Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Toplumsal Cinsiyet ve Eğitim HAZIRLAYANLAR Çiğdem ÇAKIR Didem AKYOL Esma YILDIZ Münire Merve ŞAHİN Nihan KALKANDELER Selen ŞALT Yasemin TUNÇER.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Toplumsal Cinsiyet ve Eğitim HAZIRLAYANLAR Çiğdem ÇAKIR Didem AKYOL Esma YILDIZ Münire Merve ŞAHİN Nihan KALKANDELER Selen ŞALT Yasemin TUNÇER."— Sunum transkripti:

1 Toplumsal Cinsiyet ve Eğitim HAZIRLAYANLAR Çiğdem ÇAKIR Didem AKYOL Esma YILDIZ Münire Merve ŞAHİN Nihan KALKANDELER Selen ŞALT Yasemin TUNÇER

2 Eğitim Materyallerinde Cinsiyetçi Öğeler

3 İlköğretim Kitaplarında Metinlerde Cinsiyet -Temel Karakter İlişkisi Arslan, Şengül Altan, Ders kitaplarında cinsiyetçilik, Aralık 2000.

4 Metinlerde Temel Karakter Özelliklerine Göre Kategori Dağılımı KategorilerKadın (%)Erkek (%) Geleneksel Davranan Fedakar Şefkatli Uysal/ Pasif Alıngan1.62- Başarılı Bilinçli Hareket Eden Lider Girişken/ Etken Yetenekli İnatçı/ Azimli Diğer Toplam100

5 Metinlerde Cinsiyete Göre Önerilen İşler MeslekKadın (%)Erkek (%) Ev Kadını Uşak/ Dadı/ Hizmetçi Öğretmen Çiftçi2.7 İmam/ Hafız Milletvekili Asker Devlet Başkanı/Başbakan-32.8 Araştırmacı/ Bil. Adamı-10.0 Mimar-2.0 Doktor/ Diş Hekimi-2.2 Mucit-1.7 Diğer Toplam100

6 Metinlerde Cinsiyet - Mekan İlişkisi

7 Eğitimde Kadın Öğretmenlerin Niteliği ve Niceliği

8 KadınToplam Okul Öncesi % %100 İlköğretim % %100 Ortaöğretim % %100 Farklı Eğitim Kademelerinde Kadın Öğretmenlerin Sayıları ve Yüzdeleri Kadın Statüsü Müdürlüğü, “Türkiye’de Kadının Durumu”, 2009/2010 öğretim yılı araştırması. Yükseköğretimde, kadın akademisyenlerin yüzdesi ise sadece %40’ı buluyor. Global Gender Gap Report 2010, s.296.

9 Özel (%)Kamu (%) Toplam Profesör Doçent Yrd. Doç Öğr. Görevlisi Okutman Uzman Arş. Gör /2007 Ders Yılında Yükseköğretimde Akademik Görevlerine Göre Kadın Akademisyenlerin Dağılımı “Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği: Sorunlar, Öncelikler ve Çözüm Önerileri” içinde ÖSYM, 2007 verileri. TÜSİAD, KAGİDER, s.65.

10 Kadın öğretmenler, genelde pek fazla uzmanlaşma gerektirmeyen, hatta önemsiz olarak kabul edilen okuma-yazma becerileri gibi alanlarda yoğunlaşıyor. Erkek öğretmenler, daha çok uzmanlaşma ve beyin gücü gerektiren matematik, fen bilimleri gibi “önemli” konularda uzmanlaşıyor. “Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği: Sorunlar, Öncelikler ve Çözüm Önerileri”. TÜSİAD, KAGİDER, s.62. Farklı Eğitim Kademelerinde Kadın Öğretmenlerin Branşları ve Uzmanlaşma Durumu

11 2007 yılında Okullarda Yönetici Pozisyonundaki Kadınların Yüzdesi MEB 2007 (*) ve Eğitim Sen 2007 (**) verilerinden derlenmiştir. “Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği: Sorunlar, Öncelikler ve Çözüm Önerileri” TÜSİAD, KAGİDER, 2008.


"Toplumsal Cinsiyet ve Eğitim HAZIRLAYANLAR Çiğdem ÇAKIR Didem AKYOL Esma YILDIZ Münire Merve ŞAHİN Nihan KALKANDELER Selen ŞALT Yasemin TUNÇER." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları