Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ŞAHİNBEY ARAŞTIRMA VE UYGULAMA HASTANESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ŞAHİNBEY ARAŞTIRMA VE UYGULAMA HASTANESİ"— Sunum transkripti:

1 ŞAHİNBEY ARAŞTIRMA VE UYGULAMA HASTANESİ
Uyum Eğitimi Hazırlayan Eğitim Komitesi Kontrol Funda BATMAZOĞLU Kalite Koordinatörü Onaylayanlar Doç.Dr. Murat Taner GÜLŞEN Prof.Dr.Metin KILINÇ KYT/Başhekim Yardımcısı Başhekim

2 ACİL DURUM KODLARI Sağlıkta Ulusal Renkli Kodlarda (URK) yer alan her bir renkli kod için ayrı ortak bir numara belirlenmek suretiyle ulusal düzeyde uygulamada ortak bir dil oluşturulmuştur. Numaralar kodların baş harflerine uygun olarak alfabetik sırayla verilmiştir.

3 1111 BEYAZ KOD MAVİ KOD 2222 PEMBE KOD 3333

4 BEYAZ KOD 1111

5 BEYAZ KOD 1111 Hastanede hasta/hasta yakını ve çalışanların başına gelebilecek, fiziksel, sözel saldırı ve cinsel taciz durumlarında güvenlik personelinin en hızlı biçimde durumdan haberdar edilmesi ve olay yerine yönlendirilmesi amacıyla kurulmuş sistemdir.

6 BEYAZ KOD 1111 Hastanemizde beyaz kod uygulaması ile ilgili bir ekip oluşturulmuştur. Ekipte; Hastane Müdür Yardımcısı, Psikolog, Hemşire ve Güvenlik amiri bulunur ve iletişim pager cihazı ile sağlanır.

7 BEYAZ KOD 1111 Mesai saatleri içinde ve dışında, çalışanların şiddet görmesi durumunda ( fiziksel saldırı, sözel şiddet, taciz, ateşli silah saldırısı vb) en yakın sabit telefondan “1111”numaralı telefon aranarak arayan birimin sabit telefon numarası tuşlanır ve “Beyaz Kod” durumu başlatılır. Beyaz kod ekibinin pager cihazına alarm gelir ve ekip en kısa zamanda olay yerine ulaşır.

8 BEYAZ KOD 1111 Beyaz kod ekibi olay yerine geldiğinde saldırıya uğrayan personel korumaya alınır. Psikolojik destek başlatılır. Travmaya uğramışsa gerekli ilk yardımın ve tıbbi tedavinin yapılması sağlanır.

9 BEYAZ KOD 1111 Beyaz kod sonlandığında “1111” numaralı telefon aranarak bant kaydının yönlendirmesi ile çağrı sonlandırılır. Çağrı sonlandırılmazsa pager cihazları alarm vermeye devam edecektir.

10 BEYAZ KOD 1111 Güvenlik amirinin telsiz anonsundan sonra, hastaneye ait tüm çıkışlar diğer güvenlik görevlileri tarafından kontrol altına alınır. Güvenlik ekibi tarafından saldırgan veya saldırganlar etkisiz hale getirilir. Olayın boyutu büyükse ve kalabalık bir grupsa yardım çağrılır. Gerekirse hastane polisi de olay yerine çağrılarak olayın emniyet güçlerine intikal etmesi sağlanır.

11 BEYAZ KOD 1111 Beyaz kod sonrası “Beyaz Kod Bildirim Formu” olayın gerçekleştiği bölümün sorumluları tarafından doldurulur ve kayıtlar Çalışan Güvenliği Birimine gönderilir.

12 BEYAZ KOD 1111 Çalışan Güvenliği Birimine tarafından, şikâyetçi olan kişi ile birlikte “TC Sağlık Bakanlığı Beyaz Kod Web Sitesi” ndeki “Bildirim Formu 1” doldurulur. “Beyaz Kod Bildirim Formu” birimde muhafaza edilir.

13

14 BEYAZ KOD 1111 Kişinin isteği ile yapmış olduğu yazılı şikâyet Başhekimlik tarafından adli mercilere intikal ettirilmek üzere “Hukuk Müşavirliği”ne üst yazı ile gönderilir. Çalışan Güvenliği Birimi önlem alınabilecek durumlarda “Düzeltici Ve Önleyici Faaliyetler İstem Formu” nu hazırlar, Kalite Birimine gönderir.

15 MAVİ KOD 2222

16 MAVİ KOD 2222 Amaç; Kardiyopulmoner Arrest durumundaki bir hastanın hızlı ve güvenli biçimde, eğitimli ve deneyimli personel tarafından, kalp ve solunum sistemine müdahale ile canlandırılmasını sağlamak için standart bir yöntem belirlemektir. Alarm sistemi; acil durumlarda mavi kod müdahale ekibine hızla haber verilmesini sağlayan ekibin olay yerine en kısa zamanda ulaşmasına yardımcı olan erken uyarı ve yönlendirme sistemidir.

17 Anestezi ve Reanimasyon,
MAVİ KOD 2222 EKİP Kardiyoloji, Anestezi ve Reanimasyon, Acil servis bölümlerinden temsilcilerin olduğu ekipten oluşur ve kesintisiz hizmet verir. Ekip üyeleri ile iletişim pager cihazı ile sağlanır.

18 EKİPLER SORUMLU BÖLÜM SORUMLU ALANLAR EKİP ACİL TIP ANABİLİMDALI 1. Blok: İdari ofisler Zemin kat 0. kat 1. kat 2.EKİP KARDİYOLOJİ ANABİLİMDALI Tüm poliklinikler 3.EKİP ANESTEZİ VE REANİMASYON AD Tüm klinikler, fizik tedavi ünitesi, nükleer tıp, sterilizasyon, hemşirelik hizmetleri, plastik cerrahi kliniği

19 Mavi Kod ekibi olay yerine 3 DAKİKA içerisinde ulaşmak zorundadır.
CPR ’a ilk müdahele kadar CPR ekibinin olay yerine ulaşma süreside son derece önemli olduğundan mavi kod alarmı başlatma önemli bir sorumluluktur. Mavi Kod ekibi olay yerine 3 DAKİKA içerisinde ulaşmak zorundadır.

20 MAVİ KOD 2222 Hastanın durumunu tanımlayan kişi kendine en yakın hastane telefonundan önce 2222’yi arar. Çıkan otomatik operatörün mavi kod başlatıldı anonsunu duyunca telefonu kapatır. Örnek: Diyaliz biriminde KARDİOPULMONER RESÜSTASYON(CPR) durumunda durumu tanımlayan kişi önce 2222’yi tuşlar ardından telefonu kapatarak mavi kod ekibinin gelmesini bekler.

21 MAVİ KOD 2222 Mavi kod durumu sona erdiğinde (ekip geldiğinde) “2222” aranır, bant kaydının yönlendirmesi ile mavi kod durumu sonlandırılır. Sonlandırma yapılana kadar pager cihazı alarm vermeye devam edecektir. Mavi kod ekip sorumlusu müdahale sonrası “Mavi Kod Bildirim Formu” nu doldurarak, Kalite Yönetim Birimi’ne iletir.

22

23 PEMBE KOD 3333

24 PEMBE KOD 3333 Bebek ve çocuklara yönelik olabilecek kaçırma, kaybolma ve benzeri durumlarda güvenlik personeline durumu bildirmeyi ve olayın engellenmesini amaçlayan sistemdir.

25 PEMBE KOD 3333 Ekipte; Hastane Müdür Yardımcısı (nöbetlerde nöbetçi idareci), Başhemşire Yardımcısı (nöbetlerde süpervizör hemşire), Teknik Servis elemanları, Güvenlik birim sorumlusu, Vardiya Amiri ve Pediatri kliniği, Doğumhane, Kadın Doğum Kliniği, Yeni Doğan Yoğun Bakım Ünitesi Sorumlu Hemşireleri bulunmaktadır. Ekip üyelerinde hızlı iletişimi sağlamak amacıyla pager cihazı bulunur.

26 Hastanemizde çocuk / yeni doğan kaybolması veya kaçırılması durumunda, bu olayın yaşandığı bölüm sorumlusu ya da personeli “3333” arayarak pembe kod alarmını verir.

27 PEMBE KOD DURUMU Pembe kod ekibinin pager cihazına alarm gelir ve ekip en kısa zamanda olay yerine ulaşır. Klinik sorumlu hemşiresi kaçırılan bebek/çocuğun odasına girişleri engeller, emniyet güçleri olay yerine gelene kadar olan süreçte o bölgeye kimseyi yaklaştırmaz, hiçbir yere (bebek yatağı, kapı kolları gibi özellikle delil olabilecek eşyalara) el sürdürmez.

28 PEMBE KOD DURUMU Hastanede pembe kod ekibi olay yerine geldiğinde “3333”numaralı telefon aranarak bant kaydının yönlendirmesi ile çağrı sonlandırılır. Çağrı sonlandırılmazsa pager cihazları alarm vermeye devam edecektir.

29 PEMBE KOD DURUMU Güvenlik birimi telsizle haberleşir tüm hastane çıkış kapıları tutulur. Bebeğin ve varsa şüphelinin eşgali telsizden anons edilir. Kamera sisteminden hastane giriş çıkışları kontrol edilir.

30 PEMBE KOD DURUMU Birim sorumlusu Pembe Kod ekibi bölüme geldiğinde çocuk/bebek hakkında bilgi verir, tanımalarını kolaylaştıracak verileri (resim, üzerindeki kıyafet, saç rengi, göz rengi, yaşı, boyu, kilosu vb.) ekiple paylaşır.

31 PEMBE KOD DURUMU Polikliniğe veya ziyarete gelen çocukların kaybolması durumunda da “Pembe Kod” alarmı verilir. Polikliniklerin giriş çıkış kapıları kontrol altına alınır. Çocuğa ait bilgiler aileden alınır ve tüm pembe kod ekibine bildirilir.

32 PEMBE KOD DURUMU Hastane kamera sisteminden hastaneye giriş çıkış kayıtları aile ile beraber çocuğun hastane dışına çıkıp çıkmadığı kontrol edilir. Bu arada anons sisteminden kayıp çocuk ile ilgili bilgiler anons edilerek diğer birimlerde çocuğun aranması sağlanır. Hastane bahçesinde de arama faaliyetleri yürütülür. Aramalara rağmen çocuk bulunamazsa “Hastane Polisi”ne bildirilir.

33 PEMBE KOD DURUMU Pembe kod ekip sorumlusu “Pembe Kod Bildirim Formu” nu doldurarak, Kalite Yönetim Birimi’ne gönderir. Kalite Yönetim Birimi “Düzeltici ve Önleyici Faaliyetler İstem Formu” nu hazırlar ve “Pembe Kod Bildirim Formu” ile birlikte Hasta Güvenliği Komite toplantısında değerlendirilmek üzere birimde muhafaza eder.

34


"ŞAHİNBEY ARAŞTIRMA VE UYGULAMA HASTANESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları