Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SÖZLÜ SUNUM Zeynep DOĞAN - Müge ALNIAÇIK. I. Sunumun Tanımı II. Sunumun Adımları A. Planlama 1. Durum Analizi 2. Bilgi Toplamak 3. Doğru Ortam Seçmek.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SÖZLÜ SUNUM Zeynep DOĞAN - Müge ALNIAÇIK. I. Sunumun Tanımı II. Sunumun Adımları A. Planlama 1. Durum Analizi 2. Bilgi Toplamak 3. Doğru Ortam Seçmek."— Sunum transkripti:

1 SÖZLÜ SUNUM Zeynep DOĞAN - Müge ALNIAÇIK

2 I. Sunumun Tanımı II. Sunumun Adımları A. Planlama 1. Durum Analizi 2. Bilgi Toplamak 3. Doğru Ortam Seçmek 4. Sunumu Düzenlemek B. Yazma 1. İzleyicilere Uyum Sağlamak 2. İçerik Oluşturmak: Giriş-Gelişme-Sonuç 3. Slaytları Hazırlamak C. Tamamlama 1. Aktarma Yöntemine Karar Vermek 2. Konuşmaya Hazır Olmak 3. Korku/Endişeyi Yenmek 4. Soruları Cevaplandırmaya Hazır Olmak III. Kötü Bir Sunumun Adımları IV. SONUÇ

3 SUNUM NEDİR?   Sunum, bir mesajı iletmek amacıyla gerçekleştirilen sözlü ve görsel iletişimdir.   Tüm iletişim becerileriniz gözler önüne serilir.   Beklenmedik ve zor durumlarla nasıl baş ettiğinizi gösterir ve pratikliğinizi ölçer.   Kısacası etkili sözlü sunum yapabilen bir kişi, bir şirketin kalifiye bir çalışanda aradığı tüm özelliklere sahiptir!

4 3 ADIMDA SÖZLÜ SUNUM  Aktarma yöntemine karar vermek  Konuşmaya hazırlanmak  Korku/endişeyi yenmek  Soruları cevaplandırılmak  İzleyicilere uyum sağlamak  İçerik oluşturmak  Slaytları hazırlamak  Durum Analizi  Bilgi Toplamak  Doğru ortamı seçmek  Sunumu düzenlemekTAMAMLAMAYAZMAPLANLAMA

5 PLANLAMA   Durum Analizi   Bilgi Toplama   Doğru ortamı seçme   Sunumu düzenleme

6 a. Sunumun Amacı Belirlenmeli Neden sunum yapıyorum ? Ne bekliyorum ? b. İzleyici Profili Çizilmeli İzleyicilerin içinde bulunduğu duygusal durum tahmin edilmeli İzleyicilerin sunum dilini rahatça anlayıp anlamadıklarını belirlenmeli 1.Durum Analizi

7 Uluslararası izleyicilerin bulunduğu sunumlarda;   Yavaş ve açık konuşun   Önemli kelime ve cümleleri tekrar edin   Açıklığı hedefleyin   Vücut dilini kullanın   Görsel araçlardan destek alın

8 2. Bilgi toplamak   İzleyicilerin ihtiyaçları belirlenmeli   Bu ihtiyaçları karşılayacak gerekli bilgiler elde edilmeli 3. Doğru Ortamı Seçmek   “Sözlü ortam”   Teknolojiden faydalanılmalı

9 4. Sunumu Düzenleme a. Ana fikir belirlenmeli b. Kapsam sınırlandırılmalı c. Yaklaşım belirlenmeli Doğrudan yaklaşım : İyi haber, rutin bilgiler Dolaylı Yaklaşım : Kötü haber, ikna etme d. Taslak oluşturulmalı

10 Taslak Oluşturmak   Amaç ve ana fikir belirtilmeli   Ana başlıklar ve alt başlıklar düzenlenmeli   Giriş-gelişme-sonuç bölümleri tespit edilmeli   Bağlantılar gösterilmeli   Kaynaklar belirtilmeli   Bir başlık seçilmeli

11 YAZMA 1. İzleyicilere uyum sağlanması Resmi üslup Resmi olmayan üslup 2. İçeriğin oluşturulması Giriş Gelişme Sonuç 3. Slaytların hazırlanması

12 Resmi üslup Resmi olmayan üslup 1.İzleyicilere uyum sağlanmalı

13 GÜVENİNİRLİĞİNİZİ GÖSTERİN ÖN İZLEME YAPIN İLGİ ÇEKİN GİRİŞ 2.İçerik oluşturulmalı

14 İzleyicinin ilgisini çekmek için; SORU SORUN HİKAYE ANLATIN ŞAŞIRTICI BİR İSTATİSTİK VERİN MİZAH KULLANIN ÖRNEK (NUMUNE) VERİN

15 Güvenirliliğinizi gösterin   Kendinizi tanıtın: “Ben Zeynep Doğan, Galatasaray Üniversitesi’nde İletişim Ana Bilim Dalı Başkanıyım. Geçtiğimiz 8 yıl içerisinde iş iletişimi konusunda çalışmalarım oldu. Hocanız Dilruba Hanım size etkili bir sözlü sunumun nasıl hazırlanacağını anlatmamı istediği için bugün buradayım.”   Başkaları sizi tanıtsın

16 Sunumun ön izlemesini yapın   Ön izleme : Bir kitabın içerik bölümü   Ne hakkında konuşacağınızı anlatın: Sunumun ana fikri ve ana başlıklarını anlatacağınız sıraya göre belirtin

17 GELİŞME   Fikirleriniz arasında bağlantı kurun Bağlantı cümleleri Görsel araçların kullanımı Vücut dili Ses tonu

18   İzleyicinin dikkatinin dağılmasını engellemek Konunuz ile izleyicinin ihtiyaçları arasında ilişki kurun İzleyicilerin sorularını tahmin edin Açık ve canlı bir dil kullanın Konunuz ile izleyicilerin alışık olduğu fikirler arasında · · bağlantı kurun İzleyicilerin fikirlerini sorun ve yorum yapmalarına izin · · verin Görsel araçlardan destek alın

19 SONUÇ   Ana başlıklar yeniden belirtilmeli   İzleyicide nasıl bir davranış/düşünce değişikliği yaratılmak istendiği vurgulanmalı   Bu değişikliği gerçekleştirmelerini teşvik edecek önemli faktörlere tekrardan değinilmeli   Sonraki adımlar tanımlanmalı   Fikir ayrılıklarını çözmek ve görüş birliğine varmak için öneriler geliştirilmeli   Güçlü bir kapanış cümlesi kullanılmalı

20 3. Slaytların hazırlanması  Sözel olarak belirtmeyeceğiniz bilgileri slaytlara yazmayın  Amaç ve içerik doğrultusunda resim seçimi yapın  Slaytları figürlerle doldurmayın  Slaytlarda uyumlu renk seçimi ve hareket olanağını bilginin kolay aktarımı amacıyla kullanın  Ses veya müzik seçeneğini doğru amaca yönelik kullanın

21  Yazım şeklini seçin. En uygun: Arial/ Times New Roman  Yazım biçimini belirleyin. En uygun: Düzgün,Bold  Font büyüklüğünü saptayın En uygun: Başlıklar: Metin:  Uzun cümlelerden kaçının ve maddeler kullanın

22 TAMAMLAMA 1. Aktarma yöntemine karar verme 2. Konuşmaya hazırlanma 3. Korku/endişeyi yenme 4. Soruları cevaplandırmaya hazır olma

23 1. Aktarma Yöntemi Ezberleme Okuma Not hazırlama Doğaçlama

24 2. Konuşmaya hazırlanma   Sunum yapılacak yerin kontrolü · · Sunumun yapılacağı oda · · Işıklar · · Hareket alanı · · Oturma planı · · Araç - gereç · · Teknoloji · · Akustik düzen / Ses ayarlamaları   Yabancı dinleyicilere de hitap edilmeli · · Tercüman ayarlanmalı · · Kültürel farklılıklar göz önünde bulundurulmalı

25 3. Korku/endişeyi yenmek Kendine güvenen bir konuşmacı olmak için;   Prova yapın   Sunum yapacağınız odayı ve katılımcıları tanıyın   Panik yapmayın   Her sunumda birkaç hata yapabileceğini kabul edin   Olumsuz şeylerden uzaklaşıp başarıya odaklanın   Başarılı olmak istediğinizi fark ettirin   Heyecanınız için özür dilemeyin   Kendinize değil, mesajınıza ve dinleyicinize konsantre olun

26 Korkunun;  Hazırlık ve prova yaparak,  Hazırlık ve prova yaparak %75 oranında,  Solunum egzersizleri,  Solunum egzersizleri ile %15 oranında,  Zihinsel hazırlanma  Zihinsel hazırlanma ile %10 oranında azaltılabildiği bildirilmiştir!!!

27 4. Soruları cevaplandırmaya hazır olma   Soru soran kişiye odaklanın   Uygun cevaplar verin   Kontrolü sağlayın   Soru sormaya teşvik edin

28 Kötü bir sunumun adımları-1  Sunumdan önce hiçbir araştırma yapmamak  Dinleyicileri tanımamak  Ortamı sunuma uygun şekilde düzenlememek ve düzenlettirmemek  Hiçbir deneme yapmadan sunumu yapmak  Aktarım yapılacak konuyu bilmemek  Aktarımı okuyarak veya ezberden yapmak

29 Kötü bir sunumun adımları-2  Bir başkasının hazırladığı sunumu yapmak  Tek düze ve sıkıcı bir tonda konuşmak  Görsellerden hiç yararlanmamak  Kendini tanıtmamak  Hiçbir giriş kısmı yapmamak, doğrudan konuya girmek

30 Kötü bir sunumun adımları-3  Aktarımı vücudunuzu dinleyenlere döndürmeden yapmak  Aktarımı hiçbir göz kontağı kurmadan yapmak  Aktarım sırasında veya sonrasında soru almamak, geri bildirimden yararlanmamak  Tamamen teorik bilgi vermek pratik hayatla bağlantı kurmamak

31


"SÖZLÜ SUNUM Zeynep DOĞAN - Müge ALNIAÇIK. I. Sunumun Tanımı II. Sunumun Adımları A. Planlama 1. Durum Analizi 2. Bilgi Toplamak 3. Doğru Ortam Seçmek." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları