Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Kurumsallaşma Sürecine Bakış Kurumsal Bir Deneyim Hüseyin Gürer 17 Ekim 2011 - Antalya.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Kurumsallaşma Sürecine Bakış Kurumsal Bir Deneyim Hüseyin Gürer 17 Ekim 2011 - Antalya."— Sunum transkripti:

1 Kurumsallaşma Sürecine Bakış Kurumsal Bir Deneyim Hüseyin Gürer 17 Ekim Antalya

2 2 Başarının evreleri Üst Yönetim Yapılanması ve Çalışma Prensipleri Başlangıç Dönemi Gelişme Dönemi Olgunluk Dönemi Mesleğimizde Kurumsallaşma

3 Yönetim 3 Başlangıç dönemi Çalışan Sayısı Ortak Sayısı Altyapı Desteği sınırlı Hizmet Alanı Sayısı 1 - 3

4 4 Başlangıç dönemi Çalışan Sayısı Altyapı Desteği sınırlı Hizmet Alanı Sayısı 1- 3 Yönetim Yönetim Kurulu: Tüm Kurucu Ortaklar İcra Kurulu: Tüm Kurucu ortaklar Organizasyon Şeması ve Yazılı Görev Tanımları: Basit bir şema var. Görev tanımları vardır, sorumluluk ve yetkiler en üst seviyede belirlenmiş, alt seviyelere inmemiştir. Ortak Sayısı 1 - 4

5 5 Başlangıç dönemi 5 ORTAKLAR KURULU = YÖNETİM KURULU = İCRA KURULU DENETİM / MUHASEBE HİZMETLERİ SORUMLU ORTAĞI DANIŞMANLIK SORUMLU ORTAĞI VERGİ HİZMETLERİ SORUMLU ORTAĞI DESTEK EKİBİ DENETİM HİZMETLERİ EKİPLERİ DANIŞMANLIK HİZMETLERİ EKİBİ VERGİ HİZMETLERİ EKİPLERİ HUKUK DANIŞMANI

6 6 Başlangıç dönemi Ortak Sayısı Ortakların birlikte çalışma prensiplerini ve kar dağıtım esaslarını düzenleyen detaylı bir sözleşme var. Çalışan Sayısı Altyapı Desteği sınırlı Hizmet Alanı Sayısı 1- 3 Şirket 6

7 Ortak Sayısı Altyapı Desteği Sınırlı Hizmet Alanı Sayısı Çalışan sayısı Üniversite mezunu Şirkete bağlılığı yüksek Tam zamanlı Yabancı dil bilen sınırlı sayıda personel Başlangıç dönemi 7

8 Çalışan Sayısı Şirket Ortak Sayısı 1- 4 Altyapı Desteği Sınırlı Hizmet Alanı Sayısı Bağımsız Denetim, Yeminli Mali Müşavirlik, Muhasebe Hizmetleri veya Danışmanlık Hizmetleri Başlangıç dönemi 8

9 Çalışan Sayısı Şirket Ortak Sayısı 1- 4 Hizmet Alanı Sayısı Altyapı Desteği Sınırlı Ofis alanı küçüktür. Teknik personelin tamamının dizüstü bilgisayarı yoktur Teknik ekibe, Mali/İdari, ve IT konularında en fazla 3 kişilik bir ekip destek olur. Sınırlı sayıda yönetim raporu vardır. Müşterinin sadece ciro ve alacak bilgileri takip edilir. Başlangıç dönemi 9

10 Bu yapının size getirebileceği max. Ciro Milyon TL Başlangıç dönemi 10

11 11 Başarının evreleri Üst Yönetim Yapılanması ve Çalışma Prensipleri Başlangıç Dönemi Gelişme Dönemi Olgunluk Dönemi Mesleğimizde Kurumsallaşma

12 Çalışan Sayısı Ortak Sayısı Altyapı Desteği Yeterli Hizmet Alanı Sayısı Şirket Yönetimi Gelişme dönemi 12

13 Çalışan Sayısı Altyapı Desteği Yeterli Hizmet Alanı Sayısı Yönetim Yönetim Kurulu: Tüm Kurucu Ortaklar + Yeni Ortakların bazıları İcra Kurulu: Yönetici ortak ve tüm Bölüm Başkanları Organizasyon Şeması ve Yazılı Görev Tanımları: Şema var, temel seviyede. Tüm görevler için görev tanımları yazılmıştır. Ortak Sayısı Gelişme dönemi 13

14 14 Gelişme dönemi 14 ORTAKLAR KURULU = YÖNETİM KURULU VERGİ ORTAKLARI VERGİ BÖLÜMÜ BŞK. VERGİ MÜDÜRLER VERGİ EKİPLERi YÖNETİCİ ORTAK (CEO) RİSK VE BAĞIMSIZLIK ORTAĞI KUR FİN / DANIŞM. ORTAKLARI KUR. FİN./ DANIŞM. BÖLÜMÜ BŞK.. KUR. FİN. /DANIŞM. MÜDÜRLER KUR. FİN./ DANIŞM. EKİPLERİ BT D&D ORTAĞI BT D&D BÖLÜMÜ BŞK. BT D&D MÜDÜRLER BT D&D EKİPLERİ DENETİM ORTAKLARI DENETİM BÖLÜMÜ BŞK. DENETİM MÜDÜRLER DENETİM EKİPLERi İDARİ İŞLER VE SATINALMA MÜDÜRÜ MUHASEBE MÜDÜRÜ İK MÜDÜRÜ İDARİ VE MALİ İŞLER İCRA KURULU HUKUK DANIŞMANI BİLGİ TEKN. MÜDÜRÜ

15 15 Gelişme dönemi Ortak Sayısı Ortaklık, Ortakların birlikte çalışma prensiplerini düzenledikleri, günün koşullarına uyarlanmış, karın nasıl dağıtılacağı da dahil oldukça detaylı bir yazılı sözleşme çerçevesinde yürütülür. Çalışan Sayısı Altyapı Desteği Yeterli Hizmet Alanı Sayısı Şirket Yönetimi 15

16 Şirket Yönetimi Ortak Sayısı Altyapı Desteği Yeterli Hizmet Alanı Sayısı Çalışan sayısı Üniversite mezunu Şirkete bağlılığı yüksek Tam zamanlı En az yarısı yabancı dil bilen Sınırlı sayıda yurtdışından iyi okullardan mezun olmuş personel Gelişme dönemi 16

17 Çalışan Sayısı Şirket Yönetimi Ortak Sayısı Altyapı Desteği Yeterli Hizmet Alanı Sayısı Bağımsız Denetim Bilgi Teknolojileri Denetimi ve Danışmanlığı Yeminli Mali Müşavirlik Muhasebe Danışmanlık ve/veya Kurumsal Finansman Gelişme dönemi 17

18 Çalışan Sayısı Şirket Yönetimi Ortak Sayısı Hizmet Alanı Sayısı Altyapı Desteği Yeterli Ofis alanları orta ölçeklidir. Teknik Personelin tamamının dizüstü bilgisayarı vardır. Mali, İdari ve IT konularında destek veren personel sayısı kişidir. Müdür ve üstü için araba ve BlackBerry telefon Bir kısmı manuel, çok sayıda yönetim raporu üretilmektedir. Teknik konular için özel programlar kullanılmaktadır. Gelişme dönemi 18

19 Milyon TL 1- 5 Milyon TL Bu yapının size getirebileceği Ciro Gelişme dönemi 19

20 20 Başarının evreleri Üst Yönetim Yapılanması ve Çalışma Prensipleri Başlangıç Dönemi Gelişme Dönemi Olgunluk Dönemi Mesleğimizde Kurumsallaşma

21 Çalışan Sayısı Ortak Sayısı 11 – 50+ Altyapı Desteği Üst Seviyede Hizmet Alanı Sayısı 5 + Şirket Yönetimi Olgunluk dönemi 21

22 Çalışan Sayısı Altyapı Desteği Üst Seviyede Hizmet Alanı Sayısı 5 + Yönetim Yönetim Kurulu: Kurucu Ortakların bazıları + Seçilmiş ortaklar + Bağımsız üyeler İcra Kurulu: Yönetici Ortak ve Bölüm Başkanları ve seçilmiş Endüstri Liderleri Organizasyon Şeması ve Yazılı Görev Tanımları: Güncel, detaylı ve matris raporlamayı da içeren bir şema vardır. Her göreve ilişkin tanımlar ve sorumluluklar yazılıdır, görevler için yetkinlik haritaları vardır. Ortak Sayısı 11 – 50+ Olgunluk dönemi 22

23 23 Olgunluk dönemi 23 ORTAKLAR KURULU YÖNETİCİ ORTAK (CEO) Denetim Ortakları DENETİM BŞK. Denetim Müdürleri Denetim Ekipleri BT D&D Ortakları BT D&D. BŞK. BT D&D Müdürleri BT D&D Ekipleri KUR. FİNANS. BŞK. KF Ortakları KF Müdürleri KF Ekipleri DANIŞM. BŞK. Danışmanlı k Ortakları Danışm. Müdürleri Danışm. Ekipleri RİSK VE BAĞIM. EKİBİ İCRA KURULU Yönetici Ortak, Bölüm Başkanları, Endüstri Liderleri,İK Lideri, CFO, Pazarlama ve İş Geliştirme Ortağı İK Direktörü İK Ekibi İK Müdürü Vergi Ortakları VERGİ BŞK. Vergi Müdürleri Vergi Ekipleri YÖNETİM KURULU Pazarlama ve Halka İlişkiler Ekibi Satınalma Müdürü Finans ve Raporlama Ekibi Muhasebe Ekibi Muhasebe Md. Finans ve Raporlama Md. İDARİ, MALİ İŞLER ORTAĞI (CFO) Satınalma Ekibi İdari Hizmetleri Ekibi İdari Hizmetler Md. BT Sistemleri Md. BT Uygulamaları Md. YK BAŞKANI Teklif ve Sözleşme Koordinatörü BT Uyg. Ekibi Teklif ve Sözleşme Ekibi RİSK ve BAĞIMSIZLIK ORTAĞI PAZARLAMA VE İŞ GELİŞTİRME ORTAĞI BT Sistemleri Ekibi

24 24 Olgunluk dönemi Ortak Sayısı 11 – 50+ Ortakların birlikte çalışma prensiplerini düzenledikleri ve karın nasıl dağıtılacağı düzenleyen bir sözleşme çerçevesinde yürütülür. Şerefiye ve Emeklilik Fonu gibi ortakların geleceklerini de garanti altına alan düzenlemeler bu sözleşmenin içinde yer alır. Çalışan Sayısı Altyapı Desteği Üst Seviyede Hizmet Alanı Sayısı 5+ Şirket Yönetimi 24

25 Şirket Yönetimi Ortak Sayısı 11 – 50+ Altyapı Desteği Üst Seviyede Hizmet Alanı Sayısı 5+ Çalışan sayısı Üniversite mezunu En az yarısı mesleki sertifikaya sahip Tam zamanlı %80’i yabancı dil bilen Yönetim kademelerinde yurtdışı çalışma tecrübesi olan müdür Şirkete bağlılığı düşük personel Olgunluk dönemi 25

26 Çalışan Sayısı Şirket Yönetimi Ortak Sayısı Altyapı Desteği Üst Seviyede Hizmet Alanı Sayısı 5 + Bağımsız Denetim Bilgi Teknolojileri ve Güvenlik Denetimi Yeminli Mali Müşavirlik Muhasebe Danışmanlık Kurumsal Finansman Kurumsal Risk, İç Denetim, İç Kontrol Aile Şirketleri Olgunluk dönemi 26

27 Çalışan Sayısı Şirket Yönetimi Ortak Sayısı Hizmet Alanı Sayısı 5+ Altyapı Desteği Üst Seviyede Geniş ofisler, Farklı şehirlerde şubeleşme veya yeni şirketler Tüm personelin bilgisayarları 3 yılda bir değiştirilir Müdür ve üstündeki tüm yöneticilerde araba, Blackberry telefon Mali, İdari, IT, İnsan Kaynakları, Pazarlama konularında destek veren personel sayısı kişi SAP gibi ortak bir veri tabanı üzerinde çalışma ortamı Çok detaylı yönetim raporlarının otomatik olarak alınabildiği bilgisayar desteği Detaylı prosedürler Olgunluk dönemi 27

28 BaşlangıçGelişmeOlgunluk Bağımsız Denetim 3568 Kapsamında Vergi Hizmetleri Uluslararası Vergi Danışmanlığı Yönetim Danışmanlığı Kurumsal Finansman Kurumsal Risk Hizmetleri Aile Şirketleri Hizmetleri Endüstri Uzmanlığı Hizmetler 28 Alt hizmet çeşiti 100’ü aşmıştır şmış

29 milyon TL Milyon TL 1- 5 Milyon TL Bu yapının size getirebileceği Ciro 29 Olgunluk dönemi

30 30 Başarının evreleri Üst Yönetim Yapılanması ve Çalışma Prensipleri Başlangıç Dönemi Gelişme Dönemi Olgunluk Dönemi Mesleğimizde Kurumsallaşma

31 Mesleğimizde kurumsallaşma 31 Kurumsallaşmanın getirileri İstikrarlı büyüme Standartlaşmış süreçler Belirsizliğin azalması Çalışanlarda Şirkete karşı güven Çalışan memnuniyeti ve motivasyonu Etkin bir iç kontrol sistemi Denetlenebilir bir ortam Büyümenin desteklenmesi Güçlü teknik altyapı Düzenleyici kuruluşların beklentilerinin karşılanması Mesleki saygınlık ve hizmetlere olan güvenin artması Yönetim prosedürleri Operasyonel prosedürler

32 Şirket Birleşme Modeli Etik Kurallar Risk ve Bağımsızlık Kar Dağıtım Modeli Yönetim prosedürleri Mesleğimizde kurumsallaşma Yönetim prosedürleri 32

33 Mesleğimizde kurumsallaşma Yönetim prosedürleri - Şirket birleşme modeli 33 ŞİRKET BİRLEŞME MODELİ ( * ) Ortak Sayısı Ödenmiş Sermaye Yıllık Ciro% Olması Gereken Sermaye AŞirketi TL TL10% TL BŞirketi TL TL10% TL CŞirketi TL TL10% TL Toplam TL TL TL (*) 5-9 Ekim X. Türkiye Muhasebe Denetimi Sempozyumu – Muhasebe ve Denetim Mesleğinde Kurumsallaşma Kitapçığı

34 Mesleğimizde kurumsallaşma Yönetim prosedürleri - Şirket birleşme modeli 34 ABC Şirketi (*)(*) Ortak Eski Şirketlerdeki Ödenmiş Sermaye Payları OLMASI GEREKEN SERMAYE 1. Alternatif 2. Alternatif Eski A Şirketinin Ortakları Eski B Şirketinin Ortakları Eski C Şirketinin Ortağı Toplam (*) 5-9 Ekim X. Türkiye Muhasebe Denetimi Sempozyumu – Muhasebe ve Denetim Mesleğinde Kurumsallaşma Kitapçığı

35 Mesleğimizde kurumsallaşma Yönetim prosedürleri - Kar dağıtım modeli 35 (*) 5-9 Ekim X. Türkiye Muhasebe Denetimi Sempozyumu – Muhasebe ve Denetim Mesleğinde Kurumsallaşma Kitapçığı

36 Risk ve bağımsızlık ekibinin oluşturulması IFAC tarafından yayınlanan etik kurallara uyum Müşteri portföyünün potansiyel risk açısından değerlendirilmesi Risk ve bağımsızlıktan sorumlu ortak Risk ve Bağımsızlık Mesleğimizde kurumsallaşma Yönetim prosedürleri - Risk ve bağımsızlık 36

37 Ofis yönetmeliği İnsan kaynakları politikası Satın alma ve mali işler politikası Müşteri ilişkileri yönetimi politikası Operasyonel prosedürler Mesleğimizde kurumsallaşma Operasyonel prosedürler 37 Firma yönetim sistemi politikası Faturalama ve tahsilat politikası Bilgi güvenliği politikası Yedekleme ve arşiv politikası


"Kurumsallaşma Sürecine Bakış Kurumsal Bir Deneyim Hüseyin Gürer 17 Ekim 2011 - Antalya." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları