Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yönetim Teknikleri Sertifika Programı İnovasyon, İnovatif Yönetim Teknikleri ve Stratejik Planlama 27-28 Eylül/ 04-05 Ekim/ 25-26 Ekim / 01-02 Kasım /

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yönetim Teknikleri Sertifika Programı İnovasyon, İnovatif Yönetim Teknikleri ve Stratejik Planlama 27-28 Eylül/ 04-05 Ekim/ 25-26 Ekim / 01-02 Kasım /"— Sunum transkripti:

1 Yönetim Teknikleri Sertifika Programı İnovasyon, İnovatif Yönetim Teknikleri ve Stratejik Planlama Eylül/ Ekim/ Ekim / Kasım / Kasım 2013 Novotel -Kayseri Bülent Özsoy – Vildan Karadeniz- İrem Rona İnan

2 Devlet Destekli Sertifika Programı T.C. Ekonomi Bakanlığı’nca Yürütülen 2010/8 sayılı Rekabetçiliğin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ Çerçevesinde Şirketlerin Eğitim Giderlerinin %70’i Destekleniyor. Yararlanma Koşulları Türkiye de sınai ve/veya ticari faaliyette bulunan veya yazılım sektöründe faaliyet gösteren kollektif, komandit, anonim, limited ve kooperatif şirketleri bu destekten faydalanabilir. Bu eğitimlerin T.C. Ekonomi Bakanlığı tarafından uygun görülen eğitim firmaları tarafından verilmesi gerekir. MIDA Yönetim ve Danışmanlık Ltd. Şti. Bakanlık tarafından uygun görülmüştür. Her eğitim programına bir şirketten en fazla 4 kişi katılabilir. Bir şirket yılda en fazla dolar eğitim yardımı alabilir.

3 Sertifika Programının Ücreti Kayseri'de 10 gün sürecek sertifika programı için 2.800TL+KDV (1 kişi)'lik ücretin %70'i olan 1.960TL+KDV, devlet tarafından katılımcı firmalara geri ödenecektir. Böylece eğitim bedelinin sadece %30'u olan 840TL+KDV katılımcı firma tarafından ödenmiş olacaktır.

4 Eğitmenler BÜLENT ÖZSOY: Tarsus Amerikan Kolejinden sonra, Boğaziçi Üniversitesi Makina Mühendisliği bölümünde master derecesi ile mezun oldu. Kısa sürede genel müdürlüğe yükseldiği 30 yıllık çalışma hayatında yurtiçi ve dışında anahtar teslimi inşaat projelerinin sorumluluğu, uluslararası demir-çelik ürünleri ve makine- ekipmanların ticareti gibi konularla ilgilendi. Alman Thyssen Grubunun Türkiye Genel Müdürlüğünü, Ekinciler Holding'e ait şirketlerin yönetim kurulu üyeliğini yaptı Boğaziçi Üniversitesi’nde part time "Management" dersi verdi yılından bu yana MIDA Institute bünyesinde eğitimler vermektedir. İREM RONA İNAN: TED Ankara Koleji’ni bitirdi, Ankara Üniversitesi Psikoloji bölümünden 1984 yılında mezun oldu ve İstanbul Tıp Fakültesi Hastanesi - Çapa’da bir yıl staj yaptı yılında aralıksız süren profesyonel çalışma hayatına başladı. Intertoy Eğitim Araçları A.Ş. ve Yüzyıl Psikolojik Danışmanlık Merkezi’nde psikolog danışman olarak çalıştı. 14 yıl Tüyap’ta ve Artlink Reklam Ajansı’nda Reklam ve Tanıtım Grup Başkanlığı yaptı. Daha sonra Zego İletişim Stratejileri Merkezi’nin Proje Koordinatörü, Dedeman Holding’e bağlı Bir Kültür Sanat Merkezi’nin Genel Müdürü oldu yılında “Türkiye’de İlk Türk Kutu Oyunu’nu yaratıcısı olarak Pictomania Oyun Üretim Merkezi’ni kurdu yılından beri MIDA Institute’da yönetici ortak olarak çalışmakta, eğitim ve danışmanlık hizmeti vermektedir. VİLDAN KARADENİZ: Robert Koleji'nden sonra 1979 yılında Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümünden mezun oldu. Anadolu Sigorta'da 1985 yılına kadar Reasürans departmanında çalışarak müdürlüğe kadar yükseldi yılında Eczacıbaşı / Procter & Gamble Sanipak Sağlık Ürünleri firmasına transfer oldu. Türkiye'de şu anda da lider olan Ultra Prima, Orkid, İpana, Ariel, Alo, Pantene gibi birçok markanın Ürün Müdürlüğü ve Pazarlama Müdürlüğünü yaptı. P&G'densonra Varan Turizm'de Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak çalıştı. 7 yıldır eğitim ve danışmanlık hizmeti vermektedir.

5 Yönetici Neler Yapar Planlama Kontrol Vizyon ve misyon ilişkisi Liderlik Eğitim, Koçluk Bütçeleme Ekip oluşturma Problem çözme Yaratıcılık İletişim Organize etme Hedef saptama Delegasyon Motivasyon Performans değerlendirme Mülakat Müzakere Arabuluculuk Strateji belirleme ve.....

6 Gündem 1. Gün Yönetimde Stratejik Planlama – Yönetimde Stratejik Planlamanın Anlamı – İş Dünyasında Strateji – Stratejik Yönetim Süreci – Durum Analizi SWOTT Rekabet Avantajını Belirleme Maksimum Kazanç Sağlayacak Stratejiyi Oluştuma

7 Strateji Bir kurumun belli başlı hedef ve politikalarının bütünüdür İçinde bulunulan sektörde rekabet üstünlüğü sağlayacak fark oluşturmaktır İç ve dış faktörleri sürekli analiz ederek uyum sağlayacak hedeflerin belirlenmesi, faaliyetlerin planlanması ve gerekli araç ve kaynakların yeniden düzenlenmesi sürecidir Müşteriyi tanımayı, tercihlerdeki değişimi görmeyi ve rakiplerin sunamadığını sunmayı gerektirir

8 Gündem 2. Gün Diğer Durum Analizi Yöntemleri – 7S / PIMS / Değer Zinciri Temel İtici Güçler Stratejik Konumlandırma Ürün ve Hizmeti Farklılaştırma Değer Yönetimi Günümüz İş Dünyasının Özellikleri

9 Değer Yönetimi Her çalışanın şu soruları cevaplamasının sağlanması; Müşterilerim kim Şu anda ifade ettikleri ihtiyaçları neler Şu anda ifade etmedikleri ihtiyaçları neler Öncelikleri hangi yönde değişiyor Müşterilerimin kimler olmasını tercih ederim Müşterilerime nasıl artı değer sunabilirim Müşterilerimin nasıl birinci tercihi olabilirim Mevcut ürün ve hizmetlerim neler Gerçek rakiplerim kimler En büyük rakibimin ürün ve hizmetleri neler Ürün ve hizmetlerimi nasıl farklılaştırmalıyım Şirketimin şu an yaşadığı değer göçü ( karın bir şirketten diğerine göçü) pozitif mi ( müşteri beni mi tercih ediyor) negatif mi

10 Gündem 3. Gün Yenilikçi Yönetim Teknikleri Liderlik / Yöneticilik Yöneticiler için Liderlik Yetkinliklerini Geliştirme Zaman Yönetimi Verimlilik için Hedef Saptama o Tanım,Tür,Problemler o Amaçları Belirlemek o Öncelikleri saptamak o Faaliyetleri Tanımlamak o Stratejik Başarı Alanlarını Saptamak o Performans Ölçütlerini Belirlemek

11 Liderlik Tarzları (Yönetim Gridi) 9,9 1,1 1,9 9,1 5,5 İşe yönelik davranış boyutu Bireye yönelik davranış boyutu Az yönetim Şehir Klübü Yönetimi Orta Yolcu Otoriter Yönetim Demokratik Takım Yönetimi Mouton & Blake

12 Misyon, Vizyon, Değerler Ne için varım? Neler önemli? Misyon ve İlkeler Nereye ulaşmak istiyorum? Vizyon Orta vadede amacım ne? Amacımın spesifik, somut ve ölçülebilir hali? Amaçlar ve Hedefler

13 Gündem 4. Gün Karar Almada Yenilikçi Yaklaşımlar – Problem ve Karar – Aklımız Nasıl Çalışıyor, Neden Aldanıyoruz? – Çözüm Geliştirme ve Karar Alma Teknikleri – Karar Almada Takım Çalışmasının Önemi – Karar Alma Yöntemleri – Önceliklendirme ve Sınıflandırma – Hareket Planlaması Araçları

14 Gündem 5. Gün İnovasyon İnovatif Kurumsal Kültür - Durum Tespiti İnovasyon Süreci İnovasyon Fırsatları için: Yeniden Farklılaştırma -Tüketim Zincir Analizi - İş Eko-sistemi Yaratıcı Düşünebilme Etkenleri Düşünce Biçimimizdeki Kalıplar - Avantaj mı? Dezavantaj mı? Yaratıcı Tutum ve Davranışlar o Yargılamayı Geciktirebilmek o Esnek Düşünebilmek o Kalıpların Dışına Çıkabiliriz Başka seçenek yok mu? - Nasıl? o Kalıpları Sorgulayabiliriz -Olanaksız olarak düşündüğümüz bir olay hangi koşullarda mümkün olabilir? o Değişik Açılardan Bakabiliriz - 6 Şapkalı Düşünce Tekniği o Sezgilerimiz - Önemli mi? o Çabuk Düşünebilmek - Hızlı düşün, çok üret - Birkaç iyi fikir için birçok kötü fikir o Kavram Oluşturabilmek ve İlişkilendirmek o Konuya Odaklanabilmek Yaratıcılıkta Dört Aşama

15 İnovasyon İNOVASYON, İNSANLARIN YENİ FİKİRLERİ UYGULAMA YOLU İLE DEĞER YARATMASI, FAYDA SAĞLAMASI Ekonomik veya sosyal değer yaratan yeniliklerdir. Yaratıcı düşüncenin ürünüdür Karlı büyümenin anahtarıdır

16 Gündem 6. Gün Yaratıcılığımızı Geliştirecek Yöntemler, 8 Farklı Teknik - Uygulama-Uygulama-Uygulama Nitelikleri Sıralama Matriks - Fayda Matriksi 5N 1 K Beyin Fırtınası Fikir Merdiveni 360 Derece Düşünmek SCAMPER- 7 li Çalışma Mind-mapping - Zihin Haritası Fikirlerin Değerlendirilmesi - Inovasyon Kriterleri Grup çalışması -Öğrendikleri tekniklerle oluşturacakları inovatif bir fikrin sunumu ve yorumlar

17 Gündem 7. Gün Ekiplerde Yenilikçi Kültür Yaratmak – Mükemmel ekipleri ayıran özellikler nelerdir? – Ekibin vizyon ve misyonu nasıl belirlenir? – Ekip hedefleri hangi düzeyde belirlenmelidir? – Güçlü yanlar ilkesi ekip içinde nasıl kullanılır? – Ekipler arası çatışma nasıl oluşur, nasıl önlenir? – ‘Biz ruhu’ nasıl yaratılır? Delegasyon Delegasyonun Yararları & Delegasyona Engeller Delegasyon ne zaman yapılır? Etkili Delegasyon

18 18 Başarılı Takımlarda Net ortak amaçlar Net roller Tamamlayıcılık Her bir üyenin katkısı İletişime uygun ortam Karşılıklı güven Zorluklarla başa çıkma Yenilikçilik ve yaratıcılık “Biz” yaklaşımı Etkili liderlik Vardır !

19 Yüksek Performanslı Takımlar İçin 5 Ana Konu 19 1)İletişim 2)Sinerji 3)Güven 4)Büyük Resmi Görebilmek 5)Kaynakların Etkin Kullanım ı

20 Gündem 8. Gün Performans Yönetimi Geribildirim Motivasyon

21 Size göre neyin iyi olduğunu söyleyin Neyin iyi olduğunu düşündükleri ni sorun Gelişim alanları ile ilgili görüşlerini sorun GERİBİLDİRİMİNCELEMEMODELİ Size göre neyi geliştirebileceği ni söyleyin

22 Gündem 9. Gün Çatışma nedir? Çatışmaları nasıl çözeriz? İkna nedir? Duyguları yönetmek Durumu değiştirmek Etkileme ve İknanın 4 temel etkeni: Etkin İletişim-Bilgi-Zaman-Güç Etkin iletişim o Etkiler Dairesi o İletişimde engeller o Sözlü iletişim o Sözlü olmayan iletişim - Beden dilli – Ses - Dış görünüm o Dinleme becerisi o Empati o Kendini tanımak o Müşteriyi tanımak o Zor İnsanlar

23 Kendimizi İfade Tarzımız SENli cümleler  Anlatamıyorsun  Hep gecikiyorsun  Bu görüşmemizde çok durgunsun  Faturalarla hiç ilgilenmiyorsun BENli cümleler  Söylediklerini anlamıyorum  Seni hep bekliyorum  Bu görüşmemizde seni durgun görüyorum  Faturalarla hep ben ilgileniyorum

24 Beden dili Ses seviyesi Göz teması Duruş Yüz ifadesi Hareketler Göz teması Duruş Yüz ifadesi Hareketler Ses perdesi Seviye Konuşma sıklığı Ses kalitesi Telaffuz Duraklama Sessizlik Ses perdesi Seviye Konuşma sıklığı Ses kalitesi Telaffuz Duraklama Sessizlik Dış görünüm Hijyen Giyim ve aksesuarlar Hijyen Giyim ve aksesuarlar Etkin Sözlü Olmayan İletişim

25 Gündem 10. Gün Bilgi Zaman Güç Müzakere için sağlam bir çerçeve o Mivana o Maz o Son Fiyat o Takas Nasıl pazarlık edeceğiz? Duyguları yönetmek Durumu değiştirmek

26 Rekabetçi Çatışmayı Ele Alma – Thomas -Kilmann Modeli M 12 İşbirlikçi Uzlaşmacı Kaçınmacı Uyum sağlayan İşbirlikçilik İddiacılık

27 Program Verimliliğini Ölçümlemek Sertifika programının verimliliğini ölçümlemek amacıyla, program içeriğinde yer alan 28 yetkinlik belirlenmiştir. Verilecek cevaplar ne denli objektif olursa eğitimin verimliliği o denli iyi bir şekilde ölçümlenebilecektir. Lütfen yönetici olarak takım arkadaşınızı 1 (en düşük) 10 (en yüksek) olmak üzere 1-10 sayıları ile değerlendiriniz. (A)Eğitimden önce ekip arkadaşınızı değerlendiriniz. (B)Eğitimin bitiminde eğitmen değerlendirmesi (C) Eğitimden 2 ay sonra çalışan ile birlikte yönetici değerlendirmesi

28 Bu çalışma eğitimin verimliliğini ölçümlemek amacıyla tasarlanmıştır. Vereceğiniz cevaplar ne denli objektif olursa eğitimin verimliliği o denli iyi bir şekilde ölçümlenebilecektir. Tüm cevaplar eğitmen,siz ve ik departmanınız arasında gizli kalacaktır. (A) Eğitimden önce ekip arkadaşınızı değerlendiriniz. Eğitimin bitiminde eğitmen değerlendirmesi (B) Eğitimden 2 ay sonra çalışan ile birlikte değerlendirme (C)Lütfen takım arkadaşınızı 1 (en düşük) 10 (en yüksek) olmak üzere 1-10 sayıları ile değerlendiriniz. Eğitim öncesi yönetici değerlendirmesi A Eğitim sonrası eğitmen değerlendirmesi B Eğitimden 2 ay sonra yönetici ile birlikte değerlendirme puanı C Eğitimin öncesi ve sonrası fark B-A Eğitim öncesi ile 2 ay sonrası değerlendirme puanı C-B 1 Kurum içinde değişimin destekçisi olur ,5%10 11,1 % 2 Kurumda inovasyon sürecini oluşturarak inovatif kurumsal kültürü geliştireceğini bilir. Yaratıcı fikirleri destekler. 3 Rutin prosedürlerin büyük yararlarını bilir ancak bunları sorgular. Öğrendiği yaratıcılık teknikleri ile yeni çözüm yolları bulur, kuruma ve müşteriye değer katacak yeni fikirlerin hayata geçmesi için projeler geliştirir 4 Büyük resmi görebilme yetisi gelişmiştir. 5 Yönetici ve lider arasındaki farkı ve başarının, lider yönetici olmakta saklı olduğunu bilir. 6 Liderlik becerileri gelişmiştir. 7 Misyon, vizyon, değerler, amaçlar ve hedefler arasındaki ilişkiyi görür ve hedeflerle yönetimin ve performans kriterlerinin neden önemli olduğunu bilir. 8 Gerçekler ve veriler ile kanı ve düşünceler arasındaki farkı bilir ve önyargı, varsayım ve inançlar nedeniyle gerçekleri ihmal edip mantık silsilesini bozarak sonuçlar çıkarmamaya özen gösterir. 9 Karar alırken seçenekleri çoğaltmaya ve herbirinin olası risk ve sonuçlarını dikkatlice analiz edip, bildiklerine dayanarak sonuca ulaşmaya gayret eder. 10 Ekiple alınacak kararlarda grup baskısı olabileceğinin farkındadır ve önleme yöntemlerini bilir.

29 11 Problem çözme konusunda çeşitli teknikleri bilir ve uygular. 12 Stratejik planlama ve yönetim süreci hakkında bilgisi vardır ve başarılı planlamanın şu andaki durumun iç ve dış çevre dikkate alınarak yapılacak doğru analizi ile mümkün olabileceğini bilir. 13 Kendisinin ve şirketinin temel itici güçlerini, aşılması gereken engellerini ve eşsiz rekabet avantajının farkındadır. 14 Takım olmanın öneminin farkındadır ve başarılı takımların ortak özelliklerini bilir. 15 Başarılı takımların tutkalının üyelerin birbirlerine duydukları güven olduğunun farkındadır ve bu güvenin ancak açık ve etkin iletişimle sağlanabileceğini bilir. 16 Delegasyonun, başkalarının da yetenek, beceri ve tecrübeleri olduğuna inanmak ve kendine güvenmek olduğunu bilir ve doğru işleri, doğru kişilere, doğru koşullarda delege eder. 17 Koçluk ve geri bildirimin devamlı, kurala uygun, tercihan yüzyüze ve sürekli yapılması gereken son derece ciddi bir iş olduğunun farkındadır. 18 Yüksek performans için yetkinlik ve motivasyonun eşit rol oynadığını bilir ve motivatörlerin neler olduğunun bilincindedir. 19 Başarılı motivasyonun kendini ve ekibini çok iyi tanımakla mümkün olacağını bilir ve ekibindeki kişilerin bireysel motivasyon ihtiyaçlarına uygun davranır. 20 Başarılı zaman yönetiminin doğru önceliklendirmeden ve zaman hırsızlarının farkında olup onlara karşı önlem almaktan geçtiğini bilir.

30 21 Etkin iletişimde, sözlü iletişim yanında sözsüz iletişim ve dinlemenin önemini bilir ve buna uygun davranır 22 İnsanların tarzına göre iletişim kurmayı bilir 23 Kendi müzakere tarzını bilir ve eksik yönlerini geliştirir 24 Müzakerelerde karşısındaki için önemli olan fayda ya da zararı bulmaya çalışır. İkna etmek için, istenen durum faydasının mevcut durum faydasından daha fazla olması veya istenen durum zararının mevcut durum zararından daha az olması gerektiğini bilir. 25 Müzakere sağlanamadığında geliştirebileceği alternatifi, olası anlaşma zeminini, son fiyatını ya da müzakereye son verme noktasını, takas ile karşılıklı sağlanacak değeri belirler. 26 Duygularını yönetmek için teknikler kullanır. Duygularını yöneterek bazı çatışmaları azaltabileceğini bilir. 27 Kendini geliştirir. Entellektüel kapasitesini artırır. Sanatla ve dünya olayları ile ilgilenir. Bunları kendisine ve kurumuna bir değer olarak aktarmayı bilir 28 Çalışma alanlarında bulunduracağı poster, maket, dergi vb malzemelerin kendisinin ve ekibinin yaratıcılığını tetikleyeceğini bilir. TOPLAM VE DEĞİŞİM 0

31 Yönetim Teknikleri Sertifika Programı İnovasyon, İnovatif Yönetim Teknikleri ve Stratejik Planlama Eylül/ Ekim/ Ekim / Kasım / Kasım 2013 Novotel -Kayseri Bülent Özsoy – Vildan Karadeniz – İrem Rona İnan


"Yönetim Teknikleri Sertifika Programı İnovasyon, İnovatif Yönetim Teknikleri ve Stratejik Planlama 27-28 Eylül/ 04-05 Ekim/ 25-26 Ekim / 01-02 Kasım /" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları