Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SUNUM TEKNİKLERİ SEMİNERİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SUNUM TEKNİKLERİ SEMİNERİ"— Sunum transkripti:

1 SUNUM TEKNİKLERİ SEMİNERİ
Süleyman KAYA YÖNETİCİNİN VİZYONU

2 Program İLETİŞİM BECERİLERİ SUNUCULAR İÇİN ALTIN KURALLAR
ETKİLİ SUNUŞ NASIL HAZIRLANIR ? DİNLEYİCİLİLERİN KATILIMININ SAĞLANMASI GÖRSEL MALZEME KULLANIMI SES TONU AYARLAMA DOĞRU SALON DÜZENİ SORU-CEVAP TEKNİKLERİ SUNUŞLAR YÖNETİCİNİN VİZYONU

3 Giriş EMİN OLMANIZ GEREKEN KONULAR: İKİ DİKKAT EDİLECEK NOKTA:
MESAJLARINIZ ANLAŞILIYORMU ? DİNLEYİCİLER ETKİLENİYORMU ? İKİ DİKKAT EDİLECEK NOKTA: NASIL SÖYLÜYORSUNUZ? NE SÖYLÜYORSUNUZ? YÖNETİCİNİN VİZYONU

4 İnsan bilmediği tecrübe etmediği şeylerden korkar
YÖNETİCİNİN VİZYONU

5 İletişim Becerileri 1- DURUŞ / HAREKET 2- JESTLER 3- YÜZ İFADELERİ
* ESAS DURUŞ - HAZIR DURUŞ * HAREKET 2- JESTLER * BETiMLEYEN JESTLER * VURGULAYAN JESTLER * KENDİNE YÖNELİK JESTLER 3- YÜZ İFADELERİ 4- UYUMLU BEDEN DİLİ YÖNETİCİNİN VİZYONU

6 Yanlış Alışkanlıklar KAFESTE ASLAN BÜYÜK REİS DENİZCİ STEP DANSI
AYAK OYNATMA RAHİP VOLTA SİHİRBAZ GİYSİ İLE OYNAMA YÖNETİCİNİN VİZYONU

7 İletişim Becerileri 5- DİL VE ANLAMSIZ SÖZCÜKLER 6- GÖZ TEMASI
7- MİZAH 8- GİYİM - DIŞ GÖRÜNÜŞ 9- DOĞALLIK YÖNETİCİNİN VİZYONU

8 Altın Kurallar GENEL HAZIRLIK : KONUNUZU BİLİN
BİLGİNİZİ GÜNCELLEŞTİRİN SUNUŞ ÖNCESİ HAZIRLIK : İZLEYİCİLERİ TANIYIN AÇIK VE NET HEDEF BELİRLEYİN DEĞERLER-UYARLANMIŞ ÖRNEKLER KULLANIN SUNUCUNUN ROLÜ VE TUTUMU : SORUMLULUK ALIN GÜVEN OLUŞTURUN YÖNETİCİNİN VİZYONU

9 Altın Kurallar 4. DİKKATLERİ YAKALAYIN : 5. KONTROLÜ ELİNİZDE TUTUN :
İLK DÖRT DAKİKA ÇEŞİTLİLİK ÇARPICILIK 5. KONTROLÜ ELİNİZDE TUTUN : ÖNLEM ALIN AŞIRI HEVESLİLERİ KONTROL ALTINDA TUTUN 6. OLUMLU HAVA OLUŞTURUN : YÖNETİCİNİN VİZYONU

10 Altın Kurallar 8. KAPANIŞ : 9. İDEAL FİNAL 7. AÇIK İLETİŞİM :
YAKLAŞIMI AÇIKLAYIN SAHNEYİ CANLANDIRIN ANLAŞILIR ANA MESAJLAR VERİN AKTİF DİNLEYİN ÇAM AĞACI TEKNİĞİNİ KULLANIN KONUDAN SAPMAYIN 8. KAPANIŞ : ERKEN AYRILMALAR ATLADIĞINIZDAN BAHSETMEYİN SÖZÜ ÜZATMAYIN 9. İDEAL FİNAL ÖZET - ANA MESAJ GELECEK İÇİN ÖNERİ AKILDA KALICI ÇARPICILIK TEŞEKKÜR YÖNETİCİNİN VİZYONU

11 Kurgu “Temel konu / kavram bu İzleyicilere bu konunun
Neden önemli olduğunu anlatın A’a.evet ! Demek ki bu Sebeple dinleyelim.Elde Edebileceğim şeyler var Kurgu Gövde “Temel konu / kavram bu demek ki.” Konunun tanımlanması Ana dallar Aşağıdaki ana bölümlerden Bahsedeceğiz . (bölümleri Başlıklar halinde tercihen Tepegöz yada yazı tahtasında Açıklayın ) “ Konu ile ilgili bütünsel bir bakış edinmiş oldum,gayet güzel YÖNETİCİNİN VİZYONU

12 “İlginç, konuşmacıyı takip
Dallar Konunun bölümlerini birer Birer anlatın ve alt- unsurları açıklayın / tartışın “İlginç, konuşmacıyı takip etmek,söylediklerini anlamak kolay.” Çam iğneleri Uygun yerlerde örnekler verin,izleyicilerin durumuna uyarlanmış gösterimler olaylar sunun.Bunları bir sonraki ana yada yan konuya geçmeden övce yapın. “Beni anlatıyor,konunun benimle ilgili yönünü anlayabiliyorum.” Bu nedenle......konuya bağlı olarak güçlü sonuçlandırma lar yapın veya kunu ile ilgili harekete geçmeye çağırın. “Evet bu mantıklı.Davranışımı değiştirmeliyim. Bundan sonra böylr yapmalıyım Sonuç YÖNETİCİNİN VİZYONU

13 İyi Bir Sunuş Düzeni GİRİŞ Sunuşa başlamanın dokuz yolu Temeli kurma
GELİŞME Açıklık kazandırma Değerler Geçişler Mizah KAPANIŞ Ne anlatacağınızı söyleyin Anlatın Ne anlattığınızı söyleyin YÖNETİCİNİN VİZYONU

14 Sunuşun Geliştirilmesi
6 ADIMIN ÖZETİ KÖŞE TAŞLARI ÜRETME GRUPLANDIRMA OLUŞTURMA GÖRSEL MALZEME PROVA YÖNETİCİNİN VİZYONU

15 SUNUŞUNUZU PLANLAMA Sunuşun Dinleyiciyi amacını çözümleyin belirleyin
planlayın Sunuş yapacağınız yeri öğrenin Fikirlerinizi Yazı ve öncelik Sırasına koyun YÖNETİCİNİN VİZYONU

16 SUNUŞ HAZIRLAMA Sunuşunuzun Gelişme Bölümünü tasarlayın İlgi çekici
bir giriş yazın Sunuş hazırlama Sonucu yazın Önemli Noktaları ve Geçişleri yazın YÖNETİCİNİN VİZYONU

17 Sunuma Başlamanın 9 Yolu
Bir Soru Moral içerikli bir hikaye Bir Alıntı Yerel bir Olayla İlgili Durum Merak Uyandıran Bir Cümle İzleyici için Değer Taşıyan Bir Konuda Yorum Kendinizle İlgili Bir Espri Çarpıcı Bir Cümle Hemen Konuya Girmek YÖNETİCİNİN VİZYONU

18 Akılda Kalıcı Bir Sunum
Benim Görüşüm Dikkat Çekici Bir Başlangıç Kısa Öyküler Anılar Alıntılar Değerler Görsel Malzeme Güçlü Kapanış YÖNETİCİNİN VİZYONU

19 İzleyici Katma Teknikleri
Tarz Drama Göz İletişimi Hareket Görsel Malzemeler İzleyici Katılımı Sorular Gösteriler Numuneler/Rol Gerçleri İçerik İlgi Mizah “İşitirim ve Unuturum, Görürüm ve Hatırlarım, Yaparım ve Anlarım.” YÖNETİCİNİN VİZYONU

20 Görsel Malzeme BÜYÜK Yazın Vurgulu ve Güçlü Kalın Yazın Kısa- Çarpıcı
Yazı Karakteri –Yerleştirme tarzı Yazım Hatası Olmasın Diaları Prova Edin YÖNETİCİNİN VİZYONU

21 Ses Anlamsız Sözcükler Boğaz Temizlemek Fısıldamak
Yüksek Sesle Öksürmek YÖNETİCİNİN VİZYONU

22 Ortam Salon Gün Işığı Havalandırma,Sıcaklık Gürültü, Akustik
Salon Düzeni : Sunuş Alanı Balık Sırtı U.Biçimi Açık V Yuvarlak Teknik Gereçler : Ekran Mikrofon Projektör YÖNETİCİNİN VİZYONU

23 Soru – Cevap Teknikleri
YAP Teşvik Et Dinle - Bak Sorudan Faydalan Uzatma Toparla – Kapat YAPMA “İyi bir Soru” Deme Gereksiz Tekrarlama Tartışmayın Üstten Bakmayın Tarzınızı Değiştirmeyin YÖNETİCİNİN VİZYONU

24 Bilginin Doğal Hale Gelmesi İçin Pratik Gerekir
Bundan Sonra Kademe Kademe hataları Azaltın Soru/ Cevapla Bitirmeyin Son Sözü Siz Söyleyin Çarpıcı Bitirin Bilginin Doğal Hale Gelmesi İçin Pratik Gerekir YÖNETİCİNİN VİZYONU

25 ÖRNEK SUNUŞ NOTLARI İş Aramanın Arkasındaki Gerçek GİRİŞ Dikkat:
“Buradaki kaç kişi otostop yapmayı biliyor” (otostop örnekleme) Geçiş: “İş aramak, otostop yapmak gibidir” Önem: ABD’deki 8 milyon işsiz Orta halli bir Amerikalı,her 3.6 yılda bir işini değiştirir (10 yıl önceki sürenin iki katı) (12 yıl içinde iş dünyasına girmiş olacaksınız) “Ne yapacağınızı biliyor musunuz? Birçoğu bilmez” YÖNETİCİNİN VİZYONU

26 GELİŞME Sorun: Tipik Yaklaşım
1-İkincil Kaynaklar (reklamlar, kişisel acenteler) 2-Kişisel olmayan ( Belli bir kişiye ait olmayan form mektupları) 3-Olumsuz yanları: Bekleme / Zaman kaybı / Kendini özgür hissedememe yeniden başlama duygusu / her gün yapılması gereke sıkıcı tekdüzen işlem / davranış durgunluğu- YÖNETİCİNİN VİZYONU

27 Geçiş: “Böyle olmak zorunda değil
Geçiş: “Böyle olmak zorunda değil. İkinci bir seçenek var” Çözüm: Alternatif yaklaşım ) Ana kaynaklar (Kendileri için doğrudan çalıştıklarınız ) Kişisel görüşmeler 8telofon,Mektup, takip) ) Olumlu yönleri: Genişleyen, etkin ve güvenilir ilişkiler/ daha az kişisel geri çevirme / daha iyi teklif şansı Geçiş: “İşte başarılı olma yolu ve bu sizin işinize de yarayabilir” YÖNETİCİNİN VİZYONU

28 SONUÇ Özet “Öncelikli kaynaklar, kişisel yaklaşımlar ve olumlu yanları” Başlangıçta Bağlantı Kurma “Bu yöntemleri kullanın ve yeni bir iş için tekrar” otostop” yapmak zorunda kalmayın YÖNETİCİNİN VİZYONU

29 SUNUŞ ÇİZELGESİ GİRİŞ Dikkat toplama ifadesi:
Amaç ifadesi: Önem ifadesi : Temel konuların belirlenmesi YÖNETİCİNİN VİZYONU

30 GELİŞME Temel Konu 1: Destekleyici kanıt: Geçiş Temel Konu 2: Geçiş: YÖNETİCİNİN VİZYONU

31 Temel Konu 3: Destekleyici kanıt: Geçiş: SONUÇ Temel konuların özeti Çağrı yapma: YÖNETİCİNİN VİZYONU

32 Görsel Gereç Çizelgesi
Aşağıdakiler, görsel gereçlerinizi hazırlamada yol gösterirler.Her görsel Gereç için aşağıdaki soruları kendinize sorun Zorunlu mu? Sade mi? Büyük mi? Sınıflandırılmış mı? İlgi çekici mi? Kilit noktalar numaralandırılmış mı? Görsel gereçlerle sunuşunuzun uygulamasını yaparken aşağıdaki soruları kullanın.Uygu Lama bölümünü tamamladıktan sonra bu soruları kendinize sorun (ya da dinleyiciler ara Sında arkadaşınızdan bunları cevaplandırmasını isteyin). Sunuşun başlangıcında her şey yerli yerinde miydi? Hazır durumda gelmeden herhangi bir görsel gereç gösterdin mi Görsel gereçleri önceden sabitledim ya da birine tutturdun mu? Görsel gereçle değil de dinleyiciyle mi konuştum? Yeteri kadar sesli konuştum mu? Dinleyicinin görüş acısını engelledim mi? İşaret çubuğu kullandım mı? Sunuşu tamamladıktan sonra görsel gereci ortalıktan kaldırdın mı? YÖNETİCİNİN VİZYONU

33 Ayrıntılı Sunuş Değerlendirme raporu
Sunucu Tarih Sunuş başlığı Dinleyici Yer Amaç I- Ayrıntılı değerlendirme Konuşmacı amacıma ulaştı mı? Neden? Etkililik. Bir tane işaretleyin. 1= zayıf, 5= mükemmel Sunuş Konuşmacı İçerik II.Sunuş İçeriği Soldaki sütun, sunuşunuzun değişik açılarını sıralar. Her biri için dinleyiciden, sağ sütundaki ifadelerden en uygun düşenini seçmelerini isteyin. YÖNETİCİNİN VİZYONU

34 A.Giriş 1.Dikkat çekici ifade Çok kısa .......................
Dikkat çekmedi Uygunsuz Dikkat uyandırdı 2.Tez Kayıp Eksik Açık değil Açık ve net 3.Önem ifadesi Kayıp Çok kısa Çok uzun Uygun 4.Genel bakış Kayıp Çok kısa Çok uzun Konular Sıralanmamış Uygun YÖNETİCİNİN VİZYONU

35 5.Geçiş Kayıp Çok kısa Çok uzun Uygun B.Gelişme 1.Temel Konular Kayıp Açık değil Çok az Çok fazla 2.Düzenleme Kayıp Açık değil Yetersiz Açık Mantıklı Etkili YÖNETİCİNİN VİZYONU

36 4.işitsel- görsel gereçler Etkisiz .........................
3.Destekleyici veriler Kayıp Yetersiz Etkisiz Yeterli Çeşitli Etkili 4.işitsel- görsel gereçler Etkisiz Çok fazla İyi düzenlenmemiş Çok az Etkili 5.Geçişler Kayıp Çok kısa Çok uzun Uygun YÖNETİCİNİN VİZYONU

37 C.Sonuç 1.Özet Kayıp Çok kısa Çok uzun Yeni bilgi Etkili 2.Yeniden inceleme Kayıp Etkisiz Konular sıralanış Akılda kalıcı 3.Etki Kayıp Açık değil Aşırı Uygun 4.Kapanış ifadesi Zayıf Etkisiz Planlanmamış Açık Etkili Güçlü YÖNETİCİNİN VİZYONU

38 5.Soruları cevaplama Hazırlanmamış .........................
Soruları reddetme Çok sert ve kısa Belirsiz Tutarsız Etkili III.Anlatılış Tarzı A.Kişisel Özellikler 1.Coşku Kayıp Zayıf Enerjik değil Heyecanlandırıcı Bulaşıcı 2.Empati Kayıp İlgisiz Soğuk Sevecen İçten 3.Kişilik Öğretici değil Sert Çok resmi İyi Cana yakın YÖNETİCİNİN VİZYONU

39 B.Ses Özellikleri 1.Şiddet Çok sessiz .........................
Çok sesli Değişken değil Uygun 2. Hız Çok yavaş Çok hızlı Değişken geğil İyi 3. Perde Çok Yüksek Değişken değil Tek düze Değişken ve uygun 4. Kelime seçimi Uygunsuz Sade Anlaşılması zor Mesleki sorunlar var İyi Etkili - YÖNETİCİNİN VİZYONU

40 5.Sesletim Zayıf Ciddi yanlışlar Uygun 6.Telaffuz Mırıldanma Yarım yamalak Kapalı ağız Açık ağız Açık ve net Doğru 7. Ton Rahatsız edici Aceleci Değişken Sakinleştirici Etkili 8. Çatallanma Aşırı Sinirlendirici Belirgin Çok az İdare edilebilir Fark edilmez YÖNETİCİNİN VİZYONU

41 C.Süre Sunuş Süresi Çok uzun ............................
Çok kısa Süre sınırları içinde IV.Sözlü olmayan anlatım tarzı A.Giysi Uygunsuz Gelişigüzel Çok resmi Uygun B.Gülümseme Kayıp Sinirli Var Doğal C.Göz teması Yetersiz Geçici Sınırlı Uygun Çok şık YÖNETİCİNİN VİZYONU

42 D.Duruş Sade ................... Yarım yamalak ...................
Sert Değişken Aşırı hareketler Dik E.El-kol hareketleri Kayıp Sınırlı Zoraki Doğal Uygun Hareketli F.Üslup Aşırı Denetimsiz Sınırlı Belirgin değil YÖNETİCİNİN VİZYONU

43 V.İletişimsel Yöntemler A.Dinleyici İlgili .......................
Sınırlı değil Katılım sağlanmış Heyecanlı B.Açıklık düzeyi Kafa karıştırıcı Belirsiz tutarsız Konular sıralanmış Açık düzenleme C.Mizah Uygunsuz Aşırı Etkisiz Uygun Etkili D.Mantıklı yaklaşım Etkisiz kanıtlar Çok az Etkili kanıtlar YÖNETİCİNİN VİZYONU

44 E.Psikolojik yaklaşım Konuşmacının
ihtiyaçlarına odaklanmış Bazı dinleyicilerin ihtiyaçlarına odaklanmış Tüm dinleyicilerin ihtiyaçlarına odaklanmış F.Kişisel yaklaşım Sinirli Kaçamak Sözü geçer Soğuk Savunmacı Çekingen Güvenilir Kendinden emin Olumlu İnandırıcı YÖNETİCİNİN VİZYONU

45 G.Duygusal yaklaşım Uygunsuz .........................
Cesaretlendirmekten Uzak Hareketli Başka yorumlarınız varsa lütfen söyleyiniz. YÖNETİCİNİN VİZYONU

46 Aşağıdaki çizelgede, üzerinde çalışacağımız bölümleri gözden geçirin.
Tarzınızı Tanımlama Çizelgesi Aşağıdaki çizelgede, üzerinde çalışacağımız bölümleri gözden geçirin. Sonra sunuşunuzun başka bir uygulamasını prova edin ve gözden geçirdiklerinizi bazılarını deneyin. 1.Sözlü İletişim Yöntemleri: A. Sohbet eder gibi konuşmaya çalışın B. Düzenlemenizi belirtin C. Coşkulu olun D. Kişiliğinizi gösterin E. Sesinizin şiddetini denetleyin F. Konuşma hızınızı denetleyin G. Sözcüklerinizi dikkatli seçim İ. Yinelenen sözcükleri gözlemleyin 2.Sözsüz İletişim Yöntemleri: A. Gülümsemeyi unutmayın B. Göz teması kurun C. El hareketlerini kullanın E. Etrafta dolaşın 3.Dinleyici Denetleme Yöntemleri: A. Dinleyicilerle konuşun B. Konuyu dağıtmaktan kaçının C. Dinleyicinin dikkatini yeniden kazanın D. Empati gösterin YÖNETİCİNİN VİZYONU

47 Öncelikli Düzenlemeler Çizelgesi
Bu planlama çizelgesini, sunuş günü, sunuşunuzu yaparken her şeyin yerli yerinde olduğundan emin olmak için gözden geçirin. Toplantı Tarih ve saat Oda Tahmin edilen numara Oturma Düzeni Oditoryum Sınıf Resmi olmayan U-biçimi.....diğer..... Oda ve Donanımı Elverişli Gerekli değil Dikkat gerektirir Sandalyeler Masalar Aydınlatma Havalandırma Televizyon Müzik setleri Kül tablaları Kalemler Karalama kağıtları Ad kartları Kahve, içecekler, su Yardımcı Destekler Elektrik ayrıntıları İşitsel-görsel donanım Diğer Gereçler Tebeşir,Silgi,keçeli kalemler kaset Dinleyici bildirisi YÖNETİCİNİN VİZYONU

48 Teşekkürler YÖNETİCİNİN VİZYONU


"SUNUM TEKNİKLERİ SEMİNERİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları