Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

19.11.2014 1 6360 SAYILI ONÜÇ İLDE BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ VE YİRMİALTI İLÇE KURULMASI İLE BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "19.11.2014 1 6360 SAYILI ONÜÇ İLDE BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ VE YİRMİALTI İLÇE KURULMASI İLE BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA."— Sunum transkripti:

1 SAYILI ONÜÇ İLDE BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ VE YİRMİALTI İLÇE KURULMASI İLE BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü

2 2 Bu Kanunla;  Mevcut büyükşehir belediyelerinin sınırı il sınırına genişletildi.  Nüfusu ’in üzerinde olan illerin il belediyeleri, sınırları il mülki sınırları olmak üzere büyükşehir belediyesine dönüştürüldü.  Büyükşehirlerdeki il özel idarelerinin, belde belediyelerinin ve köylerin (orman köyleri dahil) tüzel kişilikleri kaldırıldı.  Büyükşehire dönüştürülen illerde 24+2 yeni ilçe kuruldu.  Nüfusu 2.000’in altında olan 559 belde belediyesinin tüzel kişiliği sona erdirildi.  Yerel yönetimler alanında yaşanan bazı sıkıntıların giderilmesi amacıyla yerel yönetimlerle ilgili kanunlarda çeşitli değişiklikler yapıldı. KANUNUN GETİRDİKLERİ

3 3 TASARIDA ÖNGÖRÜLENLER  Kanun genel itibariyle, ilk mahalli idareler seçiminde yürürlüğe girecek olup; Mevcut köy ve belde belediyelerinin tüzel kişiliği ilk mahalli idareler seçimine kadar devam edecektir. Mevcut il ve ilçe belediyeleri de halihazır statülerini ilk mahalli idareler seçimine kadar sürdüreceklerdir.  İlçe kurulmasına ilişkin hükümler yayım tarihinde yürürlüğe girdi. İlçe kurulmadan ilçe mülki sınırlarında yapılan değişiklikler ise ilk seçimde yürürlüğe girecek KANUNUN GETİRDİKLERİ

4 4 TASARIDA ÖNGÖRÜLENLER  Van İl Belediyesi ve ilçe belediyeleri bu Kanunla sorumluluk alanına girecek yerleşim yerlerine seçimden önce görev alanına giren konularda her türlü hizmeti götürebileceklerdir.  Tüzel kişiliği sona erdirilen il özel idaresine, köylere ve belediyelere yapılan şartlı bağışlar bağış amacına uygun kullanılması zorunlu hale getirildi. KANUNUN GETİRDİKLERİ

5 5  Kanunla tüzel kişiliği kaldırılan il özel idaresi, belediye ve köylerin, Menkul ve gayrimenkulleri üstündeki tasarrufları, Yeni personel istihdamı, İmar uygulamaları ve Borçlanmaları sınırlandırıldı,  Ayrıca katılım sonrasında bunların paylaşımı da düzenlendi. KANUNUN GETİRDİKLERİ

6 6  Yeni kurulan ilçe belediyelerine, merkezi bütçe yedek ödenek tertibinden bir defaya mahsus GBVG’nden alacakları aylık payın 3 katı kadar ilave kaynak aktarılacaktır.  İstanbul ve Kocaeli hariç, büyükşehir, büyükşehir ilçe belediyeleri ve bağlı idarelerin yatırım bütçelerinin en az %10’unu 10 yıl süre ile bu Kanun kapsamında belediye sınırlarına dâhil olan yerleşim yerlerinin altyapı hizmetleri için ayırmaları ve kullanmaları zorunlu hale getirildi. KANUNUN GETİRDİKLERİ

7 7 İl belediyeleri ilk mahalli idareler seçimi ile birlikte büyükşehir belediyesine dönüştürülmektedir. KANUNUN GETİRDİKLERİ S.NOİL ADINÜFUSS.NOİL ADINÜFUS 1AYDIN MANİSA BALIKESİR MUĞLA DENİZLİ TEKİRDAĞ HATAY TRABZON KAHRAMANMARAŞ ŞANLIURFA MARDİN VAN MALATYA

8 8 YENİ BŞB’LERDE TÜZEL KİŞİLİĞİ KALDIRILAN BELDE VE KÖYLER İlBeldeKöyOrman KöyüToplam Köy AYDIN BALIKESİR DENİZLİ HATAY MALATYA MARDİN MANİSA K.MARAŞ MUĞLA TEKİRDAĞ TRABZON ŞANLIURFA VAN TOPLAM

9 9 MEVCUT BŞB’LERDE TÜZEL KİŞİLİĞİ KALDIRILAN BELDE VE KÖYLER İlBeldeKöyOrman KöyüToplam Köy ADANA ANKARA ANTALYA BURSA DİYARBAKIR ERZURUM ESKİŞEHİR GAZİANTEP İSTANBUL İZMİR KAYSERİ KOCAELİ KONYA MERSİN SAKARYA SAMSUN Toplam

10 TÜZEL KİŞİLİĞİ KALDIRILAN BELDE VE KÖYLER TOPLAM BELDE KÖY (29 BŞB) 29 BŞB (TÜM BELDELER) 52 İL (NÜFUSU 2.000’NİN ALTINDA) KÖY ORMAN KÖYÜ

11 BÜYÜKŞEHİR İLÇE BELEDİYELERİ BŞB Yeni Kurulacak İlçe Sayısı Mevcut Büyükşehir İlçe Sayısı Dönüştürülecek İlçe Sayısı Genel Toplam 24+ 2* *Zonguldak ilinde kurulan Kilimli ve Kozlu ilçeleri

12 12 YENİ BÜYÜKŞEHİRLERİN İLÇE BELEDİYELERİ İl Merkez İlçe Nüfusu Yeni Kurulacak İlçe Sayısı Mevcut İlçe Sayısı Mevcut İlçelerin Nüfusu AYDIN BALIKESİR DENİZLİ HATAY MALATYA MANİSA MARDİN K.MARAŞ MUĞLA TEKİRDAĞ TRABZON ŞANLIURFA VAN Toplam

13 KARŞILAŞTIRMALI GENEL TABLO *2011 TÜİK ADNKS VERİLERİNE DAYANILARAK HAZIRLANMIŞTIR. MEVCUT DURUM YENİ DURUM BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ1629 BÜYÜKŞEHİR İLÇE BELEDİYESİ İL BELEDİYESİ6552 İLÇE BELEDİYESİ BELDE BELEDİYESİ TOPLAM BELEDİYE İL ÖZEL İDARESİ8152 KÖY*

14 İl MEVCUT DURUM YENİ DURUM İl YENİ DURUM ADANA 3878 ANKARA AYDIN 81 ANTALYA BALIKESİR 87 BURSA 5297 DENİZLİ 70 DİYARBAKIR 3090 HATAY 70 ERZURUM 2178 MALATYA 49 ESKİŞEHİR 1746 MARDİN 52 GAZİANTEP 2552 MANİSA 80 İSTANBUL 308 K.MARAŞ 55 İZMİR MUĞLA 59 KAYSERİ 3167 TEKİRDAĞ 48 KOCAELİ 76 TRABZON 68 KONYA ŞANLIURFA 69 MERSİN 3177 VAN 62 SAKARYA 5174 SAMSUN 2683 YENİ DURUMDA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİS ÜYE SAYILARI

15 BŞB’LERİNİN GBVG’NDEN ALDIĞI PAY  Büyükşehir Belediyelerinin Genel Bütçe Vergi Gelirlerinden Aldığı Pay İlde toplanan GBVG’den aldığı %5’lik pay: %70 doğrudan, %30 havuza aktarılarak nüfus esasına göre, alınmaktadır. Büyükşehir ilçe belediyelerinin İller Bankası’dan aldığı payın %40’ı (%30 BŞB Pay + %10 İSKİ Payı) 15

16 BŞB’LERİNİN GBVG’NDEN ALDIĞI PAY  MEVCUT DURUM: BŞB sınırları içerisinde toplanan GBVG tahsilatının %5’i büyükşehir belediyesi payı olarak ayrılmaktadır. Maliye Bakanlığı bu payın; %70’ini doğrudan ilgili büyükşehir belediyesine; %30’unu ise havuzda toplayarak tüm BŞB’lere nüfuslarına göre dağıtmaktadır.  YENİ DURUM: İl genelinde toplanan GBVG’nin %6’sı BŞB payı olarak ayrılacaktır. Maliye Bakanlığı bu payın; %60’ını doğrudan, Kalan %40’ını bir havuzda toplayarak; %30’unu yüzölçümüne göre, %70’ini nüfusa göre dağıtacaktır.

17 17 BÜYÜKŞEHİR İLÇELERİNİN GBVG’NDEN ALDIĞI PAY  MEVCUT DURUM: Türkiye genelinde toplanan GBVG’nin %2,50’si nüfus esasına göre, mevcut büyükşehir ilçe belediyeleri payı olarak ayrılmaktadır. İller Bankası bu payın; %10’unu bağlı idareye; %30’unu büyükşehir belediyesine; %60’ını da ilçe belediyesine dağıtmaktadır. BİRİMLER MEVCUTÖNERİLEN YENİ DURUM Birim Adedi Nüfus GBVG Aldığı Pay (%) Miktar Birim Adedi Nüfus ÖNERİLEN GBVG Payı Miktar Büyükşehir İlçe Belediyesi , ( ) 4, Diğer Belediyeler , ( ) 1,

18 BÜYÜKŞEHİR İLÇELERİNİN GBVG’NDEN ALDIĞI PAY  YENİ DURUM: Türkiye genelinde toplanan GBVG’nin %4,50’si büyükşehir sınırları içindeki ilçe payı olarak ayrılacaktır. İller Bankası bu payın; %10’unu yüzölçümüne, %90’ını nüfusa göre hesaplayarak ilçe payını belirleyecektir. Belirlenen ilçe payının: %10’u bağlı idare payı olarak; %30 ’u büyükşehir belediyesi payı olarak; %60’ı da ilçe payı olarak dağıtılacaktır.

19 ÖZEL İDARELERİN GBVG’NDEN ALDIĞI PAY  MEVCUT: Türkiye genelinde toplanan GBVG’nin % 1,15’i İl Özel İdare payı olarak ayrılmaktadır.  İl Özel İdarelerinin GBVG tahsilatından aldıkları pay % 0,5’e düşürülmekte; 29 ilde il özel idare teşkilatları kaldırılmakta; Kalan 52 il özel idaresine aynı usulle ödenek dağıtılmasına devam edilecektir.

20 GBVG'DEN MAHALLİ İDARELERE AKTARILAN PAYLAR VE ORANLAR BİRİMLER MEVCUTKANUN SONRASI YENİ DURUM Birim Adedi Nüfus 2011 Kişi Başı GBVG Aldığı Pay (%) Miktar Birim Adedi Nüfus KANUN SONRASI GBVG Payı (%) Miktar 2011 Kişi Başı KİŞİ BAŞI FARK TL Büyükşehir , ,084, İlçe Belediyesi Diğer , , , Belediyeler Özel İdareler , ,410, Genel TOPLAM6,5 5,82 5,756,5

21 21 BELEDİYELERE AKTARILACAK İLAVE KAYNAK (KANUNUN GETİRDİĞİ MALİ YÜK)  Bu tasarı ile getirilen: 13 büyükşehir belediyesi kurulması, 14 büyükşehir belediye sınırının değiştirilmesi, % 5’lik payın % 6’ya çıkarılması, 13 BŞB’NİN KURULMASI ( BU İLLERDEKİ GBVG’NİN %5 ‘İ ) TL MEVCUT BŞB’LERİN SINIRLARININ İL SINIRI OLMASI ( BÜYÜKŞEHİR SINIRINA YENİ GİREN İLÇELERİN GBVG’SİNİN %5’İ ) TL BŞB'LERİN GBVG'DEN ALDIĞI PAY %5'TEN %6'YA ÇIKARSA TL * TOPLAM TL * 2011 yılı bütçe verilerine göre hesaplanmıştır.

22 22 16 İLDE MAHALLİ İDARELERİN DEĞİŞİKLİK SONRASI NÜFUS VE GBV GELİRLERİ 2011 İLİ NÜFUS (TÜM İL SINIRI) MEVCUTKANUN SONRASI ARTIŞ ORANI TÜM BELEDİYELER+ ÖZEL İDARELERİN TAHAKKUKU KİŞİ BAŞI (TL) TÜM BELEDİYELER TAHAKKUKU KİŞİ BAŞI (TL) ADANA % ANKARA % ANTALYA % BURSA % DİYARBAKIR % ERZURUM % ESKİŞEHİR % GAZİANTEP % İSTANBUL % İZMİR % KAYSERİ % KOCAELİ % KONYA % MERSİN % SAKARYA % SAMSUN % TOPLAM

23 23 13 İLDE MAHALLİ İDARELERİN DEĞİŞİKLİK SONRASI NÜFUS VE GBV GELİRLERİ 2011 İLİ NÜFUS (TÜM İL SINIRI) MEVCUTKANUN SONRASI ARTIŞ ORANI TÜM BELEDİYELER+ ÖZEL İDARELERİN TAHAKKUKU KİŞİ BAŞI (TL) TÜM BELEDİYELER TAHAKKUKU KİŞİ BAŞI (TL) AYDIN % BALIKESİR % DENİZLİ % HATAY % K.MARAŞ % MALATYA % MARDİN % MANİSA % MUĞLA % Ş.URFA % TEKİRDAĞ % TRABZON % VAN % TOPLAM

24 GELİŞMİŞLİK ENDEKSİ  5779 sayılı yasaya göre GBV Gelirlerinden ilçe belediyelerine ayrılan pay; %80 Nüfusa göre eşit, %20 Kalkınma Bakanlığınca belirlenen gelişmişlik endeksine göre ilçeler beş eşit gruba ayrılarak dağıtılmaktadır. En az gelişmişten başlayarak, o yüzde 23’ü birinci gruba, o yüzde 21’i ikinci gruba, o yüzde 20’si üçüncü gruba, o yüzde 19’u dördüncü gruba, o yüzde 17’si beşinci gruba, dağıtılmaktadır. Belde belediyeleri ölçeğinde gelişmişlik endeksi olmadığından bağlı bulundukları ilçe ile birlikte değerlendirilmektedir.  SORUN: Kanun her ilçenin eşit sayıda beldesi olduğu ve yine her grubunda eşit nüfusa sahip olduğu kurgusuyla yapılmıştır. Ancak, Örneğin birinci grupta , beşinci grupta nüfus bulunmaktadır. 24

25 25 GELİŞMİŞLİK ENDEKSİ GRUPLAR ve DAĞITIM ORANLARI 2011 MEVCUTYENİ DURUM > İl ve ilçe belediyeleri gelişmişlik endeksine göre (belediye sayılarına göre) 5 eşit gruba ayrılmıştır. (Uygulamada buna uyulmamıştır) > Belde belediyeleri bağlı olduğu ilçenin grubuna ilave edilmiştir. > Eşitliği bozan il veya ilçe bir sonraki gruba ilave edilmiştir. > İl, ilçe ve belde belediyeleri gelişmişlik endeksine göre sıralanarak, nüfus esasına göre 5 eşit gruba ayrılmıştır. > Eşitliği bozan il veya ilçe eşitlik sağlanacak şekilde bir önceki veya bir sonraki gruba ilave edilmiştir. > Belde belediyelerinin endeksi belirleninceye kadar bağlı bulunduğu ilçenin endeksine tabi tutulmuştur. BELEDİYE SAYISI NÜFUS KİŞİ BAŞINA BELEDİYE SAYISI NÜFUS KİŞİ BAŞINA 1.GRUP (EN AZ GELİŞMİŞ) (%23) ,99 TL ,53 TL 2.GRUP (%21) ,90 TL ,43 TL 3.GRUP (%20) ,99 TL ,70 TL 4.GRUP (%19) ,94 TL ,25 TL 5.GRUP (EN ÇOK GELİŞMİŞ) (%17) ,07 TL ,90 TL TOPLAM

26 26 GELİŞMİŞLİK ENDEKSİ ÖRNEKLER İLBELEDİYENÜFUSTAHAKKUK KANUN SONRASI ERZİNCAN AĞRI BİNGÖL MUŞ BİNGÖLKİĞI BİNGÖLADAKLI ORDUKIZILELMA ORDUSARAYCIK AFYONKARAHİSARYEŞİLHİSAR AFYONKARAHİSARFETHİBEY

27 DENKLEŞTİRME ÖDENEĞİ (Mevcut Durum)  GBVG’nin binde biri nüfusu ’nin altındaki belediyelere denkleştirme ödeneği olarak dağıtılmaktadır. denkleştirme ödeneği Mevcut durumda nüfusu 5.000’den aşağıda olan belediye birinci grupta, nüfusu arasında olan 323 belediye ikinci grupta toplanmaktadır. Ödeneğin %60’ı birinci gruba, %40’ı ikinci gruba seyyanen dağıtılmaktadır yılında birinci grupta olan belediyelere TL, ikinci grupta olan belediyeler ise TL ödenek verilmiştir. Örnek: 27 İLİBELEDİYESİNÜFUSUPAY ÇANKIRIHACIMUSLU ORDUİLÜVEZ ORDUULUBEY RİZEFINDIKLI

28 DENKLEŞTİRME ÖDENEĞİ (Yeni Durum)  GBVG’nin binde biri nüfusu ’nin altındaki belediyelere %65’i seyyanen, %35’i ise nüfus esasına göre dağıtılacaktır. * İlbank A.Ş.’nin denkleştirme ödeneğinden yaptığı %30’luk kesinti 2013 yılında son bulacaktır. Büyükşehirlerdeki belde belediyeleri ile diğer illerdeki nüfusu 2.000’nin altındaki belediyeler ilk mahalli seçimden sonra kapanacaktır yılı İlbank A.Ş. %30 kesinti + Belediyeler Kapanmadan Önce * İlbank A.Ş. %30 Kesintisi Olmasa Belde Belediyesi Kapandıktan Sonra İLİBELEDİYESİNÜFUSU ÇankırıBayramören SinopSaraydüzü KütahyaSeyitömer OrduYeşilkent BoluDörtdivan MuşYaygın SiirtKayabağlar KastamonuCide KarabükEskipazar BatmanBeşiri YozgatŞefaatli

29  İl özel idaresi bulunmayan illerde 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanununun 12. maddesi kapsamında il özel idarelerince kullanılan haklar ve yetkiler Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığınca kullanılır ve yürütülür.  Belediyelerce toplanan katkı payları defterdarlıklar bünyesinde açılan emanet hesaba aktarılır.  Toplanan paranın % 20 lik kısmı Kültür ve Türizim Bakanlığının öncelik vereceği projelerde kullanılır.  Yılı içinde proje karşılığı tahsis edilmeyen miktar aynı amaçla kullanılmak üzere Kültür ve Türizim Bakanlığı bütçesine aktarılır. KANUNUN GETİRDİKLERİ

30  Afet riski taşıyan veya can ve mal güvenliği açısından tehlike oluşturan binaları tahliye etmek ve yıkmak görevi büyükşehir ilçe belediyelerine verilmektedir. Bu konularda ilçe belediyelerinin her türlü yardım talebi büyükşehir belediyelerince karşılanacaktır.  Büyükşehir ve ilçe belediyelerine tarım ve hayvancılığı desteklemek amacıyla her türlü faaliyet ve hizmette bulunabilme imkânı getirildi.  Belediyelere mabetlere yardım yapma imkânı verildi.  Belediyeler meclis kararıyla mabetlere içme ve kullanma suyunu ücretsiz veya indirimli verebilecektir. 30 KANUNUN GETİRDİKLERİ

31  Büyükşehirlerde yeni bir ilçe belediyesinin kurulabilmesi için asgari olan nüfus kriteri, ’e çekildi. Yeni bir ilçenin kurulabilmesi için ayrılan ilçenin nüfusu ’den aşağı düşmemesi gerekir.  Mahalle kurulması için nüfus kriteri 500 olarak belirlendi. (Çiğli-Tuzla mh. 11, Kayapınar-Payas mh )  Kamu yararına çalışan dernekler ile vergiden muafiyet tanınan vakıflar ve meslek odaları hariç, diğer dernek ve vakıflarla belediyelerin ortak proje gerçekleştirmesi mahalli en büyük mülki idare amirinin iznine tabi kılındı. Dernekler Kanunu ve Mali Kontrol Kanunlarındaki dernek ve vakıflara belediyelerin yardım yapma yetkisi kaldırıldı. KANUNUN GETİRDİKLERİ

32  Büyükşehir belediyesi ile ilçe belediyeleri veya ilçe belediyelerinin kendi aralarında hizmetlerin yürütülmesiyle ilgili ihtilaf çıkması durumunda, büyükşehir belediye meclisi yönlendirici ve düzenleyici kararlar almaya ve gerekli koordinasyonu sağlamaya yetkili kılındı.  Büyükşehir belediyeleri bazı görevlerini meclis kararıyla ilçe belediyelerine devredebilecek veya birlikte yapabilecektir: 1.Terminal ve otopark, 2.Mezarlık, 3.Mezbaha, 4.Temizlik hizmetleri, 5.Adres ve numaralandırma. 32 KANUNUN GETİRDİKLERİ

33  Büyükşehir belediyelerine kanunla verilen görevlerle sınırlı olarak, yyurtdışında kamu sektörü, özel sektör ve sivil toplum örgütleriyle birlikte ortak hizmetler ve projelerle ilgili harcama yapma imkanı getirildi.  Büyükşehir belediyelerinin şirketlerine ihalesiz verdiği otopark, büfe ve çay bahçelerinin üçüncü kişilere devir işlemlerinin Devlet İhale Kanunu hükümlerine tabi kılındı. 33 KANUNUN GETİRDİKLERİ

34  Köyden mahalleye dönüşen yerleşim yerlerini ilçe merkezine bağlayan yolların yapım ve bakımı büyükşehir belediyesine verildi.  Büyükşehirin sorumluluğundaki yolların temizliği ve karla mücadele büyükşehir belediyesine verildi.  Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonunun görevlendireceği ilgili odanın temsilcisinin Ulaşım Koordinasyon Merkezine üye olarak katılması düzenlendi.  İmar mevzuatı uyarınca ilçe belediyelerinin otoparkla ilgili olarak elde ettikleri gelirlerin, tahsil tarihinden itibaren kırkbeş gün içinde büyükşehir belediyesine aktarılması ve büyükşehir belediyelerince bu gelirlerin sadece otoparkların inşasında kullanılması düzenlendi. 34 KANUNUN GETİRDİKLERİ

35  Köy iken mahalleye dönüşen yerlerde 6 Aralık 2012 tarihi itibarıyla mevcut olan yapılarda faaliyet gösteren işletmeler ruhsatlı sayılmaktadır. Belediyelerin bu işletme ve sahiplerini hemen tespit etmesi gerekiyor.  Bu işletmelerin bulunduğu binalar ile bu yerlerde kanunun yayımlandığı tarihte mevcut olan konutlar Belediye,Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ve Üniversiteler tarafından ilgili mevzuat ile fen ve sanat kurallarına uygun olduğu tespit edilenler iskan acısından ruhsatlı sayılır.  Ayrıca bu yapılar elektrik, su ve bunun gibi kamu hizmetlerinden yararlandırılır. KANUNUN GETİRDİKLERİ 35

36  Tüzel kişiliği kaldırılan köylerde yapılacak ticari amaç taşımayan yapılar ile ilgili “Tip Proje” uygulaması getirilerek, vatandaşın proje bedeli gibi ek külfetlerin altına sokulmasının önüne geçildi. KANUNUN GETİRDİKLERİ 36

37  Mahalleye dönüşen köylerde Emlak Vergisi, 2464 sayılı Kanunca alınması gereken vergi ve harçlar 5 yıl süreyle alınmaz.  Mahalleye dönüşen köylerde faaliyet gösteren esnafa Gelir Vergisi Kanununca tanınan muafiyetler tarihine kadar devam eder.  Bu Kanunla mahalleye dönüşen köylerde 5 yıl süreyle içme ve kullanma suyu için en düşük tarifenin % 25’i geçmeyecek şekilde ücret belirlenir.  2004 yılında 5216 sayılı Kanunla mahalleye dönüşen köylerde bu haklardan yararlanır. KANUNUN GETİRDİKLERİ 37

38  Tüzel kişiliği sona ererek mahalleye dönüşen Orman köylerinin ve köylüsünün orman mevzuatından kaynaklanan her türlü hakkı korundu.  Tüzel kişiliği kaldırılarak mahalleye dönüşen köy ve beldelerin mera, yaylak ve kışlaklar üzerindeki hakları muhafaza edildi. KANUNUN GETİRDİKLERİ 38

39  Belediyeler amatör spor kulüplerine ayni yardım yanında nakdi yardım da yapabilecektir. Bir önceki yıl GBVG’den aldığı payın binde 7 ’sini geçemez.  Belediyeler gençleri spora teşvik etmek amacıyla, spor malzemesi dağıtabilecektir.  Belediyeler, uluslararası müsabakalarda üstün başarı gösteren sporcuların yanında antrenörlerine ve uluslararası müsabakalarda başarı gösteren öğrencilere de ödül verebilecektir. KANUNUN GETİRDİKLERİ 39

40  İl özel idarelerinin tüzel kişiliğinin kaldırıldığı illerde, Maden Kanunu ile Jeotermal Kaynaklar ve Doğal Mineralli Sular Kanununa göre il özel idarelerine verilen yetki ve görevler valiliklerce yerine getirilecektir. Elde edilen tüm gelirler genel bütçeye gelir kaydedilir. Kaydedilen bu gelir YİKOB’a ödenek olarak gönderilir. Maden ve kaynağın bulunduğu yerleşim yerlerinin alt yapı hizmetlerinde kullanılır. KANUNUN GETİRDİKLERİ 40

41  Büyükşehir belediyeleri ile nüfusu ’in üzerindeki belediyelere kadınlar ve çocuklar için konuk evleri açma zorunluluğu getirildi.  Belediyelere baz istasyonlarına ücret karşılığında yer seçim belgesi düzenleme yetkisi verildi. Büyükşehir sınırları içerisinde yer seçim belgesi vermeye ve ücretini almaya büyükşehir belediyeleri yetkilidir..  Belediyelerce yol harcamalarına katılma payının alınıp alınmayacağı hususu belediye meclisinin yetkisine bırakıldı. Ayrıca tarh edilmemiş yol harcamalarına katılma payının belediye meclis kararıyla alınamayabileceği düzenlendi. KANUNUN GETİRDİKLERİ 41

42  Valiler tarafından il genel meclisi toplantı gündemine önerilen hususların meclisin ilk toplantısında ele alınması sağlandı.  Özel idare genel sekreterinin encümenin doğal üyesi olması sağlandı.  Encümenin seçilmiş ve atanmış üyelerinin sayısı ikişer azaltılarak encümen üye sayısı 11’den 7’ye düşürüldü.  Devlet İhale Kanununa göre ihale komisyonu olarak eksiksiz toplanması gereken il encümeninin, salt çoğunlukla toplanıp salt çoğunlukla karar almasına imkan sağlandı.  İl özel idare bütçesinin süresi içerisinde kesinleşmemesi halinde konunun İçişleri Bakanlığı tarafından çözüme kavuşturulması düzenlendi. 42 KANUNUN GETİRDİKLERİ

43  İl Özel idareleride, denetim komisyonu çalışmalarına, il özel idaresi dışındaki kamu kurum ve kuruluşlarından personel görevlendirilmesi ve 5393 sayılı Belediye Kanununun 25 inci maddesine göre belirlenecek miktarda kendilerine günlük ödeme yapılması imkanın getirildi. Denetim komisyonunun emrinde görevlendirilecek kişi ve gün sayısı il genel meclisince belirlenir. Uzman kişilerde aranacak nitelikler il genel meclisinin çalışmasına dair yönetmelikte düzenlenir. 43 KANUNUN GETİRDİKLERİ

44  Büyükşehir belediye başkanı seçiminde seçim çevresi tüm ilin genelidir.  Mahalli idareler seçiminde köyde oturan bir seçmen ; Muhtar ve ihtiyar heyeti, İlçe belediye meclisi, İlçe belediye başkanı, Büyükşehir belediye başkanı, Seçimi için oykulanır.  Muhtarlık seçimlerinde muhtar ve azaların isminin aynı oy pusulasına yazılacak. KANUNUN GETİRDİKLERİ

45  Büyükşehir belediye başkanları ve valilere diplomatik pasaport verilecek.  Köylere hizmet götürme birlikleri de diğer kamu kurumları gibi motorlu taşıtlar vergisinden muafiyet kapsamına alındı.  Tüzel kişiliği kaldırılan köylerde görev yapan geçici ve gönüllü köy korucuları halen görev yaptıkları yerlerde görev yapmaya devam ederler. Bu yerler için ihtiyaç olması halinde aynı usulle yeni görevlendirmeler yapılabilir. KANUNUN GETİRDİKLERİ

46  Merkezi idarenin taşrada yürüttüğü işlerle ilgili olarak; Hizmetlerin etkinliğini ve verimliliğini arttırmak, Kaynakların yerinde kullanımını sağlamak, Hizmetteki aksamalara engel olmak, Denetim alanındaki boşluğu doldurmak, Rehberlik etmek, Ayrıca Afet ve Acil Yardım Hizmetlerini yürütmek üzere Büyükşehir belediyesi bulunan 29 ilde valilik bünyesinde Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı kuruldu.  YİKOB her yıl adli ve askeri kurumlar hariç ildeki tüm kurum ve kuruluşların hizmet ve faaliyetleri hakkında rapor hazırlanacak, valinin görüşü ile birlikte Başbakanlığa ile ilgili bakanlıklara gönderilir. KANUNUN GETİRDİKLERİ 46

47  Vali gerek görmesi halinde diğer kurumlardan YİKOB’un ihtiyaç duyduğu memur,uzman ve sözleşmeli personeli kadro,yer ve unvanlarına bakmaksızın süresiz geçici görevlendirebilir.  İldeki kamu kurum ve kuruluşlarınca yürütülmesi gereken hizmetlerin aksamasından dolayı halkın sağlığı, huzuru ve esenliği ile kamu düzeni ve güvenliğinin olumsuz etkilendiği tespit edilmesi durumunda, Vali uygun bir süre vererek ilgili kurumdan bu hizmetin yerine getirilmesini ister. Bu süre içinde ilgili hizmet yerine getirilmezse Vali bu hizmeti ildeki başka bir kuruma yaptırabilir. Bu hizmetin bedeli ilgili kurumun pay ve ödeneğinden karşılanır. KANUNUN GETİRDİKLERİ 47

48  Kamu kurum ve kuruluşlarının araçlarının alımı, işletilmesi, bakım ve onarımı ile bürolarının ihtiyaçları; valilik ve kaymakamlık konutlarının yapım, bakım, işletme ve onarımı ile emniyet hizmetlerinin gerektirdiği harcamalar yatırım izleme ve koordinasyon başkanlığınca karşılanabilir.  Yatırım izleme ve koordinasyon başkanlıklarının çalışma usul ve esasları İçişleri Bakanlığınca çıkarılacak yönetmelikle belirlenir.  Büyükşehirlerde Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı bünyesinde, diğer illerde ise valilik bünyesinde «112 Acil Çağrı Merkezi» kurulabilmesi sağlandı. KANUNUN GETİRDİKLERİ 48


"19.11.2014 1 6360 SAYILI ONÜÇ İLDE BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ VE YİRMİALTI İLÇE KURULMASI İLE BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları