Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Bu gün her konuştuğu dikkate alınan, Bilgi ve birikimiyle ilimizin geleceğine yön veren seçkin bir grupla, Aydınlık yolda yürüyüşümüze Işık tutacağız…

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Bu gün her konuştuğu dikkate alınan, Bilgi ve birikimiyle ilimizin geleceğine yön veren seçkin bir grupla, Aydınlık yolda yürüyüşümüze Işık tutacağız…"— Sunum transkripti:

1

2

3 Bu gün her konuştuğu dikkate alınan, Bilgi ve birikimiyle ilimizin geleceğine yön veren seçkin bir grupla, Aydınlık yolda yürüyüşümüze Işık tutacağız… Saygıdeğer meslektaşlarım…

4 Dün dünle gitti cancağızım, Ne kadar söz varsa düne ait, Şimdi yeni şeyler söylenmek lazım Şimdi yeni şeyler söylenmek lazım. (Mevlana) İki kere yıkanamazsın aynı ırmakta; üzerinde akan sular şimdi aynı sular değildir. (Heraclitus ) Değişimi Yaşıyoruz

5 Bugün içinokullarda verilen eğitimin Bugün için, okullarda verilen eğitimin, içerik olarak içerik olarak, 1930’lu ve ‘40’lı yıllardan, daha kötü veya 1960’lı ve ‘70’li yıllardan, ya da ‘80’li yıllardan daha kötü olduğunu söyleyebilir miyiz? eğitim programlarımızın Hayır söyleyemeyiz. Hatta eğitim programlarımızın gelişmiş zayıfmümkün ülkelerdekilerden daha zayıf olduğunu da söylemek mümkün değildir. değildir. Eğitimde Paradigma Değişikliği

6 Pekineden herkes şikayet Peki neden herkes eğitim sisteminden şikayet ediyor? Neden “Eğitim Şart” lafı dillere pelesenk oluyor? yakınıyor Neden, iş dünyası, okullardan yakınıyor? Neden, veliler okullardan çok memnun değiller? Neden Neden, mezunlar yeterince girişimci, yaratıcı ve üretken yetiştirilmediklerinden dert yanıyorlar ? Biz eğitimcilerzaman zaman eğitim sisteminden Biz eğitimciler de zaman zaman eğitim sisteminden dert yanmıyor muyuz. ? Neden ? Eğitimde Değişen Paradıgmalar

7 Sorun; Sorun; yaptığını doğru şekilde yapmakta değil, doğru olanı yapmamaktadır. bugünün doğrularını Eğitimde “bugünün doğrularını”, dolayısıyla bugünün yapmak yapılması gerekenleri yapmak gerekmektedir. temel sorun Eğitim sistemindeki temel sorun, sistemin başlangıçta yeni amaçlanan görevleri yerine getirmemesi değil, yeni gereksinimleri karşılayacak yapı ve işleyişin gereksinimleri karşılayacak yapı ve işleyişin oluşturulamamasıdır. oluşturulamamasıdır. Eğitimde Paradigma Değişikliği

8 Biz eğitimciler emin Biz eğitimciler kendimize düşen görevi hakkıyla ve doğru şekilde yaptığımızdan emin gözüküyoruz. Bu doğrudur. Ancakyapılanın doğru şekilde yapılması değildoğru olanın Ancak sorun yapılanın doğru şekilde yapılması değil, doğru olanın yapılmasıdır. Artık Artık bugün daha önceden yapılanları yapmak en iyi şekilde de yapılsa sorunları en iyi şekilde de yapılsa sorunları çözmekte yetersiz kalmaktadır. çözmekte yetersiz kalmaktadır. Şimdiye kadar yapılanın bugün doğru olup olmadığının sorgulanması bugün doğru olup olmadığının sorgulanması ve bugün için doğru olanın ne olduğunun belirlenmesi en eğitimsel sorunumuzdur en eğitimsel sorunumuzdur. Eğitimde Paradigma Değişikliği

9 21. Yüzyılda okulların iki temel işlevi bir üst eğitime 1.Çocukları bir üst eğitime hazırlamak, hayata 2.Çocukları hayata hazırlamak.

10 Günümüzde eğitim örgütlerini derinden etkileyen beş temel değişime alanından bahsetmek mümkündür. Bunlar  bilgi patlaması  hızlı ürün eskimesi  iş gücü yapısının değişmesi  kişisel ve toplumsal sorunlara ilginin artması  işin giderek uluslar arası nitelik kazanması. Bu değişme alanları, örgütlerin hızla diğer kültürlere, çevreye uyum gösterebilecek öğrenen örgütler ve açık sistemler örgütlenmesini zorunlu hale getirmiştir. Okullar bu değişime sadece ayak mı uyduracak, yoksa bu değişimin öncüsü mü olacak. Okullar bu değişime sadece ayak mı uyduracak, yoksa bu değişimin öncüsü mü olacak. Değişimin Öncüsü Okullar

11 OKULLARIMIZ ve EĞİTİM SİSİTEMİMİZ BU DEĞİŞİME HAZIR MI

12 HİÇ BİR SİSTEM, O SİSTEMİ İŞLETECEK İNSAN UNSURUNUN KALİTESİNDEN DAHA ÜST DÜZEYDE BİR KALİTE ORTAYA KOYAMAZ.

13 Kurbağayı çok kaynamış bir kaba atarsanız ani refleks gösterir ve kendini kabın dışına atar. Ancak normal ısıdaki bir suya koyar altını hafif ateşte ısıtmaya başladığınızda yavaş yavaş kaynar (hatta bundan zevk almaya başlar) ve haşlanır gider. Kurbağayı çok kaynamış bir kaba atarsanız ani refleks gösterir ve kendini kabın dışına atar. Ancak normal ısıdaki bir suya koyar altını hafif ateşte ısıtmaya başladığınızda yavaş yavaş kaynar (hatta bundan zevk almaya başlar) ve haşlanır gider. Haşlanmış Kurbağa…

14  Değişimin var olduğuna,  Dönüşümün gerekli olduğuna,  Bir şeylerin değişeceğine,  Okulun çocuklarımız için olduğuna,  Bu inancımızı tutarlı şekilde ifade etmeye,  Öğretmenleri cesaretlendirerek vizyon geliştirmeye,  Herşeye rağmen başarılı olabileceğimize, hazırsak taşlar yerinden oynuyor demektir. Taşlar yerinden oynadığında değişim başlamıştır. Eğitim yöneticileri olarak bizler;

15 15 YA DEĞİŞECEĞİZ YA DA YOK OLACAĞIZ! Charles Darwin

16 NEREDEN BAŞLAMALI ? 16

17 Genç ve düşlerim sonsuzken, dünyayı değiştirmek isterdim. Yaşlanıp akıllanınca, dünyanın değişmeyeceğini anladım. Ben de düşlerimi biraz kısıtlayarak sadece içinde bulunduğum toplumu değiştirmeye karar verdim. Ama, o da değişeceğe benzemiyordu. İyice yaşlandığımda, artık son bir gayretle, sadece ailemi, kendime en yakın olanları değiştirmeyi denedim. Ne yazık ki bu da mümkün olmadı. Nereden Başlamalı ?

18 Şimdi ömrümün sonunda fark ettim ki, önce yalnız kendimi değiştirseydim, onlara örnek olarak ailemi de değiştirebilirdim. Alacağım cesaret ve ilhamla, yakın ve uzak çevremi daha ileri götürebilirdim. Kim bilir, belki dünyayı bile değiştirebilirdim!!! Nereden Başlamalı ?

19 “DEĞİŞMEYEN kurumlar, ilerlemeye başlayan toplumlara dar gelen elbiseler gibidir.” Henry Ford

20 Sadece Size Gösterilenlere Bakabilirsiniz Belki Geleceği De Görmeye Çalışabilirsiniz Ya Da Geleceği Şekillendirmeye Çalışırsınız Size Üç Seçenek;

21 Değişimi Yönetmek Değişimi Yaşamak Ölümü Beklemek Biz Ne Yapalım?

22 Öğrenmeyi Öğretmek, Yeniden Öğrenmeyi Öğretmek, Değişen Ve Gelişen Dünyamızda Eğitimin Amacı İnsan Gücünü, Verimli Ve Yaratıcı Kılmaktır.

23 50 yıl önce okulda öğretilenlerin %75’i kullanılırken, şimdi %2’lerde Bilgi

24 İnsanlık Dünyadaki tüm böcekler kaybolsa yaşam 50 yılda sona erer. Dünyadaki tüm insan varlığı ortadan kalksa, 50 yılda tüm yaşam biçimleri yeniden canlanır. Jonas Salk

25 ÖZGÜVENİ OLAN


"Bu gün her konuştuğu dikkate alınan, Bilgi ve birikimiyle ilimizin geleceğine yön veren seçkin bir grupla, Aydınlık yolda yürüyüşümüze Işık tutacağız…" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları