Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Galatasaray Sportif Sınai ve Ticari Yatırımlar A.Ş. 30 Kasım 2005 - 6 aylık Mali Tablolar Yatırımcı Sunumu 30 Ocak 2006.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Galatasaray Sportif Sınai ve Ticari Yatırımlar A.Ş. 30 Kasım 2005 - 6 aylık Mali Tablolar Yatırımcı Sunumu 30 Ocak 2006."— Sunum transkripti:

1 Galatasaray Sportif Sınai ve Ticari Yatırımlar A.Ş. 30 Kasım aylık Mali Tablolar Yatırımcı Sunumu 30 Ocak 2006

2 2 İçerik Bölüm 1Futbol Endüstrisi ve İstatistikler Bölüm 2GS Markasının Profili Bölüm 3Kontrat Bazında 6 Aylık Faaliyetler Bölüm 430 Kasım 2005 UFRS Mali Tablolar Bölüm 52005/06 Bütçe Tahminleri Bölüm 6Diğer Futbol Şİrketleri ile Karşılaştırmalar

3 3 Bölüm 1 Futbol Endüstrisi ve İstatistikler

4 4  Türkiye’de spor denince açık ara ile akılllara ilk gelen “futbol”dur. Futbol: En Popüler Spor Futbol ve İstatistikler Kaynak: TFF Futbol Araştırması Kamuoyu Anketi (Temmuz 2005)

5 yaş nufüsün %66’sı futbola ilgi duyuyor: Yaklaşık 29.8 milyonluk bir hedef kitle. Toplam Nüfus = 68.0 mil yaş arası = 44.9 mil. Futbola ilgi duyan = 29.8 mil. Futbola İlgi Duyanlar Baz: Futbola ilgi duyan 15 to 69 yaş arası 600 kişi Kaynak: SPORT+MARKT AG, Football Monitor Turkey 2004/2005 (I) Futbol ve İstatistikler

6 6 Puma Genç hedef kitle Cinsiyet Yaş Ortalama değer: 34,3 / 33,1 / 43,7 yaş Baz: Futbola ilgi duyan 15 to 69 yaş arası 600 kişi Kaynak: SPORT+MARKT AG, Football Monitor Turkey 2004/2005 (I) Futbol ve İstatistikler

7 7 Taraftarlık doğumla başlıyor, 10 yaşına gelene kadar futbola ilgi duyanların %71’i bir takım tutuyor. Futbola ilgi duyan taraftarların hayatları boyunca sadece %3’ü tuttuğu takımları değiştiriyor. Futbol: Ömür Boyu Süren Bağ Baz: 16 şehirden 15 to 69 yaş arası 4164 Türk Kaynak: GENAR, Futbol, Fanatizm ve Şİddet, 6/2004 Türkiye’de Futbol

8 8 Futbol: En Değerli Medya İçeriği  Türkiye’de 23 milyon yetişkin taraftar düzenli olarak futbol karşılaşmalarını TV’den izliyor.  Tüm zamanlar izlenme rekoru 1998 yılında oynanan GSK-Juventus maçıydı.  2002 ve 2005’de en çok izlenen 10 programdan 9’u futbol maçıydı.  Her gün günlük gazetelerde en az 3 sayfa futbol haberi yer almakta Yılı En Çok İzlenen TV Programları Kaynak: AGB Futbol ve İstatistikler

9 9 Avrupa’nın En Büyük İzleyici Kitlesi  sezonunda UEFA Şampiyonlar Ligi Türkiye’de 175 saat yayınlanmıştır, bu da toplam yayının 1.7%’ye tekabül etmektedir. Ancak, milyon izleyici ile Türkiye bir rekora imza atmıştır. Source: TNSSport Futbol ve İstatistikler

10 10 Neden Futbol?  Türkiye’de en popüler spor.  Çok yüksek izlenme oranlarına sahip en değerli medya içeriği.  Insanları yaş, cinsiyet, eğitim ve gelir düzeyine bakmaksızın bir araya getiren tek ortak platform.  İnsanların günlük hayatta yaşayamadıkları bir takım duyguları yaşatan bir tutku. Yaşama zevki, takım ruhu, rekabet, oyun/eğlence, performans, başarı, gurur  Taraftarlık ömür boyu süren bir bağ, futbola ilgi duyanların %71’i 10 yaşına gelene kadar bir takım tutmaya başlıyor.  Hayatları boyunca günlük tüketim malzemelerini, evlerini, işlerini, eşlerini, destekledikleri politik partiyi değiştiren Türklerin sadece %3’ü tuttukları takımı değiştiriyorlar. Futbol: Mükemmel bir duygusal satış platformu Futbol ve İstatistikler

11 11 Bölüm 2 GS Markasının Profili

12 12  Türkiye’nin en başarılı futbol takımı: 15 Lig Şampiyonluğu ve 3 Yıldıza sahip ilk takım UEFA ve Süper Kupa sahibi tek takım Son 11 yılda 7 Lig Şampiyonluğu Şampiyonlar Ligi’ne en çok katılan 3 Avrupa takımından biri UEFA tüm zamanlar sıralamasında 15. sırada  Türkiye’nin en popüler kulübü*: Taraftar Oranı:39% (FB: 29%, BJK: 18%)  Türkiye’nin en değerli yerel markası**: BMW, Mercedes Benz ve Coca-Cola’nın ardından 4. sırada  Avrupa’da kuvvetli bir konuma sahip***: Tanınırlık:60%(FB: 37%) Net İmaj:27%(FB: 14%) Sempati:10%(FB: 3%) *Sport+Markt AG 2004/2005 ** Young & Rubicam 2000 ***SPORTFIVE GmbH 2004 GS Markasının Profili Galatasaray Markasının Profili

13 13  TFF tarafından Temmuz 2005’de yaptırılan Futbol Kamuoyu anketine göre de en fazla taraftara sahip takım Galatasaray SK’dır. Taraftar Oranları GS Markasının Profili Kaynak: SPORT+MARKT AG, Football Monitor Turkey 2004/2005 (II) Kaynak: TFF Futbol Araştırması Kamuoyu Anketi (Temmuz 2005)

14 14 Avrupa’da Galatasaray SK 15+ Nüfus, Milyon adet kişiyi gösterir SPORTFIVE GmbH 2004 Basis: 5009 Avrupa Bilinirlik: Net İmaj: 66.6 Sempati: 33.4 İngiltere Bilinirlik: 22.5 Net İmaj: 15.1 Sempati: 4.3 Fransa Bilinirlik: 19.5 Net İmaj: 9.7 Sempati: 3.6 Türkiye Bilinirlik: 22.6 Net İmaj: 16.9 Sempati: 15.4 Ispanya Bilinirlik: 15.1 Net İmaj: 5.1 Sempati: 1.4 Almanya Bilinirlik: 24.2 Net İmaj: 8.2 Sempati: 2.5 Italya Bilinirlik : 22.2 Net İmaj: 11.6 Sempati: 6.2 GS Markasının Profili

15 15 Avrupa’da Galatasaray SK 15+ Nüfus, Milyon adet kişiyi gösterir SPORTFIVE GmbH 2004 Basis: 5009 GS Markasının Profili

16 16 Avrupa’nın En Büyük Taraftar Kitleleri 15+ Nüfus, SPORTFIVE GmbH 2004 Basis: 5009 GS Markasının Profili

17 17  UEFA Kupası finalleri içinde 2000 yılında oynanan Galatasaray SK – Arsenal finali 2. en büyük izlenme oranına sahiptir. İzlenme Oranları Kaynak: TNS Sport Arsenal FC Galatasaray SK Alaves Liverpool FC B. Dortmund Feyenoord Celtic FC FC Porto Valencia CF O.Marseille Sporting Lisbon CSKA Moscow GS Markasının Profili

18 18  Dünyaca tanınan güçlü marka Köklü geçmiş Başarılı futbol takımı Sadık taraftar kitlesi Çok değerli medya içeriği Güçlü iş ortakları  Dalgalanmalardan arındırılmış özgün gelir modeli Yüksek nakit yaratma gücü ve cazip temettü geliri Yatırım ve işletme sermayesi ihtiyacı yok Kurumlar vergisi muafiyeti  2000 yılında başlayan yeniden yapılanma ile kurumsal yapıya geçiş  Marka yönetimi odaklı profesyonel kadroların tesis edilmesi  Dünyanın önde gelen spor pazarlama şirketi ile işbirliği ve uygulanan sponsor memnuniyeti hedefli pazarlama stratejileri  İletişime verilen önem ve yapılan yatırım İstikrarlı finansal gelir modeli Neden GS Sportif? GS Markasının Profili

19 19 Bölüm 3 Kontrat Bazında 6 Aylık Faaliyetler

20 20  Şirket gelirlerinin yaklaşık %55’ini oluşturan medya gelirleri geçen seneye nazaran %15’lik bir artış göstermiştir.  TFF’nin lig isim hakkı ve kontratın 2 yıl uzatılması ile yarattığı ek kaynaklar yıl sonunda nihai hesaplarda devreye gireceğinden Süperlig yayın gelirlerinde sadece %1’lik artış olmuştur. Juventus’un Mediaset ile €108 mn bedelle imzaladığı kontrat, tüm Türkcell Süper Ligi takımlarının aldığı toplam paraya eşittir.  Diğer medya gelirlerindeki %124’lük artışın, $0.1 mn’luk kısmı yaz kampı maçlarının daha yüksek fiyatla satılmasından, $0.4 mn’luk kısmı 2004/05 sezonuna ait Türkiye Kupası yayın hakkı gelirlerinin haziran ayında faturalanmasından, $0.3 mn’luk kısmı da UEFA ön eleme maçından kaynaklanmıştır.  GSK’nın Türkiye Kupası’nda gruptan bir üst tura çıkması halinde bütçelenen $15.8 mn’luk gelirin aşılması beklenmektedir. Medya Yayın Hakları Sportif A.Ş. 2005/06 6 Aylık Faaliyetler

21 21  Toplam gelirlerin %20’sine tekabül eden sponsorluk gelirleri ilk 6 ayda %6’lık bir düşüşle $2.6 mn olarak gerçekleşmiştir.  Bu düşüşte en önemli etken Denizbank’ın sponsorluktan çıkıp reklamveren kategorisine girmesi ve süresi biten Siemens Mobile anlaşmasının yenilenmemesidir.  Sona eren Carlsberg kontratı yerine Efes Pilsen ile sözleşme imzalanmış, Coca- Cola sözleşmesi ise feshedilerek yerine Cola Turka ile sözleşme yapılmıştır. Ayrıca sponsorlar arasına ilk defa Doğuş Oto ve Temsa da katılmıştır.  Sezon sonunda bitecek olan AVIVA kontratı için diğer sigorta şirketleri ile görüşmelere başlanmıştır.  Bütçelenen toplam $6.4 mn’un %95’i mevcut kontratlarla garantilenmiştir. Sponsorluk Sportif A.Ş. 2005/06 6 Aylık Faaliyetler

22 22  2005/06’nın ilk 6 ayında reklam gelirleri geçen senenin aynı dönemine nazaran %29 artış göstermiştir.  Ali Sami Yen Stadı’ndaki halı reklamlar ve döner panolar tamamen satılmıştır. 7, 8. ve 9. halı reklam, yeni açık dış cephe üstü, numaralı tribün girişinin üstü gibi daha önce hiç pazarlanmamış mecralar ve inşaatı biten Eski Açık tribündeki üst alınlık, tribün çıkışları gibi mecraların da satışları gerçekleştirilmiştir. Yeni Açık tribün E-5 cephesi Avea’ya satılmış olup uygulama için kentsel tasarımdan onay beklenmektedir.  Denizbank’ın sponsorluktan reklamveren kategorisine geçmesi de bu artışta etkili olmuştur.  Bütçelenen $3.0 mn’luk reklam gelirlerinin %94’ü mevcut kontratlarla garantilenmiştir. Reklam Sportif A.Ş. 2005/06 6 Aylık Faaliyetler

23 23  Merchandising ve isim hakkı gelirleri geçen senenin aynı dönemine nazaran %89’luk bir artış göstermiş ve bütçelenen rakamın yaklaşık %61’i ilk altı aylık dönemde gerçekleşmiştir.  Açılan yeni mağazalar ve ürün gamındaki çeşitlenme sayesinde GS Pazarlama üzerinden elde edilen merchandising gelirlerinde %42’lik artış kaydedilmiştir.  Lisans gelirlerindeki %100’lük artışın en önemli sebebi Spor Toto gelirlerinin SPK kararı ile Sportif’e devridir. Spor Toto gelirlerinden kulüplere aktarılan payın artırılması ve kulüpler arası paylaşımın da daha adil hale getirilmesi için çalışma yapılması planlanmaktadır.  Bütçelenen $3.1 mn’luk isim hakkı gelirlerinin aşılması beklenmektedir. Lisanslı ve Taraftar Ürünleri Sportif A.Ş. 2005/06 6 Aylık Faaliyetler

24 24  30 Kasım 2005’de biten 6 aylık dönemde gelirler $13.0 mn olarak gerçekleşmiş ve geçen senenin aynı dönemine nazaran %17’lik ve 2 sene öncesinde kıyasla %25’lik bir artış kaydedilmiştir.  %89 ile en fazla artış isim haklarında olurken, miktar olarak en fazla artış $0.9 mn ile medya yayın haklarında ve isim haklarında gerçekleşmiştir.  Yıl sonu için hedeflenen $28.2 mn’luk gelirin tamamı mevcut kontratlarla garantilenmiştir. Toplam Gelirler Sportif A.Ş. 2005/06 6 Aylık Faaliyetler

25 25 Bölüm 4 30 Kasım 2005 UFRS Mali Tablolar

26 26 Gelir Tablosu 30 Kasım 2005 Finansal Tablolar

27 27 Gelir Tablosu  30 Kasım 2005’de biten 6 aylık dönemde toplam gelirler geçen senenin aynı dönemine nazaran %18’lik bir artışla $13.0 mn olarak gerçekleşmiştir.  Gelirlerde görülen $2.0 mn’luk artışın en büyük sebebi, UEFA ön eleme maçını da içeren diğer TV gelirlerindeki artış ve Türkiye Kupası final maçı gelirlerinin Haziran 2005’de muhasebeleştirilmesi ($0.9 mn) ve isim hakkı gelirleri içinde ağırlıklı olarak Spor toto gelirlerindeki artıştır ($0.9 mn).  Faaliyet giderleri bu dönemde %11 düşüş göstermiştir:  Ajans komisyon ücretlerindeki artış S5’a kontrat bitimi için ödenen tazminat ve halı reklamlar için KAS’a ödenen komisyon giderlerinden kaynaklanmıştır.  Futbol kira ücretinin iskonto edilen asgari rakamların yanısıra gelirlere bağlı olan bakiyesi Mayıs 2006’da hesaplara yansıtılacaktır.  Genel giderlerde $0.4 mn’luk düşüş rüzgar perdeleri için 30 Kasım 2004 itibarı ile ayrılmış ancak daha sonra Kulübe iade edilmesi nedeniyle hesaplardan çıkartılmış amortisman giderleri ($0.3 mn) ve Postel için ayrılmış karşılıktan ($0.2 mn) kaynaklanmıştır.  Diğer faaliyet gelirlerinde, geçtiğimiz yıla nazaran $3.9 mn’luk artışın ana nedeni faiz gelirlerindeki $2.0 mn’lık ve net kur farkı gelirinde $1.6 mn’luk artıştır.  30 Kasım’da biten 6 aylık dönemde net kar %73’lük bir artışla $14.7 mn olarak gerçekleşmiştir. 30 Kasım 2005 Finansal Tablolar

28 28 Bilanço 30 Kasım 2005 Finansal Tablolar

29 29 Bilanço Notları  30 Kasım 2005’de biten 6 aylık dönemde toplam aktifler $51.3 mn olup Şirketin nakit pozisyonu geçtiğimiz yılın aynı dönemine nazaran %95’lik düşüşle $0.9 mn olmuştur.  Tahsilatların yakın takibi sayesinde Şirketin ticari alacakları 31 Mayıs 2005’e nazaran %17’lik bir düşüş ile $2.9 mn’a inmiştir. Ticari alacakların ortalama vadesi 48 gündür.  Grup şirketlerinden olan alacaklar toplam $30.6 mn’dur.  Futbol A.Ş.’den olan alacaklar $20.7 mn olup, futbolcu ödemeleri vs. için borç olarak verilen meblağlardan kaynaklanmaktadır.  Bakiye tutarın $9.0 mn’u Kulüpten, $1.1 mn’u ise GS Pazarlama’dan olan alacaklardır.  Söz konusu alacak bakiyelerine piyasa koşullarına göre $’da %8-10, YTL’de 17-19% kredi faizi işletilmektedir.  Alacakların $14.1 mn’un tahsili için Şirket ile Futbol A.Ş. arasındaki Futbol Kira Sözleşmesi ve Şirket ile Kulüp arasındaki Lisans Sözleşmesine istinaden 25 yılda ödemesi gereken minimum bedellerin %8 faiz ile iskonto edilerek peşin ödenmesi kararlaştırılmıştır.  Şirket nakit akışından kaynaklanan zamanlama problemini gidermek için 27 günlük banka kredisi kullanmıştır.  Diğer borçlar içerisinde görülen $6.9 mn, karz anlaşması uyarınca Unit’e rehinli olan %33.79’luk hisseye isabet eden temettü tutarını göstermektedir. 30 Kasım 2005 Finansal Tablolar

30 30 Diğer Gelişmeler  25 Kasım 2005’de yapılan Olağan Genel Kurulu müteakip hisse başına brüt 13,575 YTL temettü ödemesine 28 Kasım 2005’den itibaren başlanmıştır.  Ata Menkul ile 30 Eylül 2004’de imzalanan protokoldeki ödeme planına Kulüp tarafından uyulmaması nedeniyle Ata Menkul, Kulüp ve Sportif’e karşı $ tutarında icra takibi başlatmıştır. 17 Kasım 2000 tarihinde Kulüp dava ile ilgili oluşabilecek tazminat tutarının tamamını üzerine devralmayı taahhüt ettiğinden, söz konusu icra takibinin Şirketin mali tablolarına bir etkisi bulunmamaktadır.  Metko’dan 341,103 YTL’lik alacak için icra takibi başlatılmıştır. Metko ise GS Sportif ve satış acentası sıfatıyla GS Pazarlama’dan aynı tutarda alacağı için menfi tesbit, alacak ve takas davası açmıştır.  AIG davalarına istinaden Şirket tarafından ödenen YTL + KDV tutarındaki avukatlık giderleri, SPK’nun tarihli kararı ile YTL + KDV tutarında faiz gideri ile beraber Kulübe iade edilmiştir. 30 Kasım 2005 Finansal Tablolar

31 31 Bölüm /06 Bütçe Tahminleri

32 Tahmini Gelir Tablosu 31 Mayıs aylık beklentiler

33 33 Gelir Tablosu – 2006  1 Haziran Mayıs 2006 dönemi için bütçelenen gelirler $28.2 mn’dur. (Şampiyonluk ve Türkiye Kupası’nın kazanılması durumunda elde edilecek gelirler dahil değildir).  Medya haklarındaki artış havuzdan elde edilecek ek gelirler ve UEFA’ya katılımdan kaynaklanmaktadır.  Sponsorluk ve reklam kategorilerinde bütçelenen $9.4 mn’un yaklaşık $9.0 mn’luk tutarı mevcut kontratlar ile garantilenmiştir.  İsim haklarında geçtiğimiz seneye nazaran düşüş $0.4 mn bedelli Avea lisans anlaşmasının sona ermesinden kaynaklanmaktadır.  ’da faaliyet giderlerinde $0.1 mn artış bütçelenmiştir.  S5 kontratının yenilenmemesi nedeniyle doğan yükümlülüklerimiz neticesinde bir defaya mahsus $0.3 mn’luk bir ödeme daha yapılacaktır ancak geçen seneye nazaran $0.4 mn’luk bir tasarruf vardır.  UEFA’ya katılınması ve Futbol kira sözleşmesi uyarınca asgari ücretin devreye girmesi ile futbol kira bedelinde $0.7 mn artış vardır.  Pazarlama satış giderlerinin geçen sene ile aynı seviyede gerçekleşmesi beklenmektedir.  Genel giderlerde de $0.1 mn’luk bir azalma öngörülmüştür.  Diğer net faaliyet gelirleri $2.0 mn olarak bütçelenmiştir.  Bu durumda, 31 Mayıs 2006’te biten 12 aylık dönemde net karın geçtiğimiz yıla nazaran %13’lük bir artışla $25.2 mn olarak gerçekleşmesi beklenmektedir. 31 Mayıs aylık Beklentiler

34 34 Bölüm 5 Diğer Futbol Şirketleri ile Karşılaştırmalar

35 35 Gelirler Karşılaştırmalar  Medya, sponsorluk, reklam, isim haklarına bakıldığında GS bu haklardan $13.0 mn gelir elde ederken FB’nin bu gelirleri $11.3 mn, TS’nin ise $ 6.4 mn olarak gerçekleşmiştir.  FB Sportif’te gişe gelirlerinin bir kısmı yer aldığından ve Şampiyonlar Ligi’ne katıldığından, toplam gelirleri GS’ye nazaran $2.7 mn daha fazla olmuştur. TS ise gişe gelirlerine rağmen toplamda GS’ye nazaran $5.8 mn daha az gelir elde etmiştir.  GS Sportif’in diğer futbol şirketlerinden faaliyet giderlerinin yüksek olması S5 ve KAS’a ödenen ücretler ve kamp giderlerinden kaynaklanmaktadır.  GS’nin net karı FB’nin $2.6 mn altında kalırken, TS’nin iki katı olarak gerçekleşmiştir.

36 36 Bilanço ve Değerleme Karşılaştırmalar  30 Kasım 2005 itibarıyla nakit pozisyonu ve ortaklardan alacakları en yüksek şirket GS Sportif’tir.  Ticari alacakların tahsili konusunda TS diğer şirketlerden daha iyi konumdadır.  FB Sportif’in diğer varlıklarında yer alan FBSK’ya lisans hakkı için verilen avanslar ve peşin ödenen futbol kira ücretleri için $32.2 mn iken bu tutarlar GS Sportif’te $14.1 mn ve TS Sportif’te $19.1 mn’dur.  6 aylık net kar tutarları göz önüne alındığında GS Sportif en düşük F/K oranına sahiptir.

37 37 Zenginler Kulübü Karşılaştırmalar  2003/04 yılında toplam €259 mn gelir ile Manchester United ilk sırada yer almıştır. Bu sezon gelirlerini %62 artıran Chelsea de 10. sıradan 4. sıraya yükselmiştir.  İlk 10 kulübün toplam gelirlerinin ortalama %44’ü yayın haklarından gelmektedir. €134.4 mn ile AC Milan en yüksek yayın gelirini elde etmiştir. İtalyan takımları yayın haklarında ilk üçü paylaşırken, gişe gelirlerinde de son sırada yer almaktadırlar.  2. büyük gelir kalemi olan ticari gelirlerde ise €105,2 mn ile Bayern Munich ilk sırada yer almaktadır.  Sezon boyunca ortalama seyirciye oynayan Manchester United, €92.4 mn gişe geliri elde etmiştir.


"Galatasaray Sportif Sınai ve Ticari Yatırımlar A.Ş. 30 Kasım 2005 - 6 aylık Mali Tablolar Yatırımcı Sunumu 30 Ocak 2006." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları