Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI YURT DIŞI FUAR DESTEKLERİ Ocak 2014.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI YURT DIŞI FUAR DESTEKLERİ Ocak 2014."— Sunum transkripti:

1 T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI YURT DIŞI FUAR DESTEKLERİ Ocak 2014

2 2/47 YURT DIŞI FUAR MEVZUATI YURT DIŞINDA GERÇEKLEŞTİRİLEN FUAR KATILIMLARININ DESTEKLENMESİNE İLİŞKİN TEBLİĞ (2009/5) VE UUE YURT DIŞINDA FUAR DÜZENLENMESİNE VE DEĞERLENDİRİLMESİNE İLİŞKİN TEBLİĞ (2010/5) VE UUE  Destek uygulamaları  Oranlar, azami destek miktarları  Fuar izinleri ve organizatörler  Fuarların takibi

3 3/47 DESTEKTEN KİMLER YARARLANABİLİR  Türk Ticaret Kanunu hükümleri çerçevesinde kurulmuş, ihracatçı birliğine üye şirketler  Üretici/imalatçı organizasyonları (Aynı üretim dalında faaliyette bulunan üretici ve imalatçıları bir araya getiren ve temsil eden Federasyon, Birlik, Tanıtım Grupları, vb. sektörel yapılanmalar)  Bakanlıktan izin alarak yurt dışı fuar organizasyonu gerçekleştiren fuar organizatörleri

4  BİREYSEL KATILIM  YURT DIŞI FUAR ORGANİZASYONLARI 4/41 FUAR KATILIM TÜRLERİ

5 5/47  Bakanlık tarafından ilan edilen ve yurt dışında düzenlenen sektörel nitelikteki uluslararası fuarlara firmaların doğrudan katılımlarıdır.  2013 yılında 3208 fuar Bireysel Destek kapsamına alınmıştır.  Halihazırda 1704 fuar 2014 yılı için Bireysel Destek kapsamına alınmıştır. BİREYSEL KATILIM

6 6/47 BİREYSEL KATILIM Destek limiti ABD Doları’dır.  Boş alan kirasının %50’si,  Stand Harcamaları % 50’si,  Nakliye harcamalarının % 50’si,  2 Temsilcinin ekonomi sınıfı gidiş-dönüş masrafının % 50’si, destek kapsamındadır.

7 7/47 YURT DIŞI FUAR ORGANİZASYONLARI Milli Katılım: Türk firmalarının, yurtdışındaki bir fuara Bakanlık tarafından görevlendirilen organizatör ile yaptığı toplu katılım, Türk İhraç Ürünleri Fuarı: Bakanlık tarafından görevlendirilen organizatörlerce Türk ihraç ürünlerinin tanıtımı amacıyla düzenlenen yurt dışı fuarlar, Sektörel Türk İhraç Ürünleri Fuarı: Bakanlık tarafından görevlendirilen organizatörlerce Türk ihraç ürünlerinin tanıtımı amacıyla düzenlenen sektörel yurt dışı fuarlar, Yabancı Firma Katılımlı Sektörel Fuar: Bakanlık tarafından görevlendirilen organizatörlerce düzenlenen ve yabancı firmaların da katıldığı sektörel yurt dışı fuarlardır.

8 8/47 Destek limiti: Fuar genel nitelikli ise ABD Doları, sektörel nitelikli ise ABD Doları’dır.  Organizatörlere ödenen katılım bedelinin %50’si,  2 Temsilcinin ekonomi sınıfı gidiş-dönüş masrafının % 50’si, destek kapsamındadır. B) YURT DIŞI FUAR ORGANİZASYONLARI

9 YETKİLENDİRİLEN ORGANİZATÖRLER SAYI YURT DIŞI FUAR ORGANİZATÖRÜ ŞİRKET ÜNVANIBELGE SINIFI 1EXPOTİM ULUSLARARASI FUAR ORG. A.Ş. A 2SELTEN ULUSLARARASI FUAR VE AKSESUARLARI TİC. LTD.A 3LADİN FUAR VE KONGRE ORGANİZASYON HİZMETLERİ A.Ş.B 4TÜRKEL FUARCILIK A.Ş. B 5TÜYAP TÜM FUARCILIK YAPIM A.Ş.B 6MERİDYEN ULUSLARARASI FUARCILIK SAN. VE TİC. LTD. ŞTİ. B 7SENEXPO ULUSLARARASI FUARCILIK A.Ş.B 8HANNOVER-MESSE INT. İSTANBUL ULUSLARARASI FUARCILIK LTD ŞTİ B 10TUSKON EVRENSEL FUAR A.Ş. B 11PYRAMIDS GRUP FUARCILIK A.Ş. GEÇİCİ 12MERKÜR ULUSLARARASI FUARCILIK LTD.ŞTİ.GEÇİCİ 13 UBM ROTAFORTE ULUSLAR ARASI FUARCILIK A.Ş GEÇİCİ 14 TG EKSPO ULUSLARARASI FUARCILIK A.Ş. GEÇİCİ EKONOMİ BAKANLIĞI İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

10 YETKİLENDİRİLEN ORGANİZATÖRLER SAYIYURT DIŞI FUAR ORGANİZATÖRÜ KURULUŞ ÜNVANIBELGE SINIFI 1 İSTANBUL İHRACATÇI BİRLİKLERİ GENEL SEKRETERLİĞİ A 2 İSTANBUL MADEN VE METALLER İHRACATÇI BİRLİKLERİ GENEL SEKRETERLİĞİ A 3 İSTANBUL TİCARET ODASI A 4 ULUDAĞ İHRACATÇI BİRLİKLERİ GENEL SEKRETERLİĞİ A 5İSTANBUL TEKSTİL VE KONFEKSİYON İHRACATÇI BİRLİKLERİ GENEL SEKRETERLİĞİ A 6EGE İHRACATÇI BİRLİKLERİ GENEL SEKRETERLİĞİ B 7AKDENİZ İHRACATÇI BİRLİKLERİ GENEL SEKRETERLİĞİ B 8ORTA ANADOLU İHRACATÇI BİRLİKLERİ GENEL SEKRETERLİĞİ B EKONOMİ BAKANLIĞI İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

11 11/47 STAND ALANI LİMİTLERİ Stand alanı:  En az 9 m2  En çok 50 m2  Ürün yerine katalog, broşür vb. sergilenmesi halinde en çok 36 m2 üzerinden desteklenir.  Komple tesis imalatı, makine, mermer-doğal taş ve seramik, halı, ev tekstili, otomotiv ana ve yan sanayii, yat imalatı, mobilya, beyaz eşya ve endüstriyel mutfak eşyaları sektöründe faaliyet gösteren firmalar azami 50 m 2 ’lik üst sınırdan muaftır.  Mücevherat ve tekstil aksesuarları sektöründe faaliyet gösteren firmalar ise asgari 9 m 2 ’lik sınırlamadan muaftır.

12 12/47 İLAVE DESTEK ORANI Katılımcının,  Gen mühendisliği /biyoteknoloji,  Uzay ve havacılık teknolojileri,  İleri malzeme teknolojileri,  Nano teknoloji,  Teknik tekstil,  Yenilenebilir enerji,  Donanım (hardware), yazılım (software),  Bilişim ve elektronik konularında üretim yapması veya film yapımcısı olması halinde, % 50 destek oranına 25 puan ilave edilir.

13 13/47 İLAVE DESTEK ORANI Katılımcının, Sektörel Dış Ticaret Şirketi (SDŞ) olması durumunda,  boş stand ve/veya standart donanımlı stand kirasının tamamı  nakliye harcamalarının %75’i,  ABD Doları’nı aşmamak üzere desteklenir.

14 14/47 İLAVE NAKLİYE DESTEĞİ Nakliye masraflarının destek kapsamında bulunmayan kısmının %50’si;  Komple tesis imalatı, makine, yat imalatı, otomotiv ana sanayinde $’ı geçmemek üzere,  Doğal taş, seramik,mobilya,otomotiv yan sanayi,elektronik, beyaz eşya, endüstriyel mutfak eşyaları, mücevherat, halı sektöründe $’ı geçmemek üzere, ilave olarak desteklenir.

15 15/41  Her yıl belirlenen 15 hedef ülkede, %50 destek oranına 20 puan ilave edilir.  Hedef ülkelerde gerçekleştirilen fuarlarda bütün destek ödemeleri %70 üzerinden hesaplanır. HEDEF ÜLKELERDE İLAVE DESTEK

16 16/41 HEDEF ÜLKELER 2013 YILI2014 YILI A.B.D. BREZİLYA ÇİN HALK CUMHURİYETİ ENDONEZYA POLONYA NİJERYA MEKSİKA HİNDİSTAN MALEZYA ETİYOPYA GANA JAPONYA SİNGAPUR TANZANYA ANGOLA

17 17/41 PRESTİJLİ FUARLAR Bakanlıkça ilan edilen Prestijli Fuarlarda  Destek sınırı $  Destek Oranı % 50’dir. - Her firma, takvim yılında bir defa uygulanan bu destekten faydalanabilir m 2 stand alanı sınırlamasından muaftır. - Üretici/imalatçı organizasyonları 36 m 2 sınırlamasından muaftır. -Diğer ilave destek unsurları uygulanmaz. - Fuar sonrası destek başvurusu esnasında talep edilmesi gerekmektedir.

18 18/41 PRESTİJLİ FUARLAR Destek Kapsamı;  Katılımcı tarafından organizatöre ödenen katılım bedeli, stand ve nakliye hizmetine ilişkin harcamalar, 2 temsilcinin ekonomi sınıfı ulaşım bedeli  Bireysel Katılımlarda, katılımcının fuarın yetkili organizatörüne ödeyeceği boş stand veya donanımlı stand kirası, nakliye harcamaları, 2 temsilcinin ekonomi sınıfı ulaşım bedeli

19 19/41 Bu fuarlar belirlenirken,  Sektörün ilgi odağı olan,  Sektörde gelecek dönemlerle ilgili trendlerin belirlendiği,  Sektöre ait yeniliklerin ve yeni ürünlerin ilk defa sergilendiği,  Sektörün önde gelen firmalarının genel olarak katılım sağladığı,  Sektörde öne çıkıp çıkmadığı, hususları dikkate alınmaktadır. PRESTİJLİ FUARLAR

20 20/41 PRESTİJLİ FUARLAR Ticaret Müşavirlikleri, TİM ve İBGS’den gelen öneriler çerçevesinde,  Toplam katılımcı sayısı (600 ve üzeri)  Türkiye’den katılımcı sayısı  Ziyaretçi sayısı  Denetimli (Audit) olup olmadığı  Fuarın kaç yıldır yapıldığı  Sektörde öne çıkıp çıkmadığı hususları dikkate alınarak Prestijli Fuarlar belirlenmektedir. Halihazırda 2014 yılı için 237 fuar Prestijli Fuar kapsamına alınmıştır.

21 21/41  Katılımcı, standında bizzat ürünlerini sergiler, veya broşür, katalog, maket v.b. ile katılır. (azami 36 m2 alan ile).  Fuarın ilk günü standın açılması zorunludur.  Fuar sona ermeden ürünler toplanarak stand boşaltılamaz, görevli personel fuardan çekilemez. DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

22 22/41  Standda firmayı sadece hostes, tercüman gibi firmada görev yapmayan şahısların temsil etmesi durumunda destek müracaatı kabul edilmez.  Katılımcı firma stand alanında ticaret unvanı veya tescilli markasına yer vermek zorundadır.  Katılımcı; kendi ürünleri veya pazarlamasını yaptığı Türkiye’de üretilen ürünler dışında farklı firmalara ait ürünleri sergileyemez. DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

23 23/41 DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR  Fuarda sergilenecek ürünlere ilişkin tüm nakliye evraklarında fuar malı, fuar idaresi adresi, vb. ibarenin yer alması ve ürünlerin bedelsiz ihracat veya geçici çıkış yoluyla sevki zorunludur.  Nakliye desteği, katılımcının ürünlerinin geri getirilmesi durumunda gidiş-dönüş, geri getirilmemesi durumunda yalnızca gidiş olarak hesaplanır.

24 24/41 DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR  Tüm ödemelerin bankacılık sistemi çerçevesinde yapılması gereklidir.  Firma adına harcama yapmaya yetkili kişilere ait kredi kartları ile yapılan ödemeler de kabul edilir.  Harcama yapmaya yetkili kişi: Ş irket ortakları ve şirket çalışanları ile katılımcı tarafından harcama yapma yetkisi verildiği imza sirkülerinde belirtilen şahıslardır.

25 25/41 DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR  Elden yapılan ödemeler, cirolu çekler değerlendirmeye alınmaz.  Banka hesabına elden yapılan ödemeler, katılımcının muhasebe kayıtları ile uyumlu olduğunun Yeminli Mali Müşavirlik (YMM) raporu ile tevsik edilmesi halinde değerlendirmeye alınır.

26  Fuarın ilk günü standın açılması zorunludur.  Fuar sona ermeden ürünlerin toplanması suretiyle stand boşaltılamaz veya görevli personel fuardan çekilemez. 26/41 DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

27 27/47 DESTEK ÖDEME SÜRECİ Başvuru (Katılımcı-Organizatör) İnceleme (İBGS) Ödeme Talimatı (İBGS-TCMB) Tahakkuk Listesi (Ekonomi Bakanlığı) 1 Hafta-3 Ay 2 Hafta-1 Ay 2 Hafta 1 Hafta 1-3 Ay BİREYSEL KATILIM YURT DIŞI FUAR 3 Hafta – 1,5 Ay 2 Hafta 1 Hafta TOPLAM 2,5 – 5,5 Ay3,5 - 6 Ay Ödeme Emri (EB-TCMB – Hak Sahibi) 3 Hafta

28 FUAR DESTEK MİKTARI *20 Aralık 2013 tarihi itibariyle tahakkuk eden destek miktarıdır. Bu tarih itibariyle ödenen miktar ’dur.

29 DESTEK BAŞVURU SAYISI *20 Aralık 2013 tarihi itibariyle tahakkuk edenler dahil olmak üzere destek başvuru sayısı

30 YILLARA GÖRE FUAR SAYISI * 2013 yılında halihazırda izin verilen yurt dışı fuar organizasyonu sayısı.

31 31/47 BELGE TESLİMİ Destek için gerekli tüm bilgi ve belgeler, fuarın bitiş tarihini müteakip en geç 3 ay içerisinde;  Organizatörler ile katımlarda; katılımcı ve/veya organizatör tarafından Bakanlık tarafından belirlenen İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliklerine,  Bireysel katılımlarda ise; üyesi olunan İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliklerine, verilmelidir.

32 32/47 BELGE TESLİMİ Fuarın bitiş tarihini müteakip en geç üç ay içerisinde müracaatta bulunmak kaydıyla, eksik bilgi ve belgelerin tamamlanmasını teminen ilgili İhracatçı Birliği Genel Sekreterliği tarafından Katılımcıya bir ay süre verilerek eksikliklerin tamamlanması istenir. Eksikliklerin tamamlanmaması durumunda başvuru dosyası işlemden kaldırılır.

33 33/47 BELGE TESLİMİ Kapasite Raporu veya Faaliyet Belgesi, Ticaret Sicil Gazetesi, Vergi Levhası, Marka Tescil Belgesi geçerlilik süreleri içinde tekrar istenmez.

34 34/47 FUAR DEĞERLENDİRME FORMU  Yurt Dışı Fuarlarda fuar gözlemcisi tarafından dağıtılan Fuar Değerlendirme Formu, katılımcı tarafından doldurulup gözlemciye iade edilmelidir.

35 35/4135/51 FUAR DEĞERLENDİRME FORMU

36 2013 Yılındaki Ülkelere Göre Fuar Sayısı EKONOMİ BAKANLIĞI İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

37 2013 Yılındaki Sektörlere Göre Fuar Sayısı Toplam 243 Fuar EKONOMİ BAKANLIĞI İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

38 2013 Yılındaki Organizatöre Göre Fuar Sayısı Toplam 243 Fuar EKONOMİ BAKANLIĞI İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

39 2013 Yılındaki Organizasyon Türüne Göre Fuar Sayısı Toplam 243 Fuar EKONOMİ BAKANLIĞI İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

40 40/4140/51

41 41/47

42 42/47

43 TEŞEKKÜRLER Fuar İzinleri ve Destekleri Daire Başkanlığı


"T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI YURT DIŞI FUAR DESTEKLERİ Ocak 2014." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları