Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MERHABA KPSS EĞİTİMDE DERS ve KONU AĞIRLIKLARI DERSLER PUANA ETKİSİ %SS Eğitime Giriş 2 PROGRAM GELİŞTİRME 81012 Sınıf Yönetimi 2 ÖĞRETİM STRATEJİLERİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MERHABA KPSS EĞİTİMDE DERS ve KONU AĞIRLIKLARI DERSLER PUANA ETKİSİ %SS Eğitime Giriş 2 PROGRAM GELİŞTİRME 81012 Sınıf Yönetimi 2 ÖĞRETİM STRATEJİLERİ."— Sunum transkripti:

1

2 MERHABA

3 KPSS EĞİTİMDE DERS ve KONU AĞIRLIKLARI DERSLER PUANA ETKİSİ %SS Eğitime Giriş 2 PROGRAM GELİŞTİRME Sınıf Yönetimi 2 ÖĞRETİM STRATEJİLERİ YÖNTEM VE TEKNİKLER 2530 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME1518 GELİŞİM PSİKOLOJİSİ1012 ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ2530 REHBERLİK1518 EĞİTİM BİLİMLERİ %40, GENEL YETENEK %30, GENEL KÜLTÜR %30

4 EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR

5 BİREYİN DAVRANIŞLARINDA KENDİ YAŞANTILARI YOLUYLA, KASITLI OLARAK İSTENDİK DEĞİŞME MEYDANA GETİRME SÜRECİDİR. EĞİTİM? 1

6 BİREYİN DAVRANIŞLARINDA DAVRANIŞ? *BİLİŞSEL *DUYUŞSAL *DEVİNİŞSEL *GÖRÜLEBİLİR HAREKET *İÇ VE DIŞ TEPKİ *ÖĞRENİLMİŞ İSTENDİK İSTENMEDİK *ÖĞRENİLMEMİŞ *DOĞUŞTAN GELEN *GEÇİCİ *OLGUNLAŞMA 15

7 KENDİ YAŞANTILARI YOLUYLA YAŞANTI: ÇEVREYLE ETKİLEŞİM SONUCUNDA ORTAYA ÇIKAN KALICI İZ KASITLI OLARAK İSTENDİK DEĞİŞME SÜRECİDİR.

8 SÜREÇ? OLUŞUM/AYNI HEDEFE YÖNELİK OLAYLAR BÜTÜNÜ EĞİTİM-KÜLTÜR İLİŞKİSİ KÜLTÜR EĞİTİMİ KAPSAR. PLANLI/PROGRAMLI DEĞİLDİR. DEĞİŞİME DİRENİR. GELENEKSELDİR,AYNEN KABUL EDER. EĞİTİM KÜLTÜRDEN ETKİLENİR. PLANLI/PROGRAMLIDIR. KÜLTÜRÜ YENİ NESİLLERE AKTARIR. BİLİMSELDİR, SORGULAR. DEĞİŞİMİ HAZIRLAR. 6,19 KÜLTÜRLENME, KÜLTÜRLEME, KASITLI KÜLTÜRLEME, KÜLTÜRLEŞME, KÜLTÜR ŞOKU

9

10

11 EĞİTİM KURUMLARININ İŞLEVLERİ? TOPLUMSAL:  KÜLTÜR MİRASI ve SOSYALLEŞME  TOPLUMSAL GELİŞME ve DEVAMLILIK  KASITLI KÜLTÜRLEME  TOPLUM SORUNLARINI ÇÖZME SİYASAL:  İYİ VATANDAŞ  GÖREVLERİNİ BİLEN VATANDAŞ  MİLLET BİLİNCİ  BİLİNÇLİ SEÇMEN  DEMOKRATİK BİREY  LİDER BİREYSEL:  BİLİŞSEL/DUYUŞSAL/DEVİNİŞSEL GELİŞME  KENDİNİ GERÇEKLEŞTİRME  ÖZELLİKLERİNE UYGUN BECERİ/TUTUM KAZANDIRMA  ÖĞRENME ÇEVRESİNİ BİREYİN İHTİYAÇLARINA GÖRE DÜZENLEME  MESLEKİ ÖZELLİKLER EKONOMİK:  İYİ ÜRETİCİ/TÜKETİCİ  ÜLKE KAYNAKLARINI VERİMLİ KULLANAN  ÜLKE KALKINMASINDA ETKİLİ İNSAN 2,4 7,8 9,11,12 SEÇME İŞLEVİ GİZİL İŞLEVLER

12 SÜREÇ EĞİTİM  TOPLUMUN GELİŞMESİNİ ve KALKINMASINI SAĞLAR.  SÜREKLİDİR.  DEĞİŞİME AÇIKTIR.  KAPSAMLIDIR.  HER YERDE, HER ZAMAN OLUŞABİLİR.  KÜLTÜREL YAPI ve EĞİTİM HEDEFLERİ AÇISINDAN TUTARLIDIR.

13 SÜREÇ EĞİTİM İNFORMAL ve FORMAL OLARAK OLUŞUR İNFORMAL EĞİTİMFORMAL EĞİTİM oAMAÇSIZ, PLANSIZ oKONTROLSÜZ, RİSKLİ oRAST GELE oZAMAN VE ORTAM SINIRSIZ oKADEMELİ DEĞİL YAYGIN EĞİTİM  İLGİ ve GEREKSİNMELERE YÖNELİK  OKUL ÖZELLİKLE YERLERDE  AŞAMALI DEĞİL AMAÇLI,PLANLI, PROGRAMLI KURUMSAL, KADEMELİ KONTROLLÜ ÖĞRETİME DAYALI DEĞERLENDİRMELİ ÖRGÜN EĞİTİM  OKULLARDA, AŞAMALI  YAŞ GRUPLARINA YÖNELİK  MİLLİ EĞİTİM AMAÇLARINA BAĞLI 13, 17,18

14 ÖĞRETİM? *ÖNCEDEN BELİRLENMİŞ ORTAMLARDA, *PLANLI ve PROGRAMLI OLARAK *BİLGİ, BECERİ, TUTUM ve DAVRANIŞ KAZANDIRMA ÇALIŞMASIDIR

15 ÖĞRETME? EĞİTİM ve ÖĞRETİMDEKİ DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİNİ KILAVUZLAMA ÖĞRENME? KILAVUZLAMA SONUCUNDA DAVRANIŞ DEĞİŞTİRME

16 EĞİTİM-ÖĞRETİM İLİŞKİSİ? EĞİTİM HER YERDE OLUR. YAŞAM BOYU SÜRER. ÖĞRETİMİ KAPSAR. HER TÜRLÜ BİLGİ ve DENEYİME AÇIKTIR. ÖĞRETİM OKULDA OLUR. ZAMAN SINIRI VARDIR. EĞİTİMİN PROGRAMLI KISMIDIR. PROGRAMLANMIŞ BİRİKİMİ VERİR. EĞİTİM-ÖĞRETİM BENZERLİĞİ? *KALICI DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİ OLUŞUR *DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİNİ SAĞLAYACAK BİR ORTAM VARDIR EĞİTİM-ÖĞRETİM FARKLILIĞI?

17 SÜREÇ EĞİTİM ÖĞRENCİ, ÖĞRETMEN, YÖNETİCİ, DESTEK PERSONELİ, EĞİTİM ORTAMI YATIRIMLARI ( HAZIR BULUNUŞLUK/DUYGUSAL HAZIRLIK) BİR SİSTEMDİR ÖĞRENME- ÖĞRETME ÖĞRENME SONUÇLARI NİTELİKLİ İNSAN NİTELİKLİ TOPLUM (İSTENDİK DAVRANIŞ) DÖNÜT-DÜZELTME GİRDİİŞLEMÇIKTI İYİLEŞTİRME ÇALIŞMALARI AÇIK, YARI AÇIK, KAPALI SİSTEM

18 EĞİTİM İLETİŞİM SÜRECİDİR SÜREÇ KAYNAK ÖĞRETMEN, ARAÇ İLETİ BİLGİ, DUYGU, HAREKET, SES, RESİM, YAZI KANAL EĞİTİM DURUMLARI, ORTAM, YÖNTEM, TEKNİK ALICI ÖĞRENCİ DÖNÜT

19 OKUL? ÖĞRETİM ÇALIŞMALARININ YAPILDIĞI YERDİR. HER KURUM GİBİ BELLİ BİR AMACI VARDIR. OKULA DEVAM ZORUNLUDUR. TOPLUMUN GÖZÜ OKULUN ÜZERİNDEDİR. OKULUN KAYNAKLARI SINIRLIDIR. OKULDAKİ ROL ve STATÜLER SINIRLIDIR. OKULLARDAKİ İŞLER GENELLİKLE KÜÇÜK GRUPLARLA YÜRÜTÜLÜR 5

20

21

22 MİLLİ EĞİTİMLE İLGİLİ YASALAR MİLLİ EĞİTİM TEMEL KANUNU TEVHİD-İ TEDRİSAT KANUNU MİLLİ EĞİTİM TEŞKİLAT YASASI

23 MİLLİ EĞİTİM TEMEL KANUNU TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN GENEL AMAÇLARI TÜRK MİLLETİNİN BÜTÜN FERTLERİNİ; ANAYASADA İFADE EDİLEN TÜRK MİLLİYETÇİLİĞİNE BAĞLI, MİLLİ, AHLAKİ, KÜLTÜREL ve MANEVİ DEĞERLERİNİ BENİMSEYEN, KORUYAN, GELİŞTİREN; AİLESİNİ, MİLLETİNİ, VATANINI SEVEN ve DAİMA YÜCELTMEYE ÇALIŞAN; İNSAN HAKLARINA ve ANAYASANIN BAŞLANGICINDAKİ TEMEL İLKELERE DAYANAN DEMOKRATİK, LAİK ve SOSYAL BİR HUKUK DEVLETİ OLAN TÜRKİYE CUMHURİYETİNE KARŞI GÖREV VE SORUMLULUKLARINI BİLEN ve UYGULAYAN BİREYLER YETİŞTİRMEK, (İYİ VATANDAŞ) BEDEN, ZİHİN, AHLAK, RUH ve DUYGU BAKIMINDAN DENGELİ ve SAĞLIKLI ŞEKİLDE GELİŞMİŞ BİR KİŞİLİĞE ve KARAKTERE, HÜR ve BİLİMSEL DÜŞÜNME GÜCÜNE, GENİŞ BİR DÜNYA GÖRÜŞÜNE SAHİP, İNSAN HAKLARINA SAYGILI, KİŞİLİK ve TEŞEBBÜSE DEĞER VEREN, TOPLUMA KARŞI SORUMLULUK DUYAN, YAPICI-YARATICI ve VERİMLİ KİŞİLER OLARAK YETİŞTİRMEK, (İYİ BİREY) İLGİ, İSTİDAT ve KABİLİYETLERİNİ GELİŞTİREREK BİLGİ, BECERİ ve DAVRANIŞLAR ve BİRLİKTE İŞ GÖRME ALIŞKANLIĞI KAZANDIRMAK SURETİYLE HAYATA HAZIRLAMAK ve ONLARIN KENDİLERİNİ MUTLU KILACAK ve TOPLUMUN MUTLULUĞUNA KATKIDA BULUNACAK BİR MESLEK SAHİBİ OLMALARINI SAĞLAMAKTIR.(ETKİLİ ÜRETKEN BİREY) 10

24 TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN GENEL İLKELERİ 1.FERDİN ve TOPLUMUN İHTİYACI 2.YÖNELTME 3.EĞİTİM HAKKI 4.GENELLİK ve EŞİTLİK 5.FIRSAT ve İMKAN EŞİTLİĞİ 6.SÜREKLİLİK 7.ATATÜRK İLKE ve İNKILAPLARI ile ATATÜRK MİLLİYETÇİLİĞİ 8.DEMOKRASİ EĞİTİMİ 9.LAİKLİK 10.BİLİMSELLİK 11.PLANLILIK 12.KARMA EĞİTİM 13.OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİ 14.HER YERDE EĞİTİM

25

26

27

28 TEVHİD-İ TEDRİSAT KANUNU ÖĞRETİMİN BİRLEŞTİRİLMESİ KANUNU DEĞİŞİK BAKANLIKLAR AZINLIKLAR DİNİ TEMSİLCİLİKLER MEZHEPLER TARİKATLAR DERNEKLER *ARACILIĞI İLE *HERKESİN KENDİ HEDEFLERİNE GÖRE DÜZENLEDİĞİ EĞİTİMİN, MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KONTROLÜNDE YAPILMASI AMACIYLA ÇIKARILMIŞTIR. 14,17

29 MADDE 1: TÜRKİYE DAHİLİNDEKİ BÜTÜN MÜESSESAT-I İLMİYE VE TEDRİSİYE MAARİF VEKALETİNE MERBUTTUR. MADDE 2: ŞER'İYE VE EVKÂF VEKALETİ VEYAHUT HUSUSİ VAKIFLAR TARAFINDAN İDARE OLUNAN BİLCÜMLE MEDRESE VE MEKTEPLER MAARİF VEKALETİNE DEVİR VE RAPTEDİLMİŞTİR. MADDE 3: ŞER'İYE VE EVKAF VEKÂLETİ BÜTÇESİNDE MEKÂTİB VE MEDARİSE TAHSİS OLUNAN MEBALİĞ, MAARİF BÜTÇESİNE NAKLEDİLECEKTİR.

30 MADDE 4: MAARİF VEKÂLETİ, YÜKSEK DİNİYAT MÜTEHASSISLARI YETİŞTİRMEK ÜZERE DÂRÜLFÜNUNDA BİR İLÂHİYAT FAKÜLTESİ TESİS VE İMAMET VE HİTABET GİBİ HİDEMAT-I DİNİYYENİN İFASI VAZİFESİYLE MÜKELLEF MEMURLARIN YETİŞMESİ İÇİN DE AYRI MEKTEPLER KÜŞAD EDECEKTİR. MADDE 5: BU KANUNUN NEŞRİ TARİHİNDEN İTİBAREN TERBİYE VE TEDRİSAT-I UMUMİYYE İLE MÜŞTEGİL OLUP ŞİMDİYE KADAR MÜDAFAA-I MİLLİYEYE MERBUT OLAN ASKERÎ RÜŞDİ VE İDADİLERLE, SIHHIYE VEKÂLETİNE MERBUT OLAN DARÜLEYTAMLAR BÜTÇELERİ VE HEYET-İ TALİMİYELERİ İLE BERABER MAARİF VEKALETİNE RAPTOLUNMUŞTUR. MEZKUR RÜŞDİ VE İDADİLERDE BULUNAN HEYET-İ TALİMİYELERİN CİHET-İ İRTİBATLARI ÂTİYEN AİT OLACAĞI VEKALETLER ARASINDA TAHVİL VE TANZİM EDİLECEK VE O ZAMANA KADAR ORDUYA MENSUP OLAN MUALLİMLER ORDUYA NİSBETLERİNİ MUHAFAZA EDECEKTİR."

31 MİLLİ EĞİTİM TEŞKİLAT YASASI 1.MİLLİ EĞİTİM ŞURASI (DANIŞMA) 2.TALİM TERBİYE KURULU 3.GENEL MÜDÜRLÜKLER 4.TEFTİŞ KURULU BAŞKANLIĞI (DANIŞMA) 5.İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 6.İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 7.OKUL MÜDÜRLÜĞÜ 8.ÖĞRETMENLER KURULU (DANIŞMA) 9.ZÜMRE-BÖLÜM KURULU (DANIŞMA) ZÜMRE-BÖLÜM BAŞKANI 3

32

33 DOSTÇA KALIN


"MERHABA KPSS EĞİTİMDE DERS ve KONU AĞIRLIKLARI DERSLER PUANA ETKİSİ %SS Eğitime Giriş 2 PROGRAM GELİŞTİRME 81012 Sınıf Yönetimi 2 ÖĞRETİM STRATEJİLERİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları