Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI UYGULAMALI DANIŞMANLIK EĞİTİMİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI UYGULAMALI DANIŞMANLIK EĞİTİMİ"— Sunum transkripti:

1 İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI UYGULAMALI DANIŞMANLIK EĞİTİMİ

2 1 KURALLAR

3 GÖRÜŞME YAPISI Yapılandırmanın Önemi Görüşmenin 4 temel aşaması:
Aşama 1 GİRİŞ Aşama 2 BİLGİ TOPLAMA Aşama 3 İHTİYAÇLARIN BELİRLENMESİ VE BUNLARIN KARŞILANMASINA YÖNELİK ÖNERİLER Aşama 4 BİRLEŞTİRME VE EYLEM PLANI GÖRÜŞME YAPISI

4 SORU TÜRLERİ Açık Uçlu Sorular Kapalı Uçlu Sorular
Ayrıntılı Bilgi Almaya Yönelik Sorular Olguya Dayalı Sorular Yansıtıcı Sorular Birden Fazla Soru İçeren Sorular Yönlendirici Sorular Değer Yüklü Sorular

5 SÖZLÜ OLMAYAN İLETİŞİM

6 Duruş ve mesafe Gözler, bakışlar vb. Ses tonu Mimikler İçerik Görünüş
SÖZSÜZ İLETİŞİM Duruş ve mesafe Gözler, bakışlar vb. Ses tonu Mimikler İçerik Görünüş Nefes

7 ETKİN DİNLEME İyi göz ilişkisi Açık beden duruşu
Danışana doğru hafif eğilme Rahat bir pozisyonda olma Ses özelliklerini etkin kullanma Konuyu değiştirmeme ve konu dışına çıkmama

8 Uygun bir danışma ortamını sağlama Ortak bir zemin oluşturma
GÖRÜŞMEYE GİRİŞ Buzları Kırma Uygun bir danışma ortamını sağlama Ortak bir zemin oluşturma Etkin bir iş ilişkisi geliştirmek Rollerin ve gündemin yapılandırılması

9 BİLGİ TOPLAMA Danışan fikirlerinin test edilmesi
Çalışma geçmişi Alınan eğitimler İlgi alanları Engelleri Katıldığı eğitim programları Fırsatlar İşgücü piyasası ihtiyaçları Danışanla Birlikte Fikir Üretme BİLGİ TOPLAMA

10 BİLGİ TOPLAMA SÜRECİNDE KULLANILAN BECERİLER
Soru Sorma Etkin Dinleme İçerik Yansıtması Duygu Yansıtması Özetleme Yüzleştirme Bilgilendirme

11 GEREKSİNİMLERİ KARŞILAMAYA YÖNELİK SEÇENEK SUNMA
Toplanan Bilgilerin Analiz Edilmesi Seçeneklerin Belirlenmesi En İyi Seçeneğin Sunulması

12 İTİRAZLARLA BAŞA ÇIKMA
İTİRAZ TÜRLERİ Gerçek ya da samimi Yanlış anlama Niyetini gizleme

13 İTİRAZLARA BAŞA ÇIKMADA KULLANILABİLECEK TEKNİKLER
Etkin dinleyin İşsiz veya işverenin duygularını yakalamaya çalışın ve kabullenin Kendinizi haklı çıkarmaya çalışmayın Uygun sorular sorun Mutabakata vardığınız bir eylem planı oluşturun Eylem planının uygulanmasını izleyin

14 Daha önce konuşulanların özetlenmesi
BİRLEŞTİRME Daha önce konuşulanların özetlenmesi Eylem planına geri dönme ve eylemler üzerinde anlaşmaya varma İtirazları ele alma Sonlandırma

15 MASLOW’UN İHTİYAÇLAR HİYERARŞİSİ
Kendini gerçekleştirme Saygı Sosyal Güvenlik Fizyolojik


"İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI UYGULAMALI DANIŞMANLIK EĞİTİMİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları