Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ"— Sunum transkripti:

1 İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
KIRGIZİSTAN TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ AKADEMİK KURUL TOPLANTISI 4 EKİM 2012

2 DEKANLIK Prof. Dr. Muhsin HALİS Dekan Doç. Dr. Ali ELEREN
Dekan Yardımcısı Bilimsel Faaliyetler, İnsan Kaynakları, İş Dünyası ve Toplumla İlişkiler, Kalite Geliştirme ve Altyapının Geliştirilmesi Öğr. Gör. Dr. Nurlan İSMAİLOV Eğitim-Öğretim, Mevzuat, Öğrenci Disiplin Faaliyetleri, Destek Hizmetleri

3 FAKÜLTE YÖNETİM KURULU
Prof. Dr. Muhsin HALİS (Başkan) Prof. Dr. Cusup PİRİMBAEV (İktisat B. Bşk.)  Prof. Dr. Kerim ÖZDEMİR (Finans ve Bankacılık B.Bşk.) Doç. Dr. Turusbek ASANOV (Maliye B. Bşk. )  Doç. Dr. Ali ELEREN (D. Yardımcısı ) Yrd. Doç. Dr. Yakup ÜLKER (İşletme B. Bşk.) Yrd. Doç. Dr. Cemal SEZER (Üye) Dr. Altınbek COLDOŞEV (Uluslararası İ. B.Bşk.) Dr. Nurlan İSMAİLOV (D. Yardımcısı )

4 GÜNDEM 2012-2013 Eğitim-Öğretim Yılının Planlanması
İdari ve Akademik Faaliyetlerin Planlaması Üniversite Üst Yönetimi İle İşbirliği (Komisyon Çalışmaları) Dilek ve Temenniler

5 1. 2012-2013 Eğitim-Öğretim Yılının Planlanması
Eğitim-Öğretim faaliyetleri Öğretim Kadrosu Fiziki ve Teknik Altyapı Öğrenci İlişkileri ve Rehberlik Eğitim Programını Geliştirme Çabaları Bilimsel Faaliyetler İş Dünyası ve Toplumla İşbirlikleri Uluslararası İlişkiler

6 a. Eğitim-Öğretim faaliyetleri
Bölümlerimiz İşletme İktisat Uluslararası İlişkiler Maliye Finans ve Bankacılık

7 b. Öğretim Kadrosu 12 2 3 - 1 5 17 8 9 Toplam 7 14 46 (35 + 11) Bölüm
Kadro Türü Prof. Doç. Y. Doç. Ö. Gör. Ar. Gör. TOPLAM İşletme Bölümü T. Zamanlı 2 3 12 11 + 1 YZ /DSU - 1 İktisat Bölümü 5 17 12 + 5 Maliye Bölümü 8 6 + 2 U. İlişkiler Bölümü 9 6 + 3 Finans ve Bankacılık Toplam 7 14 46 ( )

8 Aramıza Yeni Katılanlar
Prof. Dr. Kerim ÖZDEMİR İktisat Prof. Dr. Metin KARADAĞ Maliye Doç. Dr. Ali ELEREN İşletme Doç. Dr. Yalçın KARAGÖZ İktisat Yrd. Doç. Dr. Aziz BOSTAN İktisat Yrd. Doç. Dr. Cemal SEZER İşletme Yrd. Doç. Dr. Feyyaz YILDIZ İşletme

9 İşletme Bölümü Öğretim Elemanları
Prof. Dr. Muhsin HALİS Prof. Dr. Anarkül URDALETOVA Doç. Dr. Ali ELEREN Doç. Dr. Şenol ÇAVUŞ Yrd. Doç. Dr. Yakup ÜLKER Yrd. Doç. Dr. Cemal SEZER Yrd. Doç. Dr. Feyyaz YILDIZ Öğr. Gör. Dr. Nurlan İSMAİLOV Öğr. Gör. Dr. Azamat MAKSÜDÜNOV Öğr. Gör. Dr. Seyil NACİMUDİNOVA Arş. Gör. Murat ABDILDAEV Arş. Gör. Adilya YAMALTDİNOVA Geçen dönem bir Araştırma Görevlisi ayrıldı. Öğretim elemanı kadro sayısal olarak değişmedi Akademik nitelik arttı.

10 İktisat Bölümü Öğretim Elemanları
Prof. Dr. Cusup PİRİMBAYEV Prof. Dr. Kerim ÖZDEMİR Doç. Dr. Damira CAPAROVA Doç. Dr. Yalçın KARAGÖZ Yrd. Doç. Dr. Aziz BOSTAN Öğr. Gör. Dr. Cunus GANİEV Prof. Dr. Turar KOYÇUYEV  Prof. Dr. Cumabek CAİLOV Doç. Dr. Cıpar AYTUGANOVA Doç. Dr. Baatırbek DUULATOV Öğr. Gör. Dr. Kalıbek ÇOROYEV Araş.Gör. Damira BAYGONUŞEVA Araş.Gör. G. Afşin RAVANOĞLU Araş.Gör. Zamira ÖSKÖNBAYEVA Araş.Gör. Aynura TURDALIYEVA Araş.Gör. Burulça SULAYMANOVA Uzman: Nina DOROVSKIH Tam zamanlı kadromuz sayısal olarak değişmedi. Akademik nitelik arttı.

11 Maliye Bölümü Öğretim Elemanları
Prof. Dr. Metin KARADAĞ Doç. Dr. Turusbek ASANOV Öğr. Gör. Dr. Kamalbek KARIMŞAKOV Öğr. Gör. Dr. Raziya Abdiyeva Prof. Dr. Damira BEKTENOVA Doç. Dr. Rayhan KURMANBEKOVA Doç. Dr. Asılcan KEŞIKBAEV Doç. Dr. Kulcan KULUKEEVA Doç. Dr. İzdevaldı İSKAKOV Araş. Gör. Dastan ASEINOV  Tam zamanlı kadromuz sayısal olarak değişmedi. Akademik nitelik arttı.

12 Uluslar İlişkiler Bölümü Öğretim Elemanları
Yrd. Doç. Seyit Ali AVCU Yrd. Doç. Dr. Yaşar SARI Yrd. Doç. Dr. Murat Bürkan SERBEST Ögr. Gör. Dr. Altınbek COLDOŞOV Öğr. Gör. Dr. Zakir ÇOTAEV Öğr. Gör. Dr. Aydın İDİL Öğr. Gör. Dr. Samagan MIRZAIBRAIMOV Öğr. Gör. Dr. Dinara MURZAEVA Tam zamanlı kadromuz sayısal olarak ve nitelik olarak değişmedi.

13 ÖĞRETİM GÖREVLİLERİMİZ
Dil Puanı Yayın Puanı Bölüm Ögr. Gör. Dr. Altınbek COLDOŞOV ULİ Öğr. Gör. Dr. Aydın İDİL Öğr. Gör. Dr. Azamat MAKSÜDÜNOV 57,500 İşletme Öğr. Gör. Dr. Cunus GANİEV 82,5 İktisat Öğr. Gör. Dr. Kamalbek KARIMŞAKOV 87,5 Maliye Öğr. Gör. Dr. Nurlan İSMAİLOV Öğr. Gör. Dr. Raziya Abdiyeva Öğr. Gör. Dr. Seyil NACİMUDİNOVA 72,5 Öğr. Gör. Dr. Zakir ÇOTAEV (A-H ) + (I –K)

14 ÖĞRETİM GÖREVLİLERİMİZ
Dil Puanı Yayın Puanı Bölüm Ögr. Gör. Dr. Altınbek COLDOŞOV ULİ Öğr. Gör. Dr. Aydın İDİL Öğr. Gör. Dr. Azamat MAKSÜDÜNOV 57,500 İşletme Öğr. Gör. Dr. Cunus GANİEV 82,5 İktisat Öğr. Gör. Dr. Kamalbek KARIMŞAKOV 87,5 Maliye Öğr. Gör. Dr. Nurlan İSMAİLOV Öğr. Gör. Dr. Raziya Abdiyeva Öğr. Gör. Dr. Seyil NACİMUDİNOVA 72,5 Öğr. Gör. Dr. Zakir ÇOTAEV (A-H ) + (I –K) Yrd. Doç. Kadrosu için öğretim görevlisi arkadaşlarımız dosya hazırlamaktalar. Genel olarak puan sorunu yok .

15 İdari Personel Dağılımı
Birim Adı İdari Fakülte Sekreteri Ashat CAYLOOBAYEV Dekan Sekreteri Irisgül ESENTUROVA İşletme (B. Sekreteri) Gülzat KEREZBEKKIZI Finans ve Bankacılık (B.Sekreteri) Maliye (B. Sekreteri) Tolkun CUMAKUNOVA U. İlişkiler (B. Sekreteri) İktisat Bölüm Sekreteri Elmira KUPSURALIYEVA

16 c. Fiziki ve Teknik Altyapı
İİBF Derslik ve Laboratuvarlar Bölüm Adı Derslik Laboratuvar Adet (Derslik No) m2 Kapasite Adet İşletme Bölümü 3 (127; 128; A201) 307 1 90 İktisat Bölümü 2 ( A205) 287 - Maliye Bölümü 2 ( ) 150 U. İlişkiler Bölümü 2 ( ) 165 TOPLAM 10 909

17 Bilgisayar Laboratuvarı (Kurulum aşamasında) 25 bilgisayar
İİBF’DE BİLGİSAYAR SAYISI Öğrenci Laboratuvar 25 İdari Masaüstü 4 Akademik 43 Ders Laptop + Projeksiyon 7 + 7 Uzaktan Eğitim (Akıllı Sınıf) 1 Bilgisayar Laboratuvarı (Kurulum aşamasında) 25 bilgisayar

18 Lise Son Sınıfı Öğrencilerine Tanıtım Ziyaret Edilecek Liseler
d. Öğrenci İlişkileri ve Rehberlik Lise Son Sınıfı Öğrencilerine Tanıtım Ziyaret Edilecek Liseler 70, 61, 64, 5, 6, 13, ……………. TANITIM KOMİSYONU Prof. Dr. Anarkül URDALETOVA Öğr.Gör. Dr. Altınbek COLDOŞOV Öğr.Gör. Dr. Zakir ÇOTAYEV Öğr.Gör. Dr. Kamal KARIMŞAKOV Öğr.Gör. Dr. Azamat MAKSUDUNOV Öğr.Gör. Dr. Cunus GANİYEV

19 Fakülte Tanıtım Programları tasarlanıyor
TANITIM PROGRAMI Fakülte Tanıtım Programları tasarlanıyor Tanıtım grupları. Öğretim elemanlarından ve Öğrencilerinden oluşan gruplar Bişkek'te bulunan başarılı liselere ziyaretler planlanıyor Özel ve kamu sektöründen paydaşlarla toplantılar yapılıyor Danışma kurulları oluşturuluyor Üniversite - Aile işbirliği kurulu oluşturuluyor

20 Neden Tanıtmalıyız? Üniversitemizin Misyonunun ne olduğunu,
Başka üniversitelerle olan farklarını, Ücretsiz eğitim verdiğini Burs verdiğini, Barınma olanakları sağladığını, Fiziki imkanlarının mükemmelliğini, Yolsuzluk ve rüşvete bulaşmadığını, Güncel teknolojik eğitim araçları kullanıldığını, Türkiye’de staj imkanı, Uluslararası üniversiteler ile işbirliği sayesinde çift diploma, ÇAP ve Yan Dal1 ile birden fazla diploma imkanı

21 d. Öğrenci Bilgileri İşletme Bölümü 10 40 6 56 İktisat Bölümü 8 35 5
İİBF KONTENJAN TOPLAM TC (TC ÖSS) K.C. Yabancı Manas ÖSS GRANT İşletme Bölümü 10 40 6 56 İktisat Bölümü 8 35 5 48 Bankacılık ve Finans 30 Maliye U. İlişkiler Bölümü 28 135 21 184

22 Üniversitemizdeki 4 Yıllık Fakülteler İçinde Bölümlerimizin Tercih Edilirliği
No Bölüm Tercih Sayısı 1 Finans ve Bankacılık Bölümü 794 2 İşletme Bölümü 708 3 İktisat Bölümü 683 4 Bilgisayar Mühendisliği Bölümü 567 5 Gazetecilik Bölümü 461 6 Çin Dili ve Edebiyatı 428 7 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü 406 8 Sosyoloji Bölümü 322 9 Türkoloji Bölümü 304 10 Kırgızca- Türkçesi Mütercim Tercümanlık 257 11 Uluslararası İlişkiler Bölümü 246

23 Bölümler Puan Sıralaması (2012-2013)
Puan Türü CARİ YIL ÖNCEKİ YIL min max 1. Finans ve Bankacılık Sayısal 161 205 154 2. İktisat 153 204 151,35 182,67 3. Bilgisayar Müh. 154,86 191 157 4. Uygulamalı Mat. 148,64 190 5. Uluslararası İlişkiler Eşit Ağ. 150 185 140 181 6. İşletme 179 222

24 Yeni öğrencilerimizin cinsiyet dağılımları
Bölüm erkek kız Sayı Toplam İktisat 12 28 40 İşletme 11 24 35 Uluslararası İlişkiler 8 22 30 Finans ve Bankacılık 19 42 93 135

25 İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrenci Sayıları
Bölüm Adı Sınıflara Göre Öğrenci Sayıları Y. LİSANS DOKTORA TOPLAM Hazırlık I. II. III. IV. İşletme Bölümü 40 35 27 39 46 8 230 İktisat Bölümü 36 51 34 33 25 9 223 Maliye Bölümü 30 4 43 42 7 166 U. İlişkiler Bölümü 31 - 161 Bankacılık Finans 21 23 44 127 143 129 139 156 106 24 859

26 Ulaşılan Mezun Sayısı ve Oranı
Mezunlarımızın Bölümlere Göre İstihdam Durumları Bölüm Adı Ulaşılan Mezun Sayısı ve Oranı Kendi Alanında Alan Dışında L.Üstü Eğitim Diğer İşletme Bölümü (%) 68 17 11 4 163 / 287 (% 62,5) İktisat Bölümü (%) 47 23 20 10 158 / 253 (% 62,5) Maliye Bölümü (%) 48 28 15 9 244 / 135 (% 55,33) U.İlişkiler Bölümü (%) 40 5 / 6 (% 84) TOPLAM (%) 55 22 8

27 Üniversite Mezunlarımızın Alanında Çalışma Oranları (En Yüksek)
Bilgisayar Mühendisliği Turizm Rehberliği İşletme

28 MEZUNLARIMIZIN ÇALIŞTIĞI GENEL ALANLAR
% Özel Sektör (%) 64 Kamu Sektörü (%) 14 Lisan Üstü Eğitime Devam (%) 15 Diğer (%) 7

29 Öğretim Elemanına (ÖE) Düşen Öğrenci Sayısı (ÖS)
Bölüm Öğretim Elemanına (ÖE) Düşen Öğrenci Sayısı (ÖS) Öğrenci Sayıları (ÖS) Öğretim Elemanı (ÖE) ÖS/ÖE İşletme Bölümü 230 10 +1=11 22,4 İktisat Bölümü 223 6 +5=11 21,72 Maliye Bölümü 196 4 +5=9 23,2 U. İlişkiler Bölümü 161 6 +2=8 20,125 Bankacılık ve Finans 44 - TOPLAM 859 26+13 =39 33 (22) TZ (YZ;DSU)

30 HAFTALIK DERS YÜKÜ (2012-2013) BÖLÜMLER Tam zamanlı YZ / DSÜ Ortalama
İşletme 16,4 8 15,6 İktisat 18 11 16,2 Maliye 22,2 17,3 Uluslararası İlişkiler 17,4 Finans ve Bankacılık

31 YILLARA VE BÖLÜMLERE GÖRE MEZUN SAYILARIMIZ
EĞİTİM ÖĞRETİM YILLARI İktisat İşletme Maliye U. İlişkiler Yıl Toplamı 22 24 8 12 6 26 36 42 30 108 45 44 131 29 41 25 95 76 73 66 28 32 96 34 37 138 TOPLAM 286 330 31 928

32 117 * Bölüm f. Bilimsel Faaliyetler) Araştırma Projesi Seminer Makale
Bölümler Yayın Toplamı SSCI U.arası Ulusal Kitap Seminer Araştırma Projesi Makale Bildiri İşletme İktisat Maliye Ulus. İlişkiler Yayın Türü TOPLAMI 117 * * Geçtiğimiz eğitim ve öğretim yılındaki toplam yayın sayısı

33 g. Sempozyum ve Konferanslar
Avrasya Ekonomileri Kongresi 11 – 13 Ekim 2012 Girişimcilik Sempozyumu Mayıs 2013 Öğrenci Konferanslar Geçen eğitim-öğretim yılında bunlara ilave olarak: Bağımsızlığının 20. Yılında Kırgızistan Sempozyumu Değişen Dünyada Yerel Yönetimlerin Modernizasyonu İcra edildi.

34 Devam Eden Araştırma Projelerimiz
Kırgızistan’da Özel Sektörün İhtiyaçlarına Yönelik Sertifikalı Eğitim Programlarının Geliştirilmesi ve Pilot Uygulama Kırgız Halkının Yatırım Araçları Tercihi ve Yatırım Davranışının Davranışsal Finans Teorisi Kapsamında Araştırılması 1990’dan bugüne Kırgız İş Değerlerindeki Değişim Kırgızistan’daki KOBİ’lerin Piyasa Rekabet Analiz Kırgızistan’daki Yabancı Girişimcilerin Başarıları Kültürel Uyum Yetenekleri İle Açıklanabilir mi? Kırgızistan'ın Rekabetçi Sektörlerinin Belirlenmesi ve Kalkınmanın Stratejik Alanlarını Belirleme

35 KOMİSYONLARDA GÖREVLER
Eğitim Komisyonu Etik Komisyonu Bilim, Sanat, Hizmet ve Teşvik Ödülleri Komisyonu Akademik Yapılanma Daimi Komisyonu Öğretim Elemanı Planlama, Temin Ve Seçme Komisyonu Kitap Temin Komisyonu İç Değerlendirme ve Gözetim Ekibi KTMÜ (Ulusal) Yeterlilikler Komisyonu Bologna Eşgüdüm Komisyonu Öğrenci, Akademik ve İdari Personel Bilgilendirme, Yönlendirme Ve Motivasyon Komisyonu KTMÜ Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Kurulu Fahri Akademik Unvanlar İnceleme ve Teklif Komisyonu Mevzuat Geliştirme Komisyonu Kantin-kafeterya İşletmeleri Yurt Yönetim Kurulu Satınalma Komisyonu Sosyal Bilimler Dergisi Redaksiyon Komisyonu

36 KONFERANS VE SEMİNERLER
Sadece araştırma görevlileri ve lisansüstü öğrencilere akademik gelişim ve yetiştirme amaçlı seminerler Tüm katılımcılara açık toplumu bilgilendirmeye yönelik konferans ve seminerler Lisans öğrencilerine yönelik girişimci deneyimlerinden dersler konulu konferans ve seminerleri Lisans öğrencileri için kariyer günleri programları

37 KONFERANS VE SEMİNERLER
Seminerler tüm üniversite bazında duyurulacak Diğer bölümlerden katılım sağlanacak Üniversite dışındaki özel sektör ve STK’larının katılımı ve desteği sağlanacak

38 KALİTE GELİŞTİRME Özdeğerlendirme süreci aktif işletilecek
Bologna sürecine uyum çalışmaları devam edecek. KTMÜ’nün dış bağlantıları faaliyete geçirilecek. Paydaş görüşleri alınarak çerçeve programları güncellenecek İngilizce seçmeli dersler artırılacak Bölümlerin kalite geliştirme ve stratejik amaç belirleme sürecine katkısı artırılacak

39

40 KALİTE GELİŞTİRME VE ÖZDEĞERLENDİRME

41 Girdiler: Kaynaklar ÖZDEĞERLENDİRME Değişmedi Azaldı Arttı
Öğrenci niteliğinde beklenen düzey X Akademik personel niteliğinde beklenen düzey İdari Personel niteliğinde beklenen düzey; Bilgi Teknolojileri ve kaynaklarının (Bilgisayar, internet, iletişim, kitap, yayın, vb) yeterliliği; İş Teknolojilerinin yeterliliği; Fiziksel olanakların yeterliliği; Temin edilen hizmetlerin yeterliliği;

42 Girdiler: İlişkiler Sanayi ile ilişkilerin yeterliliği; X
ÖZDEĞERLENDİRME Arttı Değişm edi Azaldı Girdiler: İlişkiler Sanayi ile ilişkilerin yeterliliği; X Toplum ile ilişkilerin yeterliliği; Kamu Kurumları ile ilişkilerin yeterliliği; Mezunlar ile ilişkilerin yeterliliği; Çalışanlar ile ilgili ilişkilerin yeterliliği; Öğrenciler ile ilişkilerin yeterliliği; Ulusal yükseköğretim ilişkilerinin yeterliliği; Uluslararası yükseköğretim ilişkilerinin yeterliliği;

43 2 Kurumsal Nitelikler ve Özellikler
Arttı Değişmed i Azaldı 1) Öğrenci sayıları ve yeterliliği; Lisans X Yüksek Lisans Doktora 2 Öğretim elemanı sayıları Profesör Doçent Yrd. Doçent Öğretim Görevlisi Araştırma görevlisi 3) İdari personel sayıları (kadrolu ve sözleşmeli) ve yeterliliği; 4) Çalışanların yaş ortalamaları ve yeterliliği; 5) Çalışanların kadın-erkek personel dağılımının değerlendirilmesi ve yeterliliği; 6) Çalışanların kıdem ortalamaları (ve yeterliliği; 7) Akademik personelin ortalama unvan düzeyi; 8) İdari Personelin Eğitim Düzeyi; 9) Birimlerdeki programların sayıları 10) Kurumun ağırlıklı akademik alanı/alanları ve yeterliliği; 11) Kurumun fiziksel büyüklüğü ve altyapısı (m²) ve yeterliliği;

44 Eğitim-Öğretim Süreçlerinin Değerlendirilmesi + 0 -
 + Programların ulusal ve çevre ihtiyaçlarına uygunluğu; X Programların eğitim hedeflerinin yeterliliği; Programların kapsamı ve niteliklerinin (ders çeşitliliği, ders yükleri ve uyumluluğu) yeterliliği; Programların anlaşılabilirliği ve hedeflerinin açıklığı; Programların bütünlüğünün ve devamlılığının yeterliliği; Programların yeterliliği; Program kaynaklarının (öğretim elemanı, ders notları vb.) yeterliliği; Programların diğer programlarla ilişkilerinin yeterliliği; Öğrencilere sunulan rehberlik/danışmanlık hizmetlerinin yeterliliği; Engelli öğrencilere sunulan eğitim hizmetlerinin yeterliliği; Öğrenci değerlendirme prosedür ve yeterliliği;  X Yeni öğrencileri programlara hazırlama uygulamalarının yeterliliği; Eğitimin etkinliğini arttıracak eğitsel destek hizmetlerinin yeterliliği; Programların ilgili ulusal ve uluslararası programlarla uyumundaki yeterliliği; Uluslar arası öğrenci değişimi programlarına öğrenci katılımının yeterliliği;

45 Araştırma ve Geliştirme (Bilgi Üretme) Süreçlerinin Değerlendirilmesi
Araştırma çalışmalarının ulusal ve çevre ihtiyaçlarına uygunluğu; X Araştırma olanak ve kaynakların yeterliliği; Araştırma çalışmalarının yeterliliği; Araştırma önceliklerinin belirginliği; Araştırma çalışmaların bütünlüğü ve devamlılığı; Disiplinler arası Araştırma çalışmalarının yeterlilik; Uluslararası araştırma çalışmalarının yeterliliği; Uluslararası araştırma çalışmalarına katılımının yeterliliği; Araştırmayı özendiren ve destekleyen araçların yeterliliği;  X Araştırma faaliyetlerinin önceliklere uygunluğu; Araştırma çalışmalarının hedeflerine ulaşma yeterliliği; Araştırma çalışmaları ile öğretim faaliyetleri arasındaki ilişkinin yeterliliği; Araştırma çalışmalarında paydaşlarla (endüstri, kamu kurum ve kuruluşlar, sivil toplum kuruluşları vb.) kurulan yapısal ilişkilerin yeterliliği; Araştırma sonuçlarının topluma faydaya dönüşmesindeki yeterliliği; Araştırma vsonuçlarının kuruma/birime fayda olarak dönmesindeki yeterliliği;

46 Faaliyet ve Süreçlerinin Değerlendirilmesi
Faaliyetlerin toplumsal ihtiyaçlara uygunluğu; X Faaliyetlerin olanak ve kaynaklarının yeterliliği; Faaliyetlerin düzeylerinin yeterliliği; Faaliyetlerin önceliklerinin belirginliği; Faaliyetlerin disiplinlerarası yapılabilmesindeki yeterliliği; Faaliyetleri özendiren ve destekleyen araçların yeterliliği; Faaliyetlerin hedeflerine ulaşıp ulaşmadığının yeterliliği; Araştırma çalışmaları ile faaliyetler arasındaki ilişkinin yeterliliği; Faaliyet sonuçlarının paylaşılması ile ilgili mekanizmaların yeterliliği; Paydaşlarla kurulan yapısal ilişkilerin yeterliliği; Topluma yönelik bilgilendirme ve bilinçlendirme faaliyetlerinin yeterliliği; Faaliyetlerin topluma faydaya dönüşmesindeki yeterlilik; Faaliyetlerin kuruma/birime fayda olarak dönmesindeki yeterlilik;

47 İdari ve Destek Süreçlerinin Değerlendirilmesi
 + Öğrenci işleri ile ilgili akademik hizmetlerin yeterliliği; X Öğrenci bilim, kültür ve sanat topluluklarının yeterliliği; Öğrenci Kariyer planlama hizmetlerinin yeterliliği; Staj destek hizmetlerinin yeterliliği;

48 Yönetsel Özelliklerin (Yapısal) değerlendirilmesi
Örgütsel yapının yeterliliği; X Görev ve sorumluluk tanımlarının açıklığı; Görev yetkilerinin yeterliliği; Stratejilerin varlığı ve yeterliliği; Karar verme süreçlerinin yeterliliği; İş Süreçleri (akademik ve idari) yeterliliği; Stratejik planlama ve izleme süreçlerinin yeterliliği; Kalite geliştirme süreçlerinin yeterliliği; Bilgi yönetimi süreçlerinin yeterliliği; İnsan kaynakları süreçlerinin yeterliliği; Öğrenci katılım süreçlerinin yeterliliği;

49 Yönetsel Özelliklerin (Davranışsal) değerlendirilmesi
Ortak kültür ve değerlerin paylaşımındaki yeterlilik; X Akademik personelin memnuniyetinin yeterliliği; İdari personelin memnuniyetinin yeterliliği; Öğrenci memnuniyetinin yeterliliği; Liderlik yaklaşımlarının yeterliliği; Yönetici yaklaşımlarının yeterliliği; Akademik personelin idari ve yönetsel özelliklerinin yeterliliği; İdari personelin özelliklerinin yeterliliği; Çalışanlar arasındaki iş birliği ortamının yeterliliği; İş arkadaşlığı ve sosyal ortamın yeterliliği;

50 Çıktılar/Sonuçların Değerlendirilmesi
Kurumsal niteliklerle ilgili gelişmelerin yeterliliği; X Eğitim öğretim ile ilgili çıktıların yeterliliği Araştırma ve geliştirme ile ilgili sonuçların yeterliliği; Uygulama ve hizmet faaliyetleri ile ilgili sonuçların yeterliliği; Yönetsel faaliyetler ile ilgili sonuçların yeterliliği; İdari faaliyetler ile ilgili sonuçların yeterliliği; Toplum ile ilgili sonuçların yeterliliği;

51 FAKÜLTE VE BÖLÜM HEDEFLERİ
Öğrenci niteliğini artırma Akademik personel niteliğini artırma Sanayii toplum ve kamu kurumları ile ilişkileri geliştirme Mezunlar ile ilişkileri geliştirme; Çalışanlar ile ilgili ilişkileri geliştirme; Öğrenciler ile ilişkileri geliştirme; Programları ulusal ve çevre ihtiyaçlarına uygun hale getirme; Uluslararası öğrenci değişimi programlarına öğrenci katılımını artırma Araştırma çalışmalarını ulusal ve çevre ihtiyaçlarına göre tasarlama Araştırma sonuçlarını toplumsal faydaya dönüştürme; Ortak kültür ve değerleri artırma Akademik ve idari personelin memnuniyetini artırma Öğrenci memnuniyetini artırma;

52 PERSONEL GÖRÜŞLERİ ????????? ????? ????


"İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları