Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SINAV KAYGISI VE SINAV KAYGISIYLA BAŞ ETME YOLLARI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SINAV KAYGISI VE SINAV KAYGISIYLA BAŞ ETME YOLLARI."— Sunum transkripti:

1

2 SINAV KAYGISI VE SINAV KAYGISIYLA BAŞ ETME YOLLARI

3 SEMİNER İÇERİĞİ 1. NEDENLERİ 2. NASIL TANINIR ? 3. YARARLI OLABİLİR Mİ ? 4. ALINABİLECEK ÖNLEMLER 5. BAŞETME YOLLARI

4

5 1. NEDENLERİ Sınavla ilgili Çevre Bireysel

6 Çevre (AİLE) Aşırı biçimde çalış uyarısında bulunma Yüksek hedefler öne sürme Kazanamamayı felaket olarak gösterme Sevgiyi koşula bağlama Sürekli mükemmeli bekleme Başkalarıyla kıyaslama Aşırı koruyucu olma

7 ÖĞRETMENLER Eleştirme Olumsuz sözlerle etkileme İçinde bulunulan dönemi dikkate almama Sert davranmak

8 ARKADAŞLAR Alay etme Aşağılama Dışlama Rekabet

9 Bireysel Kötü çalışma alışkanlıkları Görev ve sorumlulukları erteleme Kendi hakkında olumsuz düşünme Başarısız olma korkusu Yanlış değerlendirmeler

10 Sınavla İlgili Söylentiler Koşulların sık değişmesi Sistemin bilinmemesi Algılama biçimi

11 Araştırma sonuçları  Türkiye’deki öğrenciler A.B.D ve İngiltere’deki öğrencilere göre daha kaygılı  11.Sınıfta okuyan kız öğrenciler erkek öğrencilere göre daha kaygılı  Başarısız öğrenciler başarılılara göre daha kaygılı  Düşük gelirli ailelerin çocukları yüksek gelirli ailelerin çocuklarına göre daha kaygılı  Sınava dershaneye gitmeden kendi başına çalışanlar, dershaneye gidenlere göre daha kaygılı

12  Sınava son sınıfta hazırlanmaya başlayanlar daha önce hazırlanmaya başlayanlara göre daha kaygılı  Tıp, sağlık, fen ve teknik alandaki (sayısal) bölümlere girmek isteyenler, edebiyat ve güzel sanatların bölümlerine girmek isteyenlerden daha kaygılı  Demokratik ailelerde yetişenler diğer ailelerde yetişenlere göre daha az kaygılı  Yurtta kalan öğrencilerin kaygı düzeyi evde kalan öğrencilere göre daha yüksek  Eğitim Fakültesinde okuyan öğrencilerin kaygı düzeyi, Fen-Edebiyat fakültesinde okuyanlara göre daha düşük

13 Fiziksel 2. NASIL TANINIR? Zihinsel Duygusal

14 Fiziksel Ellerde titreme Çarpıntı Baş ağrısı Soğuk ya da sıcak basması Sindirim problemleri Nefes darlığı

15 Boyunda, ensede belde,sırtta ağrı, gerginlik,kasılma ve eklem ağrıları Gürültüye, sese karşı aşırı duyarlılık Uykusuzluk, aşırı ya da düzensiz uyku Bitkinlik Mide krampları

16 Duygusal Huzursuzluk, sıkıntı, gerginlik, endişe Çaresizlik Durgunluk ve çökkünlük Sinirlilik, saldırganlık veya kayıtsızlık Mutsuzluk Yetersizlik duygusu

17 Zihinsel

18 Unutkanlık,beynin dolduğunu düşünmek Konsantrasyonda azalma Kararsızlık Zihin karışıklığı ve organize olamamak İlgi azalması Matematik hataların artması Sosyal yaşamın yoksunlaşması

19 Olumsuzluklar üzerine odaklanmak Sınavı kişilik değerlendirmesi olarak görme Sınavda da başarısız olacağı düşüncesi Başarısızlığı her şeyin sonu olarak görme

20 Sınavı kazanmayı yasalaştırmak Kendini suçlama Allah canımı alsa da kurtulsam

21 Ders çalışma sırasında SINAVLARDAN BİRKAÇ GÜN ÖNCESİNDEN BAŞLAYAN GERGİNLİK, YEME VE UYKU BOZUKLUKLARI KAZANAMAMA DÜŞÜNCESİNDEN KURTULAMAMA KONSANTRASYON BOZUKLUKLARI

22 Sınav Sırasında Soruları okurken sürekli diğer soruları düşünme Bir bölümü veya soruyu bitirmeden diğer soru veya bölüme geçme Soruyu okuyamama Nedensiz fizyolojik sorunlar yaşama

23 3.YARARLI OLABİLİR Mİ ? Yapılırken heyecan duyulmayan işler başarılamaz. (Emerson)

24 Kaygı kötü bir şey değildir. Tanımı kişiye göre değişiyor. Belirli düzeyde kaygı etkili işleyiş için gereklidir Ne düzeyde kaygıya gereksinim var veya ne kadarı zararlı olur ?

25 Hiç kaygı duymadan sınava giren bir insanın gerçekleştirmek istediği bir hedefi olamaz.

26 4.ALINABİLECEK ÖNLEMLER Zamanı planlama Olumlu düşünme Ekstra sorunlardan kaçınma Beslenmeye dikkat Bedene önem Uykuya özen Yardımcı olabilecek insanlarla iletişim

27 5.BAŞA ÇIKMA YOLLARI Nefes Alma Çalışmaları Problem Çözme Becerisi Kazanma Düşünce Biçiminin Düzenlenmesi

28 Problem Çözme Becerisi Kazanma 1. Problemi tanımlama. 2. Problemi çözebilecek seçenekleri gözden geçirme. 3. Çözüm yollarından birini seçme. 4. Seçilen çözüm yolunu uygulamaya koyma. 5. Elde edilen sonuçları değerlendirme

29 KAYGIYI ÖNLEME ŞEMASI SAKIN BULAŞMA HAYIR EVET YAPMA YAVV ! HAYIR AİLEN Mİ ? HAYIR O ZAMAN KORKMA ÖNLEYEBİLİR MİSİN ? O ZAMAN AYVAYI YEDİN EVETHAYIR EVET AFERİN KAYGIYI ONLARA BULAŞTIRABİLİR MİSİN ? HAYIR SORUN YOK, RAHATLA! EVET SINAV İÇİN KAYGILI MISIN ? NEDENİ SEN MİSİN ?

30 Düşünce Biçiminin Düzenlenmesi Sınava hazır değilim Bu bilgiler çok gereksiz ve saçma. Sınavlar niye yapılıyor, ne gerek var? Sınava hazırlanmak için gerekli zamanım yok ki. Bu konuları anlayamıyorum, aptal olmalıyım Biliyorum bu sınavda başarılı olamam Sınav kötü geçecek. Çok fazla konu var, hangi birine hazırlanabilirim ki?

31

32 Yapmam gereken nedir? Yapabildiğimin en iyisini yapmamın bana ne zararı olabilir? Ne kaybederim? Yeterli zamanımın olmadığı doğru, ancak olan zamanımı en etkili şekilde nasıl kullanabilirim? Tüm materyalleri çalışamasam bile, önemli bölümlere öncelik vererek sınava hazırlanabilirim, hiç olmazsa bu bölümlerden puan kazanırım. Hangi sorular sıklıkla soruluyor, onlardan başlamalıyım Takıldığım yerler olabilir, bilenlere soracağım ve yardım alacağım Diğer öğrenciler kadar iyi olmasam da elimden geleni yaparak ilerlediğimi ve daha iyi olduğumu göstereceğim Diğer öğrenciler de gergin ve telaşlı. Ben de kendimi kontrol edebilir ve başarılı olabilirim Duygularım kontrolüm altında, başarabilirim YARARLI DÜŞÜNCELER

33 Nefes Alma Çalışmaları İyi havalandırılmış bir ortam seçin Zihni temizleyin Bol ve rahat giysiler giyin Gevşeyin Burundan,ağır ve derin nefes alın Ağzınızdan nefes almayın Nefes alırken omuzlar kalkmasın Akciğerin tamamını kullanın

34 KAYGI

35

36 MUTLU SON


"SINAV KAYGISI VE SINAV KAYGISIYLA BAŞ ETME YOLLARI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları