Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Ticareti, üretilen mal ve hizmetlerin belirli bir ücret karşılığı son kullanıcılara ulaştırılmasını sağlayan alım-satım faaliyetlerinin tümü olarak.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Ticareti, üretilen mal ve hizmetlerin belirli bir ücret karşılığı son kullanıcılara ulaştırılmasını sağlayan alım-satım faaliyetlerinin tümü olarak."— Sunum transkripti:

1

2

3

4

5 Ticareti, üretilen mal ve hizmetlerin belirli bir ücret karşılığı son kullanıcılara ulaştırılmasını sağlayan alım-satım faaliyetlerinin tümü olarak tanımlayabiliriz. Ticaret genel olarak, iç ve dış ticaret olmak üzere ikiye ayrılır. Dış Ticaret, malların ve sermayenin ulusal sınırların dışına akışıyla ilgilidir. Dış ticaret alım satım işlemlerinin teslimi açısından ithalat ve ihracat olmak üzere iki şekilde gerçekleşir.

6 1.1. DIŞ TİCARET POLİTİKASININ BAŞLICA AMAÇLARI Dış ticaret politikası, devleti idare edenlerin dış ticareti (ihraç ve ithalat hareketlerini) kısıtlamak ve/veya teşvik etmek için yapmış oldukları düzenlemelerin oluşturduğu bir bütündür. 1. Hazineye Gelir Kazandırmak. 2. İktisadi Kalkınma 3. Cari Açığın Önlenmesi 4. Yurt İçi Fiyat İstikrarının Sağlanması 5. Ülke Sanayisini Dış Rekabetten Koruma 6. Piyasadaki Aksaklıkların Önlenmesi 7. Sosyal Etkenler 8. Uluslararası İlişkilerin İyileştirilmesi 9. Dış Ticarette Tekelcilikten(monopol gücünden) Faydalanmak 10. Kendi Kendine Yeterli Olma İsteği (Otarşi)

7 1) Satış İşlemi Yurt Dışına Yapılır 2) Farklı Taşıma Sistemleri Kullanılır 3) Yabancı Para Birimi Kullanılabilir 4) Bankacılık Sistemi Devreye Girer 5) Uluslararası Anlaşmalar Uygulanır 6) Daha Yüksek Risk Vardır 7) Hataların Telafisinin Maliyetli Olması 8) Bürokrasinin Yoğunluğu 9) Ödeme Sistemleri Farklıdır 10) Farklı Kültür, Ticari Ahlak Ve Örf / Adetin Olması DIŞ TİCARETİN ÜLKE İÇİ TİCARETTEN FARKLARI

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

50


"Ticareti, üretilen mal ve hizmetlerin belirli bir ücret karşılığı son kullanıcılara ulaştırılmasını sağlayan alım-satım faaliyetlerinin tümü olarak." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları