Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ E TİCARET  Sadık YAVAŞ  Mehmet Yavuz KEKLİKOĞLU.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ E TİCARET  Sadık YAVAŞ  Mehmet Yavuz KEKLİKOĞLU."— Sunum transkripti:

1 TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ E TİCARET  Sadık YAVAŞ  Mehmet Yavuz KEKLİKOĞLU

2 İçerik  Tanım  Gelişim  Türkiye  İşleyişi  Sınıflama  Etkileri  E-ödeme  E-güvenlik  Gelecek ‘Biz mal satarak değil, tüketicilerin karar vermesine yardımcı olarak para kazanıyoruz.’ JEFF BEZOS Amazon-CEO

3  Telekomünikasyon ağları üzerinden değer değişimi amaçlayan aktivitelerin yapılması (EITO)  İnternet ağları üzerinden kuruluşları ve bireyleri ilgilendiren her türlü ticari etkinliğe ait olan işlemin yapılması (OECD)  Ödeme işlemlerinin internet üzerinden yapıldığı alış ve satış işlemi (ECOM)

4  E-business: firmanın kontrolü altındaki bilişim sistemleri ile, firma içi iş ve işlemlerin dijital ortamlarda yürütülmesi,  E-commerce: firma sınırları dışındaki alış, satış gibi değer değişimlerinin dijital ortamlarda yürütülmesi. Kaynak: Loudon, & Traver

5 Kaynak: smallbusinessheroes.co.uk/

6 TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ B2B gelişimi B2C gelişimi Kaynak: Loudon, & Traver Gelişim

7 TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ E-ticaret ve Türkiye Kaynak:

8 TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ E-ticaret ve Türkiye Kaynak:

9 Kaynak: Loudon, & Traver

10 Kaynak: Laudon&Laudon ÜreticiToptancıPerakendeci ÜreticiPerakendeci Üretici Tüketici $48,50 $40,34 $20,45

11  Tek doğru sınıflama… yok  Sektör bazında ayrım  Teknoloji bazında ayrım  Model bazında ayrım  Aynı firma içinde birkaçı bir arada

12 İlişki temelinde ayrım  Business-to-Consumer (B2C)  Business-to-Business (B2B)  Consumer-to-Consumer (C2C)  ? (G2G)-(B2G)-(G2C) Teknoloji temelinde ayrım  Peer-to-Peer (P2P)  Mobile commerce (M-commerce) Nitelik temelinde ayrım  Doğrudan e-ticaret  Dolaylı e-ticaret

13

14 Kaynak: Kalaycı :2004

15 B2C Portal E-tailer İçerik sağlayıcı İşlem yapıcı Pazar yaratıcı Servis sağlayıcı Topluluk sağlayıcı B2B E-bayi E-tedarik Aracılık Sektörel konsorsiyum Sektörel özel ağlar

16 7/24 Küresel erişim Muhtemel düşük fiyat Dijital ürün hemen teslim Bilgi çeşit ve yoğunluğu Fiziki ürün geç teslim Gümrük, vergileme Gizlilik, güvenlik Fiziki ürün deneme sınırlılığı

17 Küresel erişim CRM vd. sistemlerle entegrasyon Geribildirim imkanları Artan rekabet Kıyas imkanı, kârlılık düşüşü İçsel, dışsal bilgi yüklemesi

18 Kayıtlı ekonomi Ucuz kontrol imkanları Vergi artışı (satıcı ülke) İthalat vergi kaybı (alıcı ülke) Finanssal ürün vergi kaybı

19  Uluslararasılaşma imkanı  Geri bildirime hızlı adaptasyon  E-Tedarik  E-pazaryeri  E-CRM  Önemli noktalar  Kurumsal hazırlık  Girişimci mantalitesi  Rekabetçilik  Güven

20  Zaman ve mekanı aşan ticaret  Entegrasyon ve küreselleşme  Gümrükleme ve vergi  Tüm dünyaya erişim  Yeni meslekler  Etkinlik ve rekabetçilik

21  Maliyetler bağlamında:  İşlem maliyetlerinde düşme  Artan rekabetçilik, artan verimlilik  Girdi, üretim ve dağıtım maliyetinde düşme  Fiyatlar bağlamında:  Aracılık azalışı  Kolay araştırma imkanı  Daha sık fiyat değişimi

22  Finanssal ürün ve hizmetlerin elektronik iletişim araçları ile sağlanması  Bankacılık  Finanssal yatırımcılık  Forex (günlük işlem hacmi USD 4 trl)

23  Kredi kartı, akıllı kartlar, internet bazlı sistemler gibi para akışının dijital teknolojiler üzerinden yapılması (Laudon &Laudon)  Banka/Kredi kartları  Online bankacılık  Akıllı kart/e-çekler  Mobil ödeme  E-akreditif (escrow&alibaba)

24  E-güvenlik:insanların kendilerine dair kişisel bilgilerin toplanması/kullanımı/transferinde kontrol hakları(Laudon&Laudon)  Bilgi sunum gereği & negatif riskleri

25  Mobil takipçiler artıyor.  Akıllı ve ‘sarmalayan’ ticaret.  Google Glass  Hanehalkı korsanlığı.  Metaveri bilinci yükseliyor.  Dijital güvenlik yükseliyor.  Tekno-paranoya Kaynak: JWT

26 Kaynak: Deloitte

27  2. big bang: elektronik ürünlerde olgunluk günlük tüketim ürünlerinde yeni başlıyor.  Mobil’e akış: bilgisayardan telefon ve tablete.  Sosyal tüketici: sosyalleşme siteleri piyasa fonksiyonu üstleniyor.  Büyük veri: tüketiciler hakkında çok ve çeşitli bilgileri işleme gereği.  Multikanal: online tüketicinin beynine faklı kanallardan erişim.  İletişim: sesliden visual’e  Oyun ve oyuncular: her yerde her zaman Kaynak: McKinsey

28  Bilmiyoruz, ancak…  Teknolojik gelişim tüm ticari aktiviteler için dominant unsur,  Klasik Fortune 500 şirketleri, ÇUŞ’lar, belirleyici,  Aşırı girişin sonucu sektörde eliminasyon,  Artan düzenleme ihtiyacı/ilgisi,  E-ticaret fiyatları, klasik fiyatlara erişerek, yatırımcısına normal kârlar getirebilir,

29  Pahalı teknoloji, kompleks yazılımlar,  Klasik alışveriş ve dükkanın kültürel, sosyo- psikolojik konumu,  İnternet ve PC erişiminde küresel dengesizlikler,  Doygunluk ve tavan etkisi.

30 TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ Teşekkürler


"TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ E TİCARET  Sadık YAVAŞ  Mehmet Yavuz KEKLİKOĞLU." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları