Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

YERELDEN ULUSAL VE BÖLGESEL GÜCE GİDEN YOL Mehmed Evyap, 28.04.2011.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "YERELDEN ULUSAL VE BÖLGESEL GÜCE GİDEN YOL Mehmed Evyap, 28.04.2011."— Sunum transkripti:

1 YERELDEN ULUSAL VE BÖLGESEL GÜCE GİDEN YOL Mehmed Evyap,

2 NEDEN ULUSALLIK VE BÖLGESELLİK PEŞİNDEYİZ? Büyüme hepimizin ekmeği ve suyu gibi. Başladığımız şehirde veya ülkemizde kalarak kritik ölçekte kalamama riski var. (vs ABD, vs Asya, vs Hutchinson...) Yayılmaya ihtiyaç duyuyoruz. Türkiye’de ve ilimizde işler iyi gidiyor ama rekabet pazarın hacmine göre yoğun. Kimse için yarın bugünden kolay olmayacak. Doğru seçilmiş yeni Pazar büyümeyi kolaylaştırabilir. Türk şirketlerinin küresel güç iddiası için doğru zaman değil. (Ya geç kaldık, ya da henüz erken, ya da ikisi birden ???...)

3 BÖLGE? Reel Sektörde Bölgesellik: Türkiye’den dışarı yayılarak, eski-Yugoslavya’dan Hindistan sınırına, Afrika’dan kuzeyde Rusya’ya uzanan coğrafyada faal olmak Perakendede Bölgesellik: Başladığımız şehirden dışarıya yayılarak daha büyük şehirlerde, diğer bölgelerde veya yurtdışında marketler açmak. Türk iş dünyasına özel büyük fırsat: İran-Irak-Suriye Türkiye ve Türkler bu bölgenin en iyisi... Yakın gelecekte bunu değiştirecek bir dinamik öngörülmüyor. Bu coğrafyanın çoğunda, modern perakende Perder üyelerinin yıllar önce geçtiği yollardan geçiyor.

4 BÖLGE? Yola çıkarken baştan sindirmemiz gereken iki husus: Bölge ülkelerinde risk gelişmiş ülkelere ve Türkiye’ye göre yüksek. -İsviçre olsaydı, bize kalmazdı. Büyük şehirde rekabet daha çetin. -Öyle olmasaydı, zaten orası büyük şehir olmazdı.

5

6 EVYAP NEDEN İYİ BİR ÖRNEK? Evyap da kaynaklar açısından kendinden daha güçlü rakiplerle mücadele ederek bugün bulunduğu noktaya geldi. Tıpkı sizler gibi yıl önceki Evyap bugünkünün 20’de biriydi. Mesleğe adanmışlıkla hakedilmiş olan bu büyüme kaynaklar açısından önceden planlanmış değildi. Bu 20 yıl yoğun bir hareketlilik ve bitmez bir dertlilikle geçti. Sunumumun amacı ve içeriği.

7 YERELDEN ULUSALA VE BÖLGESELE GİDEN YOLDAN PAYLAŞIMLAR

8 1- TUTKU, İDDİA ve ADANMA Bölgesel güce giden yolun arkasında ne var? Bir tutkuyla yapılmış cesaretli bir girişim, bir iddiayla sürdürülmüş kararlı mücadele ve adanmışlıkla geçen hayatlar Evyap’taki tutku: Yapacaksan en iyisini yap. Evyap’taki iddia: Türklerin kurduğu ve yönettiği bir şirket ve onun markaları gelişmiş ülkelerden çıkan rakiplerle hem Türkiye’de, hem de bölgede başabaş mücadele edebilir. Evyap’taki adanmışlık:

9 2- PAZAR VE MÜŞTERİ BİLGİSİ İşletmede her şeyin fazlası sorun olabilir, müşteri ve Pazar bilgisi hariç. Arko C Krem’in Rusya-Ukrayna hikayesi Kelloggs’un Hindistan lansmanı Arko Traş Kolonyası ‘’Satışların neden çok iyi gittiğine dair geçerli bir fikrimiz yoksa, yakında satışlarımızın azalacağından endişe ederim’’ Cem Kozlu

10 3- HATALARIMIZLA YÜZLEŞEREK BÜYÜMEK Hata yapmak insan için var. (Yasak Elma) Mükemmel yönetilen şirket ve hep doğru karar veren lider yok! Sorun her yerde var! Başarılar özgüveni pekiştirir ama öğretmez, başarısızlıklar özgüveni zedeler ama öğretici olabilir. Acı çekerek öğrendiğimiz ders daha uzun süre akılda kalıyor.

11 İÇSEL YÜZLEŞME Yaşanılan olumsuzluğun ardından, yüzeysel bir değerlendirmeyle sorumluluğu üçüncü kişilere veya dış etkenlere yıkıp rahat etmek yerine, kendi eksiğini, yanılgını ısrarla ve derin düşüncüyle aramak. Kendimize soru sormamız lazım.

12

13 HATADAN GELECEĞE Kalitenin yönetiminin zirvesindeki Toyota 8.5 milyon aracı geri çağırdı ama... Birkaç milyon uçuş yapmış havayollarının hepsi can kayıplı kaza yaptılar ama... ‘’Kararlarımın isabetliliğini güçlü yönlerim arasında sayamam ama hiç bir zaman mücadeleye devam etmekte tereddüt etmedim.’’ Winston Churchill

14 4- KURUMSALLAŞMA ‘’Zehir ile ilacı birbirinden ayıran dozdur’’ Paracelsus, 16.yüzyıl İşletmelerimizin amacı değer oluşturmak. Kurumsallaşma bu değere katkı yapar. Ancak her işletmenin değer katacak kurumsallaşma dozu kendine özgü bir dozdur. Kurumsallaşma bir yolculuksa, biz bu yolda olmalıyız. Ancak yolun bir etabını geçip hazmetmeden bir sonraki etaba soyunmak hem yorar, hem de en başa döndürür.

15 5- DIŞARIDAN GELEN YÖNETİCİ İçerideki herhangi bir aday sence dışarıdaki en iyi adayın %70’i kadar potansiyele sahipse, içerideki adayı tercih et. Larry Bossidy (GE, Allied Signal ve Honeywell) Dışarıdan gelenin kurumu sahiplenmesi, kurumun yeni geleni kabullenmesinin anahtarı değerlerde uyumluluk. Evyap değerleri: İşi merkeze koy. Görüşün ve duruşun olsun. 1-Referans 2-Kişilik Testleri 3-Mülakatta aldığın enerji Bu işin %51’i kısmet. (iki taraf için de...)

16 6-ÇEVİKLİĞİ VE ESNEKLİĞİ KORUMAK Büyük rakibin kaynakları genelde bizden daha fazla: İnsan, Ar-Ge, teknoloji, sermaye, deneyim... Bizim onlara karşı en güçlü yanımız çeviklik ve esneklik. Yerelden ulusala ve bölgesele yaklaştığımızda yapmamız gereken şey: Büyümüş ve güçlenmiş bir şirketin sahip olduğu kaynaklarla yeni başlamış bir şirketin heyecanını, ruhunu ve açlığını birleştir. Ahmet Durul

17

18 7- İŞE ANLAM KATMAK Biz ve çalışanlarımız yaptığımız işe anlam katınca daha verimli çalışırız, daha geç yoruluruz. (1924 İzmir İktisat Kongresi’nden alıntı) Bizim ilden çıkan ve hemşehrilerimin yönettiği bir market Türkiye’nin en iyilerinden biri olsun veya şu yabancı ülkenin ilklerinden biri olsun diye çalışıyorum.

19 8- NASİP & KISMET Ne kadar hazırlanırsan hazırlan, ne kadar çalışırsan çalış, her şeyi kontrol altında tutamazsın. Bazen iş sonunda senin kısmetine kalır. ‘’Talih hazırlanmış akıldan yanadır.’’ Louis Pasteur Müşterinin, tüketicinin ve ortağının hakkını yiyen, devletten çalan iflah olmaz. İş ortaklarının üzerine basarak çok yukarı yükselemezsin.

20

21 SON SÖZ Başarıda ekibi göster Başarısızlıkta kendini göster Üstün başarıda yukarıyı göster

22 TEŞEKKÜRLER


"YERELDEN ULUSAL VE BÖLGESEL GÜCE GİDEN YOL Mehmed Evyap, 28.04.2011." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları