Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yeni Bir Akım: Crossfit Diyetkolik Egzersiz Uzmanı Mevsim Karabulut.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yeni Bir Akım: Crossfit Diyetkolik Egzersiz Uzmanı Mevsim Karabulut."— Sunum transkripti:

1

2 Yeni Bir Akım: Crossfit Diyetkolik Egzersiz Uzmanı Mevsim Karabulut

3 Crossfit nedir?

4 Sayfa 1/10 Crossfit halter, koşu, jimnastik, powerlifting ve rowingi birleştiren, kondisyon ve güç gerektiren yeni bir programdır. Crossfit, ip atlama, tırmanma, şınav çekme, barfiks, halat çekme gibi egzersizlerden oluşur. Dünya çapında, crossfit programı veren 'den fazla spor salonunu olduğu söylenmektedir. Crossfit, Kanada Silahlı Kuvvetleri ve Danimarka Kraliyet Muhafızlarının da dahil olduğu çok sayıda itfaiye, polis ve askeri kuruluşlar tarafından da kullanılmaktadır.

5 Sayfa 2/10

6 Crossfit nasıl yapılır? Sayfa 3/10 Günümüzde hızla yaygınlaşan bir güç ve kondisyon programı olan crossfitin amacı, vücudun tümünü dengeli olarak çalıştırmaktır. Crossfit antrenmanı grup halinde yapılır. Belirlenen hareketler round sisteminde uygulanarak, en kısa sürede tamamlamak amaçlanır, veya belli sürede maksimum tekrarla yapılması gerekir. Uygulanan antrenman her gün değişiklik gösterir. Grup halinde yapılması gerektiği için rekabet gerektirir. Hem kendinle, hem rakibinle, hem de zamanla olan rekabetin bu spora olan bağlılığını arttıracaktır.

7

8 Her gün crossfit yapılabilir mi? Sayfa 1/10 Crossfit, 3 ile 5 gün arasında antrenman yapmayı gerektirir. Başlangıç seviyesinde olan veya yeterli vakit bulamayan biri için, gün aşırı antrenmanın gün aşırı yapılması uygundur. En verimli sonuç, 3 gün arka arkaya antrenman yapıp, 1 gün dinlenerek elde edilebilir. Antrenmanlar yaklaşık 5-20 dakika arasında, oldukça kısa ve yoğundur. Crossfit antrenmanı, egzersizleri rahat bir formatta bir araya getirerek, çok kısa zamanda birbirini takip ederek sonlanacak şekilde tasarlanmıştır.

9 Sayfa 1/10

10 Crossfitte hangi egzersiz aletleri kullanılır? Sayfa 1/10 Crossfit salonları, klasik bir spor merkezinden daha farklıdır. Cardio aletleri yerine halterler, kutular, sağlık topları, dambıl, kettbeller gibi ekipmanlar mevcuttur. Bunların haricinde ekstrem ekipmanlar da vardır. Crossfitin diğer temel aletleri de barfiks demirleri, tırmanış halatları ve jimnastik halkalarıdır.

11 Teşekkürler


"Yeni Bir Akım: Crossfit Diyetkolik Egzersiz Uzmanı Mevsim Karabulut." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları