Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

GELİŞİM VE ÖĞRENME. ÖĞRENME İLE İLGİLİ YENİ BİLGİLER  Öğrenmenin parmak izi kadar kişiye özgü bir olgu olduğunu,  Herkesin öğrenme tür, hız ve kapasitesinin.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "GELİŞİM VE ÖĞRENME. ÖĞRENME İLE İLGİLİ YENİ BİLGİLER  Öğrenmenin parmak izi kadar kişiye özgü bir olgu olduğunu,  Herkesin öğrenme tür, hız ve kapasitesinin."— Sunum transkripti:

1 GELİŞİM VE ÖĞRENME

2 ÖĞRENME İLE İLGİLİ YENİ BİLGİLER  Öğrenmenin parmak izi kadar kişiye özgü bir olgu olduğunu,  Herkesin öğrenme tür, hız ve kapasitesinin farklı olduğunu,  Uygun öğrenme olanağı sağlandığında öğrenemeyecek birey olmadığını ortaya koymaktadır.

3 Beynin iki yarısı  Beynin sağ (sol) tarafı dumura uğradığında vücudun sol (sağ) tarafı; felç olmaktadır.  Beynin hangi kısmı hangi tür zihinsel etkinlikleri yönetmektedir? Hayal gücü Renk Müzik Ahenk El Becerileri ve benzerleri BEYNİMİZ VE ÖĞRENME Matematik Dil Mantık Analiz Yazmak ve benzerleri

4 En İyi Nasıl Öğrenirim? S 1-) Yıllardır görmediğiniz eski bir arkadaşınıza rastladınız. Akşama onu yemeğe davet ettiniz. Arkadaşınızın altında arabası var. Evinizi nasıl tarif edersiniz? c. Kağıt üzerine cadde ve sokak isimlerini yazarım. (Harita çizmeden) b. Adresi sözlü olarak tarif ederim. d. Bir yerden beni aramasını ister; ve onu oradan alırım. a. Kağıt üzerine bir kroki çizerek adresimi veririm.

5 En İyi Nasıl Öğrenirim? S 2-) ‘Makina’ mı yoksa ‘makine’ mi yazıldığından emin değilsiniz. Ne yaparsınız? c. İmla kılavuzuna (veya sözlüğe) bakarım. a. Kelimyi zihnimde canlandırır; doğru gözükeni seçerim. b. Telaffuzunu zihnimden geçiririm. d. Her iki yazılışı da bir kağıt üzerine yazar, doğru gözükeni seçerim.

6 S 3-) Yeni bir VCD Player satın almak istiyorsunuz. Fiyatın dışında kararınızı en çok ne etkiler? b. Satış elemanının sorularınıza verdiği cevaplar. a. Görüntü. d. Kumandayı elime alıp çalıştırma. c. Aletin özelliklerini okuma. En İyi Nasıl Öğrenirim?

7 S 4-) Hangi tür dersleri daha çok seversiniz? d. Gezi-gözlem, deney türü çalışmalarla dolu olan. b. Öğrencilerin katılımına izin veren. a. Grafik, Tablo, Tepegöz kullanılan. c. Ders kitabının takip edildiği ve geniş kaynak kitap önerilen.

8 En İyi Nasıl Öğrenirim? S 5-) Bir kez karşılaştığınız birisini daha çok hangi yönüyle hatırlar sınız? b. Ses tonu ile. a. Simasıyla. d. Bende uyandırdığı intiba ile.

9 En İyi Nasıl Öğrenirim? S 6-) Yeni gösterime giren bir filme gidip gitmeme kararınızı en çok ne etkiler? b.Radyo istasyonunuzdan filmin değer lendirmesini duymak. a. Televizyonda izlediğiniz fragman c. Bir dergide film hakkında okuduğunuz yazı.

10 En İyi Nasıl Öğrenirim? S 7- ) ‘Kalem’ deyince zihninizde ne canlanır? d. Tutuş b. Yazarken çıkardığı ses. c. Kalem özellik ve çeşitleri. a. Görüntü.

11 En İyi Nasıl Öğrenirim? S 8-) Herhangi bir yöremizin adı geçtiği zaman zihninizde ilk çağrışan şey hangisidir? c. O yöre hakkında okuduklarım. d. O yöreden tanıdığım insanlar. (Veya oradaki gezi anılarım.) a. O yörenin haritadaki yeri.. b. O yörenin müziği.

12 En İyi Nasıl Öğrenirim? 9-) Yeni aldığınız müzik setini kurmak için ne yaparsınız? d. Kutuyu açıp takıp takıştırmaya başlarım c. Önce kullanma kılavuzunu okurum. b. Satış elemanından nasıl kuracağımı sorarım.

13 En İyi Nasıl Öğrenirim? S 10-) Kanal tedavisi (veya dolgu) için gittiğiniz diş doktorunu zun sizinle nasıl ilgilenmesini istersiniz? a. Kanal tedavisinin nasıl yapıldığını şekille göstermesini c. Kanal tedavisi hakkında broşür vermesini d. Maket üzerinde kanal tedavisi yapmasını

14 En İyi Nasıl Öğrenirim? AB C D Görselİşitsel Okuma/ yazmaDeneyimsel

15 KİM NASIL ÖĞRENİR Görerek Dinleyerek Okuyarak (Yazarak) Yaşayarak Kelimeler yerine sembol işaret ve grafikleri tercih eder. BÜTÜNCÜL dür Duydukları veya dinlediklerini en iyi şekilde öğrenir. Anlatırken de iyi öğrenir. Anahtar kelime lerdir. Okuyarak veya yazarak fazla farketmez Deneyerek yaparak öğrenir. Önemli olan hissetmekdok unmaktır.

16  Farklı Re N kle r  Beyaz boşluk  Semboller    Akış diyagramları GÖRSEL ÖĞRENME

17  Bilgileri resimle, şekle dönüştür  Kelimeleri sembollere dönüştür veya  Bilgileri harf (kelime) ler ile kodla  Resim ve şekilleri değişik bir uzamsal düzlemde yeniden düzenle  Okuduğun sayfanın zihninde resmini çekmeye çalış.  Bilgileri önce görüntüye çevir sonra zihninde yeniden resimle. DERS ÇALIŞMA

18 GÖRSEL ÖĞRENME  Bilgileri resim veya şekil olarak hatırlamaya çalış.  Zihninde canlandırdığın şeyleri kelimelere dökmeye çalış.  Bütüncül yaklaşımını avantaja dönüştür.  Yazılı sınav yerine “bireysel proje”yi tercih et.  Uygun olan yerlerde akış diyagramları kullan. SINAVLARA HAZIRLIK

19 İŞİTSEL ÖĞRENME  Konferansları kaçırma  Öğrendiklerini başkalarıyla tartış.  Derste soru sormaktan kaçınma  Fikirlerini başkalarına da anlat.  İlginç örnek, hikaye, fıkralar derle.  Gördüklerini başkalarına anlat.  Sonradan doldurmak için notların arasında boşluk bırak BİLGİ ALMA

20  Sınavlardan önce veya derslerden sonra ders öğretmeni ile görüş.  Sessiz bir ortamda daha önceden zihninde oluşan fikirleri geri çağırmaya çalış.  Daha önceki soruların cevaplarını yazarak çalış.  Cevaplarını bir başkasına konuşuyormuşçasına konuş.  Düşüncelerini seslendir ve yazıya dök SINAVLARA HAZIRLIK İŞİTSEL ÖĞRENME

21  Ders notlarını, başkalarının notlarından da yararlanarak geliştir.  Anladıklarını sözlü olarak ifadelendir ve  Başkalarına dinlet  Ders notlarını sesli kaydet ve dinle.  Özet notlarını sesli olarak oku.  Ders notlarını dinleyerek öğrenen bir başkasına da açıkla. DERS ÇALIŞMA İŞİTSEL ÖĞRENME

22  Sözlük kullan  Başlıkları çıkart, listele  Ders kitaplarından çalış  İlgili makaleleri bul ve oku.  Ders notlarından çalış.  Tanım ve kavramlar üzerinde yoğunlaş.  Yazı diline yakın konuşanları dinlemeyi tercih et. BİLGİ ALMA OKUYARAK/YAZARAK ÖĞRENME

23  Örnek sorular cevapla (yazıyla)  Düşüncelerini paragraf yapısı içinde yazmaya çalış.  Notlarını 1,2,3,4, a,b,c,d, A1 A2 A3 A4... şeklinde kategorize ederek sırala.  Zihninde oluşan noktaları hiyerarşik bir düzene koy.  Kendi kendine çoktan seçmeli sınavlar yap. OKUYARAK/YAZARAK ÖĞRENME SINAVLARA HAZIRLIK

24  Önemli şeyleri tekrar tekrar yaz.  Düşünceleri tanımları kendi ifadelerinle tekrar yaz.  Notları kendin duyabileceğin bir sesle oku.  Grafik ve şemaları yazılı ifadelere dönüştür.  Duygu ve düşüncelerini yazılı ifadeye dönüştür.  Doğru yanlışları çoktan seçmeli sınav şekliyle zihninde canlandır; D/Y ayırdet. OKUYARAK/YAZARAK ÖĞRENME DERS ÇALIŞMA

25  Tüm duyu organlarını kullan.  Gözlem gezilerini lab çalışmlarını kaçırma.  Önemli ilkelerin pratikteki yansımalarını gösteren çalışmalara önem ver.  Deneme- yanılma yoluyla öğrenme yöntemini kullana.  Sergi ve gösterileri kaçırma.  Dersinde gerçek hayattan örnekler veren öğr. elemanlarını peşine düş! DENEYİMSEL ÖĞRENME BİLGİ ALMA

26  Konuları gerçek hayattan uzak bulduğun için ders notların eksik olabilir.  Fikirleri resim ve fotoğraflarla anlat.  Kavramları ve ilkeleri somutlaştırmak için gerçek hayattan örnekler ver.  Deneyimsel öğrenen bir başkasıyla birlikte çalış.  Deneyimlerini, gözlemlerini hatırlamaya çalış. DENEYİMSEL ÖĞRENME DERS ÇALIŞMA

27  Yazma becerilerini geliştirmeye çalış.  Önceden sınavın (veya yapacağın diğer çalişmaların) bir provasasını yap.  Daha önceki soruların cevaplarını yazarak çalış.  Başkalarına öğretirken daha iyi öğrenebilirsin. DENEYİMSEL ÖĞRENME SINAVLARA HAZIRLIK

28 ÇOKLU ZEKA: ÖĞRENMENİN 8 YOLU

29 ZEKA ALANI Testteki Bölümler Toplam Puan A Sözel B Mantıksal CGörsel D Müziksel E Bedensel FSosyal GBenlik HDoğa 0-7 Gelişmemiş; 8-15 Biraz; Orta düzey; Gelişmiş; 32-40: Çok gelişmiş

30 TANIM: Anadili veya başka bir dili kullanma kapasitesi ve düşüncelerini başkalarının anlayacağı şekilde ifade edebilme kapasitesidir. Özellikleri: Meslekler: Şair, Yazar, Öğretmen Gazeteci, Politikacı Hukukçu Yazılı-sözlü dil. Dilin kullanımını. Semantik, (anlambilim) Ezberleme ve hatırlama. Esprilidir. Konuşmayı sever. Hitabeti iyidir. İkna edicidir. ÖĞRENMENİN 8 YOLU: SÖZEL-DİL ZEKASI

31 İsimleri yerleri tarihleri iyi ezberler. Söyleyerek, duyarak ve görerek öğrenir. Ivır zıvır şeyleri ezberlemeyi sever. ÖĞRENMENİN 8 YOLU: SÖZEL DÜŞÜNEN/ÖĞRENEN Hikayeleri sever Okuma yazmayı sever.

32 Öğrenmenin 8 Yolu: Mantıksal/ Matematiksel TANIM: Neden-sonuç ilişkisi kurabilme, bir şeyin çalışma ilkelerini ortaya koyabilme ve numaralarla oynama kapasitesidir. Özellikleri: Meslekler: Matematikçi, Bilim Adamı Muhasebeci, Bilgisayarcı Soyut düşünme. Tümevarım/tümdengelim. Bilimsel düşünür. Kategorize etme / sınıflandırmada. Muhakeme yeteneği. Formüllerle düşünme/çalışma. Karışık hesap işleri.

33 Deneysel çalışmalara ilgi duyar Gruplayarak, sıralayarak ve soyutlayarak öğrenir. Soru sormaya bayılır. Öğrenmenin 8 Yolu: Mantıksal Düşünen/Öğrenen İlişkileri, örüntüleri yakalama peşindedir. İlişkisel düşünmeyi, problem çözmeyi mantık yürütmeyi sever.

34 Öğrenmenin 8 Yolu: Görsel TANIM: Boşluğu zihinde canlandırabilme yeteneğidir. İnsanın dış dünyayı doğru bir şekilde algılaması ve tekrar yaratabilme kapasitesidir. Özellikleri: Meslekler: Ressam, Mimar, İzci, Rehber, Fotoğrafçı Nesneleri doğru bir şekilde algılama. Nesneler arasındaki ilişkileri farketme. Görselleştirme yeteneği Görüntü yaratma/değiştirme Boşlukta yönünü bulma (Çöl, orman, deniz) Renk, şekil ve çizgilere duyarlılık Değişim ve dönüşümü farketme

35 Film seyretmeyi, ev alatleriyle oynamayı sever. Görselleştirerek, hayal kurarak, resim ve renklerle çalışarak öğrenir. Öğretmenin kıyafetindeki değişiklik gözünden kaçmaz. Öğrenmenin 8 Yolu: Görsel Düşünen/Öğrenen Sevmediği derslerde şatolar kurar Sevdiği derslerde resim/ karikatür çizer.

36 Öğrenmenin 8 Yolu: Müziksel/Ritmik TANIM: Ritimleri “algılama”, “ayırdetme”, “aranje etme” ve “yorumlama” kapasitesidir. 1.Dinleme, 2.yorumlama ve 3.besteleme (Kompose) Özellikleri: Meslekler: Şarkıcı, Besteci, Müzisyen Ses tonu kalitesine duyarlılık. Güfte yazma, beste yapma Seslere duyarlılık Ritim, nota, ahenke karşı duyarlılık Müzik türlerini ayırdetme Tempo tutma Ritimleri yakalama/ tekrar yaratma

37 Sesleri algılama ve ritimleri yakalamada ustadır. Ritim, melodi ve müzik ile öğrenir. Sınıfta ayakları veya parmaklarıyla tempo tutanlardır. Öğrenmenin 8 Yolu: Ritmik Düşünen/Öğrenen Şarkı söylemeyi müzik aleti çalmayı sever. Çoğu zaman ya bir şarkı söylüyordur ya da bir melodi mırıldanıyordur.

38 Öğrenmenin 8 Yolu: Bedensel/ Kinestik TANIM: Vücut hareketlerini kontrol edebilme ve ellerini ustaca kullanabilme kapasitesidir. Özellikleri: Meslekler: Atlet, Dansçı, Heykeltraş Cerrah, Aktör, Pandomim! Beyin ve beden irtibatı. Ustaca taklit etme Koordinasyon, harmoni, kas hareketleri Denge Esneklik. Güçlü dokunma duyusu El becerileri.

39 El becerileri iyidir. Duyu organlarıyla dokunarak, tadarak koklayarak... öğrenir. Çok iyi öğretmen taklidi yapar. Öğrenmenin 8 Yolu: Bedensel Düşünen/Öğrenen Sportif etkinlikleri sever Beden dilini iyi kullanır.

40 Öğrenmenin 8 Yolu: Sosyal Zeka TANIM: İnsanların hislerini, niyetlerini motivasyonlarını, karakterlerini, ilgi, ihtiyaç ve beklentilerini anlama ve değerlendirme kapasitesidir. Özellikleri: Meslekler: Psikolog, rehber uzman, Öğretmen, Siyasetçi Sinerji: meydana getirme/sürdürme. Başkalarının bakış açısıyla bakabilme Grup içinde başarılı ilişkiler kurma. İnsanlar arasındaki farklılıkları fark Diğer insanların ihtiyaç ve beklentilerini farketme. Yüz ifadesi, jest ve sese duyarlılık

41 Sınıfın Güzin ablası / “babası”dır. Paylaşarak, işbirliğiyle, karşılaştırarak, ilşkilendirerek öğrenir. Sınıfın gevezesidir. Öğrenmenin 8 Yolu: Sosyal Düşünen/Öğrenen Sosyal etkinliklerin düzenleyicisidir. Çok akadaşı vardır. Bir çok grubun üyesidir..

42 Öğrenmenin 8 Yolu: Benlik / İçsel TANIM: İnsanın kendi duygu ve düşüncelerinin farkında olma, sınırlılıklarını bilme, kendi iç dünyası ile irtibatlı olma, kim olduğu üzerine yoğunlaşabilme kapasitesidir. Özellikleri: Meslekler: Şanatçı, Din adamı Psikoterapist, Sosyal Hzmt Odaklaşma, yoğunlaşma Düşünmeyi düşünme. Yüksek düzeyde (ilişkisel) düşünme. Düşünceli / duyarlı. Hislerdeki değişimi farketmek/ifade Kendi kendini motive/disipline etme. Sağlıklı benlik algısı.

43 Kendini tanımada iç dünyası üzerine yoğunlaşmada ustadır. Kendi başına, bireysel projelerle, kendi hızında öğrenir. Sınıfın mütefekkiridir. Öğrenmenin 8 Yolu: İçsel Düşünen/Öğrenen Yalnızdır; kendi özel ilgileri peşindedir. İçgüdüleriyle hareket eder.

44 Öğrenmenin 8 Yolu: Doğa Zekası Özellikleri: Meslekler: Biyolog, Jeolog, Çiçekçi Arkeolog, Meteorolog Araştırme, inceleme; gezi - gözlem. Hayvanlara ilgi. Toprakla oynama. Bitki yetiştirme. Çevre bilinci. Mevsim ve iklim olaylarına ilgi Keşfetme. TANIM: Doğayı, doğal kaynakları ve doğal olayları izleme, anlama; bitkileri ve hayvanları anlama, ayırtetme, ve sınıflama kapasitesidir.

45 Sınıfın meteoroloji uzmanıdır. Araştırarak, inceleyerek, gözlem yaparak öğrenir. Okulun bahçesindeki kedilerin sorumlusudur. Öğrenmenin 8 Yolu: Doğacı Düşünen/Öğrenen Konuşmasında bol bol doğal hayattan örnekler vardır Doğa ile ilgili koleksiyonu vardır

46 Problemlere Nasıl Yaklaşıyorum?  Kendi problem çözme yöntemimizi analiz edelim.  Başkaları hangi değişik yöntemleri kullanıyor? Probleme nasıl yaklaşıyorsunuz? Hangi yöntemler işinize yarıyor/yaramıyor? Kullandığınız yöntem işe yaramadığında n’apıyorsunuz? Problem hakkında ne hissediyorsunuz? Çözmekten kaçındığınız veya sevmediğiniz problemler var mı? Hangi tür problerde kendinize daha çok güveniyorsunuz? Hangi tür problemler size daha kolay geliyor? Hangi tür problemler size daha zor geliyor?

47 Problemlere Nasıl Yaklaşıyorum? Biri kadın diğeri erkek iki kişi yanyana vücut ağırlıklarını sağ ayaklarını vermiş şekilde ayakta duruyor. İkisi aynı anda yürümeye başlıyor. Ancak, kadın erkeğin attığı her iki adım için üç adım atıyor. Adam kaç adım attıktan sonra tekrar ikisi de sağ adımlarını aynı anda atmış olacaklar? Kaç Adımda? Problemlere Nasıl Yaklaşıyorum?

48 GÖRSEL  Yürüyen iki kişiyi gözünde canlandırma  Yerdeki ayak izlerini gözünde canlandırma.  Diyagram çizmek BEDENSEL  Parmaklarını kullanmak  Yanına bir arkadaşını almak; Matematiksel Sözel

49 Problemlere Nasıl Yaklaşıyorum? Normal kağıt kalınlığında büyücek bir kağıt parçasını önce ikiye katlayarak iki kat; sonra tekrar ikiye katlayarak dört kat elde edin. Bu işlemi elli kez yaptığınızı düşünün Elinizdeki kağıt kaça katlanmıştır? Kaç Kat? Problemlere Nasıl Yaklaşıyorum?

50 GÖRSEL BEDENSEL Matematiksel Sözel

51 Problemlere Nasıl Yaklaşıyorum?  A: A: "B yaptı."  B: B: "D yaptı."  C: C: “Ben yapmadım."  D: D: "B yalan söylüyor." Kim Yaptı? Problemlere Nasıl Yaklaşıyorum?

52

53 ÖĞRENME VE ÖĞRETME Yeni bilgiler;  Öğrenmenin parmak izi kadar kişiye özgü bir olgu olduğunu,  Herkesin öğrenme tür, hız ve kapasitesinin farklı olduğunu,  Uygun öğrenme olanağı sağlandığında öğrenemeyecek birey olmadığını ortaya koymaktadır.

54 Neler Üzerine Konuşacağız? 1.En İyi Nasıl Öğrenirim (Uygulama) 2.Hangi tür düşünen öğrencilere “öğrenmeyi öğrenme”lerinde nasıl yardımcı olabilirim? 3.Çoklu Zeka ve Özellikleri 4.Problemlere Nasıl yaklaşıyorum? (Uygulama) 5.Çoklu Zeka Alanlarını nasıl belirlerim? 6.Çoklu Zekanın Sınıf içi uygulamaları.

55 ÖĞRETMENİN YENİ KONUMU BİLGİ AKTARAN ÖĞRETİRKEN ÖĞRENEN

56 Beynin iki yarısı  Beynin sağ (sol) tarafı dumura uğradığında vücudun sol (sağ) tarafı; felç olmaktadır.  Beynin hangi kısmı hangi tür zihinsel etkinlikleri yönetmektedir? Hayal gücü Renk Müzik Ahenk El Becerileri ve benzerleri BEYNİMİZ VE ÖĞRENME Matematik Dil Mantık Analiz Yazmak ve benzerleri

57 En İyi Nasıl Öğrenirim? 1-) Yıllardır görmediğiniz eski bir arkadaşınıza rastladınız. Akşama onu yemeğe davet ettiniz. Arkadaşınızın altında arabası var. Evinizi nasıl tarif edersiniz? c. Kağıt üzerine cadde ve sokak isimlerini yazarım. (Harita çizmeden) b. Adresi sözlü olarak tarif ederim. d. Bir yerden beni aramasını ister; ve onu oradan alırım. a. Kağıt üzerine bir kroki çizerek adresimi veririm.

58 En İyi Nasıl Öğrenirim? 2-) ‘Makina’ mı yoksa ‘makine’ mi yazıldığından emin değilsiniz. Ne yaparsınız? c. İmla kılavuzuna (veya sözlüğe) bakarım. a. Kelimeyi zihnimde canlandırır; doğru gözükeni seçerim. b. Telaffuzunu zihnimden geçiririm. d. Her iki yazılışı da bir kağıt üzerine yazar, doğru gözükeni seçerim.

59 En İyi Nasıl Öğrenirim? 3-) Yeni bir VCD Player satın almak istiyorsunuz. Fiyatın dışında kararınızı en çok ne etkiler? b. Satış elemanının sorularınıza verdiği cevaplar. a. Görüntü. d. Kumandayı elime alıp çalıştırma. c. Aletin özelliklerini okuma.

60 En İyi Nasıl Öğrenirim? 4-) Hangi tür dersleri daha çok seversiniz? d. Gezi-gözlem, deney türü çalışmalarla dolu olan. b. Öğrencilerin katılımına izin veren. a. Grafik, Tablo, Tepegöz kullanılan. c. Ders kitabının takip edildiği ve geniş kaynak kitap önerilen.

61 En İyi Nasıl Öğrenirim? 6-) Yeni gösterime giren bir filme gidip gitmeme kararınızı en çok ne etkiler? b.Radyo istasyonunuzdan filmin değer lendirmesini duymak. a. Televizyonda izlediğiniz fragman c. Bir dergide film hakkında okuduğunuz yazı.

62 En İyi Nasıl Öğrenirim? 8-) Karadeniz yöremizin adı geçtiği zaman zihninizde ilk çağrışan şey hangisidir? c. O yöre hakkında okuduklarım. d. O yöreden tanıdığım insanlar. (Veya oradaki gezi anılarım.) a. O yörenin haritadaki yeri.. b. O yörenin müziği.

63 En İyi Nasıl Öğrenirim? 10-) Kanal tedavisi (veya dolgu) için gittiğiniz diş doktorunu zun sizinle nasıl ilgilenmesini istersiniz? a. Kanal tedavisinin nasıl yapıldığını şekille göstermesini c. Kanal tedavisi hakkında broşür vermesini d. Maket üzerinde kanal tedavisi yapmasını

64 Bulundu bulundu. Beklentilerinize cevap verecek bir yardımcı bulundu... Ve size eğitim öğretim de kullanabileceğimiz öğrenme özürlü damgası yiyen öğrencilerinde sevineceği bir eğitim modeli yaklaşımı.

65 Çoklu ZEKA:Öğrenmenin 8 Yolu

66 Öğrenmenin 8 Yolu: Sözel Düşünen/Öğrenen Özellikleri: Yazılı-sözlü dil. Dilin kullanımını. Semantik, (anlambilim) Ezberleme ve hatırlama. Esprilidir. Konuşmayı sever. Hitabeti iyidir. İkna edicidir. İsimleri yerleri tarihleri iyi ezberler. Söyleyerek, duyarak ve görerek öğrenir. Okuma yazmayı sever. Ivır zıvır şeyleri ezberlemeyi sever. Hikayeleri sever sözel

67 Deneysel çalışmalara ilgi duyar Gruplayıp, sıralayıp ve soyutlayıp öğrenir. Soru sormaya bayılır. Öğrenmenin 8 Yolu: Mantıksal Düşünen/Öğrenen İlişkileri, örüntüleri yakalama peşindedir. İlişkisel düşünmeyi, problem çözmeyi mantık yürütmeyi sever. Özellikleri: Soyut düşünme. Tümevarım/tümdengelim. Bilimsel düşünür. Kategorize etme / sınıflandırmada. Muhakeme yeteneği. Formüllerle düşünme/çalışma. matematiksel

68 Film seyretmeyi, ev aletleriyle oynamayı sever. Görselleştirerek, hayal kurarak, resim ve renklerle çalışarak öğrenir. Öğretmenin kıyafetindeki değişiklik gözünden kaçmaz. Öğrenmenin 8 Yolu: Görsel Düşünen/Öğrenen Sevmediği derslerde şatolar kurar Sevdiği derslerde resim/ karikatür çizer. Özellikleri: Nesneleri doğru bir şekilde algılama. Nesneler arasındaki ilişkileri farketme. Görselleştirme yeteneği Görüntü yaratma/değiştirme Boşlukta yönünü bulma (Çöl, orman) Renk, şekil ve çizgilere duyarlılık Değişim ve dönüşümü farketme Görsel uzaysal

69 Sesleri algılama ve ritimleri yakalamada ustadır. Ritim, melodi ve müzik ile öğrenir. Sınıfta ayakları veya parmaklarıyla tempo tutanlardır. Öğrenmenin 8 Yolu: Ritmik Düşünen/Öğrenen Şarkı söylemeyi müzik aleti çalmayı sever. Çoğu zaman ya bir şarkı söylüyordur ya da bir melodi mırıldanıyordur. Ses tonu kalitesine duyarlılık. Güfte yazma, beste yapma Seslere duyarlılık Ritim, nota, ahenke karşı duyarlılık Müzik türlerini ayırdetme Tempo tutma Ritimleri yakalama/ tekrar yaratma Özellikleri: müziksel

70 Öğrenmenin 8 Yolu: Bedensel Düşünen/Öğrenen Beden dilini iyi kullanır. Özellikleri: Beyin ve beden irtibatı. Ustaca taklit etme Koordinasyon, harmoni, kas hareketleri Denge Esneklik. Güçlü dokunma duyusu El becerileri. Duyu organlarıyla dokunarak, tadarak koklayarak... öğrenir. El becerileri iyidir. Çok iyi öğretmen taklidi yapar. Sportif etkinlikleri sever bedensel

71 Sınıfın Güzin ablası / “babası”dır. Paylaşarak, işbirliğiyle, karşılaştırarak, ilşkilendirerek öğrenir. Sınıfın gevezesidir. Öğrenmenin 8 Yolu: Sosyal Düşünen/Öğrenen Sosyal etkinliklerin düzenleyicisidir. Çok akadaşı vardır. Bir çok grubun üyesidir.. Özellikleri: Sinerji: meydana getirme/sürdürme. Başkalarının bakış açısıyla bakabilme Grup içinde başarılı ilişkiler kurma. İnsanlar arasındaki farklılıkları fark Diğer insanların ihtiyaç ve beklentilerini farketme. sosyal

72 Kendini tanımada iç dünyası üzerine yoğunlaşmada ustadır. Kendi başına, bireysel projelerle, kendi hızında öğrenir. Sınıfın mütefekkiridir. Öğrenmenin 8 Yolu: İçsel Düşünen/Öğrenen Yalnızdır; kendi özel ilgileri peşindedir. İçgüdüleriyle hareket eder. Özellikleri: Odaklaşma, yoğunlaşma Düşünmeyi düşünme. Yüksek düzeyde (ilişkisel) düşünme. Düşünceli / duyarlı. Hislerdeki değişimi farketmek/ifade Kendi kendini motive/disiplinli Sağlıklı benlik algısı. içsel

73 Sınıfın meteoroloji uzmanıdır. Araştırarak, inceleyerek, gözlem yaparak öğrenir. Okulun bahçesindeki kedilerin sorumlusudur. Konuşmasında bol bol doğal hayattan örnekler vardır Doğa ile ilgili koleksiyonu vardır Özellikleri: Araştırme, inceleme; gezi - gözlem. Hayvanlara ilgi. Toprakla oynama. Bitki yetiştirme. Çevre bilinci. Mevsim ve iklim olaylarına ilgi Keşfetme. Öğrenmenin 8 Yolu: Doğacı Düşünen/Öğrenen doğa

74 Problemlere Nasıl Yaklaşıyorum?  Kendi problem çözme yöntemimizi analiz edelim.  Başkaları hangi değişik yöntemleri kullanıyor? Probleme nasıl yaklaşıyorsunuz? Hangi yöntemler işinize yarıyor/yaramıyor? Kullandığınız yöntem işe yaramadığında ne alıyorsunuz? Problem hakkında ne hissediyorsunuz? Çözmekten kaçındığınız veya sevmediğiniz problemler var mı? Hangi tür problemde kendinize daha çok güveniyorsunuz? Hangi tür problemler size daha kolay geliyor? Hangi tür problemler size daha zor geliyor?

75 Problemlere Nasıl Yaklaşıyorum? Biri kadın diğeri erkek iki kişi yanyana vücut ağırlıklarını sağ ayaklarını vermiş şekilde ayakta duruyor. İkisi aynı anda yürümeye başlıyor. Ancak, kadın erkeğin attığı her iki adım için üç adım atıyor. Adam kaç adım attıktan sonra tekrar ikisi de sağ adımlarını aynı anda atmış olacaklar? Kaç Adımda? Problemlere Nasıl Yaklaşıyorum?

76 GÖRSEL  Yürüyen iki kişiyi gözünde canlandırma  Yerdeki ayak izlerini gözünde canlandırma.  Diyagram çizmek BEDENSEL  Parmaklarını kullanmak  Yanına bir arkadaşını almak; Matematiksel Sözel

77 Problemlere Nasıl Yaklaşıyorum?  A: A: "B yaptı."  B: B: "D yaptı."  C: C: “Ben yapmadım."  D: D: "B yalan söylüyor." Kim Yaptı? Problemlere Nasıl Yaklaşıyorum?

78 Çoklu Zeka Alanlarını Nasıl Belirleyebilirim? Eğitimcilerin Zeka Alanlarını Belirleyelim. Bununla ilgili bir test uygulanabilir ve bu zamanla güncelleştirilebilir. Peki Öğrencilerimizin Zeka Alanlarını nasıl belirleyelim ? A- Öğretmen Gözlemleri B - Belge Toplama ( Portfolyo) C- Rehberlik Gözlemler D- Velilerle Görüşme E- Öğrencilere sormak F- İstasyon Çalışması

79 Şimdide Çoklu Zeka’nın sınıf içi uygulamalarınd a bazı teknik destekler.

80 Paylaşılarak çoğalan bir şey varsa o da Bilgidir. Sevgiyle Kalın... Paylaşıma açık olup zaman ayırdığınız İçin Çok Teşekkürler. En Güzel Yarınlarda Buluşmak Dileğiyle...


"GELİŞİM VE ÖĞRENME. ÖĞRENME İLE İLGİLİ YENİ BİLGİLER  Öğrenmenin parmak izi kadar kişiye özgü bir olgu olduğunu,  Herkesin öğrenme tür, hız ve kapasitesinin." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları