Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÇOKLU ZEKA KURAMI Suna ALBAYRAK Eğitim Uzmanı & Öğrenci Koçu 2013 www.sunaalbayrak.info.tr.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÇOKLU ZEKA KURAMI Suna ALBAYRAK Eğitim Uzmanı & Öğrenci Koçu 2013 www.sunaalbayrak.info.tr."— Sunum transkripti:

1 ÇOKLU ZEKA KURAMI Suna ALBAYRAK Eğitim Uzmanı & Öğrenci Koçu 2013

2 Aslında Hiç kimse mükemmel değildir. Herkesin kendine özgü kabiliyetleri ve kusurları vardır

3 Kartalları iyi koku alamadığı için tilkiyi ise uçamadığı için suçlamak mümkün mü ? Tilki iyi koku alır Kartallar yüksek uçar

4 Suçlamak ne kadar insaflıca ise matematikte ya da sözel alanda başarılı olamayan birisini eleştirmek ve suçlamak da o kadar insaflıcadır.

5 Neden? Çünkü zekâ çok yönlüdür. Çoklu Zeka Teorisindeki anahtar sözcük; “ÇOKLUKTUR”

6 Çoklu Zeka Kuramına göre; Zeka sözel ve sayısal becerilerinin çok ötesinde bir kavramdır. İnsanların sahip oldukları yetenekleri, becerileri ve potansiyelleri birer zeka alanı olarak tanımlanmıştır 8 değişik zekâ alanı tanımlamış ama her zaman daha fazlası olabilir.

7

8 8 TANIM: Anadili veya başka bir dili kullanma kapasitesi ve düşüncelerini başkalarının anlayacağı şekilde ifade edebilme kapasitesidir. Özellikleri: Meslekler: Şair, Yazar, Öğretmen Gazeteci, Hukukçu Yazılı-sözlü dil. Dilin kullanımını. Semantik, (anlambilim) Ezberleme ve hatırlama. Esprilidir. Konuşmayı sever. Hitabeti iyidir. İkna edicidir. Sözel-Dilsel Zeka

9 9 TANIM: Neden-sonuç ilişkisi kurabilme, bir şeyin çalışma ilkelerini ortaya koyabilme ve numaralarla oynama kapasitesidir. Özellikleri: Meslekler: Matematikçi, Bilim Adamı Muhasebeci, Bilgisayarcı Soyut düşünme. Tümevarım/tümdengelim. Bilimsel düşünür. Kategorize etme / sınıflandırmada. Muhakeme yeteneği. Formüllerle düşünme/çalışma. Karışık hesap işleri. Mantıksal-Matematiksel Zeka

10 10 TANIM: Boşluğu zihinde canlandırabilme yeteneğidir. İnsanın dış dünyayı doğru bir şekilde algılaması ve tekrar yaratabilme kapasitesidir. Özellikleri: Meslekler: Ressam, Mimar, İzci, Rehber, Fotoğrafçı Nesneleri doğru bir şekilde algılama. Nesneler arasındaki ilişkileri fark etme. Görselleştirme yeteneği Görüntü yaratma/değiştirme Boşlukta yönünü bulma (Çöl, orman, uzay) Renk, şekil ve çizgilere duyarlılık Değişim ve dönüşümü fark etme Görsel-Uzamsal Zeka

11 11 TANIM: Ritimleri “algılama”, “ayırt etme”, “aranje etme” ve “yorumlama” kapasitesidir. 1.Dinleme, 2.yorumlama 3.besteleme Özellikleri: Meslekler: Şarkıcı, Besteci, Müzisyen Ses tonu kalitesine duyarlılık. Güfte yazma, beste yapma Seslere duyarlılık Ritim, nota, ahenge karşı duyarlılık Müzik türlerini ayırt etme Tempo tutma Ritimleri yakalama/ tekrar yaratma Müziksel-Ritmik Zeka

12 12 TANIM: Vücut hareketlerini kontrol edebilme ve ellerini ustaca kullanabilme kapasitesidir. Özellikleri: Meslekler: Atlet, Dansçı, Cerrah, Aktör, Pandomim! Beyin ve beden irtibatı. Ustaca taklit etme Koordinasyon, kas hareketleri Denge Esneklik. Güçlü dokunma duyusu El becerileri. Bedensel – Kinestik Zeka

13 13 TANIM: İnsanların hislerini, niyetlerini motivasyonlarını, karakterlerini, ilgi, ihtiyaç ve beklentilerini anlama ve değerlendirme kapasitesidir. Özellikleri: Meslekler: Psikolog, rehber uzman, Öğretmen, Siyasetçi Sinerji: meydana getirme/sürdürme. Başkalarının bakış açısıyla bakabilme Grup içinde başarılı ilişkiler kurma. İnsanlar arasındaki farklılıkları fark Diğer insanların ihtiyaç ve beklentilerini fark etme. Yüz ifadesi, jest ve sese duyarlılık Kişilerarası-Sosyal Zeka

14 14 TANIM: İnsanın kendi duygu ve düşüncelerinin farkında olma, sınırlılıklarını bilme, kendi iç dünyası ile irtibatlı olma, kim olduğu üzerine yoğunlaşabilme kapasitesidir. Özellikleri: Meslekler: Şanatçı, Din adamı Psikoterapist, Sosyal Odaklaşma, yoğunlaşma Düşünmeyi düşünme. Yüksek düzeyde (ilişkisel) düşünme. Düşünceli / duyarlı. Hislerdeki değişimi fark etmek/ifade Kendi kendini motive/disipline etme. Sağlıklı benlik algısı. İçsel Zeka

15 15 Özellikleri: Meslekler: Biyolog, Jeolog, Çiçekçi Arkeolog, Meteorolog Araştırma, inceleme; gezi - gözlem. Hayvanlara ilgi. Toprakla oynama. Bitki yetiştirme. Çevre bilinci. Mevsim ve iklim olaylarına ilgi Keşfetme. TANIM: Doğayı, doğal kaynakları ve doğal olayları izleme, anlama; bitkileri ve hayvanları anlama, ayırt etme, ve sınıflama kapasitesidir. Doğa Zekası

16 Saat Kuralı Malcolm Gladwell, Outliers kitabında, haftada 20 saat ayırarak 10 yıl boyunca bir alan üzerine çalıştığınız takdirde toplam saatinizi o alana ayırmış ve artık o işin uzmanı olmaktan bahsedilmiştir. Yaş Aralığı HaftadaYılda 4-5 yaş1 saat52 saat 5-6 yaş2 saat104 saat 6-7 yaş3 saat156 saat yaş12 saat624 saat yaş40 saat2080 saat

17 X,Y ve Z KUŞAKLARI X KUŞAĞI Y KUŞAĞI Z KUŞAĞI Doğumlular Doğumlular Doğumlular

18 TEŞEKKÜR EDERİM Suna ALBAYRAK Eğitim Uzmanı & Öğrenci Koçu 2013


"ÇOKLU ZEKA KURAMI Suna ALBAYRAK Eğitim Uzmanı & Öğrenci Koçu 2013 www.sunaalbayrak.info.tr." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları