Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BESMELE İ LE BAŞLAMAK BESMELE İ LE BAŞLAMAK Peygamberimiz (s.a.v.): '' Bismillahirrahmânirrahîm ile başlamayan her hayırlı iş güdüktür.'' (hayrı kesiktir)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BESMELE İ LE BAŞLAMAK BESMELE İ LE BAŞLAMAK Peygamberimiz (s.a.v.): '' Bismillahirrahmânirrahîm ile başlamayan her hayırlı iş güdüktür.'' (hayrı kesiktir)"— Sunum transkripti:

1

2 BESMELE İ LE BAŞLAMAK BESMELE İ LE BAŞLAMAK Peygamberimiz (s.a.v.): '' Bismillahirrahmânirrahîm ile başlamayan her hayırlı iş güdüktür.'' (hayrı kesiktir) buyurmuştur İ mam-ı Şafii besmelenin öneminden bahsederken: ''Besmele bir âyet oldu ğ u halde önemine binaen Kuran'da yüz on dört defa nâzil olmuştur,'' demiştir. Nitekim Meryem suresinde şöyle buyurulur: '' Göklerin, yerin ve ikisinin arasında olan her şeyin Rabbidir O. Öyleyse yalnız O'na kulluk et. Ona ibadetinde sabır ve sebat göster. Ona denk ve adaş olacak hiç kimse bilirmisin?'' (2) Rahmân ve Rahîm isimleri, Rahmet ve merhamet sahibi anlamınadır. Rahmân'da dünyada bütün mahlukâta rızık verme anlamında umum manası vardır. Rahîm'de ise, Gafûr manasında, Âhirette mü'minlere kâfi anlamına hususî bir mana vardır. Bu manadan dolayı; ''Ey dünyanın Rahmânı ve ey Âhiret'in Rahîmi,'' denilmiştir.

3 HER İ ŞE ALLAH'IN İ SM İ YLE BAŞLAMANIN NE FAYDASI VARDIR? Kur'an, insandan bahsederken: '' İ nsan zaif olarak yaratılmıştır,'' (3) buyurmaktadır. Madem zaifdir. O takdirde güçlü olana sı ğ ınmak zorundadır. Sı ğ ınmanın dilekçesi de besmeledir. Bilmedi ğ imiz yerlerde isek bize bir hami ve bir delil lazımdır. Madem delilsiz gidilmez gidilen yere işte o takdirde gaip olmamak için o yüce kudretin emanında dolaşmak lazımdır. Bir isme dayanarak gezen ve seyahat eden kimse, bir yol kesiciye bir haramiye rast gelse: ''ben fülan kimsenin adı ve himayesiyle geziyorum,'‘ der. Şâki defolur gider, ilişmez. Bir çadıra girse o nâm ile hürmet görür. Madem böyledir; şu dünya sahrasının Ebedî Mâlikinin ve Ezelî Hâkiminin ismini almak, böylece bütün kainatın dilencili ğ inden ve her hâdisenin karşısında titremekten kurtulmak en akıllı ve karlı bir yoldur. Besmele, bir İ slâm alametidir. Kalemin yazdı ğ ı ilk şeydir. Peygamberimiz (s.a.v) hadis-i şeriflerinde: “Kalemin ilk yazdı ğ ı şey bismillahirrahmanirrahim dir. Cibril onu bana getirdi ğ inde üç defa tekrar edip şöyle dedi: '' Bu senin ve ümmetin içindir,'' buyurdular.

4 B İ R TABLO Huzeyfe (r.a) anlatıyor: “Biz Rasulullah (s.a.v) in yanında yemeğe oturunca, Rasulullah (s.a.v) yemeğe başlamadıkca, kesinlikle elimizi yemeğe vurmazdık. Bir seferinde yine Onunla yemeğe oturmuştuk. Derken küçük bir kız çocuğu geldi, sanki arkasından bir iteni var gibi hemen elini yemeğe soktu. Rasulullah (s.a.v) elinden tuttu. Arkadan bir bedevî geldi, sanki onun da arkasından iten biri vardı, alelacele o da elini yemeğe soktu.. Rasulullah (s.a.v) onun da elinden tuttu. Ve şunu söyledi: “Şeytan, üzerine Allah'ın ismi zikredilmeyen yemeği kendine helal addeder. Nitekim, sayesinde yemeğimizi kendine helal kılmak için bu cariyeyi getirdi. Ben de elinden tuttum. Bunun üzerine şu bedevîyi getirip onunla yemeği kendine helal kılmak istedi, ben onun da elinden tuttum. Nefsim elinde olan Zât-ı Zülcelal'e yemin olsun ki; şeytanın eli, o ikisinin eliyle birlikte avucumdadır.'' Rasulullah (s.a.v) bunları söyledikten sonra besmele çekip yemeğe başladı (4) Vahşî ibn-u Harb anlatıyor: “Rasulullah (s.a.v) in ashabı dediler ki: “Ey Allah'ın Rasulü! Biz yiyoruz, ancak bir türlü doymuyoruz (ne yapalım?) Bunun üzerine Rasulullah (s.a.v): “Ayrı ayrı yemekte olmayasınız,'' diye sordu. 'Evet' dediler. Rasulullah da:'' Öyleyse yemeğinizde toplanın (bir sofra kurarak hep beraber yiyin) yemeğe Allah'ın ismini zikrederek (Bismillahirrahmanirrahim diyerek) başlayın. Böyle yaparsanız yemeğiniz, hakkınızda mübarek kılınır.'' (7) Hz Câbir (r.a) anlatıyor: Rasulullah (s.a.v) buyurdular ki: “Kişi evine döndüğü zaman içeri girerken ve yemek yerken Allah'ın adını zikrederse, şeytan (avanelerine): “size burada gecelemek de yok akşam yemeği de yok!'' der. Ama kişi eve girerken Allah'ı zikreder fakat akşam yemeğini yerken zikretmezse, şeytan (avanelerine): “akşam yemeğine kavuştunuz ama burada gecelemek mümkün değil!'' der. Adam eve girerken ve yemeğe başlarken 'Bismillah' diyerek Allah'ı zikretmezse, şeytan (avanelerine):'' Yemeğe de yetiştiniz, yatmaya da!'' der. (9)

5 ÇA Ğ DAŞIN D İ L İ YLE HER ŞEY ONUN İ SM İ N İ SÖYLÜYOR Son zamanlarda bilim adamlarının akıllara hayretler veren buluşları, bir işe başlarken besmele çekmenin ve yüce yaratıcının isimlerinden bir isimle o işi açmanın dinimizdeki önemini daha fazla ortaya koymuştur. Sızıntı dergisinde yayınlanan Saffet Senih beyin 'Su kristallerinin sırları' başlıklı yazısında; Japon bilim adamı Prf. Dr. Masaru Emoto'nun su kristalleri üzerindeki araştırmalarına yer vererek şöyle demektedir. ''Emoto içinde 70'ten fazla kristal resmi bulunan 'Su kristalleri' adlı eserinde ''su cansız bir madde değil, canlı ve duyguları algılayan kristallerden oluşmaktadır.. Su çevresinden pozitif ve negatif bilgileri alır ve ona göre tepki verir.'' Diyor. Emoto'nun araştırmalarına göre su kristalleri, dış çevre tesirlerinin yanı sıra, müzik, söz ve kavramlara da tepki veriyor...Su, ne kadar sevgi, duygu ve âhenk dolu söz ve musikî ile karşılaşırsa; altıgen kristal yapısı da o kadar güzel ve düzgün olmaktadır. Meselâ çekilen fotoğrafların birinde suyun yanında "şeytan" dendiğinde, kristaller kaotik bir biçime girerken, diğerinde de güzel sözlerle duâ edildiğinde, suda, berrak ve estetik yapısı ile mükemmel bir altıgen ortaya çıkıyor. Emoto, bu çalışmalarıyla görünmeyen bir ruh âleminin varlığına da işaret ediyor..'' Notumuz : Evet,bütün hayatını bir duâ ve zikir manzumesi halinde yüce yaratıcıya ba ğ lı bir şekilde yaşayan Rasul-ü Ekrem (s.a.v) in her iş ve davranışa âit duâları, zikirleri; bizim için ne kadar de ğ erli bir talim ve terbiye oldu ğ u, şimdi daha açık bir şekilde ortaya çıkıyor. Besmele içimizi güzelleştirdi ğ i gibi dışımızı da güzelleştirmektedir. Çok söze ne hacet.

6 Güzelli ğ i besmele ile yazmak Her işe başlarken Allah-u Teala'nın o mukaddes sıfatından yardım almalıyız. Onun eserleri ve sonuçları bütün alemi kapsamış ve bütün aleme tecelli etmiştir. وَاكْتُبْ لَنَا فِي هَـذِهِ الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الآخِرَةِ إِنَّا هُدْنَـا إِلَيْكَ قَالَ عَذَابِي أُصِيبُ بِهِ مَنْ أَشَاء وَرَحْمَتِي وَسِعَتْ كُلَّ شَيْءٍ فَسَأَكْتُبُهَا لِلَّذِينَ يَتَّقُونَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَـاةَ وَالَّذِينَ هُم بِآيَاتِنَا يُؤْمِنُونَ (A'raf, 156

7 Peygamberler de zorluklardan ve sıkıntılardan kurtulmak için Allah-u Teala'nın rahmet sıfatına sı ğ ınmışlardır. الَّذِينَ يَحْمِلُونَ الْعَرْشَ وَمَنْ حَوْلَهُ يُسَبِّحُونَ بِحَمْدِ رَبِّهِمْ وَيُؤْمِنُونَ بِهِ وَيَسْتَغْفِرُونَ لِلَّذِينَ آمَنُوا رَبَّنَا وَسِعْتَ كُلَّ شَيْءٍ رَّحْمَةً وَعِلْماً فَاغْفِرْ لِلَّذِينَ تَابُوا وَاتَّبَعُوا سَبِيلَكَ وَقِهِمْ عَذَابَ الْجَحِيمِ {7el Mümin}

8 Dünyada ne varsa Rahmetin tecellisidir Dünyada ne varsa Rahmetin tecellisidir Er- Rahman: Rahmet sıfatı özeldir. Onda olan genellik di ğ er sıfatlarda yoktur. Mesela Ğ affar sıfatı sadece günah ve hata işleyenler için geçerlidir. Rahmet sıfatı aslında di ğ er sıfatları da büyük ölçüde kapsamaktadır. Ama tersi böyle de ğ ildir. Sonra her şey bir anlamda O'nun rahmetinin bir tecellisidir. Hallakiyeti, razzakıyyeti, ğ affariyeti ve... Nitekim "Rahmetin her şeyi kapsadı ğ ı Kur'an'da vurgulanmakta, oldu ğ unu yukarıdaki ayette görmüş olduk. NOT: Kısacası bir mıknatıs misali herkesi cezbeden ve gönülleri birbirine ba ğ layan bu rahmet sıfatıdır. Halkı Hakk'a ba ğ layan da bu sıfattır. Evet gerçek mü'minler her işin başında "Bismillahirrahmanirrahim" diyerek her şeyden ve herkesten koparak, gönüllerini sadece ona ba ğ lar ve sadece ondan yardım dilerler. Esasen ariflerin de dedi ğ i gibi Allah'ın azap ve cezası da, zahiri azap olmakla birlikte, batını rahmet içermektedir. Çünkü azap ve ceza da bir taraftan uyarı, bir taraftan da günahın pisli ğ inden ve olumsuz sonuçlarından temizlenme vesilesidir.

9 Gazap ve Azaba besmele ile başlanmaz Rahman ve rahim: Allah-u Teala Kur'an-ı Kerim'in 114 suresinden 113 tanesini rahmet sıfatlarını içeren Besmele'yle başlamış, sadece bir sureyi (Tevbe suresini) Besmele'siz başlamıştır ki onda müşrikler ve kafirlere karşı beraet, gazap ve azabından bahsetmektedir! Tabi şunu da bilmemiz gerekir ki Allah-u Teala'nın bu iki sıfatından her biri, O Zat-ı Mukaddes'in bir türlü rahmetine işarettir: "Rahman" sıfatı onun bütün kainatı kapsayan umumi rahmetini ifade eder. Bu rahmette canlı ve cansız, insan ve gayri insan, mü'min ve gayri mü'min fark etmemektedir. Her kes ve her şey, bu rahmeti rahmaniyyeye mazhardır. Ama "Rahim" sıfatı O'nun özel ve has rahmetini ifade eder. Bu ise sadece mü'minleri kapsar. Bir kısmı bu dünyada, bir kısmı ve önemli kısmı ise ahirettedir

10 Kur'ân'da; hayatın acı-tatlı anlarında, insanın zor ve sıkıntılı zamanlarında sık sık Allah'ı anması tavsiye edilir. →Müslüman'ın her işi besmele ile olur. Onun işlerinde besmelesiz işi olmaz olmamalıdır. Konu ile ilgili ayetler. Hâkka, 32, Haşr, 19,Sâd, 26, Tâhâ, 14,Enfâl, 45, Alak, 14,Zuhruf, 80, Yâsîn, 12, Mü'minûn, 17,Kamer, 53,Kehf, 49,Gâfir, 19 → Ne yaparsan yap O'nun adıyla başla! Şeytandan, şeytanlaşmışlardan, nefisten ve bütün sıkıntılardan, rahmeti her şeyi kuşatan Allah'a sı ğ ınarak bir işe başlamak, başlarken kazanmaktır. Görünen sonucu ne olursa olsun kazanmaktır. Allah'ın adı ile başlanan bir işin sonu, ateşe atılmak bile olsa ondan acı çekmemek, belki de acıdan da haz almaktır. Tablo : İ brahim (as) kıssasını hatırlamalısın. Hz. İ smail (as) kıssasını hatırlamalısın.

11 BESMELE KULUN ALLAH İ LE BERABERL İĞİ D İ R Aciz ve ölümlü, korkularla kuşatılmış bir insanın, kudreti sınırsız, her diledi ğ ini yapan, himayesine gireni koruyan Allah'a sı ğ ınması, O'nun adı ile başlaması ve bitirmesi kullu ğ un görülebilece ğ i en açık amellerdendir. Besmele ile başlamak yasak bir işi yapmamanın garantisidir. Çünkü Müslüman yasak bir işe "Allah'ın adı" ile başlayamaz. Allah'ın adı ile başlanabilecek bir iş mubah olan iştir. Bu açıdan Besmele, ölçüleri aşmamanın teminatıdır. İ çki içerken, çalınmış veya gasp edilmiş bir şeyi yerken, yasak bir işi yapmaya başlarken besmele çekmek, bunları meşru sayma anlamı taşıyaca ğ ından haramdır.

12 BESMELE İ LE BAŞLAMAK B İ R METOTTUR Kur'an, besmele ile başlıyor. Peygamber efendimiz her hayırlı işe besmele ile başlardı. O takdirde Besmele bir yoldur. Kuran'ın ve peygamberin yoludur. Büyük Alim Bediüzzaman Said-i Nursi ne güzel söylemiştir: "Bismillah her hayrın başıdır. Biz dahi onunla başlarız." Ve o âlim zat, "Sözler" adlı kitabının başında besmeleyi, tehlikeli bir çölde yolculuk yapan bir insanın haydutlara gösterdi ğ i bir kartvizite benzetir. Şöyle ki yolun çetin şartlarında şakilerin ilişmesinden endişelenen bir yolcu, çölde itibarı olan bir zatın himayesine girmeli ve onun kartvizitini göstererek tehlikelerden kurtulmalıdır. Şayet bu gerilimlerle dolu stres ça ğ ında bir yüce ismin himayesine girilmezse, gönül dünyamız nefis şakisinin tasallutu altına girer. Böyle bir gönül ise tehlikeler karşısında yalnız ve çaresizdir. Ne bedbahttır o kimseler ki, bütün işlerine başlarlarken o yüce Zat’ın ismini hatırlamazlar. Oysa Mümin kendisine yüklenilen "hilafet" vazifesini hiçbir zaman unutmaz ve daima bu sorumlulu ğ unun farkındadır. Bu sebeptendir ki her işine başlarken yeryüzündeki hilafet misyonunun farkındalı ğ ıyla besmele çeker. Öylesine: Besmelenin gönlümüze inşirah ve ferahlık veren ça ğ rışımları ise şöyle: Bismillah; İ nsanı ürperten bir hoşluk fısıltısı... Bismillah; Kalp ve beynin aynı anda odaklandı ğ ı merkez noktası... Bismillah; Kovulmuş lanet şeytanın elini kolunu ba ğ layan kelepçe... Bismillah; Ashab-ı Kehf’in ma ğ arası ve sonraki asırlarda yaşayan zalim yöneticilerden ve onların yaptıklarından beri olan tüm mazlumların tek sı ğ ına ğ ı... Bismillah; İ brahim aleyhisselam’ın atılaca ğ ı ateşe su taşıyan kuşların ve karıncaların yakasındaki rozet...

13 Besmele bir medeniyet göstergesidir Besmele işleyen medeniyetin kimin adına kuruldu ğ unu ve yürüdü ğ ünü gösterir. O'nun adı ile başlamak ve yapmaktır besmele. O'nun rahman ve rahim isminin tecellisini beklemek, O'nun kudretine sı ğ ınmak, hem dünya hem de ahiret saadetini elde etmeye çalışmaktır. Anektot :" İ mam-ı Kuşeyrî" hazretleri, bir gün 'Besmele' okumanın önemini anlatırken: "Şeytanın evinize girmemesini ister misiniz?" diye sordu cemaate. Cemaat hep birlikte; "Ebette isteriz, dediler" Kuşeyri şöyle buyurdu; "Öyleyse evinize her girişte "Besmele okuyun!" Cemaattekiler, bunun hikmeti nedir? Dediler. Eve girerken Besmele okunursa, şeytan; "Bu eve girmeme imkân yok" der ve geri dönüp gider, buyurdu. Daha sonra İ mam Kuşeyri, etrafındakilere tekrar sordu: "Evinize bereketin girmesini ister misiniz?" Etrafındakiler; "Tabii efendim, çok isteriz" dediler. "Öyleyse eve her girdi ğ inizde "üç ihlâs-ı şerif" okuyun! Evinize bereket geldi ğ ini göreceksiniz"

14 Şairane tefsirler Biri safi “sad” İ mlâsı Biri besmele’nin “bâ”sı Biri “elif-lâm”ın “râ”sı Gamz-ı müjganım merhaba …… Habâsetler gibi pistir her işi Kör olsun gözleri dökülsün dişi Besmelede seksen sekiz yanlışı Gidip fetvaneye mânâ be ğ enmez ……… Arifler dilinde harf-i Bismillâh Seng-i hâre de ğ se gül-anber eyler Her kime yetişse “nârun minallâh” “Lentebur” sırrına ol mahzar eyler …….. Öyle bir Leylâ’ya Mecnûn’um billâh İ sminde okunur harf-i Bismillâh Tutuştu her yanım hasbeten li’llâh Mevlâ’yı zikr eden kul kınanır mı (Bayburtlu Celâlî’den) Tevhid Müstecâb eyle duamı yâ Rahîm Sırr-ı Bismillâhi’r-rahmâni’r-rahîm Hamd-ı sade’le hamdülillâhi’il-mu’in Sad hezar şükr-i Rabbü’l-âlemîm Sen ki Rahmân-ı Rahîmsin yâ İ lâh Yevm-i dinin mâliki bî- iştibâh Seyranî kuluna rahmeyle Rahîm Bin bir ismin dilde hatmoldu Rahîm Ça ğ ırınca seni yâ Gafuru’r-rahîm Kerem eyle medet yaremiz anda

15 Rahman ur Rahimin kurandan yansımaları Ayet numaraları: ( Şuara 44, Nisa 76, Bakara 8 Kamer 49, Rum 50, Araf 57, Fürkan 48,49 Neml 68, Şura 28, Kasas 70-73,Hicr 19-22, Enbiya 107, Enam 157,Araf 56, Enam 147, Hicr 56; Ankebut 23,) NOT : Bu ayetler rahmanurrahimin açılımı ayetlerden sadece bir kaçıdır ki bu da bize fatiha sure-i celîlesinin Kur’anın tamamına şamil bir formül içerdi ğ i gerçe ğ ini de teyit etmektedir.

16 SEN İ BEN İ M EL İ MDEN K İ M KURTARACAK?) “Bir kez Allah dese aşk ile lisan Dökülür cümle günahlar misl-ü hazan” Câbir b. Abdullah (radıyallahu anh) anlatıyor: Hz Peygamber (sallallahu aleyhi ve sellem) ile bir seferden dönüyorduk. Öğle vakti ağaçlık çalılık bir vadide mola verdik. Askerler ağaçların altında gölgelenmek üzere çevreye dağılmışlardı. Resulü-i Ekrem (sav) de kılıcını bir ağaca asarak dinlenmeye başlamıştı. Birazcık uyumuştuk ki Resûl-i Ekrem´in bizi çağırdığını duyup yanına koştuk Bir de baktık yanında bir müşrik oturuyordu. Bu adam Hz Peygamber uyurken ağaca asılı kılıcını almış, kâinatın baş tacı ekmelüttehaya efendimizin başının ucuna dikilmiş bir düşman idi. O sırada Resûl-i Ekrem uyanmış Adam kılıcı çekerek sormuş: —Benden korkuyor musun?" —Hayır korkmuyorum " —Peki şimdi seni benim elimden kim kurtaracak?" —ALLAH!" ( belki de bu ses melekût âleminde bile makes bulmuştur) İşte o zaman adamın elindeki kılıç yere düşüvermiş. Bu defa Resûl-i Ekrem yerdeki kılıcı alarak adama sormuş: - "Seni benim elimden kim kurtaracak?" Adam şöyle demiş: "İyi bir cezalandırıcı ol!" Ya da cezalandırıcıların hayırlısı ol. Demişte olabilir. Hz Peygamber adama : "ALLAH´tan başka ilâh olmadığını benim ALLAH´ın Elçisi olduğumu kabul eder misin?" diye sorunca "Hayır" demiş "Kabul etmem Ancak seninle savaşmamaya seninle savaşacak bir topluluk içinde bulunmamaya söz veririm " Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem bu adamı serbest bıraktı. O da arkadaşlarının yanına dönünce onlara şöyle demiş:- "Ben en hayırlı kişinin yanından geliyorum “ Not: ( Buhârî Cihâd Megâzî 31 32; Müslim Müsâfirîn 311 Fezâil 13 14; Ahmed b Hanbel Müsned III )

17 Tahlil bile de ğ il ama öylesine Tahlil: Keşhk diyor ki Şophenhavır bu vakayı nakleder ve Resülullah’a karşı hayranlık duyardı. Bu ne müthiş cesaret bu ne yürektir diyor Şophenhavır Hz. Muhammed’de (SAV) adam başına dikildi ğ i zaman şimdi seni benim elimden kim alacak. Hiç tereddüt etmeden avazı çıktı ğ ı kadar Allah Resulü haykırıyor “Allah!” diyor. “Allah!. Beşerin zalim elinden zalim kılıcı kim alacak. Allah. Zalimleri kim tedip edecek. Allah. Gaddarları kim dize getirecek. Allah. Allah diyor. Bu ne cesaret bu şecaati kutsiye, karşısında galip görünen adam sarsılıyor elinden kılıç düşüyor Allah Resulü alıyor. Şimdi seni kim kurtaracak. Şurada Ya Resulullah diyor iyi ve kötüden kötüsü sen olma diyor. Adamın lafına bakın. Bir iyi birde kötü var. Bu iyi ve kötü taksiminde kötü sen olma Ya Resulullah diyor. O kötülük bana yaraşırdı. Kılıcı koyuyor diz geliyor Allah Resulüna. Müslüman olmasa bile teslim oluyor. Kavmine döndü ğ ü zaman diyor ki, Ben insanlı ğ ın en hayırlısının yanından geliyorum. Gözü dönmüş kâfir bile. O’nun yumuşatıcı ikliminde Rahmetellin âlemin Rahmet deryalarından gelen ya ğ murla o günün küfrü bile yumuşamış. Peygamber hakkında kadirşinas davranıyor. O’nu zevceleriyle O’nu tasarruflarıyla O’nu de ğ işik halleriyle bu gün tenkit etti ğ i gibi tenkit etmiyor. Demek ki demokrasi yamaçlarında yetişse bile insan demokratik düşünceye ulaşamayan insanlar var. Demek ki saygı çok inkişaf etse bile saygının zerresinden nasibi olmayan insanlar var ve Ebu Cehilden daha mütemerrit Bu’res kafiri diyor ki ben insanlı ğ ın en hayırlısının yanından geliyorum.

18 Kaynaklar: Bu kaynaklar sadece çalışmayı artırmak ve bilgiyi artırmak için verilmiştir. Çünkü bire bir hiçbir Kaynaktan alıntı yapılmamış sadece çalışılmış ve gerekli ve imkan veren bilgiler alınmıştır. 1-Hadis Ansiklopedisi. İ brahim Canan. C:8, S:362 2-Meryem, 19/65 3-Nisa, 4/28 4-Müslim; Eşribe, Ebu Dâvud; Et'ıme,.a.g.e 5-Ebû Dâvud; Et'ıme,Tirmizî; Et'ıme, a.g.e 6-Tirmizî; Et'ıme, a.g.e 7-Ebû Dâvud; Et'ıme, İ bn-ü Mace; Et'ıme, ag.e 8-Ebu Dâvud; Et'ıme 9-Müslim; Eşribe, Ebû Dâvud; Et'ıme 10-Buhârî, Kitab-ün Nikâh; 66 Not: Bu çalışma Ayancık Müftüsü Basri BEKTAŞ tarafından yapılmış olup hatalar ona aittir. Mevlâdan affımı isterken dostlarımdan da hoş görü ve ba ğ ışlanmam için dua talep ediyorum. ( 2011) 1-Hadis Ansiklopedisi. İ brahim Canan. C:8, S:362 2-Meryem, 19/65 3-Nisa, 4/28 4-Müslim; Eşribe, Ebu Dâvud; Et'ıme,.a.g.e 5-Ebû Dâvud; Et'ıme,Tirmizî; Et'ıme, a.g.e 6-Tirmizî; Et'ıme, a.g.e 7-Ebû Dâvud; Et'ıme, İ bn-ü Mace; Et'ıme, ag.e 8-Ebu Dâvud; Et'ıme 9-Müslim; Eşribe, Ebû Dâvud; Et'ıme 10-Buhârî, Kitab-ün Nikâh; 66 Not: Bu çalışma Ayancık Müftüsü Basri BEKTAŞ tarafından yapılmış olup hatalar ona aittir. Mevlâdan affımı isterken dostlarımdan da hoş görü ve ba ğ ışlanmam için dua talep ediyorum. ( 2011) Bu kaynaklarda da bu konu ile ilgili bilgiler vardır.  Yusuf Kerimo ğ lu, Kelimeler, Kavramlar, 1/ 41  Şâmil İ slam Ansiklopedisi, c. 1, s. 226, 227  Kur'an'ın Temel Kavramları, 66  İ hsan Eliaçık, İ slâm ve Sosyal De ğ işim, s. 24  Ali Akpınar, Namaz Duaları ve Sûreleri, s  Mustafa İ slâmo ğ lu, İ man Risalesi, s. 180  İ slam Ansiklopedisi, Diyanet Vakfı Y. c. 5, s. 531  Ali Akpınar, a.g.e. s. 28  Abdullah Büyük, Müslümana Mesajlar, s. 19  10- İ hsan Eliaçık, a.g.e. s. 22  11- Yusuf Kerimo ğ lu, a.g.e. 1/ 42


"BESMELE İ LE BAŞLAMAK BESMELE İ LE BAŞLAMAK Peygamberimiz (s.a.v.): '' Bismillahirrahmânirrahîm ile başlamayan her hayırlı iş güdüktür.'' (hayrı kesiktir)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları