63’ü ‘içki’ satışının olması gerektiğini; %19’u ‘içki’ satışının olMAması gerektiğini; %18’i değişiklik yaratmadığını %18’i için ise içki olup olmamasının değişiklik yaratmadığını düşünüyor. Sokak Aktivitelerini ve bir sanatsal etkinliği kapsayan ‘indirimli paket bilet’ konseptinin gençlerin etkinliğe katılımını %90 oranında etkilemesi bekleniyor. Ancak bu durumda önemli olan programlar ve indirim oranları!

11 Sponsorların Etkiliğe Katılımı %49 oranında arttırırken, %46 oranında değiştirmeyeceğini Etkinlikten Beklentileri %70 oranında arttıracağını, %27 oranında ise değiştirmeyeceğini belirttiler. Sokak Aktivitelerine Sponsor olan Marka ve Firmalar ile ilgili sorular sorduğumuzda; Katıldıkları etkinliklerdeki sponsor veya sponsorların Bilinme oranı %42 Bilinirliğin olmadığını belirtenler ise %16,4.

12 Sıcak Gündem Araştırmaları:

13 Yapmış olduğumuz kantitatif araştırma çalışmasında kampüslerdeki marka elçilerinden ve online ortamda segmentasyon sistemlerinden yararlanılmıştır. Anket İçeriği: Tarih: Nisan gün - Yöntem: Kantitatif Araştırma Araştırma Konusu: İçki Yasağı Katılımcı Sayısı: 796 Yaş Aralığı: Şehirler: İstanbul, İzmir, Ankara, Eskişehir, Manisa, Adana, İzmit; Bursa ve Antalya ağırlıklı olarak 46 ilde yapılmıştır. Anket İçeriği: Tarih: Nisan gün - Yöntem: Kantitatif Araştırma Araştırma Konusu: İçki Yasağı Katılımcı Sayısı: 796 Yaş Aralığı: Şehirler: İstanbul, İzmir, Ankara, Eskişehir, Manisa, Adana, İzmit; Bursa ve Antalya ağırlıklı olarak 46 ilde yapılmıştır. Katılımcı Profili: %65’i erkek %35’i kadın %80,4’ü yaş aralığında olup ankete katılanların yaş ortalaması 22’dir. 54,7’si 3 Büyük il’den gelirken, geriye kalan 45,3’lük kısım Konya, Kayseri, Eskişehir, Van, Ordu, Diyarbakır, Edirne,Nevşehir gibi illerde yaygın bir dağılıma sahiptir. Katılımcı Profili: %65’i erkek %35’i kadın %80,4’ü yaş aralığında olup ankete katılanların yaş ortalaması 22’dir. 54,7’si 3 Büyük il’den gelirken, geriye kalan 45,3’lük kısım Konya, Kayseri, Eskişehir, Van, Ordu, Diyarbakır, Edirne,Nevşehir gibi illerde yaygın bir dağılıma sahiptir.

14 sorusuna verilen cevaplar, segmentin %89’unun içki kullandığını, %11’inin ise içki kullanmadığını gösteriyor. İçki kullananlar çoğunlukla her hafta içki tükettiğini belirtmiş. Anket İçki Yasağı ile ilgili olduğundan bu noktada içki tüketen gençlerin ağırlıklı olması anket sonuçlarının verimliliği açısından önemlidir. İçki kullanıyor musunuz?

15 ‘İçki Yasağı’ ile ilgili düzenleme yapılabilecek olsalardı; İçki satışı yapılan alanları genişleteceğini (%25,8 ) Sosyal Etkinlik, aktivitelerdeki sınırlandırmaları genişleteceklerini (%25,6) Sponsorlukları genişleteceğini (%18,4) Diğer şıkkının yaklaşık %80’i ise yaş sınırının 18’e çekilmesi ile ilgili bir düzenleme yapacağını belirtti. İçki Yasağı gençlerin %80 ’inin sosyal hayatlarını etkiledi.

16 Sonuç: Anket büyük çoğunluğu, genç üniversite öğrencileri tarafından doldurulmuştur. İl ve Sosyal Statü dağılımları dolayısıyla güçlü bir temsil gücüne sahiptir. Ankete katılanların %89’u içki tüketmektedir. Neredeyse tamamı, ‘İçki Yasağı’ kanunu ile ilgili temel bilgiye sahipler. İçki Yasağında tepki; yaş sınırının yukarıya çekilmesi ve sponsorlukların yapılamayacak olmasından kaynaklanmaktadır. Gençler tepkilerini çoğunlukla sosyal medyada göstermekte ancak bir yandan da riskli olduğunu düşündüklerinden tam bir tepki ortaya koyamamaktadırlar. Sponsorluk veren üretici firmalardan ve basından -özellikle Efes’ten- tepki ile ilgili destek/kampanya ile çözüme yaklaşılabileceğini düşünüyorlar.

17 Üniversite sınavına 2011’de girmiş öğrencilerin ‘YGS Şifreleme’ iddiaları hakkındaki düşüncelerini anlamak için yapmış olduğumuz kantitatif çalışmada online segmentasyon sistemlerinden yararlanılmıştır. Anket İçeriği: Tarih: Nisan gün - Yöntem: Kantitatif Araştırma Araştırma Konusu: YGS Şifreleme Katılımcı Sayısı: 2011 Yaş Aralığı: Şehirler: İl bazlı sınava giren öğrenci sayısı doğrultusunda yürütülmüş 76 ilde yapılmıştır. Anket İçeriği: Tarih: Nisan gün - Yöntem: Kantitatif Araştırma Araştırma Konusu: YGS Şifreleme Katılımcı Sayısı: 2011 Yaş Aralığı: Şehirler: İl bazlı sınava giren öğrenci sayısı doğrultusunda yürütülmüş 76 ilde yapılmıştır. Katılımcı Profili: Anket yaparken cinsiyet ayrımı yapılmamıştır. %77,8’i yaş aralığında olup ankete katılanların yaş ortalaması 19’dur. 46,7’si İstanbul, Ankara, İzmir ve Adana’dan gelirken, geriye kalan 53,3’lük kısım ağırlıkları ile orantılı olarak geriye kalan 72 şehirden gelmektedir. Katılımcı Profili: Anket yaparken cinsiyet ayrımı yapılmamıştır. %77,8’i yaş aralığında olup ankete katılanların yaş ortalaması 19’dur. 46,7’si İstanbul, Ankara, İzmir ve Adana’dan gelirken, geriye kalan 53,3’lük kısım ağırlıkları ile orantılı olarak geriye kalan 72 şehirden gelmektedir.

18 Derecelendirme sorusu olarak sorduğumuz sistemlerin ‘adaleti’ sorusuna gelen cevaplar aşağıda da görülebileceği üzere %50’nin üzerinde ‘kesinlikle adil değil’ olarak odaklanmıştır. Sistemlerin Adiliyeti

19 YGS Öğrencilerinin ÖSYM’ye olan güveni; ÖSYM’ye olan güven eksikliği hem YGS’deki skandal hem de diğer sınavlarda ortaya atılan iddialardan kaynaklanabilir. Ancak her koşulda gençlerde bir güven eksikliği oluşmuş durumdadır. Konu ÖSYM’ye geldiğinde; ÖSYM ve Başkan’ın Mektubu için görüşler, Katılımcıların yarısından fazlası skandalı kabul edilemez olarak değerlendirirken yapılacak daha detaylı açıklamalar doğrultusunda fikirler değiştirilebilir.

20 YGS iptal edilirse yedek soruların daha zor olma ihtimaline ve bir sınav stresi daha yaşanacak olması gerçeğine rağmen YGS öğrencileri adaletin sağlanması açısından sınavın tekrarlanmasını (50%) istiyor. ÖSYM sınavı tekrarlar veya 1.7 milyon cevap anahtarı olduğu gösterilir ise şifreleme skandalına çözüm geleceğini düşünüyorlar. (%80) Katılımcıların %8’i bu iddiaların yersiz olduğunu düşünüyor. 3 ile 10 soru arasında çakışmanın ‘olağan’ kabul edilmesine ise yanlış bir yaklaşım gözüyle bakılıyor. (%54) Sonuç: 76 ilden gelen; 1349 kişinin cevap verdiği ‘YGS iptal edilsin mi?’ sorusunun cevabı açık ara farkla evet, sınav iptal edilsin oldu!

21 Teşekkürler


"Youth Research Türkiye’nin Gençlik Odaklı İlk Pazar(lama) Araştırma Ajansı Türk Gençliği’nin ‘Fikir Liderleri’" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları