Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Psikolojik Danışman Psikolojik Danışman Abdullah AYDIN ÇOCUĞUMUN KAYGISI VE BEN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Psikolojik Danışman Psikolojik Danışman Abdullah AYDIN ÇOCUĞUMUN KAYGISI VE BEN."— Sunum transkripti:

1 Psikolojik Danışman Psikolojik Danışman Abdullah AYDIN ÇOCUĞUMUN KAYGISI VE BEN

2

3 Sınav Nedir? Belirli bir alanda edinilen bilgi ve becerilerin düzeyini belirlemek için yapılan bir değerlendirme sistemidir. Sınav bir değerlendirme sürecidir ve sınırlı alandaki bilgi ve becerilerin düzeyini değerlendirir, KİŞİLİĞİ değil.

4 Kaygı Nedir? Olası bir tehlike karşısında gösterilen tepkiler bütünüdür. Korku ve Kaygı arasında ne fark vardır? Kaygı da tehlikenin gerçek olması gerekmez, çoğu durumda sanal da olabilir

5 İnsan Neden Kaygılanmakta? SAVAŞMAK KAÇMAK DONAKALMAK

6 tehlike x Başa çıkma gücü KAYGI TEHLİKE başaçıkma gücü

7 Sınav ve Kaygı Sınav bir tehlike midir? ***Bazı öğrencileri göre sınavın anlamı bizim anladığımızdan farklı hale gelmiştir. “sınav karizmadır” “sınav her şeydir” “sınav ne kadar iyi olduğunu gösterir” “sınav ne kadar aptal olduğunu gösterir” “kazanırsan herşeysin, kazanmazsan hiç bir şey”

8 Yüksek kaygının görünümü Çarpıntı, kalp atımlarında hızlanma Hızlı soluk alıp verme Terleme Sersemlik Ellerde ayakta soğuma Donakalma

9 Hiç şansım yok. Olmuyor,olmuyor,olmuyor… İşe yaramaz biriyim. Matematiği asla yapamayacağım. Fizikten nefret ediyorum. Neden çalışayım ki, nasıl olsa işe yaramayacak!

10 *Daha başarılı olmak için ne yapabilirim? *Her şeyin bir bedeli var,hedefime her geçen gün biraz daha yaklaşıyorum. *Başarabilirim. Kazananların benden ne farkı var? *Neden başarısızım?Bir türlü olmuyor. *Çalışmaktan nefret ediyorum.Bıktım artık *ÖSS’ yi kazanamam.Bittim ben.

11 Şimdi ben ne yapacağım?

12

13 SORUMLULUK KİMİN Sınava hazırlanmak sadece gencin sorumluluğudur. Aile bu sorumlulukları üstlenirse gencin motivasyonu düşecektir. Bırakın o kendi sorumluluklarını yerine getirsin.

14 SİZE OLAN İHTİYAÇLARI HER ZAMANKİNDEN FAZLA

15 ANNE BABA OLARAK Çocuğunun ihtiyaçlarını sezen, Kişisel yapısıyla uyumlu önerilerde bulunan, Çocuğuna karşı esnek olabilen, Karşı çıkmadan önce çocuklarını dinleyebilen, anne ve babaların genelde çocuklarıyla başarılı bir iletişim kurdukları söylenebilir.

16 ANNE BABA OLARAK Anne ve babaların yüksek başarı beklentisi, Çocuğun hatalarını düzeltmesi için onu sürekli eleştirmesi, Yargılayıcı ve olumsuz sıfatlar (tembel,düzensiz) Bu yaklaşımda olan anne ve babaların çocuklarının kendine güvenleri daha az ve iletişim problemleri vardır.

17 ÖZGÜVEN Çocuğunuzun, kendine olan güveni, sınavlardaki başarısını çok büyük ölçüde etkilemektedir. Güven duygusu kazanabilmesi için: – Anne baba tarafından desteklenildiğini bilmek, – Değer verildiğini, önemsendiğini ve kendine inanıldığını bilmek. Çocuğunuzun kapasitesini çok iyi gözlemlemeli ve ondan yapabileceğinden fazlasını beklememeliyiz.

18 NE YAPMALIYIZ? Çocuğunuzun sınavda göstereceği başarıya ilişkin endişelerinizi hiçbir zaman ona yansıtmayın. Çocuğunuzun ilgi ve yetenekleriyle orantılı gerçekçi beklentiler içine girin. Çocuğunuz çok çalıştığında değil etkili ve verimli ders çalıştığında başarılı olur. Başka aktivitelere zaman ayırması için onu destekleyin. Daha az kaygı yaşarlar.

19 NE YAPMALIYIZ? 2 Çocuğunuza hazırlayacağınız ortam, sağlıklı bir şekilde ders çalışabilmesi için oldukça önemlidir. Ders çalışmasını olumsuz yönde etkileyecek elverişsiz çalışma koşullarını mümkün olduğunca en aza indirgeyin. Çocuğunuzu ders çalışmaya teşvik edebilmek için, ona sınavı kazanamadığı durumda kaybedeceklerini anlatmak yerine, üniversiteyi kazandığında elde edeceği imkânlardan bahsetmeniz çok daha etkili olur. Çocuğunuzun başkalarıyla kıyaslanması, ders çalışması konusunda aşırı baskı, onu çalışmaya teşvik etmez. ( ruh sağlığını bozar) Çocuğunuzun başarısını, geçmişe oranla kaydettiği ilerleme doğrultusunda değerlendirmeniz daha doğru olur.

20 NE YAPMALIYIZ? 3 Çocuğunuzu baskı altında hissettirmeden, onun ders başarısıyla ilgilenin. Çocuğunuz, başarı gösterdiğinde takdir edilmekten hoşlanacaktır. Aile içi sorunlar varsa, çocuğunuzun sınava hazırlanma sürecinde, çalışma temposunu olumsuz yönde etkileyeceği için, bunları ona yansıtmamaya özen gösterin. Çocuğunuzun farklı sorunlar yaşaması, ders çalışma konusunda dikkatini toplayamamasına neden olabilir. Çocuğunuza, başarısızlıklarında da gerekli moral desteğini ve hoşgörüyü gösterin. Yeniden başarılı olabileceğine inanırsa, hedefine ulaşması için gerekli motivasyonu sağlaması daha kolay olacaktır.

21 NE YAPMALIYIZ? 4 Ben dilini kullanmaya dikkat edin. Suçlayıcı ifadelerden kaçının. Çocuğunuzun yapabildikleri üzerinde durun. Yapamadıklarını ona söyleyerek başarısız bir kimlik yerleştirmesine neden olursunuz. “Ben sana güveniyorum. Sen başaracaksın!” cümlesinin yerine, başarıdan çok ona önem veren cümleler kurun.

22

23 KONUŞUN, KONUŞUN TAKİ ………. KONUŞUN BEN SANA DEMEDİM Mİ? ONU KULLANARAK, KENDİNİZİ AŞMAYA ÇALIŞIN BU GÜN OKULDA NE YAPTIN SORUSUNDA ISRAR EDİN SENİN ELİNDEN HİÇBİRŞEY GELMİYOR OĞLUM HADİ KALK BİRAZ DERS ÇALIŞ ZATEN HİÇBİR ŞEYİN SONUNU GETİREMEZSİN BÖYLE LAFLARI NERELERDEN ÖĞRENİYORSUN SENDE AYNI ÇEKTİN

24 DALGA GEÇEREK ONUNLA ALAY ETMEK NE ZAMAN BÜYÜK, NE ZAMAN KÜÇÜK OĞLUN SENDE KISA KALDIN KIYASLAYIN SINAV NASIL GEÇTİ/ İYİ BİR NOT ALIRSIN ARTIK NE YANİ HERKEZİN ÇOCUĞU NELER YAPIYOR, BU DA BİRŞEYMİ İNANMIYORUM SEN BÖYLE ODANI TOPLARMIYDIN HAYRET NASIL OLDUDA DERS ÇALIŞIYORSUN BEĞENİLERİNE HEMEN DARBE VURUN VELİ TOPLANTISINDAN SONRA GÖRÜŞÜRÜZ


"Psikolojik Danışman Psikolojik Danışman Abdullah AYDIN ÇOCUĞUMUN KAYGISI VE BEN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları