Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI Ramazan Kampanyası ‘‘ Hiç Kimse Kimsesiz Kalmasın’’ PROJE RAPOR SUNUMU.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI Ramazan Kampanyası ‘‘ Hiç Kimse Kimsesiz Kalmasın’’ PROJE RAPOR SUNUMU."— Sunum transkripti:

1 DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI Ramazan Kampanyası ‘‘ Hiç Kimse Kimsesiz Kalmasın’’ PROJE RAPOR SUNUMU

2 İÇİNDEKİLER Önsöz Hedef Kitle ve Sosyal Paydaşlar İletişim Hedefleri Kritik Başarı Faktörü Proje Amacı Araştırma Kampanya Tanıtımı Medya Analizi İnternet Banner Sosyal Medya

3 Hiç Kimse Kimsesiz Kalmasın Kampanyası Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından gerçekleştirilen bir sosyal sorumluluk projesidir. – Kampanya 27 Haziran-27 Temmuz 2014 tarihlerini kapsayan Ramazan ayında gerçekleştirilmiştir. – Proje 5 ayrı ana başlıktan oluşmuştur. Bunlar: Mülteciler, Sokak Çocukları, Modern Yalnızlar, Yaşlılar, Yetimler Kampanya eğitici, aydınlatıcı film ve afişlerle desteklenmiştir. Önsöz

4 Hedef Kitle: Tüm Türkiye. Türkiye’de yaşayan 77 milyon insana proje kapsamında ulaşılması hedeflenmiştir. Sosyal Paydaşlar: Müftülükler, Belediyeler, kamu kuruluşları, ilgili STK’lar, Medya Hedef Kitle ve Sosyal Paydaşlar

5 Mültecilerin, yaşlıların, sokak çocuklarının, yoksulların, kimsesizlerin ve modern insanın yalnızlığına dikkat çekmek, İnsanlık için ele alınması önem arz eden konuları Ramazan ayında kamuoyunun gündemine taşımak, ‘‘Yalnızlık’’ temalı kampanyanın 77 milyon insanla buluşmasını sağlamak, Diyanet İşleri Başkanlığı’nın hayatı kuşatan sosyal sorumluluk bilincinde bir kurum olduğu algısını pekiştirmek. İletişim Hedefleri

6 Hedef kitle üzerinde istenen etkinin oluşturularak, yalnızlık sorununa dikkat çekilmesi, dostluk, dayanışma ve paylaşma gibi güzel hasletleri yeniden hayata kazandırmak için her bireyin üzerine düşen sorumluluğu yerine getirmesi ve gereken adımları atması için farkındalık oluşturulması. Kritik Başarı Faktörü

7 Kardeşlik, birlik ve beraberlik duygularının, paylaşma, dayanışma ve duyarlılık bilincinin pekişmesine katkıda bulunmak, Günümüz insanının yitirmeye yüz tuttuğu değerleri hatırlatmak, Toplumsal bir duyarlılık ve hassasiyete vesile olmak. Proje Amacı

8 Araştırma

9 TUİK 2013 raporuna göre bu yıl ülkemizde 3189 kişi intihar etti. İnsanların hayatlarının anlamını, gayesini yitirmeleri, içinden çıkılamaz yalnızlıklara sürüklenmeleri hepimizin sorumluluğundadır. İnsanoğlu yalnızlaştırmaktadır. Ayrıca dünya üzerinde 50 milyonun üzerinde mülteci yaşamaktadır. Sadece Türkiye’de Suriye’den 1 milyonun üzerinde mülteci bulunmaktadır. Çağın vebası yalnızlık mültecilerin yanı sıra yetimleri, yaşlıları ve modern yaşam insanını da doğrudan etkilemektedir. Herkesin başını ekranlardan kaldırması, birbirine el uzatması ve yitirmeye yüz tuttuğumuz nice değerlere yeniden sahip çıkması gerekmektedir. TUİK 2013 Raporu

10 Kampanya Tanıtımı

11 Kampanyanın 27 Haziran-27 Temmuz 2014 döneminde gerçekleştirildi. 1.Web Sitesi – Kampanya için bir web sitesi hazırlandı. – ramazan.diyanet.gov.tr web sitesi kurularak içeriği kampanya kapsamı ve bilgileri ile donatıldı. – Web sitesi üzerinden iyilik yapmak, rızkı paylaşmak, oruç tutmak, yetimlerin, yoksulların, komşuların haklarını gözetmek ile ilgili bilgi, Ayet-i Kerimeler ve Hadis-i Şerifler paylaşıldı. – Kampanyaya gönüllü olarak destek vermek isteyenler için görsel materyallerin site üzerinden indirilmesi sağlandı. Kampanya Tanıtımı

12 2.Köşe Yazarları İle Buluşma Diyanet İşleri Başkanı Prof. Dr. Mehmet Görmez ile Sepetçiler Kasrı’nda köşe yazarları ile gerçekleştirilen bir akşam yemeği düzenlendi. Kampanya Tanıtımı

13 Hasan Aksay Rahim Er Süleyman Gündüz Mustafa Güngör Sevilay Yükselir Elif Çakır Beşir Ayvazoğlu Belkıs Kılıçkaya Mustafa Kurdaş Mustafa Ekici Hadi Özışık Akif Beki Nevzat Çiçek İbrahim Erdoğan Mehmet Ocaktan Hasan Karakaya Kampanya Tanıtımı 2-Köşe Yazarları İle Buluşma Bazı katılan İsimler;

14 Murat Çiçek Hasan Öztürk Ayşe Böhürler Ruşen Çakır Fehmi Koru Abdulhamit Bilici (Yardımcısı) Ahmet Taşgetiren Ali Adakoğlu Kampanya Tanıtımı 2-Köşe Yazarları İle Buluşma Bazı katılan İsimler;

15 Kampanya Tanıtımı 2-Köşe Yazarları İle Buluşma

16 3.Basın Toplantısı Kampanya tanıtımı için Sepetçiler Kasrı’nda basının geniş katılım gösterdiği basın toplantısı yapıldı. Basın kiti olarak kampanya filmleri ve görsellerinin olduğu tanıtım CD’si, basın bülteni, kampanya broşürleri dağıtıldı. Kampanya tanıtımı için düzenlenen Basın Toplantısında; Mülteciler, Sokak Çocukları, Modern Yalnızlar, Yaşlılar, Yetimler konularına değinildi ve bunlarla ilgili hazırlanan kamu spotları gösterildi. Diyanet İşleri Başkanı Prof. Dr. Mehmet Görmez, toplantıda basın mensuplarının sorularını yanıtladı. Kampanya Tanıtımı

17 3-Basın Toplantısı

18 Medya Analizi Basın Daveti Kampanya ile ilgili 4 basın daveti servis edilmiştir; - Hiç Kimse Kimsesiz Kalmasın... Bu Ramazan ve Her Zaman / BASIN TOPLANTISI CANLI YAYIN FREKANS BİLGİLERİ / Yaşadığımız çağın en büyük sorunlarından biri "Yalnızlık" / BASIN DAVETİ Hiç Kimse Kimsesiz Kalmasın... Bu Ramazan ve Her Zaman / BASIN DAVETİ Hiç Kimse, Kimsesiz Kalmasın; Bu Ramazan ve Her Zaman / BASIN DAVETİ :25:00

19 Diyanet İşleri Başkanlığı’ndan gelen bilgi notları ve yapılan gündem takipleri göz önünde bulundurularak 2 basın bülteni hazırlanarak basına servis edilmiştir; - Hiç Kimse Kimsesiz Kalmasın Bu Ramazan ve Her Zaman!... / BASIN BÜLTENİ / VİDEO Hiç Kimse Kimsesiz Kalmasın Bu Ramazan ve Her Zaman!... / BASIN BÜLTENİ / VİDEO Medya Analizi Basın Bültenleri

20 Kampanya Tanıtımı *Basın Toplantısına 23 farklı medya kuruluşundan toplam 28 medya mensubu katılmıştır. 3-Basın Toplantısı Ali ArtmazTRT uğur aslanhanAA Meryem YapıcıKanal 7 Murat SolakİHA Burak KaranfilTRT Haber Sümeyye Ertekinal Jazeera Turk Sultan UçarHaber Türk Mete YılmazAkşam Mustafa MeydanStar Gazetesi Ferit DemirelRudaw TV Yetkin TorlakRudaw TV Elif Kübra Suerİstanbul Ajansı Orhan FıratCHA Kadir Metin AkbaşKanal A Cumhur ÇatkayaNTV Kübra SönmezışıkYenişafak Özkan ArslanDHA Zeki KentelHurses Ahmet DumanlıAA İsmail AçıkSemerkand TV Onur AksoyHaber Türk TV Mehmet Ali CanZaman Gazetesi Mehmet LüleciYeni Medya Olgay KorkutATV Ebru DoğanKanal 24 Ahmet BağışTVNET Önder GölAA

21 Temel Göstergeler – Basın KonuHaber Adet Tiraj (Adet)StxCmYaklaşık Reklam Eşdeğer( TL) Hiç Kimse Kimsesiz Kalmasın TL Temel Göstergeler - İnternet KonuHaber Adet Hiç Kimse Kimsesiz Kalmasın 213 Temel Göstergeler – TV KonuHaber Adet Süre/snYaklaşık Reklam Eşdeğer( TL) Hiç Kimse Kimsesiz Kalmasın * İnterpress Analiz Servisi Verileri Medya Analizi

22 Basın Yansımaları Hiç Kimse Kimsesiz Kalmasın Ramazan Kampanyasına TV’lerde 45 haber, yazılı basında 164 haber, internet medyasında 213 haber olmak üzere toplamda 422 haber yansıması elde edildi. Habere yer veren başlıca kurumlar; Haber Türk, Star, Vatan, Milli Gazete, Vatan, Taraf, Yeni Akit, Yeni Şafak, Zaman, Güneş, Sabah, Türkiye, Akşam, Milliyet, TRT, A Haber, 360, NTV, Ülke TV, Haber Türk, TGRT Haber, Kanal 7, TV Net. * İnterpress Analiz Servisi Verileri

23 Medya Analizi Basın Yansımaları Habertürk/ Vatan/ Yeni Akit / Sabah /

24 Medya Analizi Basın Yansımaları Yeni Şafak / Star/ Akşam / Star / Türkiye /

25 Medya Analizi TV Yansımaları A Haber / Kanal 24 / NTV /

26 Medya Analizi İnternet Yansımaları Haber7.com/ Stargazete.com/ Yenisafak.com.tr /

27 4.TV ve Radyo Kamu Spotları TV ve radyolara kampanya spotlarının yer aldığı DVD’ler isme özel olarak genel yayın yönetmenlerine ve yayın müdürlerine gönderildi, aramalar ve kampanya hakkında bilgilendirmeler yapılarak yayınlanması desteklendi. Kampanya Tanıtımı

28 Yayın Raporu: 21 faklı ulusal TV kanalında 1230 kez yayınlandı Toplamda 747 dakika yayında kaldı * Nielsen Company Medya Yayıncılık Verileri Yayınlanan Mecralar – TV Kamu Spotu

29 Yayınlanan Mecralar – TV Kamu Spotu

30 Yayınlanan Mecralar – TV Kamu Spotu

31 Kampanya radyo spotlarının yayınlanması için 72 farklı radyo kanalına gönderim yapılmıştır. Yayın Raporu: Takibi yapılan radyolarda, 50 kez yayınlandı, 40 dakika süre aldı.* Radyo: 2 radyo kanalı Toplam Yayın Sayısı: 50 *Nielsen Company Medya Yayıncılık Verileri *72 radyodan 35’inin takibi yapılabilmektedir. Yayınlanan Mecralar- Radyo Kamu Spotu

32 5.İnternet Banner Çalışması İnternet bannerları hazırlanarak gönüllülük esasına göre web sitelerinde yayınlanması sağlandı. 22 farklı ölçüde banner tasarımı yapıldı. 45 bin internet sitesinden 11 bin internet sitesinin iletişim bilgileri alındı. Hedef olarak belirlenen belediye, hastane, müftülük, emniyet, AVM, kaymakamlık siteleri listelenmiştir. 70 bin mail adresine ulaşılmıştır. Kampanya Tanıtımı

33 553 farklı web sitesinde kampanya bannerları yayınlandı. 81 ile ulaşıldı. 58milyon 889 bin 553 kez gösterim sağlandı. 24bin 140 kez bannerlar kullanıcılar tarafından tıklanarak ramazan.diyanet.gov.tr sayfasına ulaşıldı. Türkiye haricinde 63 ülkeden, herhangi bir içerik aranırken kampanya bannerlarını görüntülendi. Ulusal haber siteleri, spor siteleri, gezi seyahat siteleri olmak üzere bir çok web sitesine aramalar yapılarak kampanya bilgileri aktarıldı. Yayınlanan Mecralar- İnternet Banner Uygulamaları

34 1008 ilçe müftülüğü arandı. Bu aramalar sonucunda 71 il müftülüğü ve 220 ilçe müftülüğünde yayınlar yapılmıştır. 14 belediye sitesinde banner yayınlanmıştır. Banner Gönderimi Yapılan Kurumlar: Medya Kuruluşları, AVM’ler, STK’lar, Kaymakamlıklar, Belediyeler, Kamu ve Özel Hastaneler, İl Müdürlükleri, Meslek birlikleri, Konsolosluklar, İl Müdürlükleri, Müftülükler, Tarım İlçe Müdürlükleri, İlçe Emniyet Müdürlükleri, İBB ve İştiraki kurumlar, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, İç İşleri Bakanlığı, İstanbul internet medyası, çeşitli web siteleri. Yayınlanan Mecralar- İnternet Banner Uygulamaları

35 İnternet Bannerları Türkiye sıralaması haber7.com13 internethaber.com19 haberturk.com20 donanimhaber.com21 haberler.com29 mackolik.com30 memurlar.net72 filmiizle.tv121 aksam.com.tr156 f5haber.com170 gazeteoku.com329 haberinyeri.net368 teknolojioku.com399 canlidiziizleyin.com432 61saat.com438 merlininkazani.com448 yenisafak.com.tr34 Başlıca banner yayınlayan siteler Yayınlanan Mecralar- İnternet Banner Uygulamaları

36 Aksam.com.tr Donanimhaber.com Beykozmuftulugu.com Yayınlanan Mecralar- İnternet Banner Uygulamaları

37 6.Sosyal Medya 6-7 saniyelik viral videolar, kampanyaya özel görseller ve özel hashtag çalışmaları yapılarak sosyal medya etkin bir şekilde kullanıldı. Kampanya Tanıtımı

38

39 Neler konuşuldu? Kullanıcılar en çok Diyanet, Ramazan, TRT, Sultanahmet ve kampanya virallerindeki kelimeleri kullandılar.

40 Kaç kişiye ulaşıldı? Kampanya çalışması toplamda 10 gün sürdü. Kampanya ile ilgili toplamda 87 içerik paylaşıldı. Twitter’ın en bilinen hesapları ve fenomenleri katıldı. Paylaşılan içerikler etkileşim aldı. Kampanya toplamda (2.1 milyon) kişiye ulaştı. Kampanya mesajları (4.1 milyon) kere gösterildi. 10 GÜN 87 İÇERİK ETKİLEŞİM ERİŞİM GÖSTERİM Açıklamalar İçerik: Yapılan paylaşımları ifade eder. Etkileşim: İçeriklerin aldığı yorum, beğeni, retweet ve favorilerini ifade eder. Erişim: İçeriklerin kaç kişiye ulaştığını ifade eder. Gösterim: İçeriklerin kaç kere gösterildiğini ifade eder.

41 Öne Çıkan İçerikler

42

43

44 Instagram Katılımı Twitter’da başlayan kampanya bir başka popüler sosyal ağ olan Instagram’a sıçradı. Instagram’da #HiçKimseKimsesizKalmasın etiketiyle 337 adet fotoğraf paylaşıldı. Bu fotoğraflar yaklaşık beğeni ve yorum aldı.

45 Instagram Katılımı

46 Öne çıkan Instagram paylaşımları. Instagram Katılımı

47 Sosyal Medya Sonuç #HiçKimseKimsesizKalmasın etiketi çalışmamız başlamadan önce sadece kişiye ulaşmışken yaptığımız çalışma neticesinde 2 milyondan fazla kişiye ulaşmıştır. Kampanya mesajları 4.1 milyon kez gösterilmiştir. Etiket doğal bir şekilde başka platformlara da sıçrayarak etkinliğini sürdürmüştür. İnsanlar yaptığımız çalışma ile birlikte “Ramazan” ile ilgili düşüncelerini paylaşmaya sevk edilmiştir. Başarılı bir çalışma ile ulaşılmak istenen hedefler gerçekleştirilmiştir.

48 Teşekkürler…


"DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI Ramazan Kampanyası ‘‘ Hiç Kimse Kimsesiz Kalmasın’’ PROJE RAPOR SUNUMU." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları