Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI"— Sunum transkripti:

1 İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI 30 Kasım 2011 İzmir

2 FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
FUAR DESTEKLERİ I. Yurt içi Amaç Mevzuat Uluslararası düzeyde katılımın arttırılması Destekten kimler yararlanabilir? Yurt içi ihtisas fuarlarının dış tanıtımının sağlanması Uluslararası düzeyde katılımın arttırılması 95/7 Sayılı Uluslararası Nitelikteki Yurt İçi İhtisas Fuarlarının Desteklenmesine İlişkin Tebliğ ve bu Tebliğe ait Uygulama Usul ve Esasları Bakanlık tarafından belirlenecek kriterlere uygun yerli organizatörler 30 Kasım 2011 İzmir 2

3 FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
FUAR DESTEKLERİ II. Yurt dışı Amaç Mevzuat Yurt dışında düzenlenen ticari nitelikli fuarlara katılım sağlamak yoluyla ihracatımızın arttırılması 2009/5 Sayılı Yurt Dışında Gerçekleştirilen Fuar Katılımlarının Desteklenmesine İlişkin Tebliğ ve bu Tebliğe ait Uygulama Usul ve Esasları 2010/5 Sayılı Yurt Dışında Fuar Düzenlenmesine ve Değerlendirilmesine İlişkin Tebliğ ve bu Tebliğe ait Uygulama Usul ve Esasları 30 Kasım 2011 İzmir

4 FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
2009/5 Sayılı Yurt Dışında Gerçekleştirilen Fuar Katılımı Desteği; Bakanlar Kurulu’nun tarih ve 94/6401 sayılı Kararı’nın 4’üncü Maddesi’nin verdiği yetkiye dayanılarak “İhracata Yönelik Devlet Yardımları” kapsamında yürütülen bir destektir. 30 Kasım 2011 İzmir

5 2009/5 Sayılı Tebliğ ve Uygulama Usul ve Esasları
FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI 2009/5 Sayılı Tebliğ ve Uygulama Usul ve Esasları Destekten Kimler Yararlanabilir? Üretici/imalatçı organizasyonları (Federasyon, Birlik, Tanıtım Grupları, Dernek, vb.) Tüzel kişiliği haiz kurum ve kuruluşlar (MKE, TCDD, Eti Holding, Çaykur, vb.) Türk Ticaret Kanunu hükümleri çerçevesinde kurulmuş şirketler Bakanlıktan izin alarak milli düzeyde fuar katılımı gerçekleştiren organizatörler 30 Kasım 2011 İzmir 5

6 FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
FUAR KATILIM TÜRLERİ Bireysel Katılımı 30 Kasım 2011 İzmir

7 FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
Yurt Dışı Fuar Katılımı Türk ihraç ürünlerinin tanıtılması ve pazarlanması amacıyla yurt dışında düzenlenen; ticari nitelikli Türk İhraç Ürünleri Fuarı, Sektörel Türk İhraç Ürünleri Fuarı,Yabancı Firma Katılımlı Sektörel Fuar ve genel veya sektörel nitelikteki uluslararası fuarlara Milli Katılım organizasyonudur. Türk ihraç ürünlerinin tanıtılması ve pazarlanması amacıyla yurt dışında düzenlenen; ticari nitelikli Türk İhraç Ürünleri Fuarı, Sektörel Türk İhraç Ürünleri Fuarı,Yabancı Firma Katılımlı Sektörel Fuar ve genel veya sektörel nitelikteki uluslararası fuarlara Milli Katılım organizasyonudur. 30 Kasım 2011 İzmir

8 Yurt Dışı Fuar Katılım Türleri
FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI Yurt Dışı Fuar Katılım Türleri Milli Katılım: Yurt dışında düzenlenen genel veya sektörel nitelikteki uluslararası fuarlara,Türk firmalarının Bakanlık tarafından görevlendirilen organizatör koordinatörlüğünde gerçekleştirdiği toplu katılımlardır. Türk İhraç Ürünleri Fuarı: Bakanlık tarafından görevlendirilen organizatörlerce sadece Türk ihraç ürünlerinin tanıtımı amacıyla düzenlenen yurt dışı fuarlardır. Sektörel Türk İhraç Ürünleri Fuarı: Bakanlık tarafından görevlendirilen organizatörlerce Türk ihraç ürünlerinin tanıtımı amacıyla düzenlenen sektörel yurt dışı fuarlardır. Yabancı Firma Katılımlı Sektörel Fuar: Bakanlık tarafından görevlendirilen organizatörlerce sektör bazında ihraç ürünlerimizin tanıtımı amacıyla yurt dışında gerçekleştirilen, yabancı katılımcıların da iştirakine açık uluslararası sektörel nitelikli fuarlardır. 30 Kasım 2011 İzmir 8

9 FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
30 Kasım 2011 İzmir 9

10 FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
İlave Nakliye Desteği Yurt dışı fuarlara iştirak eden; katılım payına ilavetten desteklenir. Komple tesis imalatı, makine, yat imalatı ve otomotiv ana sanayi sektöründe faaliyet gösteren katılımcıların fuar nakliye masraflarının destek kapsamında bulunmayan kısmının ABD Dolarını geçmemek üzere %50’si Doğal taş, seramik, mobilya, otomotiv yan sanayi, elektronik, beyaz eşya, endüstriyel mutfak eşyaları, mücevherat ve halı sektöründe faaliyet gösteren katılımcıların fuar nakliye masraflarının destek kapsamında bulunmayan kısmının ise ABD Dolarını geçmemek üzere %50’si 30 Kasım 2011 İzmir

11 FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
Organizatör Tanıtım Faaliyetleri Desteği Defile Reklam panoları, afiş, katalog, broşür/kitapçık Seminer, basın toplantısı ve duyuru Elektronik ortamda tanıtım/videowall, multivizyon gösterileri Yazılı ve görsel kitle iletişim araçlarında reklamlar 25 m2’yi geçmemek üzere info stand Sektörel fuarlarda, katılımcılara kiralanan toplam fuar alanının %15’ini geçmemek üzere Gösteri/Etkinlik/Trend alanı 30 Kasım 2011 İzmir

12 FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
Organizatör Tanıtım Faaliyetleri Destek Oranları ve Limitleri Genel Fuarlarda $ Sektörel Fuarlarda $ Destek Oranı % 75 Sektörel Fuarlarda, Bakanlığın vereceği ön uygunluğa istinaden, fuar konusu sektörün tanıtımına yönelik gerçekleştirilecek gösteri/etkinlik/ trend alanı harcamaları için yukarıda belirtilen destek miktarına ilaveten; katılımcılara kiralanan toplam fuar alanının %15’ini ve fuar kapsamında yapılacak harcamaların %75’ini geçmemek üzere ABD Doları 30 Kasım 2011 İzmir

13 Yurt Dışı Fuarlarda Destek Limiti
FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI Yurt Dışı Fuarlarda Destek Limiti Genel Fuarlarda Azami $ Azami $ Sektörel Fuarlarda Komple tesis imalatı, makine, yat imalatı ve otomotiv ana sanayinde $ Belirli Sektörlerde İlave Nakliye Doğal taş, seramik, mobilya, otomotiv yan sanayi, elektronik, beyaz eşya, endüstriyel mutfak eşyaları, mücevherat ve halı 6.000 $ 30 Kasım 2011 İzmir

14 FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
Bireysel Katılım Halihazırda 2011 yılında 2768, 2012 yılında 2780 uluslararası sektörel fuar; bireysel destek kapsamına alınmıştır. Bakanlık tarafından belirlenerek ilan edilen ve yurt dışında düzenlenen sektörel nitelikteki uluslararası fuarlara firmaların doğrudan katılımlarıdır. 30 Kasım 2011 İzmir

15 FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
Bireysel Katılımlarda Destek Limiti ve Kapsamı Boş Stand Standart donanımlı stand Azami $ Nakliye Temsilci Ulaşım Masrafları 30 Kasım 2011 İzmir 15

16 YURT DIŞI-BİREYSEL FUARLARDA DESTEK ORANLARI
FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI YURT DIŞI-BİREYSEL FUARLARDA DESTEK ORANLARI * Katılımcının; gen mühendisliği /biyoteknoloji, uzay ve havacılık teknolojileri, ileri malzeme teknolojileri, nano teknoloji, teknik tekstil, yenilenebilir enerji, donanım (hardware), yazılım (software), bilişim ve elektronik konularında üretim yapması veya film yapımcısı olması halinde… %50 Genel Destek Oranı Hedef Ülkelerde %70 Belirli Sektörlerde * %75 SDŞ, Üretici/İmalatçı Organizasyonları için 36 m2 ve %75 30 Kasım 2011 İzmir 16

17 FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
Hedef Ülke Desteği Bakanlık tarafından yürütülen İhracat Stratejisi çerçevesinde; İhracatımızın ülke ve pazar açısından çeşitlendirilmesi, Firmalarımızın hedef pazar olarak nitelenen ülkelere yönlendirilebilmeleri, amacıyla her yıl belirlenen 15 hedef ülkede düzenlenecek fuarlara iştirak eden katılımcıların %50 destek oranına 20 puan ilave destek sağlanır. 30 Kasım 2011 İzmir 17

18 FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
2010, 2011 ve 2012 YILLARI İÇİN HEDEF ÜLKELER A.B.D. KANADA BİRLEŞİK ARAP EMİRLİKLERİ MALEZYA BREZİLYA MEKSİKA ÇİN HALK CUMHURİYETİ NİJERYA ENDONEZYA POLONYA GÜNEY AFRİKA CUMHURİYETİ GÜNEY KORE ŞİLİ 2010, 2011 ve 2012 YILLARI İÇİN HEDEF ÜLKELER A.B.D. KANADA BİRLEŞİK ARAP EMİRLİKLERİ MALEZYA BREZİLYA MEKSİKA ÇİN HALK CUMHURİYETİ NİJERYA ENDONEZYA POLONYA GÜNEY AFRİKA CUMHURİYETİ ŞİLİ GÜNEY KORE VİETNAM HİNDİSTAN 30 Kasım 2011 İzmir 18

19 FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI Prestijli Fuar Desteği
Yılda bir defa, Destek limiti $, Destek oranı % 50, Diğer ilave destek unsurları uygulanmaz. 50 m2 stand alanı sınırlamasından muaftır. 262 uluslararası fuar prestijli fuar kapsamına alınmıştır. 30 Kasım 2011 İzmir 19

20 FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
STAND ALANI LİMİTİ En az m2 En çok m2 Ürün yerine katalog vb.sergilenmesi halinde 36 m2 Komple tesis imalatı, makine, mermer-doğal taş ve seramik, halı, ev tekstili, otomotiv ana ve yan sanayii, yat imalatı, mobilya, beyaz eşya ve endüstriyel mutfak eşyaları sektöründe faaliyet gösteren firmalar stand alanının desteklenmesine ilişkin azami 50 m2’lik, mücevherat ve tekstil aksesuarları sektöründe faaliyet gösteren firmalar ise asgari 9 m2’lik sınırlamadan muaftır. 30 Kasım 2011 İzmir 20

21 FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
ÜRÜN TEŞHİR ŞARTI Katılımcıların, bu Tebliğde yer alan desteklerden yararlanabilmeleri için bizzat ürünlerini standlarında sergilemeleri gerekmektedir. Ancak; ürünlerini kendi tercihleri ile sergilememeleri ve fuara broşür,katalog, maket vb. ile katılım sağlamaları durumunda katılımcılar azami 36 m2 üzerinden desteklenirler. 30 Kasım 2011 İzmir 21

22 FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
KATILIMCININ YÜKÜMLÜLÜKLERİ Katılımcı firma; Türkiye’deki merkezinden iştirak edecek temsilcileri veya yurtdışında kurulu şube, temsilcilik v.b. bağlı şirketlerinde görevli personeli veya Katılımcının ortaklık ilişkisi bulunan yurt içindeki şirket personeli vasıtasıyla tanıtım ve pazarlama işlevini yerine getirebilir. Katılımcı firmanın, fuar alanındaki standında kendi personeli olmaksızın hostes, tercüman gibi firmada görev yapmayan şahıslar  ile temsil edilmesi durumunda destek müracaatı kabul edilmez. Katılımcı; stand alanında ticaret unvanı veya tescilli markasına yer vermek zorundadır. Katılımcı ayrıca, ticaret unvanı veya tescilli markası ile birlikte kullanılmak şartıyla, logosuna da yer verebilir. Katılımcı ile aralarında ortaklık ilişkisi bulunan firmanın ticaret unvanı veya fuarın konusu ile ilgili olmak kaydıyla tescilli markasına veya logosuna da yer verilebilir. Katılımcı, standında ortaklarından birine veya ortaklık ilişkisi bulunan diğer bir firmanın ortağı adına tescilli markayı da markanın standda sergilenmesine yazılı olarak izin vermesi sergileyebilir. Katılımcı stand alanında, kapasite raporu / ruhsat veya statülerini gösterir belge bilgilerini içeren sözleşme yaptığı şirket, kurum ve kuruluşların ticaret unvanına/ismine veya tescilli markasına ancak kendi ticaret unvanı veya tescilli markası ile beraber yer verebilir. Özel üretim (private label), fason üretim gerçekleştiren firmalar, yerli ve yabancı firmalar veya zincir mağazaların unvan, marka ve logolarını, söz konusu firmalar veya zincir mağazalar için üretim yaptıklarını tevsik etmek kaydıyla, kendi ticaret unvanları, tescilli markaları ve logoları ile beraber stand alanlarında kullanabilirler. 30 Kasım 2011 İzmir

23 KATILIMCININ YÜKÜMLÜLÜKLERİ
FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI KATILIMCININ YÜKÜMLÜLÜKLERİ Katılımcı; fuarın ilk günü standını açmak zorundadır. Katılımcı; fuar sona ermeden ürünlerini toplamak suretiyle standını boşaltamaz veya görevli personelini fuardan çekemez. Katılımcı; kendi ürünleri veya pazarlamasını yaptığı Türkiye’de üretilen ürünler dışında farklı firmalara ait ürünleri sergileyemez. Katılımcı; fuar süresince gösterdiği pazarlama yaklaşımı ile ticari imajımızı ve ülkemiz itibarını zedeleyemez. 30 Kasım 2011 İzmir

24 FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
Müracaat Şekli ve Müracaatın Değerlendirilmesi Destek için gerekli tüm bilgi ve belgeler fuarın bitiş tarihini müteakip en geç 3 ay içerisinde; Organizatörler ile katımlarda; katılımcı ve/veya organizatör tarafından Bakanlık tarafından belirlenen İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliklerine, Bireysel katılımlarda ise; katılımcı tarafından katılımcının üyesi olduğu İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliklerine, intikal ettirilir. 30 Kasım 2011 İzmir 24

25 FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
Destek Müracaatı (Organizatörler ile katımlarda) Katılımcı adına düzenlenmiş fatura Standda kullanılan markalara ilişkin Marka Tescil Belgesi Organizatöre banka aracılığıyla yapılmış ödeme belgeleri İmza Sirküleri Organizatör ve Katılımcı arasında yapılmış sözleşme ve Katılımcının banka hesap bilgilerini de içerir taahhütname Belirli sektörlerde (uzay/havacılık, nano teknoloji, vb.), TÜBİTAK/belirli üniversitelerin düzenleyeceği üretime ilişkin rapor Ticari Sicil Gazetesi En son tarihli Vergi Levhası Kapasite Raporu Stand fotoğrafları Kapasite Raporu ibraz edilememesi durumunda Faaliyet Belgesi Temsilcinin ekonomi sınıfı uçak/tren/gemi/otobüs ile seyahatine ilişkin bilet (fuardan en erken 5-en geç 5 gün sonra) 30 Kasım 2011 İzmir 25

26 FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
Destek Müracaatı (Organizatörler ile katımlarda) Organizatörün tanıdığı nakliye hakkının aşıldığı durumda, G.Beyannamesi,/ATA Karnesi , Gümrük onaylı Çeki/İcmal listesi Film yapımcıları için film ile ilgili Kültür ve Turizm Bakanlığından alınan kayıt tescil belgesi, vb. Pazarlamacı firmaların film yapımlarını tanıtmak üzere fuara katılımı halinde eser sahibi film yapımcısından fuarda yapımın tanıtım ve promosyonu konusunda yetki aldığına veya eserin haklarını devraldığına dair belge Sağlık kuruluşları için Sağlık Bakanlığı tarafından verilen ruhsat 30 Kasım 2011 İzmir 26

27 FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
Destek Müracaatı (Bireysel Katılımlarda) Fuarın başlama tarihinden en az 15 gün önce İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliğine ön başvuru Fuarın yetkili organizatörü tarafından düzenlenmiş boş stand veya standart donanımlı stand Faturası ve Türkçe tercümesi Kapasite Raporu Nakliye Faturası Kapasite Raporu ibraz edilememesi durumunda Faaliyet Belgesi Boş stand veya standart donanımlı stand kirasının banka aracılığıyla yapılmış ödeme belgeleri Belirli sektörlerde (uzay/havacılık, nano teknoloji, vb.), TÜBİTAK/belirli üniversitelerin düzenleyeceği üretime ilişkin rapor Gümrük Beyannamesi veya Ata Karnesi ile gümrük işlemlerini tevsik eden belge Sağlık kuruluşları için Sağlık Bakanlığı tarafından verilen ruhsat Ticari Sicil Gazetesi Fuar Kataloğu İmza Sirküleri Stand fotoğrafları Katılımcının banka hesap bilgilerini de içerir taahhütname Standda kullanılan markalara ilişkin Marka Tescil Belgesi 30 Kasım 2011 İzmir 27

28 FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
Destek Ödemeleri ve Başvuru Sayıları 30 Kasım 2011 İzmir 28

29 FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
30 Kasım 2011 İzmir 29

30 FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
30 Kasım 2011 İzmir 30

31 FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
30 Kasım 2011 İzmir 31

32 FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
2010/5 SAYILI TEBLİĞ Organizatörlerin görev ve sorumluluklarının tespit edilmesi ve faaliyetlerinin değerlendirilmesini ele alır; Organizatörlerin Hak ve Yükümlülükleri Yurt Dışı Fuarların Denetimi ve Değerlendirilmesi Müeyyideler 30 Kasım 2011 İzmir

33 Yurt Dışı Fuar Organizasyonu Başvuruları
FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI Yurt Dışı Fuar Organizasyonu Başvuruları ORGANİZATÖR; -Başvuru Formu, -Yer Tahsis Belgesi, -Tahmini Maliyet Tablosu Daire ve Genel Müdürlüğün Değerlendirmesi Ticaret Müşavirliğinin Görüşü Bakanlık Makam Onayı 30 Kasım 2011 İzmir

34 FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
Değerlendirme Formu Yurt Dışı Fuarlarda Katılımcıların fuar gözlemcisi tarafından dağıtılan Fuar Değerlendirme Formunu titizlikle doldurup iade etmeleri gerekir. Aksi takdirde, 2009/5 sayılı Tebliğ kapsamındaki destek talebi değerlendirmeye alınmaz. 30 Kasım 2011 İzmir

35 FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
BAKANLIĞI YURTDIŞI FUAR ORGANİZASYONU DEĞERLENDİRME FORMU Değerlendirme Formu 30 Kasım 2011 İzmir

36 + = Fuar Puanı Puan1, Puan2, Puan3, ..., Puan N
FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI Fuar Puanı Katılımcı Formları Puan1, Puan2, Puan3, ..., Puan N Katılımcı Değerlendirme Formları Puan Ortalaması (%50) Gözlemci Değerlendirme Formu Puanı (%30) Fuar Puanı (%80) + = 30 Kasım 2011 İzmir

37 + = Organizatör Puanı Fuar Puanı 1, Fuar Puanı 2, ... ,Fuar Puanı N
FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI Organizatör Puanı Fuar Puanı 1, Fuar Puanı 2, ... ,Fuar Puanı N Organizatör Puanı (%100) Bakanlık Puanı (%20) Fuar Puanları Ortalaması (%80) + = 30 Kasım 2011 İzmir

38 FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
2010/5 SAYILI TEBLİĞ (Organizatör Kuruluşlar) SIRA YURTDIŞI FUAR ORGANİZATÖRÜ KURULUŞ ÜNVANI BELGE SINIFI 1 İSTANBUL MADEN VE METALLER İHRACATÇI BİRLİKLERİ GENEL SEKRETERLİĞİ A 2 İSTANBUL TEKSTİL VE KONFEKSİYON İHRACATÇI BİRLİKLERİ GENEL SEKRETERLİĞİ                     3 İSTANBUL İHRACATÇI BİRLİKLERİ GENEL SEKRETERLİĞİ B 4 İSTANBUL TİCARET ODASI 5 ULUDAĞ İHRACATÇI BİRLİKLERİ GENEL SEKRETERLİĞİ 6 AKDENİZ İHRACATÇI BİRLİKLERİ GENEL SEKRETERLİĞİ GEÇİCİ 7 EGE İHRACATÇI BİRLİKLERİ GENEL SEKRETERLİĞİ 8 ORTA ANADOLU İHRACATÇI BİRLİKLERİ GENEL SEKRETERLİĞİ  30 Kasım 2011 İzmir 38

39 FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
2010/5 SAYILI TEBLİĞ (Organizatör Şirketler) SIRA YURTDIŞI FUAR ORGANİZATÖRÜ KURULUŞ ÜNVANI BELGE SINIFI 1 EXPOTİM ULUSLARARASI FUAR ORG. A.Ş.                      A 2 SELTEN ULUSLARARASI FUAR VE AKSESUARLARI TİC. LTD. ŞTİ 3 SENEXPO ULUSLARARASI FUARCILIK A.Ş. 4 ADG ULUSLARARASI FUARCILIK LTD. ŞTİ.  B 5 FOREM FUAR YAPIM VE HİZMETLERİ LTD. ŞTİ. 6 FORUM FUARCILIK VE GELİŞTİRME A.Ş.                     7 HANNOVER-MESSE INT. İSTANBUL ULUSLARARASI FUARCILIK LTD ŞTİ   8 LADİN FUAR VE KONGRE ORGANİZASYON HİZMETLERİ A.Ş. 9 MERİDYEN ULUSLARARASI FUARCILIK SAN. VE TİC. LTD. ŞTİ.        10 PYRAMIDS GRUP FUARCILIK A.Ş.  11 TÜRKEL FUARCILIK A.Ş.           12 TÜYAP TÜM FUARCILIK YAPIM A.Ş. 13 MERKÜR ULUSLARARASI FUARCILIK LTD.ŞTİ. GEÇİCİ 14 ROTAFORTE REKLAM, FUAR ORG., TANITIM, TİC. ENT. A.Ş.                 30 Kasım 2011 İzmir 39

40 FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
30 Kasım 2011 İzmir 40

41 Teşekkürler… http://www.ekonomi.gov.tr
FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI Teşekkürler… FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI 30 Kasım 2011 İzmir 41


"İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları