Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

2 SLAYT NO  ÜLKEMİZDE SEBZE-MEYVE TİCARETİNİN MEVCUT DURUMU 3-4  HAL KANUNUNUN AMACI VE GETİRDİĞİ YENİLİKLER 5-8  SEBZE VE MEYVE TİCARETİ VE TOPTANCI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "2 SLAYT NO  ÜLKEMİZDE SEBZE-MEYVE TİCARETİNİN MEVCUT DURUMU 3-4  HAL KANUNUNUN AMACI VE GETİRDİĞİ YENİLİKLER 5-8  SEBZE VE MEYVE TİCARETİ VE TOPTANCI."— Sunum transkripti:

1

2 2 SLAYT NO  ÜLKEMİZDE SEBZE-MEYVE TİCARETİNİN MEVCUT DURUMU 3-4  HAL KANUNUNUN AMACI VE GETİRDİĞİ YENİLİKLER 5-8  SEBZE VE MEYVE TİCARETİ VE TOPTANCI HALLERİ HAKKINDA YÖNETMELİK 9-24  PAZAR YERLERİ HAKKINDA YÖNETMELİK  HAL HAKEM HEYETİ VE TOPTANCI HAL KONSEYİ HAKKINDA YÖNETMELİK  SEBZE VE MEYVE ÜRETİCİ ÖRGÜTLERİ HAKKINDA YÖNETMELİK İÇİNDEKİLER

3 ÜLKEMİZDE SEBZE VE MEYVE TİCARETİ 3 SEBZE ÜRETİM MİKTARI* 27,5 MİLYON TON MEYVE ÜRETİM MİKTARI* 17.2 MİLYON TON DÜNYA SEBZE ÜRETİMİNDEKİ PAY (Yaklaşık)** % 5 DÜNYA MEYVE ÜRETİMİNDEKİ PAY (Yaklaşık)** % 3 SEBZE MEYVENİN İŞLEM DEĞERİ*** 73,5 MİLYAR TL (Ocak-Aralık 2011) * TÜİK 2011 yılı verileri ** Ziraat Mühendisleri Odası *** TÜİK Üretim Verileri ile Ankara Büyükşehir Belediyesi Toptancı Hali fiyatlarına göre hesaplanmıştır.

4 4 ÜLKEMİZDE SEBZE VE MEYVE TİCARETİ İHRACATIN TOPLAM ÜRETİMDEKİ PAYI * % 5 (3,6 MİLYAR TL) SANAYİDE KULLANILAN SEBZE VE MEYVENİN TOPLAM ÜRETİMDEKİ PAYI * % 12,5 (8,9 MİLYAR TL) ÜRETİCİLERCE DOĞRUDAN TÜKETİCİLERE SATILAN MALIN TOPLAM ÜRETİMDEKİ PAYI % 0,5 (0.4 MİLYAR TL) ÜRÜN KAYBININ TOPLAM ÜRETİMDEKİ PAYI * % 25 (18,4 MİLYAR TL) HALLERDE İŞLEM GÖRMESİ GEREKEN MALIN TOPLAM ÜRETİMDEKİ PAYI ** % 57 (42 MİLYAR TL) SEKTÖR TARAFINDAN DA GENEL KABUL GÖREN KAYIT DIŞILIK ORANI *** % 70 (29,3 MİLYAR TL) * Ziraat Mühendisleri Odası ** Bu pay, ihraç edilen, sanayide kullanılan, üreticilerce doğrudan satılan ve zayi olan malların dışında kalan mal miktarını göstermektedir. *** Bu miktarın hesaplanmasında, Hallerde İşlem Görmesi Gereken Malın Toplam Üretimdeki Payı dikkate alınmıştır.

5 5  SEBZE VE MEYVE TİCARETİNİ DÜZENLEYEN 5957 SAYILI KANUN, 26 MART 2010 TARİHLİ RESMİ GAZETE’DE YAYIMLANMIŞ VE 1 OCAK 2012 TARİHİNDE YÜRÜRLÜĞE GİRMİŞTİR.  5957 SAYILI KANUNUN AMAÇLARI:  GIDA GÜVENİLİRLİĞİNİN SAĞLANMASI  TÜKETİCİNİN, KALİTELİ, GÜVENİLİR, SAĞLIKLI VE UYGUN FİYATLI MAL TEMİN EDEBİLMESİ  MESLEK MENSUPLARININ FAALİYETLERİNİN DÜZENLENMESİ  REKABETÇİ YAPININ SAĞLANMASI  KAYIT DIŞILIĞIN ÖNLENMESİ  MALİYETLERİN DÜŞÜRÜLMESİ  TEDARİK, DAĞITIM VE SATIŞTA ETKİNLİĞİN SAĞLANMASI  ÜRETİCİNİN EMEĞİNİN KARŞILIĞINI ALABİLMESİ  TOPTANCI HALLERİ VE PAZAR YERLERİNİN ÇAĞDAŞ BİR SİSTEME KAVUŞTURULMASI VE İŞLETİLMESİDİR SAYILI “HAL KANUNU”NUN AMACI

6  KANUNLA, RÜSUM ORANLARI YENİDEN DÜZENLENMİŞTİR. BUNA GÖRE; TOPTANCI HALİNDE SATILAN MALLARDAN % 1, TOPTANCI HALİ DIŞINDA SATILAN MALLARDAN İSE % 2 ORANINDA HAL RÜSUMU ALINACAKTIR.  HAL RÜSUMU ÜRETİM BÖLGESİ İLE TÜKETİM BÖLGESİ BELEDİYELERİ ARASINDA PAYLAŞTIRILACAKTIR. ÜRETİM BÖLGESİ BELEDİYELERİ % 25, TÜKETİM BÖLGESİ BELEDİYELERİ İSE % 75 ORANINDA RÜSUM PAYI ALACAKLARDIR.  PAZAR YERLERİNİN VE TOPTANCI HALLERİNİN MODERN BİR YAPIYA KAVUŞTURULMASINA YÖNELİK DÜZENLEMELER YAPILMIŞTIR.  TOPTANCI HALLERİ, KANUNDA ÖNGÖRÜLEN SÜRE İÇİNDE YÖNETMELİKLE BELİRLENEN ASGARİ ŞARTLARI SAĞLAYACAK ŞEKİLDE MODERNİZE EDİLECEK, YENİ KURULACAK TOPTANCI HALLERİ DE BELİRLİ ALTYAPI STANDARTLARINDA KURULACAKTIR.  HAL HAKEM HEYETLERİ YENİDEN YAPILANDIRILARAK GÖREV VE YETKİLERİ ARTIRILMIŞTIR SAYILI KANUNLA GETİRİLEN YENİLİKLER

7 7 KANUN İLE GETİRİLEN EN ÖNEMLİ YENİLİK BİLDİRİM SİSTEMİDİR.  ALIM SATIMA KONU TÜM SEBZE VE MEYVELER HAL KAYIT SİSTEMİNE BİLDİRİLECEKTİR. BİLDİRİLMEK KAYDIYLA, SEBZE VE MEYVELER TOPTANCI HALİ DIŞINDA DA ALINIP SATILABİLECEKTİR. KANUN İLE GETİRİLEN BİR DİĞER YENİLİK ÜRÜN KÜNYESİ’DİR.  SATICILAR, SATIŞA SUNULAN MALLARIN İZLENEBİLİRLİĞİNE YÖNELİK BİLGİLERİ İÇEREN KÜNYELERİ, MALLARIN ÜZERİNDE YA DA KAP VEYA AMBALAJLARINDA BULUNDURMAKLA YÜKÜMLÜ OLACAKTIR. ÜRÜN KÜNYESİ İLE;  TÜKETİCİLER HAL KAYIT SİSTEMİ ÜZERİNDEN KÜNYE SORGULAMASI YAPARAK, TÜKETTİKLERİ ÜRÜNÜN ÜRETİM YERİ VE SİSTEME BİLDİRİM TARİHİ GİBİ BİLGİLERE ULAŞABİLECEKTİR.  MALLARIN GIDA GÜVENİLİRLİĞİNE YÖNELİK DAHA ETKİN BİR TAKİP MEKANİZMASI OLUŞACAKTIR. HAL KAYIT SİSTEMİ

8 8  HAL KAYIT SİSTEMİNİN TAM OLARAK UYGULAMAYA ALINMASIYLA BİRLİKTE; MALLARIN MİKTAR VE FİYATLARINA ULAŞILABİLECEK, MESLEK MENSUPLARI KAYIT ALTINA ALINABİLECEK, ÜRETİCİLER MALLARINI SATACAKLARI TACİRLERİN İRTİBAT BİLGİLERİNE ERİŞEBİLECEK, ÜRETİCİLER ÜRÜNLERİNİ DAHA ÇOK KAR EDEBİLECEKLERİ PAZARLARA YÖNLENDİREBİLECEK, SEKTÖRDE HESAP VERİLEBİLİRLİK VE SAYDAMLIK SAĞLANACAK, SEBZE VE MEYVE TİCARETİNİN GELECEĞİNE YÖNELİK DAHA SAĞLIKLI DEĞERLENDİRMELER YAPILABİLECEKTİR. HAL KAYIT SİSTEMİ

9 9 SEBZE VE MEYVE TİCARETİ VE TOPTANCI HALLERİ HAKKINDA YÖNETMELİK  AMAÇ  TOPTANCI HALLERİNİ MODERN BİR YAPIYA KAVUŞTURMAK, SEBZE VE MEYVE TİCARETİNİN KALİTELİ, STANDARTLARA VE GIDA GÜVENİLİRLİĞİNE UYGUN OLARAK SERBEST REKABET ŞARTLARI İÇİNDE YAPILMASINI SAĞLAMAK, ÜRETİCİ VE TÜKETİCİLERİN HAK VE MENFAATLERİNİ KORUMAK, MESLEK MENSUPLARININ FAALİYETLERİNİ DÜZENLEMEK.  KAPSAM  TOPTANCI HALLERİNİN KURULMASI, TAŞINMASI VE KAPATILMASI,  TOPTANCI HALİNİN YÖNETİMİ,  DENETİM,  DEFTER VE BELGELER,  İŞYERLERİNİN KİRALANMASI, SATIŞI VE DEVRİ,  MESLEK MENSUPLARINDA ARANILACAK ŞARTLAR,  SATIŞ İŞLEMLERİ,  CEZALAR.

10 TOPTANCI HALLERİNİN KURULMASI VE SINIFLANDIRILMASI  TOPTANCI HALLERİ, İMAR PLANINDA BELİRLENMİŞ ALANLARDA YÖNETMELİKTE BELİRLENEN ASGARİ KOŞULLARI TAŞIYACAK ŞEKİLDE BELEDİYELER İLE BÜYÜKŞEHİRLERDE BÜYÜKŞEHİR BELEDİYELERİ TARAFINDAN KURULACAKTIR.  BÜYÜKŞEHİRLER HARİÇ, BELEDİYE SINIRLARI İÇİNDE BİRDEN FAZLA TOPTANCI HALİ KURULAMAYACAKTIR.  İLGİLİ BELEDİYEDEN İZİN ALMAK KAYDIYLA GERÇEK VEYA TÜZEL KİŞİLER TARAFINDAN DA TOPTANCI HALİ KURULABİLECEKTİR. 10

11 11 TOPTANCI HALLERİNİN KURULMASI VE SINIFLANDIRILMASI  BELEDİYELER, TOPTANCI HALİ KURMAK ÜZERE MAHALLÎ İDARE BİRLİKLERİ KURABİLECEKTİR.  TOPTANCI HALİ KURULMASINA, YÖNETMELİĞE GÖRE OLUŞTURULAN KOMİSYONUN RAPORU GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURULARAK BELEDİYE MECLİSİNCE KARAR VERİLECEKTİR.  İŞYERİ SAYISI, 30 İLA 100 OLAN HALLER KÜÇÜK, 101 İLA 250 OLAN HALLER ORTA, 251 VE ÜZERİ OLAN HALLER İSE BÜYÜK TOPTANCI HALİ OLARAK SINIFLANDIRILACAKTIR.

12 12 TOPTANCI HALİ KURULUŞ KOMİSYONU  İMAR PLANINDA TOPTANCI HALİ YERİ OLARAK BELİRLENEN VEYA BELİRLENECEK ALANIN, YÖNETMELİĞE UYGUNLUĞUNU DEĞERLENDİRMEK ÜZERE BİR KOMİSYON OLUŞTURULACAKTIR.  KOMİSYON, BELEDİYE BAŞKANI YA DA GÖREVLENDİRECEĞİ YARDIMCISININ BAŞKANLIĞINDA; BELEDİYE İMAR MÜDÜRLÜĞÜ BELEDİYE DENETİM MÜDÜRLÜĞÜ, BAKANLIK İL MÜDÜRLÜĞÜ, ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ, İL/İLÇE EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜ, İL/İLÇE GIDA, TARIM VE HAYVANCILIK MÜDÜRLÜĞÜ, İL/İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ/İLÇE SAĞLIK GRUP BAŞKANLIĞI, TİCARET VE SANAYİ ODASI, ZİRAAT ODASI, TARAFINDAN BELİRLENECEK BİRER TEMSİLCİDEN OLUŞACAKTIR.

13 TOPTANCI HALİNDE BULUNMASI ZORUNLU HİZMET TESİSLERİ TÜM TOPTANCI HALLERİNDE ; İŞ YERLERİ, İDARE BİNASI, FİYAT PANOSU, BİLGİ İŞLEM SİSTEMİ, HOPARLÖR SİSTEMİ, AYDINLATMA SİSTEMİ, BULUNACAKTIR. GÜVENLİK KAMERASI, GİRİŞ-ÇIKIŞ KONTROL KULÜBESİ, AĞIRLIK KONTROL ÜNİTESİ, ÇÖP TOPLAMA YERİ, TUVALETLER, OTOPARK, BOŞ AMBALAJ DEPOLAMA YERİ ORTA VE BÜYÜK TOPTANCI HALLERİNDE AYRICA LABORATUVARLAR, İŞYERLERİNDE FAALİYET GÖSTERENLERİN TALEBİ ÜZERİNE SOĞUK HAVA DEPOSU, TASNİFLEME VE AMBALAJLAMA TESİSLERİ, BULUNACAKTIR. 13

14 14 TOPTANCI HALİNDE BULUNMASI ZORUNLU HİZMET TESİSLERİ MEVCUT TOPTANCI HALLERİNDEN, ‐1/1/2013 TARİHİNE KADAR BİLGİ İŞLEM SİSTEMİNİ KURMAYAN VE GEREKLİ TEKNİK DONANIMI SAĞLAMAYANLARA, ‐1/1/2015 TARİHİNE KADAR İSE DİĞER ZORUNLU HİZMET TESİSLERİNİ OLUŞTURMAYAN TOPTANCI HALLERİNE, MAHALLİN MÜLKÎ İDARE AMİRİ TARAFINDAN YÜZ BİN TÜRK LİRASI İDARÎ PARA CEZASI VERİLECEKTİR. BU TOPTANCI HALLERİNDEN, İDARÎ PARA CEZASI VERİLMESİNE İLİŞKİN KARARI TAKİP EDEN BİR YIL İÇİNDE ZORUNLU HİZMET TESİSLERİNİ OLUŞTURMAYANLARIN FAALİYETLERİ, MAHALLİN MÜLKÎ İDARE AMİRİ TARAFINDAN AYKIRILIK GİDERİLENE KADAR DURDURULACAKTIR.

15 15 TOPTANCI HALLERİNİN İŞLETİLMESİ  BELEDİYE TOPTANCI HALLERİ BELEDİYELER, ÖZEL TOPTANCI HALLERİ İSE İŞLETMECİLERİ TARAFINDAN İŞLETİLECEKTİR.  BELEDİYELER, KURDUKLARI TOPTANCI HALLERİNİN İŞLETİLMESİNİ BELEDİYE MECLİSİNCE BELİRLENECEK SÜRE, BEDEL VE KOŞULLARDA DEVREDEBİLECEKTİR.  ÖZEL TOPTANCI HAL İŞLETMELERİNİN, ANONİM ŞİRKET VEYA KOOPERATİF ŞEKLİNDE FAALİYET GÖSTERMESİ ESASI BENİMSENMİŞTİR. BUNLARDAN BELİRLİ BİR MİKTAR TEMİNAT ALINMASI DA ÖNGÖRÜLMÜŞTÜR.  BELEDİYECE TOPTANCI HALİNİN İŞLETİLMESİ DEVREDİLEN İŞLETMELERDE DE, ÖZEL TOPTANCI HALİ KURACAK TÜZEL KİŞİ İŞLETMELERDE İSTENİLEN ŞARTLAR ARANILACAKTIR.

16 TOPTANCI HALİNİN TAŞINMASI VE KAPATILMASI  ŞEHİR İÇİNDE KALAN, ÇEVREYE, ALTYAPIYA VE TRAFİĞE YÜK GETİREN, ULAŞIM İMKÂNLARI VE ALAN BÜYÜKLÜĞÜ YETERSİZ OLAN VE UYGUN ÇALIŞMA ORTAMI BULUNMAYAN TOPTANCI HALLERİ, BELEDİYE MECLİSİNİN KARARI İLE BAŞKA BİR ALANA TAŞINABİLECEK YA DA KAPATILABİLECEKTİR.  TOPTANCI HALLERİNİN TAŞINMASI YA DA KAPATILMASINDA, TOPTANCI HALİ KURULUŞ KOMİSYONUNUN İNCELEME RAPORU DİKKATE ALINACAKTIR.  KURULDUĞU YER İTİBARİYLE YÖNETMELİKTE BELİRLENEN ŞARTLARI SAĞLAMAYAN YA DA VERİMLİ ÇALIŞMAYAN TOPTANCI HALLERİ DE BELEDİYE MECLİSİ KARARIYLA KAPATILABİLECEKTİR. 16

17 17 TOPTANCI HALLERİNİN YÖNETİMİ  YÖNETMELİKLE TOPTANCI HAL YÖNETİM BİRİMİNİN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI, UYGULAMADA YAŞANAN SIKINTILARI GİDERECEK ŞEKİLDE DETAYLI OLARAK BELİRLENMİŞTİR.  HAL YÖNETİCİSİNİN, SAHİP OLMASI GEREKEN DİĞER NİTELİKLERİNİN YANI SIRA, İLLERDE EN AZ LİSANS, İLÇE VEYA BELDELERDE İSE EN AZ LİSE MEZUNU OLMASI ÖNGÖRÜLMÜŞTÜR.  TOPTANCI HALLERİNDE GÖREVLENDİRİLECEK ASGARİ ZABITA SAYISI, KÜÇÜK TOPTANCI HALLERİNDE ÜÇ, ORTA TOPTANCI HALLERİNDE ON BEŞ, BÜYÜK TOPTANCI HALLERİNDE İSE OTUZ OLARAK BELİRLENMİŞTİR.  BELEDİYELER, HAL ZABITALARI ARACILIĞIYLA TOPTANCI HALİ DIŞINDA DA DENETİM YAPABİLECEKTİR.

18 18 İŞYERLERİNİN İŞLETİLMESİ  BELEDİYE VE ÖZEL TOPTANCI HALLERİNDEKİ İŞYERLERİ, KİRALAMA VEYA SATIŞ YOLUYLA İŞLETİLECEKTİR.  BELEDİYE TOPTANCI HALİNDE SATILAN İŞYERİ SAYISI, O HALDEKİ TOPLAM İŞYERİ SAYISININ YÜZDE ELLİSİNİ GEÇEMEYECEKTİR. AYRICA, TOPTANCI HALLERİNDEKİ TOPLAM İŞYERİ SAYISININ EN AZ YÜZDE YİRMİSİ ÜRETİCİ ÖRGÜTLERİNE AYRILACAKTIR.  MEVCUT TOPTANCI HALLERİNDE BUNDAN SONRA YAPILACAK KİRALAMA, SATIŞ VE DEVİR İŞLEMLERİNDE, SATILAN İŞYERİ VE ÜRETİCİ ÖRGÜTÜ YERİNE İLİŞKİN BU ORANLAR DİKKATE ALINACAKTIR.  MEVCUT TOPTANCI HALLERİNDEKİ TAHSİSLİ İŞYERLERİ, TAHSİS SAHİPLERİNE HİÇBİR İŞLEME GEREK KALMAKSIZIN ON İKİ YIL SÜREYLE KİRALANMIŞ SAYILACAKTIR.

19 İŞYERLERİNİN İŞLETİLMESİ  TOPTANCI HALİNDEKİ İŞYERLERİNİN, ÜRETİCİ, ÜRETİCİ ÖRGÜTÜ, KOMİSYONCU VEYA TÜCCARLARA KİRALANMASI YA DA SATILMASI ÖNGÖRÜLMÜŞ, BU KİŞİLERİN SAHİP OLMASI GEREKEN ASGARİ ŞARTLAR DETAYLI OLARAK BELİRLENMİŞTİR.  AYNI TOPTANCI HALİNDE BİR KİŞİYE EN FAZLA BİR İŞYERİ KİRALANABİLECEK VEYA SATILABİLECEK, İŞYERLERİ, ADİ ŞİRKETLERE YA DA BİRDEN FAZLA GERÇEK VEYA TÜZEL KİŞİYE KİRALANAMAYACAK VEYA SATILAMAYACAKTIR. MEVCUT TOPTANCI HALLERİNDE FAALİYET GÖSTERENLER, DURUMLARINI 01/01/2015 TARİHİNE KADAR BUNA UYGUN HALE GETİRECEKTİR.  BELEDİYE TOPTANCI HALİNDEKİ İŞYERİNİN KİRA SÜRESİ SONA ERENLERLE, İHALEYE ÇIKILMAKSIZIN YENİDEN KİRA SÖZLEŞMESİ YAPILABİLECEKTİR. ANCAK, BU KİŞİLERİN SERBEST REKABETİ ENGELLEYİCİ ANLAŞMALAR YAPMAMIŞ, PİYASADA DARLIK OLUŞTURUCU DAVRANIŞLARDA BULUNMAMIŞ, GERÇEĞE AYKIRI RAPOR VE BELGELER DÜZENLEMEMİŞ OLMASI GEREKMEKTEDİR. 19

20 20 TEMİNAT  TİCARÎ GÜVENİN SAĞLANMASI VE TARAFLARIN HAKLARININ KORUNMASI AMACIYLA TOPTANCI HALİNDE FAALİYET GÖSTERENLERDEN TEMİNAT ALINMASI ÖNGÖRÜLMÜŞTÜR.  ALINACAK TEMİNAT TUTARI, KİRACILAR İÇİN HALDEKİ İŞYERİNİN, MALİKLER İÇİN İSE BULUNDUĞU TOPTANCI HALİNDE KİRALAMA YOLUYLA İŞLETİLEN EMSAL İŞYERİNİN BİR YILLIK KİRA BEDELİNDEN AZ OLMAMAK ÜZERE HER YILIN ARALIK AYINDA BELEDİYE MECLİSİNCE BELİRLECEKTİR.  TEMİNATTAN KESİLMEYE İLİŞKİN HAL HAKEM HEYETİ VEYA MAHKEME KARARLARI, TOPTANCI HAL YÖNETİM BİRİMİNCE YERİNE GETİRİLECEKTİR.

21 21 İŞYERLERİNİN DEVRİ  KİRALANAN İŞYERLERİ, VEFAT ETME VEYA ÇALIŞAMAYACAK DERECEDE KAZA GEÇİRME, HASTALIK YA DA YAŞLILIK GİBİ ZARURİ HALLERDE KANUNİ MİRASÇILARA DEVREDİLEBİLECEKTİR.  SERBEST REKABETİ ENGELLEYİCİ ANLAŞMALAR YAPMAMIŞ, PİYASADA DARLIK OLUŞTURUCU DAVRANIŞLARDA BULUNMAMIŞ, GERÇEĞE AYKIRI RAPOR VE BELGELER DÜZENLEMEMİŞ OLAN KİRACILAR DA, İŞYERLERİNİ BAŞKALARINA DEVREDEBİLECEKTİR.  KİRACILIK HAKKINI DEVRALANLAR, KİRACILIK HAKKINI DEVREDENLERLE YAPILMIŞ OLAN KİRA SÖZLEŞMESİNDE BELİRTİLEN SÜREYİ TAMAMLAYACAKTIR.  İŞYERİ MALİKLERİ DE YÖNETMELİKLE BELİRLENEN ŞARTLARA SAHİP KİŞİLERE İŞYERLERİNİ SATIŞ YOLUYLA DEVREDEBİLECEKTİR.

22 MALLARIN SATIŞI  MALLARIN TOPTAN SATIŞI; HAL İÇİ VE DIŞINDA FAALİYET GÖSTEREN ÜRETİCİ, ÜRETİCİ ÖRGÜTÜ, KOMİSYONCU VE TÜCCARLAR TARAFINDAN YAPILACAKTIR.  TOPTAN VEYA PERAKENDE SATMAK ÜZERE MAL SATIN ALANLAR, SATIN ALINAN MALLARIN ALIŞ BEDELİNDEN KANUNİ KESİNTİLER DIŞINDA REKLÂM, STANT, ZAYİ VE DİĞER GEREKÇELERLE HERHANGİ BİR KESİNTİ YAPAMAYACAKTIR.  KOMİSYONCULAR, KENDİ ADINA VE HESABINA, ÜRETİCİ, ÜRETİCİ ÖRGÜTÜ VE TÜCCARLAR İSE KENDİ ADINA VE BAŞKASI HESABINA FAALİYETTE BULUNAMAYACAKTIR.  HAL KAYIT SİSTEMİNDE HEM KOMİSYONCU HEM DE TÜCCAR OLARAK KAYITLI OLANLAR, KOMİSYONCULUK VEYA TÜCCARLIK SIFATLARINDAN HANGİSİNİ KULLANACAĞINI ÜÇ AY İÇİNDE SİSTEME KAYDETTİRECEKTİR. 22

23 23 MALLARIN SATIŞI  TOPTANCI HALLERİNDE MALLAR, SATIŞA ARZ ŞEKLİ BÖLÜNMEDEN BULUNDUĞU KASA, ÇUVAL, SANDIK VE BENZERİ KAPLARDA SATILACAKTIR.  TOPTAN VEYA PERAKENDE SATIŞTA, MALLARIN ÜZERİNDE VEYA KAP YA DA AMBALAJLARININ HERKES TARAFINDAN KOLAYLIKLA GÖRÜLEBİLECEK BİR YERİNDE SİSTEM ÜZERİNDEN ALINAN BELGE VEYA BARKODLU ETİKET BULUNDURULACAKTIR.  KÜNYE YERİNE, 01/01/2014 TARİHİNE KADAR MALIN ADI, CİNSİ, MİKTARI, ÜRETİM YERİ VE AİT OLDUĞU ÜRETİCİ/İŞLETMECİSİNE İLİŞKİN BİLGİLERİ İÇEREN İLGİLİ MEVZUATA GÖRE DÜZENLENMİŞ FİYAT ETİKETİ, FATURA VE BENZERİ BELGELER DE KULLANILABİLECEKTİR.

24 24 TOPTANCI HALLERİNDE UYULACAK GENEL ESASLAR  TOPTANCI HALLERİNDE ELEKTRONİK TARTI KULLANILACAKTIR. ELEKTRONİK TARTI KULLANIMI, 01/01/2015 TARİHİNDEN İTİBAREN ZORUNLU OLACAKTIR.  TOPTANCI HALİNİN AÇILIŞ VE KAPANIŞ SAATLERİ, HALİN YİRMİ DÖRT SAATİN KESİNTİSİZ EN AZ ALTI SAATİNDE KAPALI OLMASI KAYDIYLA HAL YÖNETİM BİRİMİNCE BELİRLENECEKTİR.  İŞYERLERİNDE, TOPTANCI HAL YÖNETİM BİRİMİNDEN ÖNCEDEN İZİN ALINMASI VE GEREKLİ BELGELERİN İBRAZ EDİLMESİ KAYDIYLA ELEMAN ÇALIŞTIRILABİLECEKTİR.  YÖNETMELİKTE BELİRLENEN ŞEKLE UYGUN KİMLİK KARTLARI, HALDE FAALİYET GÖSTEREN VE ÇALIŞANLARCA KULLANILACAKTIR.  HALDE FAALİYET GÖSTERENLER, MESLEKİ BİLGİ VE DENEYİMLERİNİ ARTIRMAK ÜZERE EĞİTİME TABİ TUTULABİLECEKTİR.

25 25 PAZAR YERLERİ HAKKINDA YÖNETMELİK  AMAÇ  SEMT VE ÜRETİCİ PAZARLARINI MODERN BİR YAPIYA KAVUŞTURMAK, BU YERLERDE SATILAN MALLARIN TİCARETİNİN KALİTELİ, STANDARTLARA VE GIDA GÜVENİLİRLİĞİNE UYGUN OLARAK SERBEST REKABET ŞARTLARI İÇİNDE YAPILMASINI TEMİN ETMEK VE TÜKETİCİLERİN HAK VE MENFAATLERİNİ KORUMAK.  KAPSAM ÜRETİCİLER İLE PAZARCILARIN FAALİYETLERİNİ DÜZENLEME PAZAR YERLERİNİN KURULMASI, İŞLETİLMESİ, TAŞINMASI VE KAPATILMASI ÜRETİCİ VE PAZARCILARDA ARANILACAK ŞARTLAR TAHSİS İŞLEMİ SATIŞ İŞLEMLERİ İDARELERİN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI CEZALAR

26 PAZAR YERLERİNİN KURULMASI VE İŞLETİLMESİ  PAZAR YERLERİ, İMAR PLANINDA BELİRLENMİŞ ALANLARDA YÖNETMELİKTE BELİRLENEN ASGARİ KOŞULLARI TAŞIYACAK ŞEKİLDE BELEDİYELERCE KURULACAKTIR.  GERÇEK VEYA TÜZEL KİŞİLER PAZAR YERİ KURAMAYACAKTIR.  PAZAR YERİ KURULMASINA, YÖNETMELİĞE GÖRE OLUŞTURULAN KOMİSYONUN RAPORU GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURULARAK BELEDİYE MECLİSİNCE KARAR VERİLECEKTİR.  MÜNHASIRAN ORGANİK MALLARIN SATIŞI AMACIYLA SEMT PAZARI KURULABİLECEKTİR.  PAZAR YERLERİ, BELEDİYELERCE İŞLETİLECEKTİR.  PAZAR YERLERİNİN İŞLETİLMESİNE İLİŞKİN BAZI HİZMETLER, YAPILACAK BELİRLİ SÜRELİ PROTOKOLLER İLE MESLEK KURULUŞLARI ELİYLE YÜRÜTÜLEBİLECEKTİR. 26

27 27 PAZAR YERİ KURULUŞ KOMİSYONU  İMAR PLANINDA PAZAR YERİ OLARAK BELİRLENEN VEYA BELİRLENECEK ALANIN, YÖNETMELİĞE UYGUNLUĞUNU DEĞERLENDİRMEK ÜZERE BİR KOMİSYON OLUŞTURULACAKTIR.  KOMİSYON, BELEDİYE BAŞKANI YA DA GÖREVLENDİRECEĞİ YARDIMCISININ BAŞKANLIĞINDA; BELEDİYE İMAR MÜDÜRLÜĞÜ, BELEDİYE DENETİM MÜDÜRLÜĞÜ, BAKANLIK İL MÜDÜRLÜĞÜ, İL/İLÇE EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜ, İL/İLÇE GIDA, TARIM VE HAYVANCILIK MÜDÜRLÜĞÜ, İL/İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ/İLÇE SAĞLIK GRUP BAŞKANLIĞI, İLGİLİ MESLEK KURULUŞU, ZİRAAT ODASI, O YERDE FAALİYET GÖSTEREN EN FAZLA ÜYEYE SAHİP TÜKETİCİ ÖRGÜTÜ TARAFINDAN BELİRLENECEK BİRER TEMSİLCİDEN OLUŞACAKTIR.

28 28 PAZAR YERİ KURULUŞ KOMİSYONU  PAZAR YERİ KURULACAK ALANIN UYGUNLUĞU KOMİSYONCA İNCELENECEKTİR. KOMİSYONUN RAPORU TAVSİYE NİTELİĞİNDE OLACAKTIR.  MEVCUT PAZAR YERLERİ DE, PAZAR YERİ KURULUŞ KOMİSYONU TARAFINDAN İNCELENECEKTİR.  İNCELEME SONUCUNDA MEVCUT PAZAR YERLERİNİN YÖNETMELİKTEKİ ŞARTLARA SAHİP OLMADIĞININ ANLAŞILMASI DURUMUNDA; BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ SINIRI VE MÜCAVİR ALANLARI İÇİNDEKİ PAZAR YERLERİ 01/01/2017, DİĞER YERLERDEKİ PAZAR YERLERİ İSE 01/01/2016 TARİHİNE KADAR İLGİLİ BELEDİYECE MEVZUATA UYGUN HALE GETİRİLECEKTİR.

29 PAZAR YERİNDE BULUNMASI ZORUNLU HİZMET TESİSLERİ  PAZARCI VE ÜRETİCİ SATIŞ YERLERİ,  ZABITA BÜROSU,  ÇÖP TOPLAMA YERİ,  ELEKTRONİK TARTILAR,  HOPARLÖR SİSTEMİ,  AYDINLATMA SİSTEMİ,  GÜVENLİK KAMERASI,  TUVALETLER. 29

30 30 PAZAR YERLERİNİN TAŞINMASI VE KAPATILMASI  ÇEVREYE, ALTYAPIYA VE TRAFİĞE YÜK GETİREN, ULAŞIM İMKÂNLARI VE ALAN BÜYÜKLÜĞÜ YETERSİZ OLAN VE UYGUN ÇALIŞMA ORTAMI BULUNMAYAN PAZAR YERLERİ BELEDİYE MECLİSİNİN KARARI İLE BAŞKA BİR ALANA TAŞINABİLECEK YA DA KAPATILABİLECEKTİR.  PAZAR YERLERİNİN TAŞINMASI YA DA KAPATILMASINDA, PAZAR YERİ KURULUŞ KOMİSYONUNUN İNCELEME RAPORU DİKKATE ALINACAKTIR.

31 31 TAHSİS İŞLEMLERİ  SEMT PAZARLARINDAKİ SATIŞ YERLERİ PAZARCILARA VE ÜRETİCİLERE, ÜRETİCİ PAZARLARINDAKİ SATIŞ YERLERİ İSE MÜNHASIRAN ÜRETİCİLERE TAHSİS EDİLECEKTİR.  ORGANİK MALLARIN SATIŞA SUNULDUĞU SEMT PAZARLARINDAKİ SATIŞ YERLERİ, YALNIZCA ORGANİK MAL ÜRETEN ÜRETİCİLERE VEYA BU TÜR MALLARI SATAN PAZARCILARA TAHSİS EDİLECEKTİR.  SATIŞ YERİ TAHSİSİ, YALNIZCA YÖNETMELİKTE BELİRTİLEN ŞARTLARA SAHİP PAZARCI VEYA ÜRETİCİLERE YAPILACAKTIR.  VEFAT ETME VEYA ÇALIŞAMAYACAK DERECEDE KAZA GEÇİRME, HASTALIK YA DA YAŞLILIK GİBİ ZARURİ HALLERDE SATIŞ YERLERİ, BELEDİYE ENCÜMENİ KARARI İLE KANUNİ MİRASÇILARA DEVREDİLEBİLECEKTİR.  DEVİR İŞLEMLERİNDEN HERHANGİ BİR ÜCRET TAHSİL EDİLMEYECEKTİR.

32 TAHSİS ÜCRETİ  TAHSİS ÜCRETİ, SATIŞ YERİNİN KULLANIMI SONRASINDA BELEDİYE MECLİSİNCE HER YIL BELİRLENECEK TARİFEYE GÖRE BELEDİYELERCE MAKBUZ KARŞILIĞINDA GÜNLÜK OLARAK TAHSİL EDİLECEKTİR.  ÜRETİCİLERDEN ALINACAK TAHSİS ÜCRETİ, 2464 SAYILI BELEDİYE GELİRLERİ KANUNUNDA YER ALAN TARİFEDEKİ EN ALT ORANDAN HESAPLANACAKTIR.  MESLEK KURULUŞLARI, BELEDİYELERLE YAPILAN PROTOKOLLER ÇERÇEVESİNDE VERDİKLERİ HİZMETLER İÇİN, 5362 SAYILI ESNAF VE SANATKARLAR MESLEK KURULUŞLARI KANUNU KAPSAMINDA MAKBUZ KARŞILIĞINDA ÜCRET TAHSİL EDEBİLECEKTİR.  TAHSİS SAHİPLERİNDEN, BUNLAR DIŞINDA HERHANGİ BİR AD ALTINDA ÜCRET TAHSİL EDİLEMEYECEKTİR. 32

33 33 SATIŞ İŞLEMLERİ  SEBZE VE MEYVELER İLE BELEDİYE ENCÜMENİNCE SATIŞINA İZİN VERİLEN DİĞER GIDA VE İHTİYAÇ MADDELERİ PERAKENDE OLARAK SATILACAKTIR.  AYNI KAP VEYA AMBALAJ İÇİNE DEĞİŞİK KALİTEDE VE/VEYA ÜZERİNDE YAZILI OLAN MİKTARDAN AZ MAL KONULAMAYACAKTIR.  ÇEVREYİ RAHATSIZ EDECEK ŞEKİLDE SATIŞ YAPILAMAYACAK, TÜKETİCİYE KARŞI SÖZLÜ VEYA FİİLÎ KÖTÜ MUAMELEDE BULUNULAMAYACAKTIR.  SATIŞLARDA, KESE KÂĞIDI, DOĞADA ÇÖZÜNEBİLEN YA DA BEZDEN İMAL EDİLMİŞ POŞETLER KULLANILACAKTIR. BUNLARIN KULLANIMI, 01/01/2014 TARİHİNDEN İTİBAREN ZORUNLU OLACAKTIR.  SATIŞLARDA, MALLARIN ÜZERİNDE VEYA KAP YA DA AMBALAJLARINDA SİSTEM ÜZERİNDEN ALINAN BELGE VEYA BARKODLU ETİKET BULUNDURULACAKTIR.  KÜNYE YERİNE, 01/01/2014 TARİHİNE KADAR FİYAT ETİKETİ DE KULLANILABİLECEKTİR.

34 34 TAHSİS SAHİPLERİNCE UYULACAK HUSUSLAR  SATIŞ YERLERİNE, SATIŞ YERİ NUMARALARINI GÖSTEREN BİR TANITIM LEVHASI YERLEŞTİRİLECEKTİR.  SATIŞA SUNULAN HER BİR MAL ÇEŞİDİ İÇİN, MALA İLİŞKİN BİLGİLERİN YER ALDIĞI FİYAT ETİKETİ DÜZENLENECEKTİR.  ELEKTRONİK TARTI KULLANILACAKTIR. ELEKTRONİK TARTI KULLANIMI, 01/01/2015 TARİHİNDEN İTİBAREN ZORUNLU OLACAKTIR.  YÖNETMELİKTE BELİRLENEN ŞEKLE UYGUN KİMLİK KARTLARI, TAHSİS SAHİPLERİNCE YAKALARINDA BULUNDURULACAKTIR.  ÖZELLİKLERİ İLGİLİ MESLEK KURULUŞUNUN GÖRÜŞÜ ALINARAK BELEDİYELERCE BELİRLENEN MEVSİM ŞARTLARINA UYGUN KIYAFETLER, TAHSİS SAHİPLERİNCE KULLANILACAKTIR.  TAHSİS SAHİPLERİ, MESLEKİ BİLGİ VE DENEYİMLERİNİ ARTIRMAK ÜZERE EĞİTİME TABİ TUTULABİLECEKTİR.

35 35 HAL HAKEM HEYETİ VE TOPTANCI HAL KONSEYİ HAKKINDA YÖNETMELİK  AMAÇ  HAL HAKEM HEYETİ İLE TOPTANCI HAL KONSEYİNİN KURULUŞ VE ÇALIŞMALARINA İLİŞKİN USUL VE ESASLARI DÜZENLEMEK.  KAPSAM  HAL HAKEM HEYETİNİN KURULUŞ VE YETKİ ALANI, GÖREV VE YETKİLERİ, TOPLANTI VE KARARLARI,  HAL HAKEM HEYETİ ÜYELERİ, BUNLARIN NİTELİKLERİ VE GÖREV SÜRESİ,  TOPTANCI HAL KONSEYİNİN OLUŞUMU, GÖREVLERİ, TOPLANTI VE ÇALIŞMA ESASLARI

36 36 HAL HAKEM HEYETİNİN KURULUŞU VE YETKİ ALANI  HAL HAKEM HEYETLERİ İL MERKEZLERİNDE KURULACAKTIR. BAKANLIĞIMIZCA GEREKLİ GÖRÜLMESİ HALİNDE İLÇE MERKEZLERİNDE DE HAL HAKEM HEYETİ KURULABİLECEKTİR.  İLÇE MERKEZLERİNDE HAKEM HEYETİ KURULMASINDA, O YERDEKİ TOPTANCI HALİ VE PAZAR YERİ ADEDİ, ÜRETİCİ VE MESLEK MENSUBU SAYISI, İŞLEM HACMİ, UYUŞMAZLIK SAYISI İLE BÜTÇE İMKÂNLARI DİKKATE ALINACAKTIR.  İL HAKEM HEYETİNİN YETKİ ALANI İL, İLÇE HAKEM HEYETİNİN YETKİ ALANI İLÇE SINIRLARI OLACAKTIR.  İLÇE HAKEM HEYETİNİN YETKİ ALANI, BULUNDUĞU İL SINIRLARI İÇİNDEKİ DİĞER İLÇELERİ KAPSAYACAK ŞEKİLDE İL MÜDÜRLÜĞÜNÜN GÖRÜŞÜ ALINARAK BAKANLIĞIMIZCA GENİŞLETİLİP DARALTILABİLECEKTİR.

37 HAL HAKEM HEYETİNİN GÖREV VE YETKİLERİ  HAL HAKEM HEYETLERİ, ÜRETİCİLER İLE MESLEK MENSUPLARI ARASINDA VEYA MESLEK MENSUPLARININ KENDİ ARALARINDA ORTAYA ÇIKAN UYUŞMAZLIKLARA ÇÖZÜM BULMAKLA GÖREVLİ VE YETKİLİ OLACAKTIR.  İDARİ PARA CEZALARI DIŞINDAKİ TÜM UYUŞMAZLIKLAR, HAKEM HEYETİNİN GÖREV VE YETKİSİ KAPSAMINDADIR.  TOPTANCI HALLERİ VE PAZAR YERLERİNİN YÖNETİM VE İŞLEYİŞİNDEN KAYNAKLANAN UYUŞMAZLIKLAR DA BU KAPSAMA DÂHİLDİR. 37

38 38 HAL HAKEM HEYETİNİN ÜYELERİ  HAL HAKEM HEYETİ, İLLERDE İL MÜDÜRÜ VEYA GÖREVLENDİRECEĞİ BİR PERSONEL, İLÇELERDE İSE KAYMAKAM VEYA GÖREVLENDİRECEĞİ BİR KAMU GÖREVLİSİ BAŞKANLIĞINDA; İL GIDA, TARIM VE HAYVANCILIK MÜDÜRLÜĞÜ, BELEDİYE, BARO, ZİRAAT ODASI, ZİRAAT/GIDA MÜHENDİSLERİ ODASI, TİCARET VE/VEYA SANAYİ ODASI, ESNAF VE SANATKÂRLAR ODALARI BİRLİĞİ, EN FAZLA ÜYEYE SAHİP TÜKETİCİ ÖRGÜTÜ, EN FAZLA ÜYEYE SAHİP KOMİSYONCU VE/VEYA TÜCCAR DERNEĞİ TARAFINDAN GÖREVLENDİRİLECEK VEYA SEÇİLECEK BİRER TEMSİLCİDEN OLUŞACAKTIR.

39 39 HAL HAKEM HEYETİ ÜYELERİ VE RAPORTÖR  HAKEM HEYETİ ÜYELERİNİN GÖREV SÜRESİ 2 YIL OLACAKTIR.  ÜYELER, AYNI HAKEM HEYETİNDE ÜST ÜSTE EN FAZLA İKİ DÖNEM GÖREV YAPABİLECEKTİR.  HEYETİN ÇALIŞMA VE KARARLARINA YÖNELİK GÖREVLERİ YÜRÜTMEK ÜZERE BİR RAPORTÖR GÖREVLENDİRİLECEKTİR.  İŞLEM YOĞUNLUĞU FAZLA OLAN HAKEM HEYETLERİNDE, BAKANLIĞIMIZIN İZNİ İLE BİRDEN FAZLA RAPORTÖR OLABİLECEKTİR.  RAPORTÖR, İLLERDE İL MÜDÜRLÜĞÜ PERSONELİ ARASINDAN, İLÇELERDE İSE KAMU GÖREVLİLERİ ARASINDAN GÖREVLENDİRİLECEKTİR.  HAKEM HEYETİ ÜYELERİ İLE RAPORTÖRLERE, KATILDIKLARI HER TOPLANTI İÇİN HUZUR HAKKI ÖDENECEK, ANCAK, HUZUR HAKKI ÖDENECEK TOPLANTI SAYISI BİR AYDA İKİDEN FAZLA OLAMAYACAKTIR.

40 HAL HAKEM HEYETİ TOPLANTILARI VE KARARLARI  HAKEM HEYETİNE, UYUŞMAZLIK KONUSUNU İÇEREN BİR DİLEKÇE İLE BAŞVURULACAKTIR.  BAŞVURULAR, MAL ALIM SATIM İŞLEMLERİNDEN KAYNAKLANAN UYUŞMAZLIKLARDA MALI ALAN YA DA SATANIN FAALİYET GÖSTERDİĞİ, DİĞER UYUŞMAZLIKLARDA İSE MÜRACAAT SAHİBİNİN FAALİYET GÖSTERDİĞİ VEYA İKAMET ETTİĞİ YERDEKİ HAKEM HEYETİNE YAPILACAKTIR.  TARAFLARI VE KONUSU AYNI OLAN UYUŞMAZLIKLARLA İLGİLİ FARKLI HAKEM HEYETLERİNE YA DA AYNI HAKEM HEYETİNE BİRDEN FAZLA BAŞVURU YAPILAMAYACAKTIR.  TOPLANTILAR HER AYIN BİRİNCİ VE ON ALTINCI GÜNÜNDE YAPILACAKTIR. HEYET, BAŞKANIN ÇAĞRISI ÜZERİNE OLAĞANÜSTÜ TOPLANABİLECEKTİR.  HEYET, EN AZ ALTI ÜYE İLE TOPLANACAK VE KATILANLARIN YARISINDAN BİR FAZLASININ OYU İLE KARAR ALABİLECEKTİR. 40

41 41 HAL HAKEM HEYETİ TOPLANTILARI VE KARARLARI  UYUŞMAZLIĞA İLİŞKİN İNCELEME, RAPORTÖR TARAFINDAN HAZIRLANAN RAPOR VE İLGİLİ BELGELERİN YER ALDIĞI DOSYA ÜZERİNDEN YAPILACAKTIR.  HAKEM HEYETİ, TARAFLARI DİNLEYEBİLECEK VEYA UYUŞMAZLIĞA İLİŞKİN KONULARLA SINIRLI OLMAK KAYDIYLA İLGİLİ KİŞİ VEYA KURULUŞLARDAN BİLGİ VE BELGE İSTEYEBİLECEKTİR.  DEĞERİ ELLİ BİN TÜRK LİRASININ ALTINDA BULUNAN UYUŞMAZLIKLARA İLİŞKİN HAKEM HEYETİNİN VERECEĞİ KARARLAR İLAM HÜKMÜNDE OLACAKTIR. BU KARARLARA KARŞI, TİCARÎ DAVALARA BAKMAKLA GÖREVLİ ASLİYE TİCARET MAHKEMESİNE İTİRAZ EDİLEBİLECEKTİR.  BUNUN DIŞINDAKİ DİĞER UYUŞMAZLIKLAR HAKKINDA HEYETİN VERECEĞİ KARARLAR, İLGİLİ MAHKEMELERDE DELİL OLARAK İLERİ SÜRÜLEBİLECEKTİR.

42 42 TOPTANCI HAL KONSEYİNİN KURULUŞU VE ÜYELERİ  MALLARIN TİCARETİNİN KANUNUN AMACINA UYGUN OLARAK YAPILMASININ SAĞLANMASI HUSUSUNDA BİLGİ VE GÖRÜŞ ALIŞVERİŞİNDE BULUNMAK,  SORUNLARI İNCELEMEK VE ÖNLEMLERİ TESPİT ETMEK,  UYGULAMAYLA İLGİLİ KURUMLAR ARASINDA İŞBİRLİĞİNİ SAĞLAMAK ÜZERE TOPTANCI HAL KONSEYİ OLUŞTURULMUŞTUR.  KONSEY, BAKANLIĞIMIZ MÜSTEŞARININ BAŞKANLIĞINDA; BAKANLIĞIMIZ (İKİ TEMSİLCİ), İÇİŞLERİ BAKANLIĞI, MALİYE BAKANLIĞI, GIDA, TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI, EKONOMİ BAKANLIĞI, TÜRK STANDARTLARI ENSTİTÜSÜ BAŞKANLIĞI,

43 TOPTANCI HAL KONSEYİNİN KURULUŞU VE ÜYELERİ  TÜRK AKREDİTASYON KURUMU,  TÜRKİYE ODALAR VE BORSALAR BİRLİĞİ,  TÜRKİYE ESNAF VE SANATKÂRLARI KONFEDERASYONU,  TÜRKİYE ZİRAAT ODALARI BİRLİĞİ,  TÜRKİYE BELEDİYELER BİRLİĞİ,  KOMİSYONCU VEYA TÜCCARLARIN AYRI AYRI YA DA BİRLİKTE OLUŞTURDUĞU DERNEKLERİN MENSUP OLDUĞU EN FAZLA ÜYEYE SAHİP FEDERASYON,  TÜKETİCİ ÖRGÜTLERİNİN MENSUP OLDUĞU EN FAZLA ÜYEYE SAHİP FEDERASYON,  EN FAZLA ÜYEYE SAHİP ÜRETİCİ ÖRGÜTÜ, TARAFINDAN BELİRLENECEK ÜST DÜZEY BİRER TEMSİLCİ OLMAK ÜZERE ON ALTI KİŞİDEN OLUŞACAKTIR. 43

44 44 TOPTANCI HAL KONSEYİNİN TOPLANTI VE ÇALIŞMALARI  KONSEY, BAŞKANIN ÇAĞRISI ÜZERİNE YILDA BİR KEZ ANKARA’DA TOPLANACAKTIR. İHTİYAÇ HALİNDE BAŞKANIN ÇAĞRISI ÜZERİNE OLAĞANÜSTÜ OLARAK DA TOPLANABİLECEKTİR.  KONSEY TOPLANTILARINDA ALINAN KARARLAR TAVSİYE NİTELİĞİNDE OLACAK VE ÖNCELİKLE ELE ALINMAK ÜZERE İLGİLİ MERCİLERE İLETİLEBİLECEKTİR.  DİĞER KURUM VE KURULUŞ TEMSİLCİLERİ İLE UZMAN KİŞİLER, GÜNDEMDEKİ KONULARLA İLGİLİ OLARAK TOPLANTILARA KATILMAK VE GÖRÜŞ BİLDİRMEK ÜZERE DAVET EDİLEBİLECEKTİR.  KONSEYİN SEKRETARYA HİZMETLERİ, BAKANLIĞIMIZ TARAFINDAN YERİNE GETİRİLECEKTİR.

45 SEBZE VE MEYVE ÜRETİCİ ÖRGÜTLERİ HAKKINDA YÖNETMELİK  AMAÇ  ÜRETİCİLERCE KURULAN TÜZEL KİŞİLİKLERİ ÜRETİCİ ÖRGÜTÜ OLARAK BELGELENDİRMEK VE BUNLARIN FAALİYETLERİNE İLİŞKİN USUL VE ESASLARI DÜZENLEMEK.  KAPSAM  ÜRETİCİ ÖRGÜTLERİNİN ASGARÎ ORTAK VEYA ÜYE SAYILARI İLE BUNLARIN NİTELİKLERİ,  İLGİLENDİRİLECEKLERİ TOPTANCI HALLERİ VE YAPACAKLARI SATIŞLAR,  ÜRETİCİ ÖRGÜTÜ BELGESİNİN VERİLMESİ VE İPTALİ. 45

46 46 ÜRETİCİ ÖRGÜTÜ BELGESİ  TARIM KREDİ KOOPERATİFLERİ,  TARIM SATIŞ KOOPERATİFLERİ,  TARIMSAL ÜRETİCİ BİRLİKLERİ,  1163 SAYILI KOOPERATİFLER KANUNU UYARINCA SEBZE VE MEYVE ÜRETİCİLERİNCE KURULAN KOOPERATİFLER, BAKANLIĞIMIZ İL MÜDÜRLÜĞÜNDEN ÜRETİCİ ÖRGÜTÜ BELGESİ ALMAK KAYDIYLA ÜRETİCİ ÖRGÜTÜ OLARAK KABUL EDİLECEKTİR. ÜRETİCİ ÖRTÜTÜ BELGESİ, 1/1/2014 TARİHİNE KADAR BAKANLIĞIMIZCA VERİLECEKTİR. ÜRETİCİ ÖRGÜTÜ, FAALİYET MERKEZİNİN BULUNDUĞU YERDEKİ TOPTANCI HALİ İLE İLGİLENDİRİLECEKTİR.

47 47 SATIŞ İŞLEMLERİ  ÜRETİCİ ÖRGÜTLERİNCE, TOPTAN VEYA PERAKENDE OLARAK ORTAK VEYA ÜYELERİNE AİT MALLARIN ALIM VE SATIMI YAPILABİLECEKTİR.  ÜRETİCİ ÖRGÜTLERİ, FAALİYET MERKEZLERİNİN BULUNDUĞU YERDEKİ DİĞER ÜRETİCİLER İLE ÜRETİCİ ÖRGÜTLERİNE AİT MALLARI DA ALIP SATABİLECEKLERDİR.  ÜRETİCİ ÖRGÜTLERİNDEN SATIN ALINAN MALLARIN ALIŞ BEDELİNDEN KANUNİ KESİNTİLER DIŞINDA REKLÂM, STANT, ZAYİ VE DİĞER GEREKÇELERLE HERHANGİ BİR KESİNTİ YAPILAMAYACAKTIR.  ÜRETİCİ ÖRGÜTLERİNCE TOPTAN VEYA PERAKENDE SATILAN MALLARDAN HAL RÜSUMU ALINMAYACAKTIR.


"2 SLAYT NO  ÜLKEMİZDE SEBZE-MEYVE TİCARETİNİN MEVCUT DURUMU 3-4  HAL KANUNUNUN AMACI VE GETİRDİĞİ YENİLİKLER 5-8  SEBZE VE MEYVE TİCARETİ VE TOPTANCI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları