Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY 1 Bölgesel.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY 1 Bölgesel."— Sunum transkripti:

1 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY 1 Bölgesel Rekabet Edebilirlik Operasyonel Programı’nın Uygulanması için Kurumsal Kapasitenin Oluşturulmasına Yönelik Teknik Yardım Technical Assistance on Institutional Building for the Implementation of RCOP in Turkey This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey EĞİTİCİNİN EĞİTİMİ PROGRAMI-….HAZİRAN 2012 TRAİNER: GÜNSU BAŞER

2 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Paylaşmak için buradayız;

3 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Eğitim sırasında eğiticiliğiniz ile ilgili verdiğiniz gelişim kararlarını bu tabloya yazınız Başlat Devam et DurdurDeğiştir İşte aksiyon planınız!

4 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Siz eğitimcilere, etkili öğrenmeyi sağlamanız ve iyi bir eğitici olmak için sahip olunması gereken bilgi ve becerileri kazandırmaktır. EĞİTİMİN AMACI

5 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY

6 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY 6 1) Yetişkin Eğitiminden Beklentiler Ve Kavramlar 2) Yüksek Performanslı Bir Eğitici Olmak 3) Eğitimin Planlanması ve İçerik Tasarımı 4) Görsel Sunum Hazırlama 5) Eğitimin Gerçekleşmesi Sırasında Eğiticinin Kullanması Gereken Beceriler 6) Yaratıcılık 7) Kriz yönetimi ve Zor Durumları Yönetme 8) Eğitim sonrası

7 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY NEREDEN BAŞLAYACAĞIZ ? ? ? KENDİNİ TANI! EKSİKLERİNİ BELİRLE! EKSİKLERİNİ TAMAMLA! İLERLE!

8 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Kişisel özelliklerim? Potansiyel gücüm? Kendimi nasıl geliştiririm?

9 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY EĞİTİCİ ARANIYOR ! takım çalışması yapıyoruz

10 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Profesyonel- Kaliteli bir eğitici “Nasıl” olmalı?

11 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Yetişkin, eğitimde ne ister? Ne bekler? Aklınıza gelen HERŞEY ! Pedagoji- Androgoji- Sinergoji ???

12 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Temel Kavramlar Eğitim, bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak istendik değişim meydana getirme sürecidir.”

13 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Pedagoji + Andragoji = Yaşam Boyu Öğrenme... Kökeni eski Yunanca da “Paid” (Çocuk) kelimesinden gelen Pedagoji, çocuğun yönlendirilmesi ve yetiştirilmesi bilimine ve sanatına karşılık gelir. Andragoji ise, eski Yunanda “adam” kavramına karşılık gelen “andras” kökünden gelmektedir. Pedagojik ve andragojik yaklaşımların bileşkesi ise, bireyi yaşam boyu öğrenmeye (life-long education) hazırlamak bilimidir.

14 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Güdüleme, öğrenme ve hatırlama kavramları üzerine inşa edilmiş bir insan kaynakları yönetimi terimidir (Robert Blake ve Jane Srygley ). Sinergoji (Synergogy) = Synergos + Agogus “Bir arada çalışma” + “öğretmen” Sinergoji = Bir konuyu öğretmek için ortak olarak çalışma Sinergoji

15 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Yetişkinler deneyimleri ve beklentileri ile gelirler !!! Yetişkinler deneyimleri ve beklentileri ile gelirler !!! Benlik-Düşünce-Duygu-Yetenek dışa vurumu gerçekleştirirler. Benlik-Düşünce-Duygu-Yetenek dışa vurumu gerçekleştirirler.

16 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Yetişkin, eğitimin amaç ve hedeflerini bilmelidir. Eğitim sürecine katılmalıdır Olumlu ve iyi bir eğitim ortamı içinde olmalıdır Çeşitli öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmalıdır Öğrenmeyi sağlayacak yeterli zaman sağlanmalıdır

17 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Bilgiler basitten karmaşığa doğru verilmelidir.uygulamalar ile; öğrenmenin kalıcılığı ve farklı alanlara aktarılabilmesi sağlanmalıdır geri bildirimle doğru ve yanlışlar verilmelidir Sürekli değerlendirme ve kendi kendini değerlendirme özendirilmelidir Program işlevsel ve dinamik olmalıdır

18 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Eğer konu onlar için anlamlı ise dinlerler !

19 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Yetişkinler, en iyi yaprak öğrenirler. Yetişkinler, en iyi yaprak öğrenirler. Öğrenenler; Okuduklarının %10'unu, Duyduklarının %20'sini, Gördüklerinin %30'unu; Gördükleri ve duyduklarının %50'sini; Söylediklerinin %70'ini Söyledikleri ile yaptıklarının %90'ını akıllarında tutabilmişlerdir.

20 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Öğrenim Stilleri Programın, farklı öğrenme stillerine hitap edecek yöntemler içermesi gerekmektedir. UYGULAMACILAR KURAMCILAR DİNLEYİCİLER

21 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Her yetişkinin motivasyon kaynağı farklıdır. Örneğin bazıları uygulamadan, bazıları teoriden motive olurlar. Ne yapabiliriz?

22 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Eğitim ve Gelişim Programlarında Süreç Gereksinimlerinin Belirlenmesi Şirketin ihtiyaç analizi İşin ihtiyaç analizi Çalışanın ihtiyaç analizi Programların Uygulanması İşbaşı eğitim Kuramsal eğitim Değerlendirme

23 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY EĞİTİM PLANLAMA

24 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Eğitim planlarken 5N 1K’yı unutmayın… Ne ? Neden? Kiminle ? Nerede? Ne zaman ? Nasıl?

25 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Eğitim Planlamanın 8 ADIMLIK YOL HARİTASI

26 SON HAZIRLIKLAR PROVA Malzemelerin Belirlenmesi ve Tamamlanması Profilin Analizi İhtiyaçların Tanımlanması Sunum Amaçlarının Tanımlanması Yapının Kurulması Stratejilerin Oluşturulması YÖNTEM Değerlendirme & Geribildirim

27 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Eğitime hazırlanma

28 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Eğitim hazırlarken; Eğitim hazırlarken; ANALİZ YAP ANALİZ YAP DÜŞÜN ARAŞTIR PLANLA MALZEME SEÇ TEKNİK VE YÖNTEM BELİRLE HAZIRLAN SUN

29 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Genel hedef Elde etmem gereken ne? Bu sunum sonunda olmasını istediğim ne? Amacım ne? Spesifik Hedef- Bir cümle

30 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Eğitiminizi hazırlarken Hangi teknikleri kullanabiliriz ?

31 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Eğitim Teknikleri Rasgele seçme metodu (Curran Style) İkili tartışma grubu metodu (Buzz Groups) Etkileşimli ders metodu (Interactive/interrupted) Anahtar kelime metodu (The key word) Zihin haritası (Mind map) Benzetmeler & metaforlar (Metaphors and similers)

32 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Rol oyunları ve simülasyonlar Kendi kendine ders (self-access)metodu Atelye çalışması (workshop) Deneysel metod (experiential) Kavramsal anlama metodu (Socratic questioning) Kendi planını hazırlama metodu (DIY)

33 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Yönlendirilmiş hayal metodu (guided fantasy) Video gösterimi metodu Vaka çalışması (case study) Demo eğitim Problem çalışması (planning trainer’s demo)

34 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Yapıyı oluştururken dikkat ! Ne kadar sürem var ! Hangi malzemelere sahibim ?

35 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Dinleyiciler neleri….? “Mutlaka bilmeli” “Bilmesi yararlı” “Zaman kalırsa anlatılabilir”

36 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY GÖRSEL VE İŞİTSEL ARAÇLAR

37 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY KULLANABİLECEĞİNİZ SUNUM ARAÇLARI VE GÖRSEL MALZEMELER Tahta Projeksiyon Tepegöz Örnek ürünler Konuşmacı kartı Grafikler Saydamlar Posterler Nesneler Kaset ve Video …

38 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY SUNUM HEYECANI

39 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Özgüven: Özgüven: Yapılan araştırmalara göre insanların 1 nolu korkusu: toplum önünde konuşma yapmaktır. Heyecan doğaldır. Hatta onu yakıt olarak kullanmak gerekir.

40 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY TOPLULUK ÖNÜNDE DUYULAN KORKU: TRAC TOPLULUK ÖNÜNDE DUYULAN KORKU: TRAC

41 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Katil heyecanı kovun, yapıcı heyecan duyun Bunun için de kendinize güvenin ve konuşmaya derin bir diyafram nefesi aldıktan sonra başlayın

42 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY İmaj; içerideki işe yarar şeyleri dışarıda sergileyen bir reklamdır !

43 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY KİŞİSEL İMAJ ve KARİZMA DOĞRUSU İlk İzlenim Dış Görünüm Davranışlar ve Beden Dili Ses ve Konuşma Sözler KARİZMA

44 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Kıyafetlerinizde çok parlak renkleri kullanmayın. Dikkat dağıtıcı unsurlar yerine sade bir şıklığı tercih edin.

45 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Eğitim sırası

46 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Söylemek istediklerinizi karşınızdakine aktarmak, doğru anlaşılmak, iz bırakan sunumlara imza atmak ve sıkmadan eğitimlerinizi sunmak istiyorsanız ; İLETİŞİM USTASI İLETİŞİM USTASI olmalısınız.

47 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY En basit anlatımıyla iletişim bir kişiden bilgilerin, düşüncelerin, davranışların aktarılmasıdır. DOĞRU İLETİŞİM ise, aktarılan bilgilerin, bu mesajı alan kişiler tarafından sizin istediğiniz şekilde algılanmasının sağlanmasıdır.

48 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Gürültü eğitmen katılımcı Geri Bildirim Kodlama Kod Açma KANAL MESAJ İletişim süreci

49 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY İletişimde her ne sunuyorsa nız, içine zerafeti, duyguyu, sevgiyi ve saygıyı mutlaka koyun… İletişimde her ne sunuyorsa nız, içine zerafeti, duyguyu, sevgiyi ve saygıyı mutlaka koyun…

50 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Unutmayalım !: 20 dakika sonra dinleyicinin ilgisi ve dikkati azalır !

51 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY EĞİTİMCİNİN SÖZ SÖYLEME USTALIĞI

52 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY İyi konuşma yapmak & İyi konuşmacı olmak İyi bir konuşma; karşısındakine bir şeyler verebilen, fikirlerini aktarabilen ve dinleyicide olumlu düşünce yaratabilen konuşmadır.

53 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Giriş Onlara ne anlatacağınızı anlatın. Gelişme Onlara anlatın. Sonuç Onlara ne anlattığınızı anlatın.

54 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY İLK İNTİBA Kişiler kıyafetleri ile karşılanır, bilgileriyle uğurlanırlar. Eğer dinleyicide olumlu bir ilk intiba bırakabildiyseniz, konuşmanıza güvenle başlayabilirsiniz.

55 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Eğiticinin başarısı; Konu ile ilgili bilgisi, deneyimi, savunduğu görüşünün sağlamlığı, ne söylediği ve nasıl söylediği ile değerlendirilir.

56 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Gelişme: Mesaj Kelimeler: Kısa, tanıdık, etkileşimli Cümleler: Sade fakat etkili Örnekler: Bol örnek, görsel malzeme, izah edici açılımlar Ses Tonu: Çeşitli ve net kullanım, etki yaratmak

57 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY GELİŞME: *Görüşümüzü /mesajımızı destekleyecek veriler kullanalım, *Sayısal veriler kullanamayacağımız durumlarda gerçek/yaşanmış olaylardan örnekler verelim,

58 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Basitten karmaşığa... Birden detaya girmeyin Konuları kafanızda mantık sırasına göre dizin Basitten karmaşığa doğru gitmeyi tercih edin.

59 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY KİŞİLİK TİPİ : ACELECİ TAVŞAN Aceleci tavşanlar, sabırsızdırlar ve hemen sonuca ulaşmak isterler, diğer katılımcıların dikkatini dağıtırlar. Konu başında ve sonunda özeti ona yönelik yapın bu yönelim ona, dikkatle dinleme özelliği kazandıracaktır.

60 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Farlı görüşlere saygı duyduğunuzu söyleyebilir veya doğrular üzerinde tartışmanız sunumu böleceğinden ona oturumun sonunda devam etmenizi önerebilirsiniz. KİŞİLİK TİPİ : “DEDİĞİM DEDİK” KATILIMCI “ Dediğim Dedik” ler kendi doğrularını mutlak doğru kabul ederler.

61 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Onu rahatsız etmeyecek sorular ile sunumun içine çekmeye çalışın. Fikirlerini ifade edeceği ortamlar yaratın. Katılmamakta ısrar ettiği takdirde zorlamayın. Beden dillerini / mimiklerini kullanmadıklarından, onlar için nasıl gittiğini anlayamazsınız, sinerjiyi düşürür, geribildirimde bulunmazlar. KİŞİLİK TİPİ : ANLAŞILMAZLAR

62 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY İyi bir eğitici şunları başarmıştır. İyi bir eğitici şunları başarmıştır. Anlattığı konunun özünü bilmek Analiz ve sentez yapabilmek Malzemeyi hazırlayıp kullanabilmek Dinleyicileri tanıyıp değişik konularda tepkilerini kestirebilmek Söylediklerine içtenlikle inanmak Doğru bir uslupla konusunu aktarmak Sorulara etkin cevap verebilmek

63 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Sonuç: Kapanış İlk izlenim etkilidir ama sonsuza kadar süren, son izlenimdir. Sonuç: Özetle ve netliğe kavuştur İlgi yarat Konuyla ilgili bir uzmanın veya ünlü bir düşünürün bir cümlesini aktar Mesajını vurgulayan, güçlendiren bir kısa öykü ile bitir Aksiyona davet et

64 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY KONUŞMACININ AMACI + HEDEFİ = DİNLEYİCİNİN BEKLENTİSİ İLE UYUŞMASI + ANA MESAJIN ALGILANMASI

65 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Son Sözler Konuşmanızı bitirirken cebinizde mutlaka akılda kalıcı bir ‘son cümle’ olsun Kapanışı yapmayı ve katılımcılara iyi dileklerde bulunmayı ihmal etmeyin Asla “Bitti” demeyin !

66 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Liderlik güç kullanmak değil, “Liderlik güç kullanmak değil, etrafını güçlü kılmaktır.”

67 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Beden dili

68 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY BEDEN DİLİNİ DOĞRU OKUMAK Dinleyicilerin beklentilerini, Araya ihtiyaçlarının olup olmadığını, Uyku durumlarını İlgilerini ölçmenize yarar. BEDEN DİLİNİ DOĞRU KULLANMAK Dinleyicilerle iyi iletişim kurmanıza, Bilgilerinizi daha rahat paylaşmanıza, Kendinizi daha iyi ifade etmenize yardımcı olur.

69 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY “ Ne söylediğiniz değil, nasıl söylediğiniz önemlidir.” J. TSCHOHL

70 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY

71 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY GÖZ TEMASI ÖNEMLİDİR.. NE TEHDİTKAR OLUN... NE İLGİSİZ.... ZAMANIN %75 İ GÖZ TEMASI İÇİN EN UYGUN SÜRE..

72 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Oturma şekilleri

73 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY YATAY DÜZEN

74 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY YUVARLAK DÜZEN

75 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY U düzen

76 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY GRUP ÇALIŞMASI

77 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY PROJE ÇALIŞMALARI

78 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY FARKLI EĞİTİM YÖNTEMLERİ “Ne Öğretilecek?” “Nasıl Öğretilecek?”

79 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Sonuçları PAYLAŞ OYUNU UYGULA TARTIŞ GERÇEK HAYATA YANSIT

80 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY EĞİTİM SONRASI DEĞERLENDİRME

81 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Eğitim, bireysel amaçlarına ulaştı mı ? Eğitim kurumsal amaçlara ulaştı mı ? ORGANİZASYONUN KAZANCI NEDİR ? KATILIMCININ KAZANCI NEDİR? EĞİTMENİN KAZANCI NEDİR?

82 This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY Başarı dileklerimle Başarı dileklerimle www.gunsubaser.com fark@gunsubaser.com 0532 326 05 75


"This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY 1 Bölgesel." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları