Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

YÖNETİCİNİN VİZYONU SUNUM TEKNİKLERİ SEMİNERİ Süleyman KAYA.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "YÖNETİCİNİN VİZYONU SUNUM TEKNİKLERİ SEMİNERİ Süleyman KAYA."— Sunum transkripti:

1

2 YÖNETİCİNİN VİZYONU SUNUM TEKNİKLERİ SEMİNERİ Süleyman KAYA

3 YÖNETİCİNİN VİZYONU Program 1.İLETİŞİM BECERİLERİ 2.SUNUCULAR İÇİN ALTIN KURALLAR 3.ETKİLİ SUNUŞ NASIL HAZIRLANIR ? 4.DİNLEYİCİLİLERİN KATILIMININ SAĞLANMASI 5.GÖRSEL MALZEME KULLANIMI 6.SES TONU AYARLAMA 7.DOĞRU SALON DÜZENİ 8.SORU-CEVAP TEKNİKLERİ 9.SUNUŞLAR

4 YÖNETİCİNİN VİZYONU Giriş EMİN OLMANIZ GEREKEN KONULAR: –MESAJLARINIZ ANLAŞILIYORMU ? –DİNLEYİCİLER ETKİLENİYORMU ? İKİ DİKKAT EDİLECEK NOKTA: –NASIL SÖYLÜYORSUNUZ? –NE SÖYLÜYORSUNUZ?

5 YÖNETİCİNİN VİZYONU İnsan bilmediği tecrübe etmediği şeylerden korkar

6 YÖNETİCİNİN VİZYONU İletişim Becerileri 1- DURUŞ / HAREKET * ESAS DURUŞ - HAZIR DURUŞ * HAREKET 2- JESTLER * BETiMLEYEN JESTLER * VURGULAYAN JESTLER * KENDİNE YÖNELİK JESTLER 3- YÜZ İFADELERİ 4- UYUMLU BEDEN DİLİ

7 YÖNETİCİNİN VİZYONU KAFESTE ASLAN BÜYÜK REİS DENİZCİ STEP DANSI AYAK OYNATMA RAHİP VOLTA SİHİRBAZ GİYSİ İLE OYNAMA Yanlış Alışkanlıklar

8 YÖNETİCİNİN VİZYONU İletişim Becerileri 5- DİL VE ANLAMSIZ SÖZCÜKLER 6- GÖZ TEMASI 7- MİZAH 8- GİYİM - DIŞ GÖRÜNÜŞ 9- DOĞALLIK

9 YÖNETİCİNİN VİZYONU Altın Kurallar 1.GENEL HAZIRLIK : 1.KONUNUZU BİLİN 2.BİLGİNİZİ GÜNCELLEŞTİRİN 2.SUNUŞ ÖNCESİ HAZIRLIK : 1.İZLEYİCİLERİ TANIYIN 2.AÇIK VE NET HEDEF BELİRLEYİN 3.DEĞERLER-UYARLANMIŞ ÖRNEKLER KULLANIN 3.SUNUCUNUN ROLÜ VE TUTUMU : 1.SORUMLULUK ALIN 2.GÜVEN OLUŞTURUN

10 YÖNETİCİNİN VİZYONU Altın Kurallar 4. DİKKATLERİ YAKALAYIN : –İLK DÖRT DAKİKA –ÇEŞİTLİLİK –ÇARPICILIK 5. KONTROLÜ ELİNİZDE TUTUN : –ÖNLEM ALIN –AŞIRI HEVESLİLERİ KONTROL ALTINDA TUTUN 6. OLUMLU HAVA OLUŞTURUN :

11 YÖNETİCİNİN VİZYONU Altın Kurallar 7. AÇIK İLETİŞİM : 1.YAKLAŞIMI AÇIKLAYIN 2.SAHNEYİ CANLANDIRIN 3.ANLAŞILIR ANA MESAJLAR VERİN 4.AKTİF DİNLEYİN 5.ÇAM AĞACI TEKNİĞİNİ KULLANIN 6.KONUDAN SAPMAYIN 8. KAPANIŞ : 1.ERKEN AYRILMALAR 2.ATLADIĞINIZDAN BAHSETMEYİN 3.SÖZÜ ÜZATMAYIN 9. İDEAL FİNAL 1.ÖZET - ANA MESAJ 2.GELECEK İÇİN ÖNERİ 3.AKILDA KALICI ÇARPICILIK 4.TEŞEKKÜR

12 YÖNETİCİNİN VİZYONU Kurgu Gövde Ana dallar İzleyicilere bu konunun Neden önemli olduğunu anlatın A’a.evet ! Demek ki bu Sebeple dinleyelim.Elde Edebileceğim şeyler var Konunun tanımlanması “ Temel konu / kavram bu demek ki.” Aşağıdaki ana bölümlerden Bahsedeceğiz. (bölümleri Başlıklar halinde tercihen Tepegöz yada yazı tahtasında Açıklayın ) “ Konu ile ilgili bütünsel bir bakış edinmiş oldum,gayet güzel

13 YÖNETİCİNİN VİZYONU Sonuç Çam iğneleri Dallar Konunun bölümlerini birer Birer anlatın ve alt- unsurları açıklayın / tartışın “ İlginç, konuşmacıyı takip etmek,söylediklerini anlamak kolay.” Uygun yerlerde örnekler verin,izleyicilerin durumuna uyarlanmış gösterimler olaylar sunun.Bunları bir sonraki ana yada yan konuya geçmeden övce yapın. “Beni anlatıyor,konunun benimle ilgili yönünü anlayabiliyorum.” Bu nedenle......konuya bağlı olarak güçlü sonuçlandırma lar yapın veya kunu ile ilgili harekete geçmeye çağırın. “Evet bu mantıklı.Davranışımı değiştirmeliyim. Bundan sonra böylr yapmalıyım

14 YÖNETİCİNİN VİZYONU İyi Bir Sunuş Düzeni GİRİŞ –Sunuşa başlamanın dokuz yolu -Temeli kurma GELİŞME –Açıklık kazandırma –Değerler –Geçişler –Mizah KAPANIŞ –Ne anlatacağınızı söyleyin –Anlatın –Ne anlattığınızı söyleyin

15 YÖNETİCİNİN VİZYONU Sunuşun Geliştirilmesi 6 ADIMIN ÖZETİ 1.KÖŞE TAŞLARI 2.ÜRETME 3.GRUPLANDIRMA 4.OLUŞTURMA 5.GÖRSEL MALZEME 6.PROVA

16 YÖNETİCİNİN VİZYONU SUNUŞUNUZU PLANLAMA Sunuşun amacını belirleyin Dinleyiciyi çözümleyin Sunuş yapacağınız yeri öğrenin Fikirlerinizi Yazı ve öncelik Sırasına koyun Sunuşunuzu planlayın

17 YÖNETİCİNİN VİZYONU Sunuş hazırlama SUNUŞ HAZIRLAMA İlgi çekici bir giriş yazın Önemli Noktaları ve Geçişleri yazın Sonucu yazın Sunuşunuzun Gelişme Bölümünü tasarlayın

18 YÖNETİCİNİN VİZYONU Sunuma Başlamanın 9 Yolu Bir Soru Moral içerikli bir hikaye Bir Alıntı Yerel bir Olayla İlgili Durum Merak Uyandıran Bir Cümle İzleyici için Değer Taşıyan Bir Konuda Yorum Kendinizle İlgili Bir Espri Çarpıcı Bir Cümle Hemen Konuya Girmek

19 YÖNETİCİNİN VİZYONU Akılda Kalıcı Bir Sunum 1.Benim Görüşüm 2.Dikkat Çekici Bir Başlangıç 3.Kısa Öyküler Anılar 4.Alıntılar 5.Değerler 6.Görsel Malzeme 7.Güçlü Kapanış

20 YÖNETİCİNİN VİZYONU “İşitirim ve Unuturum, Görürüm ve Hatırlarım, Yaparım ve Anlarım.” İzleyici Katma Teknikleri Tarz Drama Göz İletişimi Hareket Görsel Malzemeler İzleyici Katılımı Sorular Gösteriler Numuneler/Rol Gerçleri İçerik İlgi Mizah

21 YÖNETİCİNİN VİZYONU Görsel Malzeme BÜYÜK Yazın Vurgulu ve Güçlü Kalın Yazın Kısa- Çarpıcı Yazı Karakteri –Yerleştirme tarzı Yazım Hatası Olmasın Diaları Prova Edin

22 YÖNETİCİNİN VİZYONU Ses Anlamsız Sözcükler Boğaz Temizlemek Fısıldamak Yüksek Sesle Öksürmek

23 YÖNETİCİNİN VİZYONU Ortam Salon Gün Işığı Havalandırma,Sıcaklık Gürültü, Akustik Salon Düzeni : Sunuş Alanı Balık Sırtı U.Biçimi Açık V Yuvarlak Teknik Gereçler : Ekran Mikrofon Projektör

24 YÖNETİCİNİN VİZYONU Soru – Cevap Teknikleri YAP Teşvik Et Dinle - Bak Sorudan Faydalan Uzatma Toparla – Kapat YAPMA “İyi bir Soru” Deme Gereksiz Tekrarlama Tartışmayın Üstten Bakmayın Tarzınızı Değiştirmeyin

25 YÖNETİCİNİN VİZYONU Bundan Sonra Kademe Kademe hataları Azaltın Soru/ Cevapla Bitirmeyin Son Sözü Siz Söyleyin Çarpıcı Bitirin Bilginin Doğal Hale Gelmesi İçin Pratik Gerekir

26 YÖNETİCİNİN VİZYONU ÖRNEK SUNUŞ NOTLARI İş Aramanın Arkasındaki Gerçek GİRİŞ Dikkat: “Buradaki kaç kişi otostop yapmayı biliyor” (otostop örnekleme) Geçiş: “İş aramak, otostop yapmak gibidir” Önem: ABD’deki 8 milyon işsiz Orta halli bir Amerikalı,her 3.6 yılda bir işini değiştirir (10 yıl önceki sürenin iki katı) (12 yıl içinde iş dünyasına girmiş olacaksınız) Geçiş: “Ne yapacağınızı biliyor musunuz? Birçoğu bilmez”

27 YÖNETİCİNİN VİZYONU GELİŞME Sorun: Tipik Yaklaşım 1-İkincil Kaynaklar (reklamlar, kişisel acenteler) 2-Kişisel olmayan ( Belli bir kişiye ait olmayan form mektupları) 3-Olumsuz yanları: Bekleme / Zaman kaybı / Kendini özgür hissedememe yeniden başlama duygusu / her gün yapılması gereke sıkıcı tekdüzen işlem / davranış durgunluğu-

28 YÖNETİCİNİN VİZYONU Geçiş: “ Böyle olmak zorunda değil. İkinci bir seçenek var” Çözüm: Alternatif yaklaşım 1) Ana kaynaklar (Kendileri için doğrudan çalıştıklarınız 2) Kişisel görüşmeler 8telofon,Mektup, takip) 3) Olumlu yönleri: Genişleyen, etkin ve güvenilir ilişkiler/ daha az kişisel geri çevirme / daha iyi teklif şansı Geçiş: “ İşte başarılı olma yolu ve bu sizin işinize de yarayabilir”

29 YÖNETİCİNİN VİZYONU SONUÇ Özet “ Öncelikli kaynaklar, kişisel yaklaşımlar ve olumlu yanları” Başlangıçta Bağlantı Kurma “Bu yöntemleri kullanın ve yeni bir iş için tekrar” otostop” yapmak zorunda kalmayın

30 YÖNETİCİNİN VİZYONU SUNUŞ ÇİZELGESİ GİRİŞ Dikkat toplama ifadesi: Amaç ifadesi: Önem ifadesi : Temel konuların belirlenmesi

31 YÖNETİCİNİN VİZYONU GELİŞME Temel Konu 1: Destekleyici kanıt: Geçiş Temel Konu 2: Destekleyici kanıt: Geçiş:

32 YÖNETİCİNİN VİZYONU Temel Konu 3: Destekleyici kanıt: Geçiş: SONUÇ Temel konuların özeti Çağrı yapma:

33 YÖNETİCİNİN VİZYONU Görsel Gereç Çizelgesi Aşağıdakiler, görsel gereçlerinizi hazırlamada yol gösterirler.Her görsel Gereç için aşağıdaki soruları kendinize sorun Zorunlu mu? Sade mi? Büyük mi? Sınıflandırılmış mı? İlgi çekici mi? Kilit noktalar numaralandırılmış mı? Görsel gereçlerle sunuşunuzun uygulamasını yaparken aşağıdaki soruları kullanın.Uygu Lama bölümünü tamamladıktan sonra bu soruları kendinize sorun (ya da dinleyiciler ara Sında arkadaşınızdan bunları cevaplandırmasını isteyin). Sunuşun başlangıcında her şey yerli yerinde miydi? Hazır durumda gelmeden herhangi bir görsel gereç gösterdin mi Görsel gereçleri önceden sabitledim ya da birine tutturdun mu? Görsel gereçle değil de dinleyiciyle mi konuştum? Yeteri kadar sesli konuştum mu? Dinleyicinin görüş acısını engelledim mi? İşaret çubuğu kullandım mı? Sunuşu tamamladıktan sonra görsel gereci ortalıktan kaldırdın mı?

34 YÖNETİCİNİN VİZYONU Ayrıntılı Sunuş Değerlendirme raporu Sunucu Tarih Sunuş başlığı Dinleyici Yer Amaç I- Ayrıntılı değerlendirme Konuşmacı amacıma ulaştı mı? Neden? Etkililik. Bir tane işaretleyin. 1= zayıf, 5= mükemmel Sunuş Konuşmacı İçerik II.Sunuş İçeriği Soldaki sütun, sunuşunuzun değişik açılarını sıralar. Her biri için dinleyiciden, sağ sütundaki ifadelerden en uygun düşenini seçmelerini isteyin.

35 YÖNETİCİNİN VİZYONU A.Giriş 1.Dikkat çekici ifade Çok kısa Dikkat çekmedi Uygunsuz Dikkat uyandırdı Tez Kayıp Eksik Açık değil Açık ve net Önem ifadesi Kayıp Çok kısa Çok uzun Uygun Genel bakış Kayıp Çok kısa Çok uzun Konular Sıralanmamış Uygun

36 YÖNETİCİNİN VİZYONU 5.Geçiş Kayıp Çok kısa Çok uzun Uygun B.Gelişme 1.Temel Konular Kayıp Açık değil Çok az Çok fazla Uygun Düzenleme Kayıp Açık değil Yetersiz Açık Mantıklı Etkili

37 YÖNETİCİNİN VİZYONU 3.Destekleyici veriler Kayıp Yetersiz Etkisiz Yeterli Çeşitli Etkili işitsel- görsel gereçler Etkisiz Çok fazla İyi düzenlenmemiş Çok az Etkili Geçişler Kayıp Çok kısa Çok uzun Uygun

38 YÖNETİCİNİN VİZYONU C.Sonuç 1.Özet Kayıp Çok kısa Çok uzun Yeni bilgi Etkili Yeniden inceleme Kayıp Etkisiz Konular sıralanış Akılda kalıcı Etki Kayıp Açık değil Aşırı Uygun Kapanış ifadesi Zayıf Etkisiz Planlanmamış Açık Etkili Güçlü

39 YÖNETİCİNİN VİZYONU 5.Soruları cevaplama Hazırlanmamış Soruları reddetme Çok sert ve kısa Belirsiz Tutarsız Etkili III.Anlatılış Tarzı A.Kişisel Özellikler 1.Coşku Kayıp Zayıf Enerjik değil Heyecanlandırıcı Bulaşıcı Empati Kayıp İlgisiz Soğuk Sevecen İçten Kişilik Öğretici değil Sert Çok resmi İyi Cana yakın

40 YÖNETİCİNİN VİZYONU B.Ses Özellikleri 1.Şiddet Çok sessiz Çok sesli Değişken değil Uygun Hız Çok yavaş Çok hızlı Değişken geğil İyi Perde Çok Yüksek Değişken değil Tek düze Değişken ve uygun Kelime seçimi Uygunsuz Sade Anlaşılması zor Mesleki sorunlar var İyi Etkili

41 YÖNETİCİNİN VİZYONU 5.Sesletim Zayıf Ciddi yanlışlar Uygun Telaffuz Mırıldanma Yarım yamalak Kapalı ağız Açık ağız Açık ve net Doğru Ton Rahatsız edici Aceleci Değişken Sakinleştirici Etkili Çatallanma Aşırı Sinirlendirici Belirgin Çok az İdare edilebilir Fark edilmez

42 YÖNETİCİNİN VİZYONU C.Süre Sunuş Süresi Çok uzun Çok kısa Süre sınırları içinde IV.Sözlü olmayan anlatım tarzı A.Giysi Uygunsuz Gelişigüzel Çok resmi Uygun B.Gülümseme Kayıp Sinirli Var Doğal C.Göz teması Yetersiz Geçici Sınırlı Uygun Çok şık

43 YÖNETİCİNİN VİZYONU D.Duruş Sade Yarım yamalak Sert Değişken Aşırı hareketler Dik E.El-kol hareketleri Kayıp Sınırlı Zoraki Doğal Uygun Hareketli F.Üslup Aşırı Denetimsiz Sınırlı Belirgin değil

44 YÖNETİCİNİN VİZYONU V.İletişimsel Yöntemler A.Dinleyici İlgili Sınırlı değil Katılım sağlanmış Heyecanlı B.Açıklık düzeyi Kafa karıştırıcı Belirsiz tutarsız Konular sıralanmış Açık düzenleme C.Mizah Uygunsuz Aşırı Etkisiz Uygun Etkili D.Mantıklı yaklaşım Etkisiz kanıtlar Çok az Etkili kanıtlar

45 YÖNETİCİNİN VİZYONU E.Psikolojik yaklaşım Konuşmacının ihtiyaçlarına odaklanmış Bazı dinleyicilerin ihtiyaçlarına odaklanmış Tüm dinleyicilerin ihtiyaçlarına odaklanmış F.Kişisel yaklaşım Sinirli Kaçamak Sözü geçer Soğuk Savunmacı Çekingen Güvenilir Kendinden emin Olumlu İnandırıcı

46 YÖNETİCİNİN VİZYONU G.Duygusal yaklaşım Uygunsuz Cesaretlendirmekten Uzak Hareketli Başka yorumlarınız varsa lütfen söyleyiniz.

47 YÖNETİCİNİN VİZYONU Tarzınızı Tanımlama Çizelgesi Aşağıdaki çizelgede, üzerinde çalışacağımız bölümleri gözden geçirin. Sonra sunuşunuzun başka bir uygulamasını prova edin ve gözden geçirdiklerinizi bazılarını deneyin. 1.Sözlü İletişim Yöntemleri: A. Sohbet eder gibi konuşmaya çalışın B. Düzenlemenizi belirtin C. Coşkulu olun D. Kişiliğinizi gösterin E. Sesinizin şiddetini denetleyin F. Konuşma hızınızı denetleyin G. Sözcüklerinizi dikkatli seçim İ. Yinelenen sözcükleri gözlemleyin Sözsüz İletişim Yöntemleri: A. Gülümsemeyi unutmayın B. Göz teması kurun C. El hareketlerini kullanın E. Etrafta dolaşın Dinleyici Denetleme Yöntemleri: A. Dinleyicilerle konuşun B. Konuyu dağıtmaktan kaçının C. Dinleyicinin dikkatini yeniden kazanın D. Empati gösterin

48 YÖNETİCİNİN VİZYONU Öncelikli Düzenlemeler Çizelgesi Bu planlama çizelgesini, sunuş günü, sunuşunuzu yaparken her şeyin yerli yerinde olduğundan emin olmak için gözden geçirin. Toplantı Tarih ve saat Oda Tahmin edilen numara Oturma Düzeni Oditoryum Sınıf Resmi olmayan U-biçimi.....diğer..... Oda ve Donanımı Elverişli Gerekli değil Dikkat gerektirir Sandalyeler Masalar Aydınlatma Havalandırma Televizyon Müzik setleri Kül tablaları Kalemler Karalama kağıtları Ad kartları Kahve, içecekler, su Yardımcı Destekler Elektrik ayrıntıları İşitsel-görsel donanım Diğer Gereçler Tebeşir,Silgi,keçeli kalemler kaset Dinleyici bildirisi

49 YÖNETİCİNİN VİZYONU Teşekkürler


"YÖNETİCİNİN VİZYONU SUNUM TEKNİKLERİ SEMİNERİ Süleyman KAYA." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları