Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Intel Öğretmen Programı Yeni içerik ve Eğitimlerin Standartlaştırılması Çalıştayı 12 Ocak 2009 - Mersin Kıdemli.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Intel Öğretmen Programı Yeni içerik ve Eğitimlerin Standartlaştırılması Çalıştayı 12 Ocak 2009 - Mersin Kıdemli."— Sunum transkripti:

1 Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Intel Öğretmen Programı Yeni içerik ve Eğitimlerin Standartlaştırılması Çalıştayı 12 Ocak 2009 - Mersin Kıdemli Uzman Formatör Öğretmenler.............................. –............................. Modül 1 – Projelerle Öğretme

2 Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Program Öncesinde Yapılacaklar Uyum Dönemi Öncesi - Eğitim vereceğimiz grupdaki katılımcıların gerekli bilgilerini toplamalıyız. (e-postaları yoksa edinmelerini sağlamalıyız) - Meb ve Intel yetkililerine sınıfınıza ait eğitim tarihlerini göndermeliyiz. - Sınıfımız 4 gün içinde açılacaktır. Kontrol etmeli ve sınıf açılmadıysa yetkililer ile bağlantıya geçmeliyiz. - Sınıfımızın doğru çalışıp çalışmadığından emin olmalıyız. - Oryantasyon modülü dışındaki tüm modülleri kapatmalıyız. - Rehberlik sekmesi altındaki Görev Listelerinden oryantasyona ait olan listeyi kontrol etmeli ve eksiklikleri tamamlamalıyız. Uyum Döneminden 1 Hafta Önce

3 Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Program Öncesinde Yapılacaklar Uyum Dönemi Öncesi - Hafta başı eğitimi vereceğimiz öğretmenler ile yüz yüze bir toplantı yapmalıyız. - Toplantıda, kısaca eğitimi özetlemeli, önemine vurgu yapmalıyız. - Eğitimin nasıl yürütüleceğini onlara anlatmalıyız. - Eğitimdeki rolümüzü onlara açıklamalıyız. - Uyum sürecinden bahsetmeli ve neden gerekli olduğunu açıklamalıyız. - Eğitim vereceğimiz sınıfı ziyaret etmeli, varsa teknik eksiklikleri eğitim öncesi tamamlamalıyız Uyum Dönemi Öncesi Toplantı Uyum Dönemi Öncesi Toplantı Toplantı yapma imkanımız yoksa yukarıdaki süreci e-posta aracılığı ile yapabiliriz.e-posta Bizlere e-posta ile yanıt dönmeyen öğretmenlere muhakkak ulaşmalı ve yardımcı olabileceğimiz bir konu olup olmadığını öğrenmeye çalışmalıyız.

4 Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Program Öncesinde Yapılacaklar Uyum Dönemi Uyum dönemi kurs başlamadan başlar. Katılımcı öğretmenlerin kurs esnasında kullanacakları teknolojik ve pedagojik alanlarda bilgiler edinmeleri sağlamayı hedefler. Bu dönemde katılımcılara bizler tarafından ve eğitimlerde kullanacağımız Web 2.0 araçları tarafından birkaç e-posta gönderilir. Uyum dönemi başlamadan önce sınıf için gerekli olan (blog, docs.google) alınması gereken adresleri sınıfa özel olarak almalıyız. Adres standartı iop-teo-06-lsagiroglu-20090112 (iop-teo-plaka kodu – eğitim görevlisi – oryantasyon başlangıç tarihi) şeklinde olmalıdır. Oluşturulacak Blog giriş sayfaları standart olmalıdır.

5 Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Cuma Perşembe Çarşamba Salı Pazartesi Cuma Perşembe Çarşamba Uyum Dönemi - Karma Eğitimler için Uyum Dönemi 8 iş günü şeklindedir. - Uyum Döneminde yapılacak işler ve günleri aşağıda belirtilmektedir. - Sınıf isimlendirme standartlarına uygun olarak sınıfımızın oluşturulmuş olduğundan emin olmalıyız. - Eğitimden önce muhakkak hazırlıklarımızı tamamlamalıyız. (İsimlikler, Web 2.0 araçları, vs.) Program Öncesinde Yapılacaklar

6 Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Çarşamba 1. Gün - Çarşamba - Katılımcılarımıza “Intel Öğretmen Programı Çevrimiçi Temel Kursuna Hoş Geldiniz!” konulu 1. e-postayı göndermeliyiz.Intel Öğretmen Programı Çevrimiçi Temel Kursuna Hoş Geldiniz! - Çevrimiçi sitede profilimizi düzenlemeliyiz. - Bilgilerimizde eksiklik varsa tamamlamalıyız. Model olduğumuzu unutmayalım. - Resmimizi muhakkak eklemeliyiz. Program Öncesinde Yapılacaklar

7 Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Perşembe 2. Gün - Perşembe - Katılımcılarımıza “Çevrimiçi Temel Kursu Çevrimiçi Kaynaklar” konulu 2. e-postayı göndermeliyiz.Çevrimiçi Temel Kursu Çevrimiçi Kaynaklar - Çevrimiçi site üzerinden öğretmenlerimizi kursa “Davet Yönergesindeki” adımlar doğrultusunda davet etmeliyiz. “Davet Yönergesindeki” - Çevrimiçi site üzerinden yeni bir Duyuru eklemeliyiz.Duyuru Program Öncesinde Yapılacaklar

8 Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Cuma 3. Gün - Cuma - 3. “Çevrimiçi Temel Kursuna Erişim” (Kayıt sürecini anlatan e-posta) e-postasını öğretmenlerimize göndermeliyiz.Çevrimiçi Temel Kursuna Erişim - Perşembe günü bildirdiğimiz çevrimiçi saatlerimizde çevrimiçi olmaya özen göstermeliyiz. - Sistem tarafından doğru ilerleyen kullanıcılarımıza 4. e-posta 3 farklı e-posta şeklinde gönderilecektir. 4. e-posta a. Bir kursa davet edildiniz. b. Çevrimiçi Öğrenme Ortamı Hesap Onayı c. Intel Öğretmen Programı …………. Kursuna Hoş Geldiniz. Program Öncesinde Yapılacaklar Cuma – Pazar günleri arası süreçte öğretmenlerimizden hangilerinin çevrimiçi siteye giriş yaptığını, kayıtlarını tamamladığını takip etmeliyiz.

9 Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Pazartesi 4. Gün - Pazartesi Program Öncesinde Yapılacaklar Siteye giriş yapmamış katılımcılarımıza yeniden ulaşmamız gerekebilir. - 5. e-posta “Uyum Dönemi” nden sonra web günlüğünde kullanıcılarımızın kayıtlarını oluşturmamız gerekmektedir.Uyum Dönemi - Oluşturduğumuz web günlüğüne sınıfımızdaki öğretmenleri dâhil etmeliyiz. Bu sayede öğretmenlerimize 6. e-postanın gönderilmesini sağlamış olacağız. - 6. e-posta “Web Günlüğü Bilgileri” Web günlüğünde kullanıcılarımızın hesaplarını oluşturduktan sonra sistem tarafından gönderilen otomatik e-postadır.Web Günlüğü Bilgileri

10 Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Salı 5. Gün - Salı - Çevrimiçi paylaşılan dokümanlardan, standartlara uygun bir e-tablo oluşturmalı ve katılımcılarımızla bu e-tabloyu paylaşmalıyız. - Paylaşırken ileti kısmına yazacağımız örnek mesaj içeriği 7. e-posta içinde verilmiştir. -7. e-posta “Çevrimiçi işbirliği sitesi dosya paylaşım ve hesap oluşturma linki”Çevrimiçi işbirliği sitesi dosya paylaşım ve hesap oluşturma linki - 8. e-posta “Diigo hesap aktivasyonu” Diigo ya kayıt olan katılımcılara sistem tarafından gönderilecek mesajı içerir.Diigo hesap aktivasyonu - Katılımcılarımız, Projeleri Değerlendirme sitesinden çalışma alanına üye olduysa o e- postada kendisine iletilecektir. - Katılımcılarımızın kurs ilerlemelerini incelemeliyiz. Gerekiyorsa sistem üzerinden mesaj göndererek geri bildirimde bulunmalıyız. Program Öncesinde Yapılacaklar

11 Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Çarşamba 6. Gün - Çarşamba - 9. e-posta “Devam-Devamsızlık” e- postasını öğretmenlerimize göndermeliyiz.Devam-Devamsızlık - “Çevrimiçi çalışma saatlerini hatırlatma” konulu bu duyuruyu ana sayfaya yazmalıyız.Çevrimiçi çalışma saatlerini hatırlatma Program Öncesinde Yapılacaklar

12 Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Perşembe 7. Gün - Perşembe - 10. e-posta “Oryantasyonu Tamamlama” e-postasını öğretmenlerimize göndermeliyiz.Oryantasyonu Tamamlama - Katılımcılarımızın kurs ilerlemelerini incelemeliyiz. - Gerekiyorsa sistem üzerinden mesaj göndererek geri bildirimde bulunmalıyız. - Oryantasyonu tamamlayan öğretmenlerimize muhakkak bir tebrik mesajı göndermeliyiz. - Tamamlayamayan öğretmenlerimize yardımcı olabileceğimiz bir konu olup olmadığını sormalıyız. Program Öncesinde Yapılacaklar

13 Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Cuma 8. Gün - Cuma - 11. e-posta “Yaklaşan Eğitim” e-postasını öğretmenlerimize göndermeliyiz.Yaklaşan Eğitim - “Yüz Yüze Eğitime Hazırlanma” konulu bir duyuruyu ana sayfaya bırakmalıyız.Yüz Yüze Eğitime Hazırlanma Program Öncesinde Yapılacaklar - Katılımcılarımızın kurs ilerlemelerini incelemeliyiz. - Gerekiyorsa sistem üzerinden mesaj göndererek geri bildirimde bulunmalıyız. - Oryantasyonu tamamlayan öğretmenlerimize muhakkak bir tebrik mesajı göndermeliyiz. Tamamlayamayan öğretmenlerimize yardımcı olabileceğiniz bir konu olup olmadığını sormalıyız. - Oryantasyonu tamamlayamayan öğretmenlerimize hafta sonu tamamlamaları için fırsatları olacağını hatırlatmalıyız.

14 Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Cuma 8. Gün - Cuma Program Öncesinde Yapılacaklar - Modül 1’i gözden geçirmeli ve anlatımlara muhakkak hakim olmalıyız. - Modüle başlamadan önce muhakkak katılımcılarımızın devam edeceği modülü gözden geçirmeliyiz. - Onlara daha iyi rehberlik yapabilmek için modüller hakkında bilgi sahibi olmamız önemlidir. - Katılımcılarımızın web günlüğüne gönderdikleri yazıları okuyarak herkesin gönderdiğinden emin olmalıyız. - Göndermeyen öğretmenlerimize mesajla hatırlatma yapmalı ve yardımcı olabileceğiniz bir şey olup olmadığını sormalıyız. - Bu tip mesajlarda muhakkak katılımcılarımıza hangi modül, hangi etkinlik ve varsa hangi adım için geri bildirim yaptığımızı belirtmeliyiz.

15 Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO 1 gün - Pazartesi - Oturma planı hazırlamalıyız. - En az 1 saat önce eğitim ortamımızda olup son kontrollerimizi yapmalıyız. - Oturma planına göre yerleşimi sağlamalıyız. - Uyum Dönemi Anketlerinin tamamlandığından emin olmamız gerekiyor. İlk gün uyum döneminden bahsederken Kurs İlerleme Denetim Listesinde uyum dönemini tamamlamayanları ve Anketleri doldurmayanları uyarmalı ve en kısa sürede tamamlamalarını istemeliyiz. Yüz Yüze Eğitim 1. Gün

16 Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 1 – Projelerle Öğretme Ürünler - Ürün dosyası klasörleri - Ünite planı - Yayın Konu : Proje Tabanlı Öğrenme ve Ünite Tasarımı Temel Etkinlikler - Ürün dosyasının bileşenlerini gözden geçirin. - Üniteniz ile öğrencilerinize kazandırmaya çalışacağınız 21.yy becerilerini belirleyin. - Geliştireceğiniz Üniteye ilişkin düşünmeye başlayın. - Deneyimlerinizi Web günlüğünde (Blog) yansıtın. TANIMAK 1. Gün Neredeyiz

17 Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 1 – Projelerle Öğretme Katılımcı Öğretmen Eğitim Dağılımı GünDers SaatiEtkinlik süresi Süre Etkinlik Adı …./…./2009 Pazartesi 2 Açılış, Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı 20 Oryantasyon Modülünü Gözden Geçirme Modül 1: Projelerle Öğretme 95 5 E1: Başlarken 20 Adım 1: Tanışma 25 Adım 2: Intel ® Öğretmen Programı Temel Kursuna Giriş 20 Adım 3: Öğretim Tasarımcısı Rolünü Anlama 2 25 Adım 4: Ünite Planı Şablonunu İnceleme 65 5 E2: Öğretim Tasarımı 30 Adım 1: Araştırmaları İnceleme 30 Adım 2: Öğretim Tasarımı Sürecini İnceleme 1 50 5 E3: Projeleri İncelemek 25 Adım 1: Proje Yaklaşımlarını Düşünme 20 Adım 2: Ünite Ürün Dosyalarını İnceleme …./…./2009 Salı 2 20 1. Gün Yüzyüze Eğitimi Gözden Geçirme 80 10 E4: Yayın Planlama 10 Adım 1: Yayın Planlama 30 Adım 2: Proje Tabanlı Öğrenmeyi Araştırma 30 Adım 3: Örnek Yayınları İnceleme 80 10 E5: Yayını Hazırlama 2 50 Adım 1: Yayınıma Başlama 20 Adım 2: Yayınıma Temel ve Gelişmiş Tasarım Özellikleri Ekleme 1 10 E6: Öğrendiklerimi Yansıtmak 10 Adım 1: Deneyimleri Web Günlüğüne (Blog) Yazma 10 Tamamlama 20 Sonraki Aşamayı Planlama Ünite Planım ve Proje Tasarımım Üzerine Düşünme 1. Gün

18 Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 1 – Projelerle Öğretme Slayt 1 Katılımcı Öğretmen Sunumu'nun üzerinden eğitime başlamalıyız. Slayt 2 Kendimizi tanıtmalı ve bu eğitimdeki rehber rolümüzü açıklamalıyız. Slayt 3 - 4 Kısaca eğitim sürecinden ve amacınından bahsetmeliyiz. Slayt 5 Uyum sürecini, deneyimlerine dayanarak değerlendirmelerini istemeli, cevapları toparlayıp onlara geri bildirimde bulunmalıyız. Katılımcılarımızdan beklentilerimizi açıklamalıyız. Slayt 6 Çevrimiçi öğrenme ile ilgili görüşlerini bir yere yazmalarını istemeliyiz. Giriş 1. Gün

19 Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 1 – Projelerle Öğretme Siteye girmelerini söylemeliyiz. Slayt 7 Çevrimiçi Kurs sitesinin Ana Sayfasını birlikte incelemeli, yapısı ile ilgili açıklamalarda bulunmalıyız. Slayt 8 Çevrimiçi Kursdaki Modül Yapıları hakkında bilgi vermeliyiz Temel Kurs sekmesi altında Modül 1 Projelerle Öğretme sekmesine yönlendirmeliyiz. Genel olarak bu modülde neler yapacaklarını kısaca özetlemeli ve Giriş bölümündeki Rehberin Köşesindeki Modül Amaçları ve Modül Sorularını okumalarını sağlamalıyız. Çevrimiçi eğitimde belirtilmiş olan adımları takip etmelerini, tüm yönlendirmeleri ve açıklamaları okumaları gerektiğini hatırlatmalıyız. Giriş 1. Gün

20 Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 1 – Projelerle Öğretme Etkinlik 1 - Başlarken - Katılımcılarımızın Genel Bakışı kendi başlarına okumaları için zaman ayırmalıyız. - Katılımcılarımız 1. ve 2. adımlarda bağımsız çalışacaklar ve daha sonra yüz yüze eğitim için bir araya gelecekler. Senkron çalışacağımızı ve adımlarda birlikte yol alacağımızı belirtmeliyiz. Tanışma - Uyum Dönemi sırasında bir kısa biyografi hazırlamayan katılımcılar biyografilerini tamamladıktan sonra adım 1’deki işlemlere geçebileceklerini belirtmeliyiz. - Bu aşama sırasında aralarda dolaşarak kişileri gözlemlemeliyiz. - İşlemin sonuna yakın, mesaj ayarlarını nasıl düzeltebileceklerini göstermeliyiz. 1.Adım Rehberin Köşesi 1. Gün

21 Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 1 – Projelerle Öğretme Etkinlik 1 - Başlarken Intel Öğretmen Programı Temel Kursuna Giriş - Bu adımda programın genel çerçevesini görebileceklerini söylemeliyiz. - Programın 21.yy becerilerine odaklandığından kısaca bahsedip, “21.yy Becerileri için Ortaklık” dosyasını okumalarına vurgu yapmalıyız. Slayt 9 - Katılımcılarımız modül tablosunu okumayı bitirdiklerinde,kurs amaçları ve modüllerin içeriği ile ilgili yanlış fikir edinmemeleri için Slayt 9’daki aşağıdaki sorular doğrultusunda kısa bir tartışma yapmalıyız. Hangi konular daha fazla ilginizi çekmektedir? Hangi konularda diğerlerine göre daha fazla zorlanacaksınız? 2.Adım 1. Gün

22 Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 1 – Projelerle Öğretme Etkinlik 1 - Başlarken Intel Öğretmen Programına Giriş - Dinleyici modunda olmalı, yanıtlara yorum yapmamalıyız. Gelen soru olursa sınıftan yanıtı almaya çalışmalıyız. - Kurs sonunda neler kazanmak istediklerine yönelik hedefler belirlemelerini ve bunları defter alanlarına yazmalarını sağlamalıyız. - Defter alanlarının daha sonra kendilerine yol gösterebileceğinden bahsetmeli ve mutlaka kişisel notlarını buralara almaları için vurgu yapmalıyız. 2.Adım 1. Gün

23 Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 1 – Projelerle Öğretme Etkinlik 1 - Başlarken Öğretim Tasarımcısı Rolünü Anlama - Bu adımın hedefini katılımcılarımıza kısaca anlatmalıyız. Slayt 10 - Bu etkinlikte ve daha sonra teknik beceriler için ihtiyaç duyduklarında kullanacakları Intel Eğitim Yardım Rehberinin kullanımını göstermeliyiz. Bu çalışmada Rehbere Öneri kısmındaki adımları takip edebiliriz. - Yardım rehberinin nasıl kullanılacağını anladıklarından emin olmak için katılımcılarımızı yakından gözlemlemeliyiz. - 10 – 15 dakikalık bir süre vererek dizin yapısını oluşturmalarını isteyip, aralarda dolaşarak onlara rehberlik yapmalıyız. - Çalışmalar esnasında linkleri açtıklarından emin olmalıyız. Açmayanları yönlendirmeliyiz. 3.Adım 1. Gün

24 Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 1 – Projelerle Öğretme Etkinlik 1 - Başlarken Ünite Planı Şablonunu İnceleme - Bağımsız çalışmaya devam edeceklerini söylemeliyiz. Slayt 11 - Bu etkinliğin sonunda katılımcılarımız, Ünite Planı Şablonunun bölümlerini ve her bölümü hangi modülde tamamlayacaklarını anlayacaklardır. Slayt 11’deki sorular ışığında bir tartışma yürütmeliyiz. Şablonun yapısı ya da içeriği hakkında ne gibi sorularınız var? Şablon kullanmanın avantajları ve zor yanları nelerdir? - Eğitimde lineer bir yapının olmadığında dikkat çekmeliyiz. - Bu tartışmadan sonra, Ünite Planı Şablonunu unite_plani klasörüne kaydetmelerini sağlamalıyız. - Etkinlik kutusunun üzerine ve Gönder’e tıklamaları gerektiğini mutlaka hatırlatmalıyız. 4.Adım 1. Gün

25 Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 1 – Projelerle Öğretme Etkinlik 2 – Öğretim Tasarımı - Etkinliği kısaca açıklamalıyız. Bu bölümü okumalarını belirtmeliyiz. - Bu esnada grup oluşturma yardımı ile küçük gruplar oluşturmalıyız. Araştırmaları İnceleme - Bu adımdaki gerçekleştirilen araştırmaları okumalarını söylemeliyiz. - Aralarda dolaşarak yaptıklarına ve aralarındaki konuşmalara dikkat etmeliyiz. - Proje tabanlı öğrenmenin yararlarına vurgu yapmalıyız. 1.Adım Rehberin Köşesi 1. Gün

26 Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 1 – Projelerle Öğretme Etkinlik 2 – Öğretim Tasarımı Öğretim Tasarımı Sürecini İnceleme - Öğretim tasarımı ile ilgili bir giriş yapmalı ve adım 2 deki maddeleri dikkatli okumaları gerektiğini belirtmeliyiz. - IOP deki tasarımın ardışık değil döngüsel olduğunu belirtmeli ve sayfadaki şekli incelemeleri için biraz süre vermeliyiz. - Katılımcılarımıza amaçları belirlemek için tasarım sürecinin aşamalarının nasıl kullanılabileceğini göstermeliyiz. Şekil üzerinden yaptığımız çalışmaların tüm eğitim süreci içinde geri dönüşlerle düzeltme imkanına sahip olduğumuzdan bahsetmeliyiz. - Bir çalışmaya başlamadan önce ilgili değerlendirme tablosunu incelemeleri gerekliliği ve değerlendirme tablolarının önemi üzerinde durmalıyız.2.Adım 1. Gün

27 Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 1 – Projelerle Öğretme Etkinlik 2 – Öğretim Tasarımı Öğretim Tasarımı Sürecini İnceleme - Dosyayı açtırarak Tablonun geneli hakkında bilgi vermeliyiz. Birkaç bölümden örnekleme yaparak tabloyu sınıf ile birlikte okumalıyız. - Daha sonra Ürün Dosyası Değerlendirme Tablosunun önemli unsurlarını birlikte incelemeliyiz. Katılımcılarımıza değerlendirme tablosunun elektronik kopyasını bulmaları için klasörlere yönlendirmeliyiz. - Dosyamızı geliştirmemize yardımcı olacak alanları belirleyerek işaretlleyebileceklerini ve kurs_kaynakları klasörüne kaydetmeleri gerektiğini belirtmeliyiz. - Etkinlik 1’de belirledikleri taslak öğrenme hedeflerini yazdıkları Defter alanlarını açmalarını ve düzenlemelerini istemeliyiz.2.Adım 1. Gün

28 Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 1 – Projelerle Öğretme Etkinlik 3 – Projeleri İncelemek - Etkinlikde neler yapılacağını kısaca açıklamalıyız. Bireysel olarak adım 1’e geçmelerini söylemeliyiz. Proje Yaklaşımlarını Düşünme - Bu adımı okumalarını ve 21.yy becerileri ile Proje Özellikleri Denetim Listelerine de göz gezdirmelerini istemeliyiz. 1.Adım Rehberin Köşesi 1. Gün

29 Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 1 – Projelerle Öğretme Etkinlik 3 – Projeleri İncelemek Ünite Ürün Dosyalarını İnceleme - Adımın amacından bahsedelim. Bitmiş bir ürün dosyası inceleyeceğimizi söylemeliyiz. - İncelemeye başlamadan önce farklı özelliklerin Ünite Planının farklı bölümleriyle nasıl birleştirildiğine dikkat çekmeliyiz. Slayt 12 - Bu aşamada işleme başlamadan önce çevrimiçi ortamda birden çok pencerenin nasıl açılacağını, yeniden boyutlandırılacağını ve okunabileceğinı belirtmeliyiz - Katılımcılarımızın yanlarındaki arkadaşları ile 4 maddedeki 2 soru üzerinde tartışmalarını sağlamalıyız. Bizlerde aralarda dolaşarak fikirlerini öğrenmeye çalışmalıyız. 2.Adım 1. Gün

30 Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 1 – Projelerle Öğretme 1. Gün Gün Sonu - İsimlikleri düzeltmeli ve sınıfı bir sonraki güne hazırlamalıyız. - Katılımcılarımızın Kursta İlerleme durumlarını incelemeli ve mesaj göndermeliyiz. - Kısaca günü katılımcılarla birlikte özeltleyip soruları varsa yanıtlamalıyız.

31 Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 1 – Projelerle Öğretme 2. Gün 2. Gün Eğitim Başlangıcı - Bir önceki günün kısa bir özetini yapmalıyız. - İlerleme Durumlarını Çalışmalarım altındaki Kursta İlerleme Denetim Listesinden de kontrol edebileceklerini hatırlatmalıyız.

32 Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 1 – Projelerle Öğretme Etkinlik 4 – Proje Tabanlı Öğrenmeyi Açıklayan Bir Yayın Planlamak - Bir önceki gün yaptıklarımızın üzerinden kısaca bir geçiş yaparak işlemlerimize devam etmeliyiz. - Katılımcılarımıza bu etkinliğin iki amacı olduğunu söylemeliyiz: Öğrenci örneğimizi hazırlarken en uygun aracı seçebilmemiz için yayın yazılımı yararlarını anlamak. Sınıfımızda projelerin uygulamasının sebeplerini diğerleri ile paylaşacağımız bir kaynak hazırlamak. - Bu aşamada bir tartışmadan kaçınmalıyız. Katılımcılarımız bu etkinlikte bağımsız çalışacaklardır.Kendi başlarına çalışırlarken ne kadar yol aldıklarını gözlemlemek için sınıfta dolaşmalıyız. - Bu bağımsız çalıştıkları adımların ilkidir bu yüzden daha fazla destek gerekebilir. Şimdi, katılımcılarımızın temel teknoloji becerilerini gözlemlememiz ve daha fazla öğretime ve desteğe ihtiyacı olanları not etmemiz için iyi bir zamanıdır. - Eğer gerekirse sınıfımızdan daha fazla desteğe ihtiyacı olan katılımcılarla eşleştireceğimiz gönüllüler isteyebiliriz. Rehberin Köşesi 2. Gün

33 Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 1 – Projelerle Öğretme Etkinlik 4 – Proje Tabanlı Öğrenmeyi Açıklayan Bir Yayın Planlamak Yayın Planlama - Rehberim Köşesini ve adım 1’i okumalarını söylemeliyiz. Proje Tabanlı Öğrenmeyi Araştırma Slayt 13 - Bir başlangıç noktası olarak, Intel ® Eğitimin Etkili Projelerin Tasarımı bölümüne giderek katılımcılarımıza bir etiketleme/kalınan yeri işaretleme Web sitesinin nasıl kullanıldığını göstermeliyiz. - Etiketleme aracının temel özelliklerini anlatarak gösterimizi beş dakika yada daha az tutmalı ve daha sonra katılımcılarımızın kendilerinin incelemesi için beş dakika vermeliyiz. Geriye kalan 15 dakika katılımcılarımızın Etkili Projelerin Tasarımı Sitesinde araştırma yapmaları içindir. - Gösterimden sonra katılımcılarımıza bu adımın bundan sonraki kısmında ve Etkinlik 5’in -Yayın Hazırlama- bölümünde bağımsız çalışacaklarını söylemeliyiz. 2.Adım 2. Gün 1.Adım

34 Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 1 – Projelerle Öğretme Etkinlik 4 – Proje Tabanlı Öğrenmeyi Açıklayan Bir Yayın Planlamak Örnek Yayınları İnceleme - Katılımcılarımızla birlikte örnek bir yayın seçin inceleyebiliriz. - Katılımcılarımızın, yayının hazırlanma amacını anlamalarını sağlamak, yayının içeriği, tasarımı hakkında kısa bir tartışma yürütebiliriz. - İnceleme esnasında beğendikleri maddeleri defter alanlarına yazabileceklerini söylemeliyiz. - Katılımcılarımıza yayınları incelerken bir soruları olduğunda bize çevrimiçi ortamda ileti göndermelerini cesaretlendirmeliyiz. - Ancak daha fazla yardıma ihtiyacı olanlara doğrudan yardım etmeye hazırlıklı olmalıyız.3.Adım 2. Gün

35 Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 1 – Projelerle Öğretme Etkinlik 5 – Yayını Hazırlamak - Yayını hazırlamaya başlamanda önce içeriğin önemi üzerinde durmalıyız. Renk ve düzen gibi unsurların daha sonrada yayını geliştirmek için kullanılabileceğini hatırlatmalıyız. Yayınıma Başlama – Yayınıma Temel ve Gelişmiş Tasarım Özellikleri Ekleme - Adımları sırası ile takip etmeleri gerektiği üzerinde durmalıyız. - Adım 1 ve Adım 2 sonuna kadar bireysel çalışacaklarını, asenkron olduklarını belirtmeliyiz. - Senaryonun önemine dikkat çekmeliyiz. Hatta gerekiyorsa senaryoları onaylamadan görsel tasarıma geçmemeleri için uyarabiliriz. - Yardıma ihtiyacı olan katılımcılarımızın, metin kutulu bir yayın hazırlamalarına yardım etmeye hazırlıklı olmalıyız. 1. ve 2. Adım Rehberin Köşesi 2. Gün

36 Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 1 – Projelerle Öğretme Etkinlik 5 – Yayını Hazırlamak Yayınıma Başlama – Yayınıma Temel ve Gelişmiş Tasarım Özellikleri Ekleme - Herkesin aynı düğme ve menü simgelerinin olması için katılımcılarımızdan Araç Çubuklarını, Menülerini, ve Ayarlarını özelleştirmelerini istemeliyiz. - Bu çalışmamızdan vakit alacaktır fakat kurs süresince katılımcılarımıza yardım ederken faydasını göreceğiz. - Gerektiğinde katılımcılarımıza teknik becerilerle ilgili yardım etmek için kendimizi hazır bulundurmalıyız. Aralarda dolaşarak yaptıkları ile ilgili sorular sorarak bu şekilde doğru yapmalarına yardımcı olmalıyız. 1. ve 2. Adım 2. Gün

37 Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 1 – Projelerle Öğretme Etkinlik 5 – Yayını Hazırlamak Yayınıma Başlama – Yayınıma Temel ve Gelişmiş Tasarım Özellikleri Ekleme - Görevi anladıklarından emin olmak için katılımcılarımızı gözlemlemeliyiz. Gerektiğinde yeniden yönlendirmeliyiz. - Katılımcılarımıza doğrudan yardım etmek yerine onların Intel Eğitim Yardım Rehberini kullanmalarını belirtmeliyiz. - Vermiş olduğumuz süre içinde bitiremezlerse daha sonra tamamlayabileceklerini hatırlatmalız, senkron olarak Etkinlik 6 ya geçmelerini sağlamalıyız. 1. ve 2. Adım 2. Gün

38 Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 1 – Projelerle Öğretme Etkinlik 6 – Öğrendiklerimi Yansıtma - Bu sadece beş dakikalık bir periyottur. Katılımcılarımızın bu bölümü anladıklarından ve diğer etkinliğe geçmeye hazır olduklarından emin olmalıyız. Modüle ait önemli noktaların üzerinden kısaca geçmeliyiz. - Bütün katılımcılarımızın uyum dönemi sırasında kurs Web günlüğüne kayıt olup olmadığından, kişisel Web günlüklerini oluşturup oluşturmadıklarından emin olmak için Web günlüğüne erişmelerini istemeli ve süreci gözlemlemeliyiz. - Girmekte sorun yaşayanlara ya da uyum dönemi sırasında oluşturmayanlara yardımcı olmalıyız. - Rehberin Web günlüğü ile katılımcıların kişisel Web günlükleri arasındaki farkı açıklamalıyız. - Bu tartışma, katılımcılarımızın çevrimiçi ortamla ilgili sorunlarını konuşmak ve çözümler önermek için önemli bir fırsattır. Rehberin Köşesi 2. Gün

39 Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 1 – Projelerle Öğretme Etkinlik 6 – Öğrendiklerimi Yansıtma Slayt 14 Deneyimleri Web Günlüğüne (Blog) Yazma - Bu etkinlikte bütün katılımcılarımızın blog erişimi olduğundan emin olmak için ve gerektiğinde katılımcılarımıza yardım etmek biraz zaman ayırmalıyız. - Bu adımdaki maddeleri sırası ile okumalarını ve modül 1 öğrendiklerim başlığı altındaki soruyu ve modül sorusularını yanıtlamalarını istemeliyiz. - Bu tartışma zamanı öğretmenin çevrimiçi ortamda grupların mı yoksa bireylerin mi zorlandığını anlamasını sağlayacaktır. Etkinliklerin tamamlanması yada kurs özelliklerinin kullanılmasına ilişkin kaygı ve karışıklıklarla ilgili bilgi toplamalıyız. Gerektiğinde bireysel yardım sağlamalıyız.1.Adım 2. Gün

40 Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 1 – Projelerle Öğretme Tamamlama - Modül sonuna geldiklerini belirterek, Modül Sonu Anketlerini yapmaları için zaman vermeliyiz. - Kursta ilerleme bölümünü kontrol etmelerini istemeliyiz. Rehberin Köşesi 2. Gün

41 Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 1 – Projelerle Öğretme Sonraki Aşamayı Planlama - Modül 2 hakkında ön bilgi verilmesi, ilgi çekilmesi ve getirecekleri materyaller için yapılan bir çalışmadır. - Ünite Planına ilişkin bazı fikirler gelmiştirmelerini istemeliyiz. - Ünite Planlarında kullanacakları kaynakları belirlemelerini istemeli ve gerekiyorsa defter alanlarına yazdırmalıyız. Rehberin Köşesi 2. Gün

42 Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 1 – Projelerle Öğretme Modül ve Gün Sonu - İsimlikleri düzeltmeli ve sınıfı bir sonraki güne hazırlamalıyız. - Katılımcılarımızın Kursta İlerleme durumlarını incelemeli ve mesaj göndermeliyiz. - Kişisel web günlüklerini gözden geçirmeli ve geribildirim vermeliyiz. - Modül 1:Projelerle Öğretme modül sonu değerlendirme anketi sonuçlarını gözden geçirmeliyiz. - Modül 2 yi açmalıyız. - Modül 2'yi ve Rehberlik İpuçlarını gözden geçirmeliyiz. - Modül 2 için Kuramdan Uygulama bölümünü gözden geçirmeliyiz. - Modül 2, Etkinlik 2, Adım 1: ÖPTS Uygulaması'nda ÖPTS Şablonunu hazırlayarak davetiye göndermeliyiz. - Rehberlik Kılavuzu'ndaki yönergeyi gözden geçirmeliyiz. 2. Gün


"Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Intel Öğretmen Programı Yeni içerik ve Eğitimlerin Standartlaştırılması Çalıştayı 12 Ocak 2009 - Mersin Kıdemli." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları